Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.897
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer ;). Under en mnd til vi sees. Håkon er verifisert, lassemann regner jeg med at fikset seg billett nå. Kanskje jeg skal brenne en cd plate med litt audiofil støy til deg? :)

Du er flinkere enn meg, vasking har liksom ikke fått gleden over det. Gleder meg til å sees, vet at du er en sjenerøs vert for rekende fant.. :)

Vis vedlegget 563806
    Ja, du har jo alltid vært lett i kosten. Litt Genever og Matjes så blir det nok fart skal du se ;)

Å tro at jeg har glede av å vaske plater er å dra det veeeeeldig langt! Det er ikke tilfeldig at den ser ut som en brødrister. Mange likhetstrekk. Kjedelig når det står på, men ganske så ok etterpå ;) Du har kanskje ikke en gang skrudd sammen den der Kuzma saken din?

A387D81B-35F2-4629-A325-8942736C0CE0.jpg

Blir bra med et lite tilslag i januar. Gleder meg :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.897
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har jeg endelig fått fyrt i gang anlegget. Foruten ferier husker jeg ikke sist det fikk stå ubrukt så lenge. Julemusikk er selvfølgelig bannlyst i stuen, selv om jeg har en mistanke om at kona innimellom undergraver forbudet når jeg er på jobb :mad:;) Nei, her snurres heller glad-gutten Mark Lanegan på jålefarget vinyl.

C4D94C91-1C04-45A7-97AD-A42C8581DE8E.jpg

Har heller ikke klart å følge opp akevitt-kalenderen :( Jobber meg derfor et par dager fremover nå. Nesodden Premium gled greit ned. Jeg er mer skeptisk til den neste. Hellstrøm heter den, og han skallen fra Bagatelle og TV må være noe av det minst sjarmerende jeg kan tenke meg. Håper akevitten er like drikkelig som han er uspiselig :)

69F11987-19BA-4AD7-85D2-3B131A5BC05A.jpg

Har ellers vært flink gutt og sett Watchmen serien (som et par her anbefalte). Kanonbra! Får vel også følge opp tipsene og starte på True Detective når jeg etter hvert sklir over i koma-avdelingen av stuen :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.344
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Jeg er mer skeptisk til den neste. Hellstrøm heter den, og han skallen fra Bagatelle og TV må være noe av det minst sjarmerende jeg kan tenke meg. Håper akevitten er like drikkelig som han er uspiselig :)
    Tipper du finner samsvar mellom tanker og smak;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du tok til vettet vedr Watchmen ja.. :). Mye bruk av god musikk og et twisted plot gjorde at jeg ble solgt, fort. Nå sebra-biff.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.897
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du tok til vettet vedr Watchmen ja.. :). Mye bruk av god musikk og et twisted plot gjorde at jeg ble solgt, fort. Nå sebra-biff.. :)
    Kos deg! Deler av familien er i Gambia og ville ha oss med. Kjenner at jeg greier meg godt med julaftens reinsdyrstek, og har ingen behov for å bytte den ut med noe svart og hvitstripet :D

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.897
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg er mer skeptisk til den neste. Hellstrøm heter den, og han skallen fra Bagatelle og TV må være noe av det minst sjarmerende jeg kan tenke meg. Håper akevitten er like drikkelig som han er uspiselig :)
    Tipper du finner samsvar mellom tanker og smak;)
    Har egentlig ingen anelse. Tror noen fra oven hørte mine utalelser om Hellstrøm. Hadde ikke mer enn skrevet det før jeg veltet glasset, og flybensinen skvatt rundt fjernkontroller og iPad ;)

Regner med du har smakt den, og nyter din daglige akevitt, ptb?

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.068
    Ikke se på TV. :mad:

Du skal drikke og høre på musikk!

mvh :D
    Forsøker å kombinere, men drikke litt gjør jeg :D

Vis vedlegget 564039
    Se her har man kommet grundig inn i armagnac flaskens innhold, og nærmer seg bunn :rolleyes:
    Her nede har man hamstret 3 flasker armagnac, en 0,5 liter Grønstedt XO cognac,1 flaske Calvados og 1 liter Morsa Jubilèe akevitt (nyyyyyyygelig flybensin må vite).
    Ja, også 16-17 kl:III juleøl, noe gin og litt whisky. Skulle vel holde til nyttår om ikke nissen tar med caftein over fjellet, og Skranglefant glir nedover fra Bartebyen til indre Enfold. Da har man plutselig for lite brun tarmskyllingsvæske :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.897
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke se på TV. :mad:

Du skal drikke og høre på musikk!

mvh :D
    Forsøker å kombinere, men drikke litt gjør jeg :D

Vis vedlegget 564039
    Se her har man kommet grundig inn i armagnac flaskens innhold, og nærmer seg bunn :rolleyes:
    Her nede har man hamstret 3 flasker armagnac, en 0,5 liter Grønstedt XO cognac,1 flaske Calvados og 1 liter Morsa Jubilèe akevitt (nyyyyyyygelig flybensin må vite).
    Ja, også 16-17 kl:III juleøl, noe gin og litt whisky. Skulle vel holde til nyttår om ikke nissen tar med caftein over fjellet, og Skranglefant glir nedover fra Bartebyen til indre Enfold. Da har man plutselig for lite brun tarmskyllingsvæske :cool:
    Fremdeles en slant igjen av armagnacen, men gikk på en smell forrige helg med noen kamerater som også likte smaken :)

Skjønner at du tok med deg gardintrapp for å nå opp til godsakene på polet ;) Nesten så man skulle tatt turen over fjellet for å hjelpe. Kamerater må jo støtte opp der det trengs :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.897
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Man kan si mye om Audio Note, men det jeg har hørt av lyd tilfredsstiller som oftest mine øreganger.

5CABC75D-E979-46F9-87FB-7E8B877975E5.jpg

Racket er på stell, men resten fordrer nok salg av stuen hvor anlegget er plassert.

F11299FA-37DA-427F-AFAF-9D8AFC264659.jpg

Gjør ellers mitt beste for å hente inn igjen etterslepet på julekalenderen.

575CB117-24C4-44BE-A744-EA6E549CF948.jpg

Mye alkohol i tråden for tiden. Jeg kan nok synes litt drikkfeldig for enkelte, noe som nok medfører riktighet hvis man er medlem av den lokale pinsemenigheten.

Ellers er det nå Rammstein som regjerer stuen. Kona har klokelig forflyttet seg til kjøkkenet. Trøkker skikkelig til med min rørforsterker på hele 2x8W, dynamikken er rå og innimellom skvetter jeg skikkelig til av et smekk i skarptrommen. Klarere stemmer har jeg aldri hørt på noen transe. Plysj og fløyel som noen har lest seg til at de skal mene? Hehe, right! Måler ræva for alt jeg vet, men her driter vi i hifi og nyter alle de harmoniske forvrengningene som leverer velbehag og myfi til mine ører.

Har for tiden kjøpstopp på greier til oppsettet, men har havnet på glattisen. Har sagt til forhandler at jeg skal tenke litt på det, men det pleier som oftest alltid å gå en vei :mad:;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.068
    Sist redigert:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.064
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Aldri feil å spe på med mer sprit og musikk:

Vis vedlegget 564181

Vis vedlegget 564182

Vis vedlegget 564183

mvh :)
    Når cowboyene forkynner at de er Junkies, så kan det neppe skade at den pensjonerte veterinæren tar seg par whisky til akkompagnement av "honky tonk" pianoet. Som Arnold sier i en av sine mange actionfilmer:"Gun to met you!" :cool:
    Det med whiskey støttes, men honkytonkpianoet over alle honkytonkpianoer finner du egentlig her:

mvh :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.897
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vetrinæren kan nok sin musikk og Jameson, men med adventslys har han forbedringspotensiale!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.897
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I enkelte stuer har man fullt fokus på Amir og Audio Science Review, men siden kona er ute og ikke kan måle meg opp og ned med blikket, er det bare rock og øl i Drotningsvik :D

63F323AB-BB01-4A1D-B351-A48A35AB4104.jpg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.344
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Håper det er objektivet på kameraet som er synderen - og at det ikke går så hardt for seg at bildene henger og slenger på veggen:cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.897
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Håper det er objektivet på kameraet som er synderen - og at det ikke går så hardt for seg at bildene henger og slenger på veggen:cool:
    Skulle tatt seg ut om det ikke var mobilkameraet!

Nei faen du har rett! Hvem kan jeg skylde på foruten meg selv? Jo, Ray Brown! Låter fett som faen, men ganske så basstung innspilling :D

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.897
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gøtt det snart er jul nå????????????????????????

Vis vedlegget 564263

gismo
    Ser her ja! Kirkenærværingen (tullete ord, men det var nå litt schwung over det ;)), har gjort det riktig så julekoselig, og jammen leskes ikke strupen også på fornuftig vis :) I tillegg til den lokale nissen, er huset i Drotningsvik fylt med andre nisser. På den positive siden er man så pass dannet, i motsetning til andre ville horder fra umøblerte hjem (min kone er forøvrig en av dem), at man avventer med å ta inn treet til lille julaften. Noe annet skulle jaggu tatt seg ut!

6F9C6A58-FBDF-4596-9C99-D965611CB721.jpg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.344
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Vær for all del forsiktig med å fyre for mye i ovnen;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.837
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ellers er det nå Rammstein som regjerer stuen. Kona har klokelig forflyttet seg til kjøkkenet. Trøkker skikkelig til med min rørforsterker på hele 2x8W, dynamikken er rå og innimellom skvetter jeg skikkelig til av et smekk i skarptrommen. Klarere stemmer har jeg aldri hørt på noen transe. Plysj og fløyel som noen har lest seg til at de skal mene? Hehe, right! Måler ræva for alt jeg vet, men her driter vi i hifi og nyter alle de harmoniske forvrengningene som leverer velbehag og myfi til mine ører.
    Hehe, Ramstein og 300b 8w hos Karmana, ja. Hvem hadde vel sett det for seg?! ;D

Leste med interesse det Blues skrev om sitt møte med Babell, selv om det var en beskrivelse av hele anlegget, så hadde vært interessant å høre hva samme mann ville ha sagt dersom man putter ham i lyttestolen hos deg.

Plysj og fløyel, ja. Hvor tar folk det fra?! Men måler ræva, gjør det helt sikkert :rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.897
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, Ramstein og 300b 8w hos Karmana, ja. Hvem hadde vel sett det for seg?! ;D

Leste med interesse det Blues skrev om sitt møte med Babell, selv om det var en beskrivelse av hele anlegget, så hadde vært interessant å høre hva samme mann ville ha sagt dersom man putter ham i lyttestolen hos deg.

Plysj og fløyel, ja. Hvor tar folk det fra?! Men måler ræva, gjør det helt sikkert :rolleyes:
    Lettdrevne høyttalere har vært planen en god stund, og forhåpentligvis slår jeg meg til ro med dem en lang stund :)

Kilder, amper og rommet er jo forskjellig, men det meste av det som ble skrevet etter besøket på Nesodden er nok gyldig her hos meg også. Mye handler nok om hva man er vant til av lyd til daglig, og ikke minst personlige preferanser. Jeg leser derfor ikke det som ble skrevet i en god eller dårlig kontekst.

Selv synes jeg Babell gjør veldig mye bra og bedre enn andre høyttalere jeg har hatt innom, men kjellerdyp bass er ikke deres fortrinn. Nå utgir de seg heller ikke for å ha det som fortrinn. Jeg har høyttalerne langt ut på gulvet, og kunne nok fått atskillig mer bass output med å skyve dem nærmere frontvegg, men da på bekostning av «luftighet» og dybde i lydbildet. Bass-behovet løser jeg lett med subben jeg har plassert mellom dem.

Jeg tror den store forskjellen fra lytteseansen på Nesodden og hvordan det låter i Drotningsvik er at bassen er mer fremtredende her (pga sub), men kanskje også rørforsterkeren legger til litt «harmonisk tekstur» i lydbildet, men det siste blir langt inn i synseland :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.068
    Anlegget har nå vært avslått i fem dager. Lurte i sted på hva som var i veien med meg, men så slo det meg, kanskje jeg endelig er i ferd med å bli frisk :p:D
    Det var vel heller at 2 kanner med 4 liter med "batteri vann" slo inn, og herremannen har svevd lykkelig rundt i sine egne tanker i 5 døgn tenker jeg :rolleyes:
    Frisk du liksom...pføy...;) ler så jeg får tårer i øynene.
    Her har på Klavestadhaugen har far handlet litt julegaver til seg selv inn i mellom alt hva andre forventer:

A Perfect Circle - Eat the Elephant
    ]on Lord - Sarabande (fra 1975)
    Amy Winehouse - Back to Black
    Cream - Disraeli Gears (1967)

Kjekke ting å finne hos Râmjâs i Strømstad stadig vekk :cool:
    Han synes det moro når jeg stikker innom en sjelden gang og rasker med meg 6-10 vinylskiver ad gangen.
    Skiva om elefanten som skal spises falt svært godt i smak, men så er det jo det tredje bandet Maynard James Kiernan er med i.
    Femme fatale Amy Winehouse faller så absolutt i smak med sin særegne stemme. Trist det gikk som det gikk.
    Jon Lord sin solo skive Saraband er fra 1975 og hans første med stort orkester og band.
    Et par digre knepp til venstre for hans daglige virke i Deep Purple kan man trygt si.
    Men så var det dette med "cover art" da :rolleyes:
    Den gamle supergruppen Cream har sitt å by på, selv for et gammelt proghue.
    Ser du begynner å bli gammel. Ingen obskure kraut-band, kun listepop for almuen :cool: Tool, Deep Purple, Amy Whinehouse og Eric Clapton. Nei, skal vel ikke være jålete. Et flott variert knippe det der. Hadde den selsomme opplevelsen av å bivåne en konsert med Amy Winehouse en stund før hun bestemte seg for penaltjeneste. «Høyeste» vokalisten jeg har opplevd på en scene.

Det småvaskes litt innimellom med vann fra Jula (er jo den tiden på året), men ampene er fremdeles steinkald :)
    Ja, eldes gjør jeg jo, men så forferdelig gammel er man ikke blitt riktig ennå.
    Så for ikke å skuffe deg, så kan det opplyses at det et par dager etter dette innlegget ramlet en boks med 4 CDer ned i postkassa.
    På oppfordring fra Soundscape bestilte man nevnte boks med Premiata Forneria Marconi - The Manticore Studio Albums 1973-1977.
    Jeg antar cafteinen kjenner til det italienske progrock ensemblet fra Yngre Dryas tid :rolleyes:
    Dette var en del av pensum under min oppvekst.
    Så da har jeg en digital kopi av albumene:

Photos of Ghosts
    The World Became the World
    Chocolate Kings
    Jet Lag

Sistnevnte skive var min inngangsbillett til PFM rundt 1978-79.

Og ikke nok med det. I går hadde OAS sitt tradisjonelle julebord på Teddy`s Soft Bar i Brugata i Oslo.
    Der ventet en skatt på far som onkel Grumpy hadde tatt med på oppfordring fra sitt vinyl hvelv:

Simon Phillips - Studio Live Session. Et crem de la crem opptak i kun få eksemplarer.
    For å si det slik. Den skiva kommer IKKE ut av døra igjen her uten at far har den med til trengende ofre for en lytt.
    Simon Phillips må sies å være godt over gjennomsnittet god på slagverk ;)

Så ankom en julegave med fruen i åsen uten innpakning fra Fosses arkiver.
    Så i dag har jeg dristet meg til å spille The Genius of Coleman Hawkins på Verve records (utgivelsesåret er ennå ikke funnet hverken på coveret eller skiva, men helt ung er den ikke). Dæven så flott sløy saxfon jazz :cool:
    Så en liten dublett, Terje Rypdal - Chaser, dog nyvasket med nytt undertøy...ehhh..innercover mener jeg, og ikke avspilt på maaaaange år for min del. Så man koser seg i den søte førjulstid kan du si.
    Røsket opp i kjellerstua har man også fått gjort, ryddet, ommøblert ørlite og godt til frontalangrep på hybelgrevlingene og hus edderkoppene. Men nå tror det blir en runde til med "luft tromming" sammen med Simon :rolleyes:
    Hei då :cool:

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.068
    Den øverste er overhode ikke glemt, men i følge coveret er Sarabande Jon Lords første solo skive uten Deep Purple.
    Gemini Suite var ny for meg. Ikke det at jeg må ha den (sluttet å kjøpe Deep Purple skiver etter Come Taste the Band, da gav jeg opp).
    Espen L promoterte Perfect Stranger som sin inngangsbillett til DPs univers.
    Kjøpte den, men ble langt fra overbevist. Når man er flasket opp på DP mellom 1970-1976, så går ikke det.
    Bortsett fra MIJ live skiva, er Fireball "mitt" album.
    Her mer enn aner man hva som skulle komme.
    Tidløs tungrock i mitt hode.
    Jeg er vel samme generasjon som deg, da, tenker jeg. Men jeg ga aldri opp, verken Deep Purple eller Blackmore, til tross for alle deres krumspring... :)

Perfect Strangers er nydelig. House of Blue Light mer ujevn, men med sterke lyspunkter, og det samme kan i grunn sies om samtlige album etter dette. På The Battle Rages On er det tydelig at bandet lider under et voldsomt indre press, men det kommer faktisk litt magi ut av det også. Jeg sliter litt med Joe Lynn Turner som vokalist i Deep Purple, må jeg medgi, men musikken på Slaves and Masters er jo strålende, like forbannet. Blackmore var (og er) en aldeles strålende komponist!

Mvh
    Håkon Rognlien
    Vi er nok fra samme generasjon Haakon, sånn ca. Jeg er født i 1960, og får fra neste år en ekstra uke med ferie (seniluka).
    Det skal rett og slett bli særdeles godt.

At du ikke gav opp DP eller Blackmore har jeg respekt for.
    Dog synes jeg DP besetningen Blackmore, Gillan, Glover, Lord og Paice å være den desidert råeste.
    Men det var ikke vondt med Glenn Huhges og David Coverdale heller.
    Blackmores musikalske forståelse og virtuositet er det jo svært få, om noen, som matcher.
    Men en sær grinebiter og kranglefant er og blir han.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.897
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Anlegget har nå vært avslått i fem dager. Lurte i sted på hva som var i veien med meg, men så slo det meg, kanskje jeg endelig er i ferd med å bli frisk :p:D
    Det var vel heller at 2 kanner med 4 liter med "batteri vann" slo inn, og herremannen har svevd lykkelig rundt i sine egne tanker i 5 døgn tenker jeg :rolleyes:
    Frisk du liksom...pføy...;) ler så jeg får tårer i øynene.
    Her har på Klavestadhaugen har far handlet litt julegaver til seg selv inn i mellom alt hva andre forventer:

A Perfect Circle - Eat the Elephant
    ]on Lord - Sarabande (fra 1975)
    Amy Winehouse - Back to Black
    Cream - Disraeli Gears (1967)

Kjekke ting å finne hos Râmjâs i Strømstad stadig vekk :cool:
    Han synes det moro når jeg stikker innom en sjelden gang og rasker med meg 6-10 vinylskiver ad gangen.
    Skiva om elefanten som skal spises falt svært godt i smak, men så er det jo det tredje bandet Maynard James Kiernan er med i.
    Femme fatale Amy Winehouse faller så absolutt i smak med sin særegne stemme. Trist det gikk som det gikk.
    Jon Lord sin solo skive Saraband er fra 1975 og hans første med stort orkester og band.
    Et par digre knepp til venstre for hans daglige virke i Deep Purple kan man trygt si.
    Men så var det dette med "cover art" da :rolleyes:
    Den gamle supergruppen Cream har sitt å by på, selv for et gammelt proghue.
    Ser du begynner å bli gammel. Ingen obskure kraut-band, kun listepop for almuen :cool: Tool, Deep Purple, Amy Whinehouse og Eric Clapton. Nei, skal vel ikke være jålete. Et flott variert knippe det der. Hadde den selsomme opplevelsen av å bivåne en konsert med Amy Winehouse en stund før hun bestemte seg for penaltjeneste. «Høyeste» vokalisten jeg har opplevd på en scene.

Det småvaskes litt innimellom med vann fra Jula (er jo den tiden på året), men ampene er fremdeles steinkald :)
    Ja, eldes gjør jeg jo, men så forferdelig gammel er man ikke blitt riktig ennå.
    Så for ikke å skuffe deg, så kan det opplyses at det et par dager etter dette innlegget ramlet en boks med 4 CDer ned i postkassa.
    På oppfordring fra Soundscape bestilte man nevnte boks med Premiata Forneria Marconi - The Manticore Studio Albums 1973-1977.
    Jeg antar cafteinen kjenner til det italienske progrock ensemblet fra Yngre Dryas tid :rolleyes:
    Dette var en del av pensum under min oppvekst.
    Så da har jeg en digital kopi av albumene:

Photos of Ghosts
    The World Became the World
    Chocolate Kings
    Jet Lag

Sistnevnte skive var min inngangsbillett til PFM rundt 1978-79.

Og ikke nok med det. I går hadde OAS sitt tradisjonelle julebord på Teddy`s Soft Bar i Brugata i Oslo.
    Der ventet en skatt på far som onkel Grumpy hadde tatt med på oppfordring fra sitt vinyl hvelv:

Simon Phillips - Studio Live Session. Et crem de la crem opptak i kun få eksemplarer.
    For å si det slik. Den skiva kommer IKKE ut av døra igjen her uten at far har den med til trengende ofre for en lytt.
    Simon Phillips må sies å være godt over gjennomsnittet god på slagverk ;)

Så ankom en julegave med fruen i åsen uten innpakning fra Fosses arkiver.
    Så i dag har jeg dristet meg til å spille The Genius of Coleman Hawkins på Verve records (utgivelsesåret er ennå ikke funnet hverken på coveret eller skiva, men helt ung er den ikke). Dæven så flott sløy saxfon jazz :cool:
    Så en liten dublett, Terje Rypdal - Chaser, dog nyvasket med nytt undertøy...ehhh..innercover mener jeg, og ikke avspilt på maaaaange år for min del. Så man koser seg i den søte førjulstid kan du si.
    Røsket opp i kjellerstua har man også fått gjort, ryddet, ommøblert ørlite og godt til frontalangrep på hybelgrevlingene og hus edderkoppene. Men nå tror det blir en runde til med "luft tromming" sammen med Simon :rolleyes:
    Hei då :cool:
    Spesielt eldre italiensk progrock er noe jeg kan på rams ;) Jeg antar psykiatriske institusjoner er fylt opp med folk med samme musikalske oppvekst som dem min herre. De er kommet noenlunde heldig fra det :cool::D

Teddy's har jeg mer peiling på. Er fremdeles innom der når det ikke er jobb som tvinger meg til Tiggerstaden. Teddy's og Lompa er verneverdig! :)

Det høres ut som det er mye ørekvalitet i Klavestadhaugen for tiden. Denne Coleman liker jeg også godt. Jeg skal også tilbringe tid med Simon i dag, men det handler mer om min sønn som skal hjelpe til med juletreet. Jeg må bare få gjort meg ferdig med matpakke og arbeidsdag. Ualminnelig oppskrytt dette med arbeid, forøvrig! Jeg tror jeg genetisk er disponert for å bli født ustyrtelig rik, men det har øyensynlig skjedd er forbytting på fødestuen :mad:;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.068
    Jeg tviler ikke et øyelokk på at cafteinen hadde kledd å være født rik, dog foreligget i samme utgave som han er nu.
    Ellers tror jeg det fort hadde kunne bli noe pretensiøst med klare undertoner av behov for å pleie neandertaler genet.

Arbeid er forferdelig oppskrytt, og spesielt det å jobbe for store pengesterke arrogante og lett paranoide selskaper med amerikansk forståelse av forretningslivet forankret på plenen :mad:

Teddy`s Soft Bar er forlengst vernet min gode mann, så dagens eier (sønn av herremannen som åpnet sjappa) har ikke stort rom å ratte innenfor, men trives. Før jul er det aldeles stapp fullt der, men så har de noen juleretter det står respekt av på menyen.
    OAS gjengen er for lengst på nikk med innehaveren.

Lompa ble vel bygget saftig om for en 8-10 år siden?
    Men ja, dette er også verneverdig materiale.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.897
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Katten har sluttet å drikke fra doskålen og forlanger vann i skål. Er usikker på om det er alderen som er grunnen eller at hun endelig har blitt dannet ;)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.064
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Katten har sluttet å drikke fra doskålen og forlanger vann i skål. Er usikker på om det er alderen som er grunnen eller at hun endelig har blitt dannet ;)
    Hvor skulle nå den katten få dannelse ifra :confused:

Hett tips: Den kan ha vondt i nakke/rygg/albuer og synes at det er vanskelig å lene seg så langt frem. :)

mvh

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.897
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Hett tips: Den kan ha vondt i nakke/rygg/albuer og synes at det er vanskelig å lene seg så langt frem. :)

mvh
    Pøh, jeg er ganske sikker på at det er gjennom oppdragelsen fra en silkeramp fra Fana, og tilværelsen i et stilsikkert mondent hjem på vestkanten som til slutt har slått inn ;)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.064
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

mvh
    Pøh, jeg er ganske sikker på at det er gjennom oppdragelsen fra en silkeramp fra Fana, og tilværelsen i et stilsikkert mondent hjem på vestkanten som til slutt har slått inn ;)
    Joda, men hvor skulle dannelsen komme ifra? ;)

Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.897
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh
    Joda, men hvor skulle dannelsen komme ifra? ;)

Mvh
    Jaffal ikke fra andre siden av broen ;)

• Liker
    Reaksjoner: tkr

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.897
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Poden har booket inn, og vi har bedrevet pynting av grankvasten. Gikk på en smell og måtte spille julesanger mens det sto på. Ikke den mest spennende musikken, men derimot vår lokale helt med plass til en knyttneve mellom fortennene. Ikke helt min greie, men sammen med en whisky kjenner jeg på et ørlite snev av julestemning.

Før whiskyen ble det identifisert at julestjernen gikk heden i fjor. Far ble i all hast sendt ut for å fikse på det, og var egentlig ikke veldig sur når han registrerte at mye av pyntingen var unnagjort da han kom hjem. Kjøpte julestjernen på sikkert det eneste stedet som for tiden ikke har julepynt på tilbud. Kommenterte dette for selger, som svarte med et smil, og spurte hvorfor i alle dager han skulle kjøre tilbud når det var dagen familiefedre supplerte julestjerner med lett panikk i blikket. Måtte gi ham et poeng.

Min sønn hadde innført en ny tradisjon da jeg kom hjem. Hvit pynt til jul uten snø, og farger når vintersnøen er på plass. Har en følelse av at det blir lenge før det blir røde kuler på treet hos oss. Treet er heldigvis litt vindskjevt, ellers hadde det sett ut som et designtre av plastikk. Hadde jeg fått velge hadde fargen på pynten sett ut som det var blitt dekorert av klovner i lett syrerus. Har fått lagt noen av presangene under treet, men har ikke registrert noen harde pakker som kan inneholde haifai. Nevnte i en bisetning at jeg hadde min egen presang på gang. Med julestemning og et glass hvitvin så det nesten ut som kona mente det var en usedvanlig gode ide. Det var i hvert fall sånn jeg leste henne.

En riktig god jul ønskes rampen på HFS (som er såpass kvalitetsbevisst at de frekventerer denne tråden) :p:)

6941D218-5E4C-41DA-8334-56A38C916992.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn