Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.102
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Pøh, jeg er ganske sikker på at det er gjennom oppdragelsen fra en silkeramp fra Fana, og tilværelsen i et stilsikkert mondent hjem på vestkanten som til slutt har slått inn ;)
    Joda, men hvor skulle dannelsen komme ifra? ;)

Mvh
    Jaffal ikke fra andre siden av broen ;)
    Det er da heller ikke min katt!

Du trår forøvrig i historiske fotspor. Originaltoner fra Distriktslege Holmsen i Midthordland anno 1860:

Et uoplyst, overtroisk Folkefærd, som i visse Retning i høi Grad mangler Foretagelsesaand og Smag for Cultur og Velvære, lever urensligt, usselt og for det Meste i meget smaa Kaar, hvorfor ogsaa Benævnelsen Stril udtales med en vis Spot og Foragt.

Passer perfekt! :)

mvh

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    fredelig jul i stua, karmis.
    Ingen pøbler under 20 år her i stuen for en gangs skyld. Det medfører at far har senkede skuldre og slapper av med siste luke i akevitt-kalenderen, kun forstyrret av Wham og Michael Buble. Slike forstyrrelser er innafor på julaften, men i morgen får det faen meg være nok :D Ha en fin fin jul, rama!

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.397
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    God jul der borte i høgge :)
    Dæven, har du tid til å sende juleønsker! Trodde du hang over grytene ;) Ha en fin julekveld, T-1 :)
    Nei nå er hu hjemme igjen. Så nå har jeg krevd min skryt å takk for alt jeg har gjort, som om jeg har reddet en landsby fra sult :p så nå senkes skuldrene..

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.406
    Torget vurderinger
    12
    God jul til byen som ligger så avsides til! (jeg hørte akkurat på et radioprogram om Aasmund Olafson Vinje og stjal en av hans beskrivelser ;) )

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En god jul ønskes til deg, din vakre frue og dine barn fra det uopplyste og overtroiske folkedypet på feil side av broen!

mvh Tønnes
    Den urbane sivilisasjon ønsker en riktig god jul til de ville horder. Mellom linjene kan det synes som om madamen er lett og leken, uten bekymringer. I så tilfelle, bedre enn presanger under treet :)

• Liker
    Reaksjoner: tkr

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.059
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God Jul Karmana :)

mett.no
    Sent, men godt. God jul :)
    Flere av oss som runder av kvelden på HFS. En riktig god jul (eller gledelig jul blir det vel nå). Satser på at jeg ser dere begge i løpet av året som kommer :)
    Det håper jeg virkelig blir noe av :) Er nysgjerrig på de nye høyttalerne og forsterkeren du har fått i hus.
    Vi finner en dag, så lugger du med han kompisen din i fart :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dårlig med haifai under treet i år, men min kone reddet oss inn da hun mottok denne lille røveren. Ble spilt på kvelden, og jeg kan rapportere om stjernestøv i de øvre luftlag, en innsmigrende og varm mellomtone til å dø for, og en bass tightere enn en ung hamsterrumpe. Løp og kjøp!

7E0B8D93-D0B0-4C42-9B98-B57AA5527FA6.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Slutt å klag, her finnes intet som har med hifi, musikk eller hamstere å gjøre.... Et par spretne neger-rumper, amerikansk julemusikk på speed, solbrent hårfeste og danseshow til musikk av Boney M får duge.. Ha en fortsatt fredelig jul min venn :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Slutt å klag, her finnes intet som har med hifi, musikk eller hamstere å gjøre.... Et par spretne neger-rumper, amerikansk julemusikk på speed, solbrent hårfeste og danseshow til musikk av Boney M får duge.. Ha en fortsatt fredelig jul min venn :)
    Jeg klager da slett ikke! Hører mye heller på Putti Putti Plott istedenfor alt det rælet som ellers infiserer ørene og julen (skrevet uten spor av ironi) :)

Kos deg i Afrika! Her kommer visst våren til helgen :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.002
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Dårlig med haifai under treet i år, men min kone reddet oss inn da hun mottok denne lille røveren. Ble spilt på kvelden, og jeg kan rapportere om stjernestøv i de øvre luftlag, en innsmigrende og varm mellomtone til å dø for, og en bass tightere enn en ung hamsterrumpe. Løp og kjøp!

Vis vedlegget 564828
    Vet ikke helt om jeg er klar for innsikt i hvordan du har kommet frem til en slik konklusjon angående høyttalernes bassgjengivelse......... :cool:;)

Fortsatt god jul!

mvh
    Proffen

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 564828
    Vet ikke helt om jeg er klar for innsikt i hvordan du har kommet frem til en slik konklusjon angående høyttalernes bassgjengivelse......... :cool:;)

Fortsatt god jul!

mvh
    Proffen
    Du vet, Proffen, uten å gå i detalj på min innsikt, bør det være lettere å tro på at Putti Putti Plott er en legendarisk innspilling enn at en liten kar født i en krybbe for 2019 år siden etter hvert skulle dø for å frelse oss fra våre synder :rolleyes::D

Fortsatt god jul i Breiviken :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.406
    Torget vurderinger
    12
    Spikke sage lime banke er en årviss klassiker her i huset....

M

medlem215396

Gjest

Vis vedlegget 564828

Fortsatt god jul!

mvh
    Proffen
    Du vet, Proffen, uten å gå i detalj på min innsikt, bør det være lettere å tro på at Putti Putti Plott er en legendarisk innspilling enn at en liten kar født i en krybbe for 2019 år siden etter hvert skulle dø for å frelse oss fra våre synder :rolleyes::D

Fortsatt god jul i Breiviken :)
    Putti Plutti Pott skal det være Karmana :p

Den historien skulle vært skrevet pånytt for lenge, lenge siden. Den burde i stedet ha en tilnærming som ga mening for absolutt alle, ikke bare for en liten åndselite som later som de forstår meningen, men som gjennom egne handlinger tydelig avslører at de allikevel ikke gjør det.

Julehilsen fra Stover :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har for tiden kjøpestopp på haifai, men gikk i dag på en pekkanes liten smell. Jaja, fleksibel ryggrad og manglende selvdisiplin kan sikkert gi seg verre utslag. Det var vel heller ikke et spontankjøp, men noe jeg har tenkt på en stund......jaffal en uke eller to :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.997
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har for tiden kjøpestopp på haifai, men gikk i dag på en pekkanes liten smell. Jaja, fleksibel ryggrad og manglende selvdisiplin kan sikkert gi seg verre utslag. Det var vel heller ikke et spontankjøp, men noe jeg har tenkt på en stund......jaffal en uke eller to :)
    Ja nå er vi spente karmana? hva er på vei inn døra denne gangen :)

mvh

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.102
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, gratulerer med ny RIAA, da.

Svak viljestyrke og snill kone er en uslåelig kombinasjon. ;)

mvh

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.086
    Ja, der kan de se. Selv ble jeg pådyttet ytterligere 2 flasker brunt brennevin på Julaften, og må nå opprette fjernlager da det ikke er plass i standard drukkenskapet fra 1958 :confused: Sågar ramlet det inn 5 vinylskiver og 3 tegneseriebøker i tillegg. Man har det fælt i Indre Enfold :rolleyes:
    Eders pekkanes lille smell dreier seg nok om en hvis RIAA fra østenfor sol, og vestenfor måne.
    Ha en fortsatt fredfull og avbalansert jol!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye god gjetting både østenfor og vestenfor folkeskikken :)

Det kommer inn en helt maken boks, som jeg allerede har, fra Aura Fidelity, men denne gang er innsiden av chassiset, Audiophile Plus (faen, for et navn) :) Satser på at dette er en innertier. Som lillebroren, Aura MK2, er den i hvert fall helt etter min smak, kun av/på knapp :)

65483105-A013-4B0E-89C4-8E3A4A9BAEED.jpg

Her er i Drotningsvik er det fremdeles jul, med både nisseflaske og nisseglass. Nå skal det ristes liv i min ualminnelig mye bedre halvdel med et skudd Fernet......

B6AA6CB5-BA52-4EDC-89CD-218D5B0CE9DB.jpg

.......slik at vi er klar for Madam Felle med Dverger og Gløgg :)

B35B1E0F-B328-43B8-B4F3-A764F8F0E9C8.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.133
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror ikke det er mange som klarer å lage så mye trøkk og liv på en liten klubbscene i Bergen som De Musikalske Dvergene. Høy allsang-faktor, og skikkelig moro å være tilstede (publikum foran scenen reflekterer ikke stemningen i resten av lokalet) :)

BAD3FCAE-30AA-4343-B2AC-21E4514D4E25.jpg

Broderen til sjefen i bandet, gitaristen Arne Grønhaug er en konge på gitar. Innimellom allsangen satt jeg med hakeslepp og fulgte med på soloene hans :) Bra kveld!

B3A7B671-F7F9-4CC9-A6EA-41F24DB372D9.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn