Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.248
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Husker jeg stod i ei platesjappe på Pyramiden i Oslo. Det ble satt på ei plate som nettopp hadde kommet inn i butikken.
    Plata var RattleSnakes med Lloyd Cole & the Commotions...
    Ble umiddelbart fenget av låtene og stemningen, gikk selvsagt ut igjen med lp'n.. :)
    Tror det var rundt -84/85.

    M
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.024
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Frykt ikke E.Largo. Det som legges inn i mellom melodilinjene er vel så viktig, og som trommeslager kan man jo velge mellom å følge bassgitaristen eller sologitaristen. Så skal man jo være langt over gjennomsnittet god for å kunne underholde folket tilstrekkelig med en trommesolo. Selv salige Jon Bonham kunne bli litt masete når han passerte 20 minutter med romling. Men slik Danny Carey håndterer stikkene, skinna og cymbalene på låten Pnumea (Tool) eller Bård Kolstad på låten The Sky is Red (Leprous) er ren elite divisjon. Da har man skjønt saker og ting. For egen del tror jeg at jeg overlater mine imaginære stikker til andre siden jeg ligger en 20-30 lysår etter ovennevnte karer hva tromming angår.

    Tror ei heller at Karmana hadde holdt lenge i bandet eller jeg for den saks skyld gitt våre sprikende musikkpreferanser.
    Dog hyggelig å være påtenkt. Min nevø har gitt seg i sitt band, så da er bandnavnet Satanic Seagulls ledig ;)
    Vi hadde beholdt bandnavnet! 😄
    10 minutters låter med 10 minutters trommesoloer hadde vært hva gitarspillet mitt hadde trengt 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.024
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her syns jeg også man kan legge til Neil Peart (Rush) og sangen By-Tor and the snow dog. Ren magi i mine øyne:love:
    Du må ikke lefle med prog, thetjomster! Det er som kjent ett av Satans skadeverk :cool:

    Å fraternisere med Powerpoint kan gjøre det hele verre. Det er kanskje ikke veldig kjent på HFS, men han er yppersteprest i en okkult satan-dyrkende prog-kult. Her et bildebevis.

    5D298AAB-FD37-4680-B627-B747AF43C47F.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.024
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Husker jeg stod i ei platesjappe på Pyramiden i Oslo. Det ble satt på ei plate som nettopp hadde kommet inn i butikken.
    Plata var RattleSnakes med Lloyd Cole & the Commotions...
    Ble umiddelbart fenget av låtene og stemningen, gikk selvsagt ut igjen med lp'n.. :)
    Tror det var rundt -84/85.

    M
    Det er betryggende å vite at det også er dannede mennesker i Kirkenær, og ikke bare halvgamle gubber som kun fokuserer på iørefallende pikestemmer 😎😊

    Rattlesnakes har selvfølgelig også et hjem i Drotningsvik 😃
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Du må ikke lefle med prog, thetjomster! Det er som kjent ett av Satans skadeverk :cool:

    Å fraternisere med Powerpoint kan gjøre det hele verre. Det er kanskje ikke veldig kjent på HFS, men han er yppersteprest i en okkult satan-dyrkende prog-kult. Her et bildebevis.

    Vis vedlegget 690243
    Det er herved notert, og jeg skal velge mine ord og kumpaner med omhu i fremtiden! :ROFLMAO:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.024
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjenner på en viss grad av lettelse. Ble lagt ut en annonse i dag med Audio Valve pre og monoblokker, SF Cremona, kvalitets cd spiller, Rega Planer 3 med god PU og Pro-Ject RIAA, masse dyre Kimber kabler, stereobenk og diverse tweaks (sånn etter hva jeg husker i farten). Alt solgt samlet til en mer enn sympatisk pris. Heldigvis solgt nå for jeg hadde så smått begynt å planlegge tidspunktet for kjøreturen til Telemark 🤔🙁😄
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hehe, det var på Torget. Regner med, jorwed allerede er på vei 😄
    Det var til vurdering, men Audiovalve er ikke akkurat lett omsettelig :) Det vet vi begge.
    Høyttalerene trengte også noen tusenlapper for å bli ok og enda noen for å bli strøkne :)

    Så skal jeg, som en gentleman, unnlate å kommentere adelig flåseri.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Kjenner på en viss grad av lettelse. Ble lagt ut en annonse i dag med Audio Valve pre og monoblokker, SF Cremona, kvalitets cd spiller, Rega Planer 3 med god PU og Pro-Ject RIAA, masse dyre Kimber kabler, stereobenk og diverse tweaks (sånn etter hva jeg husker i farten). Alt solgt samlet til en mer enn sympatisk pris. Heldigvis solgt nå for jeg hadde så smått begynt å planlegge tidspunktet for kjøreturen til Telemark 🤔🙁😄
    Dette ville ikke vært forenlig med det du planlegger ...
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.193
    Durek er vel ift hva jeg leser i den kulørte pressen ikke en anarkist, men mer en analist 😜 Karmana er som kjent et orakel, og ikke sjamanen som stormet Capitol Hill. Det eneste orakelet Karmana ikke vet svaret på, er om det var en sjaman eller Jamaraqui som stormet kongressen 😄
    Karmana som oppegående ordfekter og "perfektionist" samt , dette er grove saker. Stikkord: rettskriving..... Smekk på pungen som dere sier i "slike kretser" og ditt neste bilde skal IKKE være av siste mjukvare fra plateskrubberen eller en hipsterøl, som chaff i denne sammenheng( du får evt. forklare for de mere domestiserte sjeler). Skjerp deg. Målepolitiet ser deg. Bruk munnbind på diskanten. Du har ansvaret for slikt. På lik linje med Donald !

    Jamiroquai - drittband.

    Korrekt skrivemåte og definisjon.

    Dr.E
     
    Sist redigert:

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.248
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Skal ikke kommentere beskrivelser av Karmana, utenom å nevne at han er en hedersmann og særs hyggelig vert. 😉👍

    Derimot: Jamiroquai er ikke ett drittband, men en særs begavet brite med Soul og begavelse i stemmen og med meget god sans for fengende soulpop og disco.. 👍🎶

    M
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.193
    Helt enig med deg i beskrivelsen av Karmosinen. Har kjent han siden Ronald Raygun regjerte i Sambandstatene. Han gir nok beskjed hvis han føler for det !
    Nevnte artist derimot.... . Har vel bare skrevet en låt og variert den siden. Lettvekts Beat- for- Beat - liksomsoul med ditto påtvunget affektert stemmebruk. Selvfølgelig, intet som er så gøy som å diskutere smak og behag.

    "One mans poison is another mans meat."

    Let the good times roll, som de sier i Sykkylven

    Dr.E
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.024
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette ville ikke vært forenlig med det du planlegger ...
    Min planleggingshorisont når det gjelder haifai er i beste fall ustadig, selv om jeg nok har fått en klarer ide på hvor jeg vil de siste årene. Men, hovedfokus kommer nok alltid til å ligge på..........................whatever makes me happy :giggle:
    Det var vel lite i denne haugen av utstyr som ville passet inn hos meg. Litt av det som trigget meg var vel at jeg har et hat/elsk forhold til Audio Note etter å ha vært mye i kontakt med eieren/konstruktøren og den nederlandske importøren. Den nederlandske importøren hadde Baldur monoblokker i oppsettet sitt, og det både så og låt fett, så hvis jeg hadde slått til hadde det nok primært vært for Audio Valve Baldur 70 som fulgte med i pakken. Racket mitt skriker jo etter monoblokker 😁 Sånn ble det ikke, og det er sikkert like greit :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.024
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Karmana som oppegående ordfekter og "perfektionist" samt , dette er grove saker. Stikkord: rettskriving..... Smekk på pungen som dere sier i "slike kretser" og ditt neste bilde skal IKKE være av siste mjukvare fra plateskrubberen eller en hipsterøl, som chaff i denne sammenheng( du får evt. forklare for de mere domestiserte sjeler). Skjerp deg. Målepolitiet ser deg. Bruk munnbind på diskanten. Du har ansvaret for slikt. På lik linje med Donald !

    Jamiroquai - drittband.

    Korrekt skrivemåte og definisjon.

    Dr.E
    Fagpersoner hevder hardnakket at hvis man klarer å skrive navnet på denne artisten korrekt, har man en alvorlig psykisk diagnose og trenger umiddelbart profesjonell hjelp! :cool::ROFLMAO:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Min planleggingshorisont når det gjelder haifai er i beste fall ustadig, selv om jeg nok har fått en klarer ide på hvor jeg vil de siste årene. Men, hovedfokus kommer nok alltid til å ligge på..........................whatever makes me happy :giggle:
    Det var vel lite i denne haugen av utstyr som ville passet inn hos meg. Litt av det som trigget meg var vel at jeg har et hat/elsk forhold til Audio Note etter å ha vært mye i kontakt med eieren/konstruktøren og den nederlandske importøren. Den nederlandske importøren hadde Baldur monoblokker i oppsettet sitt, og det både så og låt fett, så hvis jeg hadde slått til hadde det nok primært vært for Audio Valve Baldur 70 som fulgte med i pakken. Racket mitt skriker jo etter monoblokker 😁 Sånn ble det ikke, og det er sikkert like greit :)
    Her var det primært det at høyttalerne kom ferdigklort av katt som var mest fristende. Men jeg har jo heller ikke bruk for å fylle opp med mer.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.024
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som yrkesoffiser vet man at trening er viktig. Jeg har derfor tatt ansvar med å avspasere i morgen for å trene på å ha fri. Viktig å trene for å være best mulig rustet for pensjonisttilværelsen som starter 1. mars 😊

    Rørforsterkeren er fyrt opp og litt rødvin er dekantert og satt til lufting. Er det helg så er det helg 😃 Tenkte det skulle snurres plater, men i frykt for å slumre av (vanlig for oss pensjonister) nøyer jeg meg med litt cd spilling. Rodney Crowell og deretter Buffalo Tom bør være en god start.

    03287C13-B490-4ECD-9980-3A31075285AF.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt å se et fargerikt mangfold i benken der... Sort ruler tydeligvis ikke alt lenger :). Kos deg med trening, du rekker å være klar til egen bikini sesong i 2021. For egen del blir det fortsatt ett fett legeme i en gladlubben kropp... Eller kanskje ikke.. :cool:
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.827
    Antall liker
    16.007
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    God helg Karmana. Vi unge og fremadstormende er selvfølgelig ikke misunnelige i det hele tatt.. Men er det uåpnede vinyl bokser jeg ser under racket ?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.024
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt å se et fargerikt mangfold i benken der... Sort ruler tydeligvis ikke alt lenger :). Kos deg med trening, du rekker å være klar til egen bikini sesong i 2021. For egen del blir det fortsatt ett fett legeme i en gladlubben kropp... Eller kanskje ikke.. :cool:
    Det sølvfargete er selvfølgelig plassert på innbytterbenken og står alltid lagelig til for hogg 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.024
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God helg Karmana. Vi unge og fremadstormende er selvfølgelig ikke misunnelige i det hele tatt.. Men er det uåpnede vinyl bokser jeg ser under racket ?
    Ja, litt så. CC Cowboys, Opeth (jøss, husket ikke at jeg hadde den) og Van Halen er ikke sprettet. Foruten CC Cowboys og Imperiet boksen skal vel alt selges, men hastverk er som kjent lastverk 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.024
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg pratet hull i hodet på Marten brødrene på en messe i Belgia for noen år siden. Fikk da en CD av dem, innspilt i studioet deres i Gøteborg. Fikk den sikkert for å holde kjeft et øyeblikk 😄 Ikke akkurat min musikk, men må innrømme at det svinger såpass at foten beveger seg fornøyd (noenlunde) i takt med musikken 😃

    5FD79CF5-6C20-4CE2-8F86-4623A429B15A.jpeg
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    God kveld

    Mens dessertgenerasjonen soler seg i sin fortreffelighet i Drottningsvik så kan heldigvis almuen på andre siden av sivilisasjonen ta en fridag også, måtte bare ha noen nattevakter for å holde Norge på skinner, ( bokstavelig talt)
    6F032C9F-F180-4001-B505-1884A952A6A8.jpeg

    Som et ledd i min personlige utvikling er det nå dags for å bli litt kjent med en Mac, etter at minstemann ikke trenger den lengre. Tidal på macen fungere strålende, faktisk bedre lyd en via billigstreameren min i samme dac. Legger inn noen cder i iTunes for å prøve meg litt frem.

    Hvis det er noe som heter digital toleranse eller tålmodighet så kjenner jeg litt på det nå. Ikke min beste egenskap!

    Ha en strålende kveld

    mvh Atle
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.614
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jøje meg tkr, jeg bare kødda! Her er ettermiddagen alltid avsatt til triatlon trening og røff sex 🤪
    Triatlon?

    Kjempegreier! Neste gang du kommer på besøk, kan du jo bare svømme over! Så kan du få et par solide støyter med Jameson å varme deg opp på før du løper hjemover igjen. 🤣

    Mvh

    Edit: Røff sex er det verre med, men du kan jo få låne kastrasjonstangen min, så kan du jo kose deg med den når du ha kommet hjem igjen.

    burdizzo-1.jpg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.024
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God kveld

    Mens dessertgenerasjonen soler seg i sin fortreffelighet i Drottningsvik så kan heldigvis almuen på andre siden av sivilisasjonen ta en fridag også, måtte bare ha noen nattevakter for å holde Norge på skinner, ( bokstavelig talt)
    Vis vedlegget 691365
    Som et ledd i min personlige utvikling er det nå dags for å bli litt kjent med en Mac, etter at minstemann ikke trenger den lengre. Tidal på macen fungere strålende, faktisk bedre lyd en via billigstreameren min i samme dac. Legger inn noen cder i iTunes for å prøve meg litt frem.

    Hvis det er noe som heter digital toleranse eller tålmodighet så kjenner jeg litt på det nå. Ikke min beste egenskap!

    Ha en strålende kveld

    mvh Atle
    Ser ut som inngangen på en veldig ålreit helg 😃 Macen er vel lettere å navigere på enn den gamle streameren din, og hvis det attpåtil låter bedre i dine ører er jo alt såre vel 😊

    Godt du tar deg en øl. Det hjelper på tålmodigheten. Jeg trenger som kjent jevnlig påfyll da min utålmodighet kjenner ingen grenser 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.024
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Triatlon?

    Kjempegreier! Neste gang du kommer på besøk, kan du jo bare svømme over! Så kan du få et par solide støyter med Jameson å varme deg opp på før du løper hjemover igjen. 🤣

    Mvh

    Edit: Røff sex er det verre med, men du kan jo få låne kastrasjonstangen min, så kan du jo kose deg med den når du ha kommet hjem igjen.

    Vis vedlegget 691380
    Svømme! Drotningsviks enbårne sønn har da ingen problemer med å gå på vannet! Registrerer ellers at det er litt mer schwung over de seksuelle hjelpemidlene på andre siden av broen. Av frykt for at det religiøse Drotningsvik ikke skal enda opp som en ugudelig pøl, har jeg bedt min kona om å slutte med å frekventere Sartor og heller ta storhandelen på Vestkanten.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.614
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Svømme! Drotningsviks enbårne sønn har da ingen problemer med å gå på vannet! Registrerer ellers at det er litt mer schwung over de seksuelle hjelpemidlene på andre siden av broen. Av frykt for at det religiøse Drotningsvik ikke skal enda opp som en ugudelig pøl, har jeg bedt min kona om å slutte med å frekventere Sartor og heller ta storhandelen på Vestkanten.
    Hehe....

    Vel har jeg skrevet at Hans Nilsen Hauges ånd fremdeles svever over Hjeltefjorden, men Admiralen smykker seg nok med tjuvlånte fjær. Jeg skal før tro på flygende griser enn jeg skal sluke den linjen om en omvendt og vannvandrende Karmana. En forherdet silkeramp fra Fana er og blir- ja, nettopp- en forherdet silkeramp fra Fana.

    Kastrasjonstanga kan du få til odel og eie. Jeg har kastrert mitt siste værlam, og trenger den ikke mer. Enjoy! 😃

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn