Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    4.935
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Tror kanskje du blir positivt overrasket over icepower.
    Jeg har denne

125 potente icewatt. Spiller stort og åpent, organisk og med skikkelig trykk i bassen. Toppen er behagelig, og lett avrundet slik at musikken aldri blir slitsom når du drar på.
    CA1 er en solid klump på 11kg, og fremstår som seriøs midfi😉👍🎶

M

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.364
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    bare en 125asx2, designet over 10 år siden.
    Hehe, har gledessprederen stukket innom igjen 😄 Sist gang du var innom gruset du vel høyttalerne mine ut fra generelle målinger og dine synspunkt på fulltoner. Jeg tør nesten ikke tenke på hva som kan skje hvis du skulle begynne å skrive om rørforsterkeren min 😄 Jeg vet heller ikke hvorfor du tror jeg har lyst til å stå til knes i vedlegget ditt med målinger fra Audiosciencereview, men det handler vel kanskje om å vise hvor flink man er selv 😊

Du har sikkert rett i at det er gammel teknologi. Det betyr strengt tatt veldig lite for meg da jeg skal lytte med ørene. Du skjønner dette er bare en hobby for meg, og jeg synes det er gøyalt å teste litt frem og tilbake innimellom, uavhengig av målinger og SOTA produkter. Jeg tror heller ikke denne forsterkeren er av en slik kvalitet at den følger meg i graven, men akkurat nå gir den meg litt glede og tidstrøyte 😃

Denne tråden forsøkes å være uhøytidelig, hyggelig og inkluderende, men jeg tror det er best at du holder deg i en annen sandkasse 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.364
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her skal intet være uprøvd. Aldri vært feil å ha et åpent sinn. Ikke noe er bedre enn at det funker og en kan slappe av og heller nyte 300B når det er høytid og fest 🙂
    Jepp, greit å prøve ting, spesielt når de ikke koster skjorta, og det gjør ikke så mye om den ikke kan spise kirsebær med de store da den helst vil bli brukt når jeg ruller på sofaen 😊 Kjekt å ha en forsterker til hverdags og en til fest 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.364
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror kanskje du blir positivt overrasket over icepower.
    Jeg har denne

125 potente icewatt. Spiller stort og åpent, organisk og med skikkelig trykk i bassen. Toppen er behagelig, og lett avrundet slik at musikken aldri blir slitsom når du drar på.
    CA1 er en solid klump på 11kg, og fremstår som seriøs midfi😉👍🎶

M
    Spennende! Får holde litt igjen på synspunktene til jeg har fått litt mer tid med den 😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.271
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser den er svart, og tar nesten ikke plass i racket, og det er ikke så dumt. Fint plassert siden av boksen til 10 ern.
    Gratulerer med den. 🙂

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.364
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    hva er fyrstekake?
    og har du fått sprøyte ennå?
    Er egentlig litt usikker på de fyrstekake-greiene. Mener det står i stillingsbeskrivelsen til pensjonister at det er daglig sikringskost. Hadde vært skikkelig bekymret hvis jeg nå sto fremst i sprøytekøen 😄

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.235
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Rattlesnake Milk er en av de skjulte skatter fra 2020 (tror til og med United overså dem). For de som savner 16 Horsepower (noe selvfølgelig alle gjør), er dette en no brainer!

Vis vedlegget 697259
    God skive, nr 15!

Den hadde muligens fortjent å komme noen hakk høyere på lista, men det er noe med det, de albumene som ikke kommer ut på vinyl, har det med å gli noe tilbake på rangeringa. De må kjenne sin besøkelsestid!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.364
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg ser den er svart, og tar nesten ikke plass i racket, og det er ikke så dumt. Fint plassert siden av boksen til 10 ern.
    Gratulerer med den. 🙂
    Jepp, hvis kamel(toen) hadde vært blank i pelsen, hadde jeg nok ikke tatt turen til Åsane 😃

Hadde vel egentlig trodd den skulle se penere ut ved siden av motorstyringen til 10ern. Får se om de blir stående, men den nye plasseringen på motorstyringen muliggjør nå din våte drøm for meg; bytte plassering på Bird og RP10 😄

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.271
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, hvis kamel(toen) hadde vært blank i pelsen, hadde jeg nok ikke tatt turen til Åsane 😃

Hadde vel egentlig trodd den skulle se penere ut ved siden av motorstyringen til 10ern. Får se om de blir stående, men den nye plasseringen på motorstyringen muliggjør nå din våte drøm for meg; bytte plassering på Bird og RP10 😄
    Jepp.
    Det vil gjøre min lykke komplett!
    😍

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Er egentlig litt usikker på de fyrstekake-greiene. Mener det står i stillingsbeskrivelsen til pensjonister at det er daglig sikringskost. Hadde vært skikkelig bekymret hvis jeg nå sto fremst i sprøytekøen 😄

hehe, jeg har en hang til napoleonskake (riktignok helst ikke større dose enn et par teskje) og burde følgelig holde kjeft.
    gleder meg uansett til afp og tidlig sprøyte!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.364
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God skive, nr 15!

Den hadde muligens fortjent å komme noen hakk høyere på lista, men det er noe med det, de albumene som ikke kommer ut på vinyl, har det med å gli noe tilbake på rangeringa. De må kjenne sin besøkelsestid!
    Bøyer meg ydmykt, og lover å bruke lesebriller neste gang du legger ut en liste 😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.364
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hanket i går inn 18 jazzplater. Kjekt kjøp! To er usprettet, og de sprettede ser ut som de er uspilt 😃 Bør være såpass mye kvalitet fra jazzens gullalder at det løfter min samling av sorten et hakk eller tre. Veldig glad for å få Workin‘ inn i hyllene. Har Cookin’ og Steamin‘ fra før, så nå mangler jeg bare Relaxin’ fra sessionen Miles gjorde med sin Quintet. Bill Evans har jeg tidligere syntes var litt kjedelig, men får gi trioen hans en ny sjanse. Ser at dette er utgivelser fra 2009-2015, og de fleste er represser av remastere. Krysser fingrene for at lydkvaliteten er ålreit, men det er det jo andre som er innom her som vet mer om? Ser at coveret til Kind of Blue ser rimelig obskurt ut. Samma det, jeg klarer meg med en Mobile Fidelity sak fra 2002 som allerede står i hyllene 😃

FC61227E-E0B6-4B08-8977-2415B76A6056.jpeg

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.271
    Torget vurderinger
    26
    Flott samling Karmana. Way out West er knall!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.364
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tøft bilde.............Keith er konge 😃 Ingenting å si på oppsettet heller! Skulle gjerne hatt et rom med bøse AG høyttalere. Viva amp og EC cd spiller hadde også vært riktig så bra, og den platespilleren gjør seg helt sikkert ikke bort heller. Med andre ord så har jeg lyst på alt, men hadde nok lempet ut benken og plassert utstyret slik at det i større grad var en fryd for øyet (mitt) 😃

48D792DA-6F33-4ABE-AEBA-B1D7B4985656.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.364
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble litt revet med på søndag og kjøpte den andre bunken han jeg kjøpte jazz-samlingen hadde til salgs. Samme tilstand som på jazz-platene. Et par usprettede og resten ser heller ikke ut som de har vært spilt. Var nok litt rask i avtrekkeren for det er nok ikke så mange av dem som får oppholdstillatelse.

Josh T. Pearson platen er sjef, men den har jeg fra før. Den første til utgivelsen til Sturgill Simpson har jeg ikke hørt, men liker jo et par av de andre utgivelsene hans. The Decemberists får helt klart innpass i samlingen i Drotningsvik. Det burde jo også klassikeren fra Pixies, men tror jeg nøyer meg med et dobbelt samlealbum som allerede står i hyllene. Caitlin Rose mener jeg å ha lest om, så bør vel høre den først (selv om vi snakker kvinnelig vokalist) 😊

De andre tror jeg ikke jeg tar meg bryet med å spille, hvis ikke noen med sunn musikksmak overbeviser meg om at jeg må gi noen av dem et forsøk. Snakker da Fucked Up, Jaga Jazzist, TV on the Radio, Gang Gang Dance, King Midas og King Krule.

6511829E-D8BF-45A6-BD35-C221F1FC8327.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.271
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har første med Sturgil, og den er god.
    Har også Catlin Rose og Pearson men de har ikke vært mye ute.
    The King is Dead - Decemberists, er den jeg har spilt mest.
    Pixies har jeg ikke, men hadde nok beholdt den pga klassikerstatus.
    Det er vel lurt å spille Jaga Jazzist før du sender den fra deg men kjenner jeg deg rett, så bryr du deg katta om hva jeg sier. 🥴🙈😊
    FB_IMG_1613464866049.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.364
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har første med Sturgil, og den er god.
    Har også Catlin Rose og Pearson men de har ikke vært mye ute.
    The King is Dead - Decemberists, er den jeg har spilt mest.
    Pixies har jeg ikke, men hadde nok beholdt den pga klassikerstatus.
    Det er vel lurt å spille Jaga Jazzist før du sender den fra deg men kjenner jeg deg rett, så bryr du deg katta om hva jeg sier. 🥴🙈😊
    Vis vedlegget 698121
    Ikke smykk deg meg offerrollen, jeg hører da som oftest alltid på deg 😄 Jaga Jazzist blir kanskje unntaket. Innbiller meg at det blir litt sånn flinkis prog jazz, og jeg er jo ikke så hipp som dere oppe i Blåskogen 😎😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.364
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Surfer Rosa må få oppholdstillatelse. Ellers havner du fort i klammeri med musikkpolitiet.
    Hehe, har så mange guilty pleasures at jeg er steindød for musikkpolitiet for lenge siden 😄 Surferosa er helt klart en klassiker, men det er trangt i hyllene, så mulighetene er store for at jeg nøyer meg med denne av Pixies.

9CC00327-FF43-463C-A589-66782483333B.png

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.944
    Ikke smykk deg meg offerrollen, jeg hører da som oftest alltid på deg 😄 Jaga Jazzist blir kanskje unntaket. Innbiller meg at det blir litt sånn flinkis prog jazz, og jeg er jo ikke så hipp som dere oppe i Blåskogen 😎😄
    Nei, du er jo best på bunn du moahahahahaha....😄
    Kom det kjapt fra den halvgamle grinebiteren i Klokkerskogen ;)
    Jaga Nazist ehhh...Jazzist flinkis prog jazz?
    Neppe, det er tidvis så eksperimentelt at selv jeg sliter med spille de skivene jeg har med dem til ende.
    Men 2 konserter med dem har det blitt :eek:

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.364
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nei, du er jo best på bunn du moahahahahaha....😄
    Kom det kjapt fra den halvgamle grinebiteren i Klokkerskogen ;)
    Jaga Nazist ehhh...Jazzist flinkis prog jazz?
    Neppe, det er tidvis så eksperimentelt at selv jeg sliter med spille de skivene jeg har med dem til ende.
    Men 2 konserter med dem har det blitt :eek:
    Jeg har kjøpt siste med Jaga..
    Nytt og spennende lydbilde. De evner å fornye seg 👍🎶
    M
    Oj, der skled avspilling av den Jaga Jazzist platen på et islagt bananskall. Eksprimentell musikk gir ikke positiv gjenklang i musikktilnærmingen til oss fremtidige duematere, og at de evner å fornye seg; nja jeg leter etter artister som driver med ting jeg liker, kameloner hører til i dyrehagen :cool: 😁 Nei, Jaga Jazzist forsvinner nok uspilt over i salgsbunken :giggle:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.364
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Denne duemateren har greid seg uten eksperimentell jazz så lenge at det går det går sikkert helt utmerket å greie seg uten de årene jeg måtte ha igjen.

mvh
    Der er vi selvfølgelig rørende enig, tkr. Men det er jo viktig å utfordre seg litt. Jeg vurderer derfor om jeg skal gi Jaga Jazzist platen en sjanse eller jeg skal lese gjennom tråden, Råd og valg om ethernet kabler. Næh, tror jeg driter i begge deler :giggle:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.542
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Der er vi selvfølgelig rørende enig, tkr. Men det er jo viktig å utfordre seg litt. Jeg vurderer derfor om jeg skal gi Jaga Jazzist platen en sjanse eller jeg skal lese gjennom tråden, Råd og valg om ethernet kabler. Næh, tror jeg driter i begge deler :giggle:
    Enig. Livet er for kort til å gjøre noen av delene.

Mvh

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.216
    Torget vurderinger
    1
    Såså gutter, ikke vær redd for litt Jazz. Karmana har jo nett begynt å snuse på jazz. Bare vent så blir det mer og mer sært, jaga jazzist er helt innafor hos meg, selv om det kommer noen rare blikk og hoderisting fra fruen.

Mvh Atle

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.364
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bel Canto forsterkeren er vel integrert i oppsettet. I går forsvant min Pioneer forsterker med tilhørende CD/SACD spiller til en kvinnelig veterinær. Det er heldigvis ikke alle veterinærer som absolutt må ha DSP, monstrøs platespiller og sære høyttalere 😄 I dag ramlet en forsterkeren fra Hedmark inn døren. Noe må jeg jo ha å drive med innimellom all fyrstekaken og duematingen fremover 😊

D0DAC66B-E6AF-4C2F-AB9D-D2C672103E7E.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.364
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Såså gutter, ikke vær redd for litt Jazz. Karmana har jo nett begynt å snuse på jazz. Bare vent så blir det mer og mer sært, jaga jazzist er helt innafor hos meg, selv om det kommer noen rare blikk og hoderisting fra fruen.

Mvh Atle
    Nettopp og nettopp. Har vel en 120 jazzplater i samlingen, men jeg trenger jo ikke videreutvikle det til musikalsk selvskading 😎😄

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.944
    Hvorfor ikke napoleonskake i pensjonisttilværelsen, og mating av endene med fyrstekake og tørre skillingsboller?

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.364
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvor ikke napoleonskake i pensjonisttilværelsen, og mating av endene med fyrstekake og tørre skillingsboller?
    Du er ikke klar for pensjonisttilværelsen, Powerpoint. Du må først lese stillingsbeskrivelsen utarbeidet for oss pensjonister. Vi har ansvaret for duene, og sparer matingen av ender til barna. Skillingsboller spises naturligvis opp lenge før de blir tørre!

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    4.935
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Bel Canto forsterkeren er vel integrert i oppsettet. I går forsvant min Pioneer forsterker med tilhørende CD/SACD spiller til en kvinnelig veterinær. Det er heldigvis ikke alle veterinærer som absolutt må ha DSP, monstrøs platespiller og sære høyttalere 😄 I dag ramlet en forsterkeren fra Hedmark inn døren. Noe må jeg jo ha å drive med innimellom all fyrstekaken og duematingen fremover 😊

Vis vedlegget 698319
    Ja...
    Philips lager gode forsterkere..

M

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn