Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.599
    Antall liker
    27.812
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Dannelse fra øyene 😳 I disse tider er det mer fristende å stjele ved enn dannelse på andre siden av broen 😄

    Melina virker ellers som en veldig ålreit tøysepike 😊
    Man kjenner da sine pappenheimere. Jeg låser alltid garasjen, så ved må du stjele et annet sted. 🤣

    Melina er helt knall!

    melina.jpg

    Hun endte forøvrig opp som gresk kulturminister.

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.387
    Antall liker
    63.466
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Man kjenner da sine pappenheimere. Jeg låser alltid garasjen, så ved må du stjele et annet sted. 🤣

    Melina er helt knall!

    Mvh
    Det var som faen, trodde du hadde en av dine berømte stabler på utsiden også. Jaja, en røslig øks kan brukes til annet enn å hogge ved, eksempelvis et mer enn i overkant røslig bank på garasjedøren 😄
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.847
    Antall liker
    16.098
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Har både blitt døpt av Neptun og deltatt i dåp som en av hans «gode» hjelpere. Kan i stor grad anbefale det siste 😄
    Ekte levemenn har jo festet med poseidon både på sørandgående og på norandgående. Men jeg kan si meg enig at det best på Poseidons side 🤭
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.858
    Antall liker
    50.923
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Velværet er påtagelig. Peisvarmen (eller er det ildvannet 🤔) gjør meg så lett og leken i kroppen at jeg vurderer å legge fyrstekake og kamferdrops til siden og gå ut og bakse i snøen. HMS inspektørinnen i stuen mener det er en dårlig ide. Jaja, spiller noe Sham 69 og holder meg innendørs. Sham 69 har alltid hatt en kanongod sound, men på The Game holder ikke låtene mål. Sitter langt inne å innrømme, men det lukter av resirkulering 🙁

    Vis vedlegget 696868

    Men det var ikke Sham 69 jeg skulle skrive om, men heller slå et musikalsk slag for oss med slumreteppe og forkjærlighet for lunken kaffe og tørre småkaker. Roger Whittaker! Den gjengse oppfatning er sikkert at han er så velmodulert og kjedelig at han nesten kan minne om.....Mark Knopfler sine soloalbum 😎 Det er nok heller ikke feil, men på den annen side. Denne platen husker jeg min mor og far spilte myyye da jeg knapt var en neve stor. Det medførte at jeg i ettertid fikk spilt tittelkuttet i min fars begravelse og bygget talen min opp rundt deler av teksten. Vinyl er en tidsmaskin. Har spilt platen i dag, og den har mange knakande gode låter. Forsøk om du tør 😄

    Vis vedlegget 696872
    Min far likte også Roger W,jeg likte ikke min far så jeg slapp å høre på han i begravelsen(han ble 37 år)i etter tid når jeg hører Roger W så kommer noen gode minner frem som jeg hadde glemt jeg hadde🤔. Musikk er en rar ting,som med luktesans det er noe man ikke glemmer uansett.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.387
    Antall liker
    63.466
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Min far likte også Roger W,jeg likte ikke min far så jeg slapp å høre på han i begravelsen(han ble 37 år)i etter tid når jeg hører Roger W så kommer noen gode minner frem som jeg hadde glemt jeg hadde🤔. Musikk er en rar ting,som med luktesans det er noe man ikke glemmer uansett.
    Bittersøt historie. Enig, musikk er både en flott og rar ting 😃
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.858
    Antall liker
    50.923
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Bittersøt historie. Enig, musikk er både en flott og rar ting 😃
    Hele barndommen ble bittersøt pga han,beste minnet er når han flyttet ut😁. Han slo meg og min mor men den fjotten av en storebror jeg har slapp unna, kastet katten min ut av vinduet i fra 4 etg,låste døra om jeg kom for sent hjem så jeg ble stående ute i gangen til han fant det for godt å slippe meg inn😢. Sorry for spam i tråden din men godt å få det ut😅

    O
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Pokker ta da - sent ute, men må slenge meg med i fanklubben.....

    City boy KomplettFAV .jpg


    Ellers så må jeg bare si at jeg stort sett koser meg med å lese i denne tråden din. Har jo vaket innom her siden den ble startet. Synd vi ikke fikk møtes sist høst. Håper det byr seg nye muligheter.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.387
    Antall liker
    63.466
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hele barndommen ble bittersøt pga han,beste minnet er når han flyttet ut😁. Han slo meg og min mor men den fjotten av en storebror jeg har slapp unna, kastet katten min ut av vinduet i fra 4 etg,låste døra om jeg kom for sent hjem så jeg ble stående ute i gangen til han fant det for godt å slippe meg inn😢. Sorry for spam i tråden din men godt å få det ut😅

    O
    Vond historie, Ove! Livet er nok en dans på roser, men det er jaggu meg nok av torner mellom bladene.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.387
    Antall liker
    63.466
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg skjønner at jeg med mine fire City Boy LPer blir en spurv i tranedans enten man snakker by eller bygd 😃Det urbane Vs. det rurale går jo også tydelig frem av bildene. Den urbane med designteppe (som jeg har vært nært å kjøpe nesten make til flere ganger) mens i det rurale har viltjeger sundkoien antageligvis skutt sitt eget teppe 😄
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg skjønner at jeg med mine fire City Boy LPer blir en spurv i tranedans enten man snakker by eller bygd 😃Det urbane Vs. det rurale går jo også tydelig frem av bildene. Den urbane med designteppe (som jeg har vært nært å kjøpe nesten make til flere ganger) mens i det rurale har viltjeger sundkoien antageligvis skutt sitt eget teppe 😄
    En rural ku? 🙂... Her går det i laminat gulv og fiske-karbonader... Og cd. Er det rart en er fryktet.. Intet å tape. M:ROFLMAO:
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skjønner at jeg med mine fire City Boy LPer blir en spurv i tranedans enten man snakker by eller bygd 😃Det urbane Vs. det rurale går jo også tydelig frem av bildene. Den urbane med designteppe (som jeg har vært nært å kjøpe nesten make til flere ganger) mens i det rurale har viltjeger sundkoien antageligvis skutt sitt eget teppe 😄
    Hehe..
    Min interesse for å skaffe egenskutte gulvtepper har satt begrensninger for andre investeringer, og er grunn til mine beskjedne nyanskaffelser på hifi-fronten.. ;)
    Nå er dog vegger og gulv fulle, så det øynes håp for eventuelle utskiftninger i fremtiden!
    Ellers kan man sin City Boy, må skjønne!

    M
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.387
    Antall liker
    63.466
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble dradd med på Obs i dag. Faen så mye folk! Må kunne kategoriseres som pestens høyborg! 😡 Fikk heldigvis hanket med meg et par skillingsboller som plaster på såret. Jeg kan vanskelig se for meg at noen kan leve et noenlunde verdig liv uten en skillingsbolle i ny og ne 😄

    Det viktigste med turen var å gi kona en sightseeing i Åsane. Det er jo strengt tatt ingenting å se i Åsane, men tenkte at den forsterkeren jeg kjøpte forleden trengte selskap av en annen hverdagsforsterker 😊

    2C82719B-4B5A-4E7C-AD2B-BBEED27E2154.jpeg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.599
    Antall liker
    27.812
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ble dradd med på Obs i dag. Faen så mye folk! Må kunne kategoriseres som pestens høyborg! 😡 Fikk heldigvis hanket med meg et par skillingsboller som plaster på såret. Jeg kan vanskelig se for meg at noen kan leve et noenlunde verdig liv uten en skillingsbolle i ny og ne 😄

    Det viktigste med turen var å gi kona en sightseeing i Åsane. Det er jo strengt tatt ingenting å se i Åsane, men tenkte at den forsterkeren jeg kjøpte forleden trengte selskap av en annen hverdagsforsterker 😊

    Vis vedlegget 697117
    La meg se........det bringer totalen opp på 4 -fire- forsterkere og 1 -en- pickup i Drotningsvik?? Godt at vi prioriterer forskjellig! 🤣

    mvh

    Edit: Ellers er du jo en fornuftig kar. Det finnes absolutt ingenting severdig i Åsane hvis du ikke har en fetisj for kasseformede industribygg.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.387
    Antall liker
    63.466
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    La meg se........det bringer totalen opp på 4 -fire- forsterkere og 1 -en- pickup i Drotningsvik?? Godt at vi prioriterer forskjellig! 🤣

    mvh

    Edit: Ellers er du jo en fornuftig kar. Det finnes absolutt ingenting severdig i Åsane hvis du ikke har en fetisj for kasseformede industribygg.
    En platespiller og en arm krever da ikke mer enn en pickup 🤔🤪
    Ellers må du nok jobbe litt med matematikken. Hvis jeg tar med en Pioneer jeg har til salgs på Finn og den som er på innkommende fra Hedmarken er målestokken 6 til 1 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.599
    Antall liker
    27.812
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En platespiller og en arm krever da ikke mer enn en pickup 🤔🤪
    Joda! :)

    Ellers må du nok jobbe litt med matematikken. Hvis jeg tar med en Pioneer jeg har til salgs på Finn og den som er på innkommende fra Hedmarken er målestokken 6 til 1 😊
    Jeg klarer da ikke følge med når gjennomtrekken er så stor som den er hos deg! Ha nåde med en gammel mann! 🤣

    mvh
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.954
    Torget vurderinger
    1
    Heisann

    Den pensjonerte dyrelegen har vel 2xconrad i systemet og muligens en 3dje gjemt vekk hvis den ikke er solg. Antall flotte pu er uansett størst. Godt vi har kabel til fastlandet og distriktspolitikk slik at karmana må nøye seg meg 8-9watt men ca 1000w eksporteres til rein forlystelse i Brattholmen området. Et resultat av acer?

    Ha en strålende aften

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.387
    Antall liker
    63.466
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Joda! :)



    Jeg klarer da ikke følge med når gjennomtrekken er så stor som den er hos deg! Ha nåde med en gammel mann! 🤣

    mvh
    Du er da ikke gammel! Du er den yngste dyrlegen jeg kjenner 😄

    Det er egentlig ikke så mye gjennomtrekk som det kanskje virker. Den eneste endringen siden 2019 (inkludert de siste kjøp), i det som jeg definerer som hovedanlegget, er oppgraderingen på streamer fra Auralic Aries til Aries G1 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.387
    Antall liker
    63.466
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Heisann

    Den pensjonerte dyrelegen har vel 2xconrad i systemet og muligens en 3dje gjemt vekk hvis den ikke er solg. Antall flotte pu er uansett størst. Godt vi har kabel til fastlandet og distriktspolitikk slik at karmana må nøye seg meg 8-9watt men ca 1000w eksporteres til rein forlystelse i Brattholmen området. Et resultat av acer?

    Ha en strålende aften

    Mvh Atle
    Hehe, dere har for øyeblikket to kabler ut til Pereferien, den ene med master og den andre ferdig montert under broen, men ikke koblet. Venter på at det skal gjøres noe med dette slik at jeg kan selge, halvere boareal og flytte til et sted hvor jeg kan nyte mitt otium ved å skue ut over skipsleden. I traumatiske perioder av livet har jeg vurdert det slik at dette kan gjøres både fra Djeveløya og Pereferien, men forhåpentligvis er jeg ikke blitt så dement at jeg ender opp med en slik konklusjon 😎🤪

    Fortsatt god helg ut til de ville horder 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.387
    Antall liker
    63.466
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    How Does It Feel spiller så avsindig bra på dette streaminganlegget! Synes synd på alle andre på HFS som ikke har luksusen av å ha verdens beste anlegg og verdens beste musikksmak...........😉

    8F1014D6-657A-448D-9A66-AE647A67F1DF.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    How Does It Feel spiller så avsindig bra på dette streaminganlegget! Synes synd på alle andre på HFS som ikke har luksusen av å ha verdens beste anlegg og verdens beste musikksmak...........😉

    Vis vedlegget 697200
    Kjøpte da vitterlig denne av deg på cd mener jeg å huske... Og du har rett, i dette tilfellet, meget bra 🙂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.387
    Antall liker
    63.466
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sløy jazz og rødvin ødela initiativet med å få satt opp den «nye» forsterkeren. Blir ikke rødvin i morgen, men jeg blir ikke forundret om sløy jazz gjør at jeg går på en smell i morgen også 😊

    38A8E705-9778-43A3-8164-3E02C66A1722.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.387
    Antall liker
    63.466
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Farlig dette med rødvin. For et par timer siden kjøpte jeg 18 jazzplater av en kar, og nå da han la ut 11 nye plater med litt forskjellig musikk, endte jeg jaggu meg opp med dem også. Litt mer seriøst så er jeg strålende fornøyd. Mye snadder til en billig penge, men jeg kjenner jeg begynner å få mye å gjøre i pensjonisttilværelsen. Står til knes i plater jeg ikke har spilt, men det er også mye fyrstekake som skal spises og duer som skal mates. Tøffe tak!

    Facebook spør jo stadig om hva jeg tenker på, men vanligvis er det av en slik type at det ikke passer seg å svare. Hadde de spurt hva jeg hørte på, hadde det vært lettere. Rattlesnake Milk er en av de skjulte skatter fra 2020 (tror til og med United overså dem). For de som savner 16 Horsepower (noe selvfølgelig alle gjør), er dette en no brainer!

    EADCB9A2-D177-4B4F-A6CD-84ECDD56AE6D.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.387
    Antall liker
    63.466
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når jeg ser dette coveret, slår det meg at dette er veien Sevald bommet på 😎😄
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Roger Whittaker! Den gjengse oppfatning er sikkert at han er så velmodulert og kjedelig at han nesten kan minne om.....Mark Knopfler sine soloalbum 😎 Det er nok heller ikke feil, men på den annen side. Denne platen husker jeg min mor og far spilte myyye da jeg knapt var en neve stor. Det medførte at jeg i ettertid fikk spilt tittelkuttet i min fars begravelse og bygget talen min opp rundt deler av teksten. Vinyl er en tidsmaskin. Har spilt platen i dag, og den har mange knakande gode låter. Forsøk om du tør 😄

    Vis vedlegget 696872
    Det albumet kjøpte min mor, så jeg kunne spille det i huset for pappa og henne. 🤗

    Det er et flott album, og jeg har det selvfølgelig ennå. 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.387
    Antall liker
    63.466
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har ikke hatt tid til å spise fyrstekake og mate duene i dag. Jeg måtte prioritere henting av plater i Fyllingsdalen, ommøblering og kobling av ny forsterker i racket samt skiskyting på tv. Puh! Tøffe tak 😊

    7190408D-252A-46CD-BE47-5208EE515A44.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.387
    Antall liker
    63.466
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir spennende å teste Bel Canto C5i. Dette er klasse D og er visst tredje generasjon ICEpower. Jeg kjøpte for en 10 års tid siden en Bel Canto effektforsterker på OHC. Vet ikke hvilken generasjon det var, men det var ingen suksess så den forsvant relativt raskt ut døren. Faren for at jeg, som på bildet, reproduserer samme opplevelse er absolutt tilstede 😃

    EEFB517E-688A-4BD6-87A2-1B8FDAA23329.jpeg
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.845
    Antall liker
    965
    bare en 125asx2, designet over 10 år siden.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Her skal intet være uprøvd. Aldri vært feil å ha et åpent sinn. Ikke noe er bedre enn at det funker og en kan slappe av og heller nyte 300B når det er høytid og fest 🙂
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn