Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Du er ikke klar for pensjonisttilværelsen, Powerpoint. Du må først lese stillingsbeskrivelsen utarbeidet for oss pensjonister. Vi har ansvaret for duene, og sparer matingen av ender til barna. Skillingsboller spises naturligvis opp lenge før de blir tørre!
    Akkurat, så det er slik det henger sammen :unsure:
    Men da må nesten du ta min skjerv med skillingsboller.
    Kanel og sukker uten rosiner og/eller egg/vaniljekrem i bollene er ikke noe for min gane.
    Napoleonskake og marsipanbløtkake, da snakker vi :p
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Vis vedlegget 698351
    ????????????????????????????????
    Ultralydapparat? Sikkert noe alle skulle hatt.
    Du tenker på knusing av nyrestein, og hjelp til fordøyelsen etter for høyt inntak av skillingsboller og båtpuss fra Ardbeg?
    Eller avlesning av langt fremskreden gammelmanns "graviditet" for å sjekke om rumpetrollet er i live inne i ølvomma?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skandale!!! Før jeg gikk på jobb i dag ba jeg min kone sette et par Tripel i kjøleskapet. Det glemte hun!!! Hvem skal jeg stole på når min kone misser på essensielle ting i stillingsbeskrivelsen 🤪 I dag har jeg gjort den første forberedelsen til evig ferie fra neste fredag. Da får jeg et gavekort av han staten, så deler av det ble brukt til å bestille en snobbewhisky jeg ikke hadde hatt samvittighet til å kjøpe for egne penger 🤪

    Jeg er ellers godt fornøyd med meg selv. Har gågget hjem fra jobb, og det er ekstra deilig i en vårlig fønvind og temperatur som burde generert korte benklær. Fatter bare ikke hvorfor folk gidder å bo på feil side av fjellene! Rutinert som jeg er, hadde jeg også en liten lurepils i beredskap i tilfelle min kone skulle glemme seg 😊

    Har begynt med jazz og da etter tips fra haifai samleren på Tiggerskrenten. Sonny Rollins, Way Out West er helt kanon. Deilig sløy med et bredt panorert lydbilde og mye luft mellom instrumentene. Føler inngangen på helgen har startet godt 😃

    2156C01E-8342-4CFA-8268-C9D69596A3AD.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå ble det mye "gæmlis" her inne... :). Men, men det ordner seg vel. Enten med en tidlig død, eller økt livsnytelse på tampen... Uansett velger jeg å tro og håpe at det er mange gode år igjen for de fleste av oss. God helg :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå ble det mye "gæmlis" her inne... :). Men, men det ordner seg vel. Enten med en tidlig død, eller økt livsnytelse på tampen... Uansett velger jeg å tro og håpe at det er mange gode år igjen for de fleste av oss. God helg :)
    Du vet, HC, hvis du ikke leser meg med et skråblikk eller mellom linjene, er det lett for å tro at jeg føler meg gammel.....😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du vet, HC, hvis du ikke leser meg med et skråblikk eller mellom linjene, er det lett for å tro at jeg føler meg gammel.....😊
    Mistenker deg for å inneha en vitalitet som langt overgår meg... Panel-høyttalere, Volvo, gå tur i fjellet og hjerte-medisin.... Jeg er gammel og satt... Men skal fa ikke ha taco i dag.. :) ... Men ikke verre enn at jeg testet utforbakkene i Kvitfjell i går... Livsfarlig moro :love:
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Mistenker deg for å inneha en vitalitet som langt overgår meg... Panel-høyttalere, Volvo, gå tur i fjellet og hjerte-medisin.... Jeg er gammel og satt... Men skal fa ikke ha taco i dag.. :) ... Men ikke verre enn at jeg testet utforbakkene i Kvitfjell i går... Livsfarlig moro :love:
    Du må holde deg i ro mann 😂 men du og Karmis må ha en fin helg

    mvh
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Da får jeg et gavekort av han staten, så deler av det ble brukt til å bestille en snobbewhisky jeg ikke hadde hatt samvittighet til å kjøpe for egne penger 🤪
    Upper Ten:unsure:
    Ha en riktig god helg der borte.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.805
    Antall liker
    50.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Skandale!!! Før jeg gikk på jobb i dag ba jeg min kone sette et par Tripel i kjøleskapet. Det glemte hun!!! Hvem skal jeg stole på når min kone misser på essensielle ting i stillingsbeskrivelsen 🤪 I dag har jeg gjort den første forberedelsen til evig ferie fra neste fredag. Da får jeg et gavekort av han staten, så deler av det ble brukt til å bestille en snobbewhisky jeg ikke hadde hatt samvittighet til å kjøpe for egne penger 🤪

    Jeg er ellers godt fornøyd med meg selv. Har gågget hjem fra jobb, og det er ekstra deilig i en vårlig fønvind og temperatur som burde generert korte benklær. Fatter bare ikke hvorfor folk gidder å bo på feil side av fjellene! Rutinert som jeg er, hadde jeg også en liten lurepils i beredskap i tilfelle min kone skulle glemme seg 😊

    Har begynt med jazz og da etter tips fra haifai samleren på Tiggerskrenten. Sonny Rollins, Way Out West er helt kanon. Deilig sløy med et bredt panorert lydbilde og mye luft mellom instrumentene. Føler inngangen på helgen har startet godt 😃

    Vis vedlegget 698565
    Riktig farger i det minste:unsure::LOL:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Upper Ten:unsure:
    Ha en riktig god helg der borte.
    Hehe, ikke helt, men av gammel vane fra en kjegleklubb (bergensk greie), liker jeg min pjolter med Dawson 😃 Denne whiskyen derimot er vel slik at til og med Dr Dong ville nikket anerkjennende 😊
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, ikke helt, men av gammel vane fra en kjegleklubb (bergensk greie), liker jeg min pjolter med Dawson 😃 Denne whiskyen derimot er vel slik at til og med Dr Dong ville nikket anerkjennende 😊
    Har vært med på noe som nok ligner kjeglespillet ditt i Tyskland en gang. Der slapp vi ikke unna en lokal snaps som vistnok var en del av tradisjonen når de spilte, og vi spilte bedre og bedre så vidt jeg kan huske....
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    16.005
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg noterer meg at det eksperimenteres med voksenmusikk der nordpå. Og jeg som trodde at du kun fokuserte på musikk fra ungdomstiden :unsure:
    Når det er sagt så har jeg også lagt inn bestilling på noen jazzplater. Man vil jo gjerne fremstå som kul og mer sostifikert😂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.237
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke veldig peiling på Whisky, men har en slik Upper Ten stående.
    IMG_20210219_164538.jpg
    Den går vel snart ut på dato ettersom den allerede var 12 år i 2012.😆
    Når sikkert ikke opp til den foresvevende statsfinansierte pangsjonswhiskyen i Drotningsvik , men denne har tross sitt beskjedne navn, visstnok vunnet priser utenfor landets grenser. 😊
    God helg, til dere livsnytere Vestpå. 👍
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.248
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, ikke helt, men av gammel vane fra en kjegleklubb (bergensk greie), liker jeg min pjolter med Dawson 😃 Denne whiskyen derimot er vel slik at til og med Dr Dong ville nikket anerkjennende 😊
    Jeg kan ellers anbefale Glendronach 18 Allardice, eller en Deanston 15 Organic..
    Whisky-verdenen er fascinerende å bli dratt inn i 😉👍🥃

    M
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.248
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke veldig peiling på Whisky, men har en slik Upper Ten stående.
    Vis vedlegget 698582
    Den går vel snart ut på dato ettersom den allerede var 12 år i 2012.😆
    Når sikkert ikke opp til den foresvevende statsfinansierte pangsjonswhiskyen i Drotningsvik , men denne har tross sitt beskjedne navn, visstnok vunnet priser utenfor landets grenser. 😊
    God helg, til dere livsnytere Vestpå. 👍
    Upper Ten er faktisk en OK Blended, men alle rettroende vet at Blended er skval.. Single Malt er det som gjelder 😉👍

    M
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har vært med på noe som nok ligner kjeglespillet ditt i Tyskland en gang. Der slapp vi ikke unna en lokal snaps som vistnok var en del av tradisjonen når de spilte, og vi spilte bedre og bedre så vidt jeg kan huske....
    Minner mye om hvordan det foregår hos oss, ja 😄 Av alle ting så kom jeg også over en kjeglebane på en gresk restaurant 😳 sist gang jeg var på haifai messen i München. Håper ditt sted var like dannet som vårt med kjeglegutter (gud forby, de siste årene har vi også fått kjeglejenter 😳) til å sette opp kjeglene. Man skal da ikke slite og risikere å svette i dannet samvær 🤪
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er ikke uenig med deg M, men måtte bare melde meg på med Upper Ten Final Cask.
    Blended er selvfølgelig uansett ikke det store kicket. 🥴😊
    Pøh, etter hva jeg mener å ha lest er den flasken din helt der oppe på stjernehimmelen blant kjennere 👍😃 Hvor faen ble det forresten av den flasken da vi var innom i sommer 😡
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.237
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Pøh, etter hva jeg mener å ha lest er den flasken din helt der oppe på stjernehimmelen blant kjennere 👍😃 Hvor faen ble det forresten av den flasken da vi var innom i sommer 😡
    Sist gang ble det så bråslutt utpå natta mener jeg å huske. 😆
    Ikke for sent. Du kommer vel snart igjen.😊
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har vært med på noe som nok ligner kjeglespillet ditt i Tyskland en gang. Der slapp vi ikke unna en lokal snaps som vistnok var en del av tradisjonen når de spilte, og vi spilte bedre og bedre så vidt jeg kan huske....
    Har vært med på noe sånt.
    Taperen av hver runde måtte drikke en Underberg. Hvis det ikke gikk fort nok, gikk man over til en hurtigere variant: Vinneren av hver runde slapp unna Underberg, mens nr. 2 måtte drikke 1 Underberg, nr. 3 nøyde seg med 2 Underberg, og taperen måtte drikke 3.

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg noterer meg at det eksperimenteres med voksenmusikk der nordpå. Og jeg som trodde at du kun fokuserte på musikk fra ungdomstiden :unsure:
    Når det er sagt så har jeg også lagt inn bestilling på noen jazzplater. Man vil jo gjerne fremstå som kul og mer sostifikert😂
    Du vet, Largo, the soundtrack to my life, stoppet ikke opp i ungdomstiden. Akkurat nå spilles Surferosa og det funker riktig så bra det også, dog på en annen måte 😃 Jazz bestilling til deg! Slapp av! Du bor i Haugesund, og det ekskluderer som kjent alt som tenderer mot å virke sofistikert 😎😄
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.248
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Ok da, Final Cask er en GOD Blended 😁

    Screenshot_20210219_171617_com.android.chrome.jpg


    Fortsatt bare 83/100 poeng på verdibarometeret..
    Jeg liker meg på 88 og oppover.
    "the Whiskyexchange" er ei fin side for å få innblikk i whisky verdenen.
    God helg! Og Slainthe😉
    M
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg kan ellers anbefale Glendronach 18 Allardice, eller en Deanston 15 Organic..
    Whisky-verdenen er fascinerende å bli dratt inn i 😉👍🥃

    M
    Whisky-verden er helt klart en fascinerende verden. Har litt fartstid der. Etter en tur med Kystvakten til Edinburgh på begynnelsen av 90-tallet smuglet jeg med meg en kasse med assortert utvalg av eksklusive single malt. Gav meg definitivt en boost på at whisky ikke er whisky 😃 Men, ikke si det til noen! Kan miste sikkerhetsklareringen min 😳 Forresten, drit i det, trenger den ikke lengre 😂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har vært med på noe sånt.
    Taperen av hver runde måtte drikke en Underberg. Hvis det ikke gikk fort nok, gikk man over til en hurtigere variant: Vinneren av hver runde slapp unna Underberg, mens nr. 2 måtte drikke 1 Underberg, nr. 3 nøyde seg med 2 Underberg, og taperen måtte drikke 3.

    mvh
    Du får jo kjegling til høres ut som en drikke-konkurranse 😡😄 Jeg vil presisere at dette er en høyverdig idrett utøvet av dannede herrer (hvilken begrenser spredningen av idretten til Periferien eller Skjeen for den saks skyld) 😎😄
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Du får jo kjegling til høres ut som en drikke-konkurranse 😡😄 Jeg vil presisere at dette er en høyverdig idrett utøvet av dannede herrer (hvilken begrenser spredningen av idretten til Periferien eller Skjeen for den saks skyld) 😎😄
    Helt greit.
    Jeg har skydd kjegling siden min opplevelse i Hotel Alte Post i Lehrte. Tror det var i 1975. En sport for drankere, levemenn og andre lyssky eksistenser!

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helt greit.
    Jeg har skydd kjegling siden min opplevelse i Hotel Alte Post i Lehrte. Tror det var i 1975. En sport for drankere, levemenn og andre lyssky eksistenser!

    mvh
    Nja, vi gjør alle hva vi kan best 😊 Googlet forresten Hotel Alte Post, og ble ganske forundret da «get an anal creampie» dukket opp 😳😄
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Nja, vi gjør alle hva vi kan best 😊 Googlet forresten Hotel Alte Post, og ble ganske forundret da «get an anal creampie» dukket opp 😳😄
    -Du bør gå inn på Google og tweake preferansene dine. :cool:

    Jeg googlet "Bundeskegelbahn Niedersachsen" for å sjekke om stedet fremdeles eksisterte, og det gjorde det. :)

    mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Nja, vi gjør alle hva vi kan best 😊 Googlet forresten Hotel Alte Post, og ble ganske forundret da «get an anal creampie» dukket opp 😳😄
    Eller kanskje gledelig overrasket over hva som venter deg på Hotel Alte Post 😁
    Det ble vel sporenstreks lagt inn som reisemål for fremtidig pensjonist tur?
    Du får satse på at "kjeglene" som benyttes for og oppnå "creampie" nytelsesnivået ikke er for store :rolleyes:
    Klarte ikke å dy meg gitt tjihi...
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Eller kanskje gledelig overrasket over hva som venter deg på Hotel Alte Post 😁
    Det ble vel sporenstreks lagt inn som reisemål for fremtidig pensjonist tur?
    Du får satse på at "kjeglene" som benyttes for og oppnå "creampie" nytelsesnivået ikke er for store :rolleyes:
    ....Kanskje avhengig av hva du er vant til.......🤔

    kegel.gif


    Offisielle mål. 😳

    mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Satan er alltid tilstede på HFS og truer med å forføre oss ut på en ørkesløs musikalsk reise. Heldigvis finnes det oaser, som den tråden, med ryggrad til å motstå ondskapen.

    Vis vedlegget 698836
    Jeg tror demonen i den nederste sfære i Drotningvik forveksler at "en ørkesløs musikalsk reise" er foreskrevet av hans herre og mester Lucifer, når den i virkeligheten er komponert av erkeenglene og formidles med himmelske basuner. Vik fra meg du demon med din forvridde og svovelstenkte lære, og vend tilbake til avgrunnen hvor du kom fra i stillhet.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn