Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.890
    Antall liker
    17.527
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    For blank i pelsen! Er redd jeg da får tyn av hertugen som øyensynlig er i en (midlertidig) svart periode 😄
    Så det dukket opp en Bel Canto integrert på Finn i går (Åsane). Svart var den også. Har hatt den og husker den overrasket i positiv forstand.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.460
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så det dukket opp en Bel Canto integrert på Finn i går (Åsane). Svart var den også. Har hatt den og husker den overrasket i positiv forstand.
    Takker for tips. Har fått den med meg, og den har vel lagt ute et par ukers tid. Ble raskt ekskludert da den ikke har balanserte innganger, men nå har jeg begynt å lure på om integrert DAC er til å leve med, og så får Bricasti heller være forbeholdt Bird 🤔 På den annen side så har jeg ikke behov for headamp eller MM RIAA, og i tillegg kjøpte jeg en Bel Canto effektforsterker på OHC for en 10 års tid siden, og den skuffet såpass at den raskt fikk reisepass. Men, blir jo litt nysgjerrig når du ble positivt overrasket av C5i 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.460
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her sitter man stilltiende, høflig og sympatisk i norges rettmessige hovedstad, men blir av de ville horder østenfor folkeskikken, anklaget for å være gnålete og truet med stump vold. Tiggerstaden og omegns innbyggere bør søke å lete etter annet enn egen fortreffelighet når de ser seg selv i speilet. Makan til gnål! :cool: :ROFLMAO:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.460
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Holdt i dag på å kjøpe forsterker i Åsane, men endte opp med en fra Hedmark. De har vel ikke fått bilvei der borte enda, så det tar vel en stund før den når Drotningsvik. Jaja, tålmodighet is my middle name 🤪😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.754
    Antall liker
    59.123
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja.
    Holdt i dag på å kjøpe forsterker i Åsane, men endte opp med en fra Hedmark. De har vel ikke fått bilvei der borte enda, så det tar vel en stund før den når Drotningsvik. Jaja, tålmodighet is my middle name 🤪😄
    Der tar du feil.
    Vi har veg.
    Men den er ITTE brøyta!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.460
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så vidt jeg vet har du ikke handla noe med meg, men det er vel andre her på østsida av Mjøsa som vil bli kvitt noe ræl.
    Ellers hadde jeg en fin kandidat :
    Vis vedlegget 696639
    Hehe, kjøpte make da jeg anskaffet min første CD spiller i Tromsø i 85. Holder ikke med NAD nå som jeg er blitt fjongere. Ser jo ut som den er vasket med feil vaskemiddel. Må være enda svartere og mer glinsende før jeg trykker på kjøp knappen 😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.754
    Antall liker
    59.123
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, kjøpte make da jeg anskaffet min første CD spiller i Tromsø i 85. Holder ikke med NAD nå som jeg er blitt fjongere. Ser jo ut som den er vasket med feil vaskemiddel. Må være enda svartere og mer glinsende før jeg trykker på kjøp knappen 😄
    Men du ser vel at det er en NAD som har vært med på livet ? 🤪
    Det var nok ikke maken du kjøpte i 85.
    Dette er Norges eldste 3020. 70 talls. Laget i England. Her har du et apparat med sjel, og de er det langt mellom. Serienummer er verifisert og sjekket av HiFi klubben.
    Den kan selges, men ikke under nypris...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.460
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Men du ser vel at det er en NAD som har vært med på livet ? 🤪
    Det var nok ikke maken du kjøpte i 85.
    Dette er Norges eldste 3020. 70 talls. Laget i England. Her har du et apparat med sjel, og de er det langt mellom. Serienummer er verifisert og sjekket av HiFi klubben.
    Den kan selges, men ikke under nypris...
    Den var nok make. Det var sannsynligvis bare CD-spilleren jeg kjøpte i Tromsø i 85. Husken er i ferd med å gå i dass. I kveld solgte jeg podens ganske så strøkne slalomstøvler på Finn da jeg mente å huske de ikke passet ham lengre. Overførte fornøyd pengene til ham, og fikk til svar at jeg nok hadde solgt mine egne. Det var noe om demens på nyhetene i dag 😡😄
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.981
    Antall liker
    2.248
    Den var nok make. Det var sannsynligvis bare CD-spilleren jeg kjøpte i Tromsø i 85. Husken er i ferd med å gå i dass. I kveld solgte jeg podens ganske så strøkne slalomstøvler på Finn da jeg mente å huske de ikke passet ham lengre. Overførte fornøyd pengene til ham, og fikk til svar at jeg nok hadde solgt mine egne. Det var noe om demens på nyhetene i dag 😡😄
    Det fins visstnok rapporter fra sikkerhetstjenesten på Karmanas, da ung og lovende fanejunker, sitt noe utilbørlige strømforbruk på en NAD 3020 og JBL høyttalere i lyse sommernetter på 80-tallet i Tromsø. Og med ditto frie sjeler hengende ut åpne vinduer i euforisk stemning. Naboskapet i etasjen over var ikke deltakende. Rapportene er med stor sannsynlighet gradert Cosmic (høyeste NATO gradering). Naturlig, som praksis var, vil antakelig målinger av lydtrykk, stepresponse, frekvensgjengivelse, impedansløp ++ samt promille (iht DIN 45500) være sladdet i rapporten etter samråd med dogen himself.

    Dr.E

    1613084969407.png
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    20.597
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Den var nok make. Det var sannsynligvis bare CD-spilleren jeg kjøpte i Tromsø i 85. Husken er i ferd med å gå i dass. I kveld solgte jeg podens ganske så strøkne slalomstøvler på Finn da jeg mente å huske de ikke passet ham lengre. Overførte fornøyd pengene til ham, og fikk til svar at jeg nok hadde solgt mine egne. Det var noe om demens på nyhetene i dag 😡😄
    Da må du vel pensioneres med en gang, så der er lidt tid å nyde det i....... mener, innen du glemmer, hvordan man nyder....😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.460
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det fins visstnok rapporter fra sikkerhetstjenesten på Karmanas, da ung og lovende fanejunker, sitt noe utilbørlige strømforbruk på en NAD 3020 og JBL høyttalere i lyse sommernetter på 80-tallet i Tromsø. Og med ditto frie sjeler hengende ut åpne vinduer i euforisk stemning. Naboskapet i etasjen over var ikke deltakende. Rapportene er med stor sannsynlighet gradert Cosmic (høyeste NATO gradering). Naturlig, som praksis var, vil antakelig målinger av lydtrykk, stepresponse, frekvensgjengivelse, impedansløp ++ samt promille (iht DIN 45500) være sladdet i rapporten etter samråd med dogen himself.

    Dr.E

    Vis vedlegget 696693
    Ja, det var mye utidige naboer i Tromsø! Mange av dem skjønte ikke fortreffeligheten av fotball i slalomsko i hagen med tomme champagneflasker som målstenger, iverksatt under en litt sen midnattssol. Det er da en selvfølge at man kan bli litt euforisk og bruke utestemme, når man faktisk er ute, og bedriver toppidrett nattestid. Naboer, og spesielt småbarnsforeldre er ofte rare!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.460
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da må du vel pensioneres med en gang, så der er lidt tid å nyde det i....... mener, innen du glemmer, hvordan man nyder....😁
    Helt klart! Det er heldigvis bare 10 arbeidsdager igjen. En ting er å glemme hvordan man nyter, enda verre er at jeg kan risikere å glemme at jeg skal pensjonere meg. Skulle tatt seg ut!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.460
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    One down, two weeks to go 😊 Har introdusert øltime med litt attåt her i huset om fredagen. Kona synes det er greit. Sikkert for det jeg da holder munn en times tid 😄 Hadde egentlig tenkt å snurre vinyl, men har blitt så fjetret av Till Bronner, som Bluesbreaker tipset om, så det blir foreløpig streaming.

    Har trent siden nyttår, men uten progresjon 😡 Når man leser biografien til Obama på 850 sider på sengen forventer man en viss styrking av bicepsen. Uavhengig av det, er det en lettlest og velskrevet bok som gir et innblikk bak fasaden om Obama og amerikanske politiske prosesser. Bekrefter galskapen! Boken er et strålende supplement til hva som har blitt skrevet og rapportert om mannen fra den fjerde statsmakt. En statsmakt hvor min respekt har vært i fritt fall i mange år 🙁😃 Boken anbefales på det varmeste fra Drotningsvik!

    CE46FC50-58BC-4EA9-AC8D-0D5D919FEC6D.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.877
    Antall liker
    16.220
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    En time hørtes veldig lite ut. Men en Bergensk øltime varer kanskje lenger ?
    Ha en fortreffelig helg og hils Barack og Till.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.460
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En time hørtes veldig lite ut. Men en Bergensk øltime varer kanskje lenger ?
    Ha en fortreffelig helg og hils Barack og Till.
    Jada, forsøker å unngå å være for rigid på tider her i huset 😊
    God helg, men alvorlig talt, du må skifte avatar. Jeg blir helt satt ut etter at HCS kom med snuskekommentaren sin 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.460
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Velværet er påtagelig. Peisvarmen (eller er det ildvannet 🤔) gjør meg så lett og leken i kroppen at jeg vurderer å legge fyrstekake og kamferdrops til siden og gå ut og bakse i snøen. HMS inspektørinnen i stuen mener det er en dårlig ide. Jaja, spiller noe Sham 69 og holder meg innendørs. Sham 69 har alltid hatt en kanongod sound, men på The Game holder ikke låtene mål. Sitter langt inne å innrømme, men det lukter av resirkulering 🙁

    0623CAFB-FE91-4A93-9CC5-A893A44E8BD6.jpeg


    Men det var ikke Sham 69 jeg skulle skrive om, men heller slå et musikalsk slag for oss med slumreteppe og forkjærlighet for lunken kaffe og tørre småkaker. Roger Whittaker! Den gjengse oppfatning er sikkert at han er så velmodulert og kjedelig at han nesten kan minne om.....Mark Knopfler sine soloalbum 😎 Det er nok heller ikke feil, men på den annen side. Denne platen husker jeg min mor og far spilte myyye da jeg knapt var en neve stor. Det medførte at jeg i ettertid fikk spilt tittelkuttet i min fars begravelse og bygget talen min opp rundt deler av teksten. Vinyl er en tidsmaskin. Har spilt platen i dag, og den har mange knakande gode låter. Forsøk om du tør 😄

    566EAC05-DAD8-4C46-8E2F-4F15E657B484.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.535
    Antall liker
    6.746
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Vokste også opp med en platesamling på 70 tallet der Roger Whittaker var et av få valg. Må nok innrømme at jeg ikke har hørt på ham siden. Ha en super helg og følg HMS rådet og unngå basing i snøen.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.460
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vokste også opp med en platesamling på 70 tallet der Roger Whittaker var et av få valg. Må nok innrømme at jeg ikke har hørt på ham siden. Ha en super helg og følg HMS rådet og unngå basing i snøen.
    HMS rådene hennes er bedre enn PMS rådene! Du har øyensynlig samme musikalsk velmodulerte oppvekst 😄 som meg, men anbefaler akkurat den platen Med Roger Whittaker. Pussig av en gammel (middelklasse)pønker som meg, men på den annen side, Cash 63 er jo å betrakte som et orakel på Sade utgivelser 😎😄

    En av mine beste kamerater kommer fra/bor på Kolbotn. Når han om ikke så lenge kommer seg hjem fra jobb i USandA skal jeg sikkert innom. Kanskje det da blir mulig med lytteaudiens i det Jonske hjem 😃
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.535
    Antall liker
    6.746
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    HMS rådene hennes er bedre enn PMS rådene! Du har øyensynlig samme musikalsk velmodulerte oppvekst 😄 som meg, men anbefaler akkurat den platen Med Roger Whittaker. Pussig av en gammel (middelklasse)pønker som meg, men på den annen side, Cash 63 er jo å betrakte som et orakel på Sade utgivelser 😎😄

    En av mine beste kamerater kommer fra/bor på Kolbotn. Når han om ikke så lenge kommer seg hjem fra jobb i USandA skal jeg sikkert innom. Kanskje det da blir mulig med lytteaudiens i det Jonske hjem 😃
    Når som helst. All Armagnacen er i Sverige, men vi skal nok klare å trylle frem et glass med et eller annet også. Og jeg skal absolutt spørre Cash om Sade neste gang vi møtes:p
    7001DCA3-897F-4244-9FEF-2D6755B11A34.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.754
    Antall liker
    59.123
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Whittaker før klokka 18 på fredag... 🤔
    Må ha vært sterkt øl du fyllte timen din med.
    Men, - det er deg vel unt. 👍😊
    Når du likevel er i siget tror jeg denne faller i smak. God helg. 🏴‍☠️
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.646
    Antall liker
    28.093
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Whittaker før klokka 18 på fredag... 🤔
    Må ha vært sterkt øl du fyllte timen din med.
    Men, - det er deg vel unt. 👍😊
    Når du likevel er i siget tror jeg denne faller i smak. God helg. 🏴‍☠️
    Jeg er kanskje rarere oppe i hodet enn de fleste her inne, men den videoen din satte i gang en musikalsk Youtube-reise som endte i Pireus:


    Ikke spør om hvorfor.

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.460
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Whittaker før klokka 18 på fredag... 🤔
    Må ha vært sterkt øl du fyllte timen din med.
    Men, - det er deg vel unt. 👍😊
    Når du likevel er i siget tror jeg denne faller i smak. God helg. 🏴‍☠️
    Don’t push your luck punk 😡😄 I et sjeldent svakt øyeblikk kan jeg registrere kvaliteten, men heldigvis preller det av som vann på gåsen og de greiene der. Husk at jeg mentalt fremdeles bare er 22 😊
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.460
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg er kanskje rarere oppe i hodet enn de fleste her inne, men den videoen din satte i gang en musikalsk Youtube-reise som endte i Pireus:


    Ikke spør om hvorfor.

    mvh
    Helvete, jeg må få meg andre og yngre nettvenner 😡😄 På den positive siden er jo damen interessert i fotball, men verre er det at jeg allerede har begynt å nynne på sangen (som jeg selvfølgelig har hørt før) 😡😄
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.646
    Antall liker
    28.093
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Helvete, jeg må få meg andre og yngre nettvenner 😡😄 På den positive siden er jo damen interessert i fotball, men verre er det at jeg allerede har begynt å nynne på sangen (som jeg selvfølgelig har hørt før) 😡😄
    Neida, du skal heller hente litt dannelse fra de som er eldre enn deg. Selvsagt har du hørt sangen før. :)

    Filmen den er sakset fra heter Never on a Sunday og er fra 1960. Jeg synes at Melina Mercouri, som spiller en sjømannshore fra Pireus, er ytterst sjarmerende i den scenen, og sangen ble en stor hit.

    Mvh
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.877
    Antall liker
    16.220
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Mye Seeman her. Men man blir vel aldri skikkelig sjøulk før man har har blitt døpt av selveste Neptun. Jeg regner med at kapteinen har kontroll på dette :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.460
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Neida, du skal heller hente litt dannelse fra de som er eldre enn deg. Selvsagt har du hørt sangen før. :)

    Filmen den er sakset fra heter Never on a Sunday og er fra 1960. Jeg synes at Melina Mercouri, som spiller en sjømannshore fra Pireus, er ytterst sjarmerende i den scenen, og sangen ble en stor hit.

    Mvh
    Dannelse fra øyene 😳 I disse tider er det mer fristende å stjele ved enn dannelse på andre siden av broen 😄

    Melina virker ellers som en veldig ålreit tøysepike 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn