Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Om jeg kan bryte inn med et vintips fra Libanon som ligger mellom Le cedre de Beyrouth og Ch. Musar, kan jeg anbefale denne libanesiske vinen. Her dufter det solbær, lakris, lær og tobakk, og bringer tankene hen til en god bordeauxvi. En utmerket rødvin med kraft og fyldt til å matche et godt stykke stekt kjøtt.

    Der andre og tredjevinen til Musar, Ana og Musar Jeune er tanninbomber som legger et tydelig garvesyreslør over frukten, er B-Qa en bombe av en fruktig vin. Anbefales, men må bestilles.

    https://www.vinmonopolet.no/Land/Libanon/B-Qa-de-Marsyas-2014/p/11442601
    Takker så mye, Vinsnobben! Spennende vintips er alltid av det gode 😃
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    725
    Torget vurderinger
    4
    Hei!

    Æssen er livet der på andre siden av fjellheimen? For mye fritid eller?

    Måtte sladde innom tråden din. Begrepet slangemenneske må kalibreres på nytt forstår jeg. For øvrig så ble jeg også introdusert for den Libanesiske frimerkevinen. Ikke galt til prisen. Her forsvant hele samlingen av juleakevitt på auksjon hos Blomqvist. Ble ikke gal avkastning. Kjeller er historie. men med kort vei til polet, så går livet videre likevel. Rart.

    Mno Olav E
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hei!

    Æssen er livet der på andre siden av fjellheimen? For mye fritid eller?

    Mno Olav E
    Nå nå..... Ikke forsøg at skremme Karman nu...... Han skal jo pensioneres 1. marts :LOL: :LOL: :LOL:
    For mye fritid er et fiktivt begreb, opfunnet af misundelige foreldre eller andet tullfolk under 50.
    For mye fritid findes simpelthen ikke :love:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hei!

    Æssen er livet der på andre siden av fjellheimen? For mye fritid eller?

    Måtte sladde innom tråden din. Begrepet slangemenneske må kalibreres på nytt forstår jeg. For øvrig så ble jeg også introdusert for den Libanesiske frimerkevinen. Ikke galt til prisen. Her forsvant hele samlingen av juleakevitt på auksjon hos Blomqvist. Ble ikke gal avkastning. Kjeller er historie. men med kort vei til polet, så går livet videre likevel. Rart.

    Mno Olav E
    Livet er greit nok. Går vel mest i jobb, musikk og serier på tv, men innimellom søker jeg litt spenning, så mandags morgen ble benyttet til å fylle diesel på bensinbilen vår.

    Må ha vært en seriøs kjellersamling når Blomqvist står for salget. Hvis du sliter med å få plass til resten av samlingen i den nye leiligheten, er det bare å sende noen kasser over til Drotningsvik 😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Huffameg. Lexusen likte vel ikke det.
    Tror aldri det hoper seg opp til auksjon her.
    Har ei flaske Trysil-cognac som er gjømt unna. Den skal jeg sprette hvis jeg blir 75.
    Går fort det nå vettu karma. 😊
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Får trøste seg med at det kan ha langt værre konsekvens motsatt vei .
    Her er det jo "bare" snakk om litt rengjøring:cool:.

    Egentlig godt gjort også med tanke på at dieselpistolen har tykkere rør.
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    725
    Torget vurderinger
    4
    Godt å høre at det står til liv der borte. Tendenser til demens før tidligpensjon er derimot bekymringsfullt. Her er det iverksatt tiltak for å forberede den typer feilfyllinger. Man har gått over til ledning må vite.

    Det ble 10-gangern på de eldste juleakevittene i forhold til kjøpspris. Slår nesten børsen. Nå får man klare seg med slantefest. Burde for øvrig vært en utflyttingsfest så en slapp å drasse med seg tilnærmet tomgods. I disse coronatider blir det dårlig med festing. Man for fortære litt om litt. Myndighetene har vedtatt at det er viktig for helsa at vi har tilgang til alkohol under pandemien. Godt man har en unnskyldning for innvortes desinfisering i tillegg utvortes. Litt usikker på om vedtaket om å holde polet oppe er ment som et helsebringende tiltak, eller om målet er gjenvalg...

    Mvh Olav E
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Huffameg. Lexusen likte vel ikke det.
    Tror aldri det hoper seg opp til auksjon her.
    Har ei flaske Trysil-cognac som er gjømt unna. Den skal jeg sprette hvis jeg blir 75.
    Går fort det nå vettu karma. 😊
    Pingle-Lexusen kjørte en tre kilometer og begynte så å småsutre 😄 Gjennomførte i dag litt selvpisking ved å ta regningen fra haifai kontoen. Ble utstyrt med leiebil, en Volvo V90. Var som å føre et skip. Godt å få småtten, Lexusen tilbake 😃

    Har sagt det før, medisinen for å få tiden til å gå senere er å kjede seg. Innimellom må det innrømmes at HFS er så gjentagende at det kan være en god medisin for å stoppe tiden 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Får trøste seg med at det kan ha langt værre konsekvens motsatt vei .
    Her er det jo "bare" snakk om litt rengjøring:cool:.

    Egentlig godt gjort også med tanke på at dieselpistolen har tykkere rør.
    Jepp, skjønte etter hvert at det omvendte ville vært verre. Hele greia var helt evneveikt! Absolutt på sin plass å snart gå over i pensjonistenes rekker 😄 Skal aldri mer fylle drivstoff før jeg har inntatt den første kaffekoppen!!!

    Kanskje fylling av drivstoff på morgenen er min ekvivalent til kvinnen som ikke husker hvorfor hun gikk inn på kjøkkenet 🤔

    2B6B9526-B70B-42AC-99F4-63F9673DE9DC.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Prøvde du anlegget i V90en? Hvis det var B&W, så låter det passe supert. 😊👍
    Nope, hadde mer enn nok med å få sleden til å passere motgående busser på "kjerreveien" til jobb. Følte meg som en F16 pilot i en B52, så jeg antar den var bra speccet med muligheter til å låte like bra som jeg vet det gjør i Volvoen din :)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Sist gang jeg var på Vinmonopolet forå kjøpe vin skulle jeg betale med en Tusenlapp. Når Ekspeditrisen spurte om jeg ikke hadde mindre, kikket jeg bare dumt på henne og spurte om det finnes mindre? Slik er livet for oss adelige!
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Sist gang jeg var på Vinmonopolet forå kjøpe vin skulle jeg betale med en Tusenlapp. Når Ekspeditrisen spurte om jeg ikke hadde mindre, kikket jeg bare dumt på henne og spurte om det finnes mindre? Slik er livet for oss adelige!

    Går dere på vinmonopolet selv? 😯
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har man vært en tur på det lokale vinmonopol. Jeg suger ellers på den søte karamellen om at mandagens arbeidsdag er første dag i siste måned før jeg etter hvert skal tilbringe tiden under en svalende palme, kun avbrutt av servering med kjølig drikke. Tør ellers minne om at vinmonopolene her ikke er tvangsåpnet etter utilbørlig press fra de ville og drikkfeldige horder i pestens episenter. Nei, her oppfører man seg naturligvis med eleganse og dannelse.

    Registrerer ellers at NRK knapt rapporterer annet enn Covid-19 på Dagsrevyen etter den nye oppblomstringen østpå. Ryktene vil ha det til at «rikskringkastingen» også er klar til å utelate sporten og værmeldingene hvis det plutselig kommer litt snø og vind samtidig i Tiggerstaden. Dekkes det som dekkes bør. Min sympati er som vanlig uendelig, og mens jeg kikker på skulpturen jeg kaller østlendingen, sender jeg gode tanker over fjellet.

    5411BC3D-405F-405D-AC35-AAD480662A81.jpeg


    Den skarpe leser vil registrere at jeg som hertuger har begynt gjentagende repetisjon av musikk fra den tiden jeg gikk i knebukser 😃
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    725
    Torget vurderinger
    4
    Har du reflektert over om "Østlendingen" din sin positur skyldes platevalget og eller forskrekkelsen over en ubegrunnet hentydning om at det finnes palmer der på andre siden av fjellet? Ja jeg vet at det finnes en plass benevnt Paradis i din nærhet. Dog har jeg verken registrert palmer eller smått tildekte madammer der, men epler har jeg registrert er å få kjøpt. :unsure:

    Mvh Olav E
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har du reflektert over om "Østlendingen" din sin positur skyldes platevalget og eller forskrekkelsen over en ubegrunnet hentydning om at det finnes palmer der på andre siden av fjellet? Ja jeg vet at det finnes en plass benevnt Paradis i din nærhet. Dog har jeg verken registrert palmer eller smått tildekte madammer der, men epler har jeg registrert er å få kjøpt. :unsure:

    Mvh Olav E
    Sprøyt! Min mor og far bodde sine siste 40 år på Paradis. Min mor var alltid anstendig tildekt, og likevel manglet det aldri på epler til den som ville ha!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noe så hakkene gæli har je ældri hørt!
    Selvsagt gjelder det stadig å fornye seg!


    God helg companero! 🤠
    Evig liv med de gutta der..........Det kan vanskelig fortone seg som himmelen, men hvis det er purgatoriet, hadde jeg hatt hastverk med å komme meg ned i kjelleren 😄
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Den dekalen på solskjermen er kanskje standard utstyr på Lexus?
    Det er sånn det er bare,må vise legg at du er født før 1970 og har store problemer med og bevege deg hvis du skal kjøpe Lexus,brukt eller ny🤣.

    O
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det hender ikke så sjeldent at jeg lurer på om jeg skal le eller gråte over high end i de øverste luftlag 😊 Har hørt TechDAS sine modeller noen ganger tidligere. Ørene har da vært atskillig mer imponert enn øynene. Smak og behag. Registrerer at de nå har tatt den et steg eller syv lengre med introduksjonen av Air Force Zero. Prismessig får det Audio Note til å fremstå som et albansk billigmerke. Hvis jeg skulle skrevet en review, hadde overskriften sikkert vært noe lignende av; for forrykte folk som vil ha en platespiller som spiller forrykende 😄

    13078EDC-37FD-407F-8A54-339DC6B804B7.jpeg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Noen ganger tror jeg pris og størrelse blir et mål i seg selv. Jeg lurte fælt på Avid sin mono-strømforsyning til Acutus. Og med spilleren over så henger i hvert fall ikke bordet/racket under med på konstruksjonsprinsippet for spilleren.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.787
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det hender ikke så sjeldent at jeg lurer på om jeg skal le eller gråte over high end i de øverste luftlag 😊 Har hørt TechDAS sine modeller noen ganger tidligere. Ørene har da vært atskillig mer imponert enn øynene. Smak og behag. Registrerer at de nå har tatt den et steg eller syv lengre med introduksjonen av Air Force Zero. Prismessig får det Audio Note til å fremstå som et albansk billigmerke. Hvis jeg skulle skrevet en review, hadde overskriften sikkert vært noe lignende av; for forrykte folk som vil ha en platespiller som spiller forrykende 😄

    Vis vedlegget 694214
    Det er slikt som skjer når ingeniøren slipper å forholde seg til budsjett 😃
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes flere kandidater. SAT XD 1
    Mr Fremer mener denne spilleren er det ypperste av platespillere. Prisene er skyhøye.
    Selvfølgelig er den svensk. 🙊😄
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det finnes flere kandidater. SAT XD 1
    Mr Fremer mener denne spilleren er det ypperste av platespillere. Prisene er skyhøye.
    Selvfølgelig er den svensk. 🙊😄
    Du verden :unsure:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det finnes flere kandidater. SAT XD 1
    Mr Fremer mener denne spilleren er det ypperste av platespillere. Prisene er skyhøye.
    Selvfølgelig er den svensk. 🙊😄
    SAT XD1 er vel en spiller i mellomsegmentet, TechDAS Zero, som på bildet, koster 450.000 🤪 :ROFLMAO: Husker ikke om det var dollar eller euro, men det er kanskje ikke det viktigste :giggle:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn