Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.946
    Torget vurderinger
    1
    When in Trøndelag: lokalt brygg og lokal musikk!
    87F8C4B6-3C9F-47D5-ACE1-EC9E0242C703.jpeg

    Musikken er vel nesten som prog å regne og det er vel snart det eneste som ikke er innafor i denne tråden. Ellers kan jeg fortelle at det var supert å komme seg ut i verden litt etter lang tids tørke. Ser frem til å sitte i lystig lag med kald drikke og tullprat med andre audiofile, sånt burde komme på blå resept snart!

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ^^Rene Columbi-egget.
    Tenk om en kunne tatt til vettet og greid seg med en slik pluss et par skoesker.
    Det skjer neppe, i hvert fall ikke før man blir satt på isolat. 🤭
    Skulle tatt seg ut.............men jeg skal kanskje ikke være for kjekk i kjeksen. Blir nok etter hvert å bytte bolig, og plass tilgjengelig for haifai er jo da et åpent spørsmål 😳😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Satan ta, det velskrevne og hjertevarme innlegget mitt forsvant visst. Ok, da får jeg skrive noe fjas i stedenfor....🙄

    Jazz, kirkemusikk og klassisk inn. Rock og punk ut. Egentlig en naturlig videreutvikling av digital og SS ut. Rør og vinyl inn. Hvorfor det har blitt slikt, får være opp til enhver å gjøre opp en tanke om. Jeg har mine antagelser, men velger å holde de for meg selv. Inntil videre🤐
    Hehe, sjeldent upresist innlegg fra den kanten 😄 Du er jo ellers riktig så oppegående, så det er sørgelig hvis kårånaen har fått deg ut av likevekt. Men, det handler vel om at du kjeder deg litt og derfor rister litt i treet for å se hva som faller ned 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.481
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skulle tatt seg ut.............men jeg skal kanskje ikke være for kjekk i kjeksen. Blir nok etter hvert å bytte bolig, og plass tilgjengelig for haifai er jo da et åpent spørsmål 😳😊
    Det er nok flere som har tenkt den tanken.
    Jeg må holde ut her oppe i snøkavet noen år til. Jeg lever jo også et hundeliv 😊.
    Tror det blir vanskelig å vende seg til f.eks Proac Tablette eller Devialet Phantom etter å ha levd med dipol-paneler i så mange år.
    Det spørs om man kanskje like godt skal orientere seg mot kvalitets head-fi, men ikke på leeeenge ennå. 🙉😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    When in Trøndelag: lokalt brygg og lokal musikk!
    Vis vedlegget 705648
    Musikken er vel nesten som prog å regne og det er vel snart det eneste som ikke er innafor i denne tråden. Ellers kan jeg fortelle at det var supert å komme seg ut i verden litt etter lang tids tørke. Ser frem til å sitte i lystig lag med kald drikke og tullprat med andre audiofile, sånt burde komme på blå resept snart!

    mvh Atle
    Ser ut som du koser deg, selv om prog og nikotinfri snus har sine begrensninger 😊 Nå er det vel ikke vi her vest som har det verst med tanke på pesten. Strengt tatt er det lite som begrenser meg (før tredje bølge slår inn), men klart litt reising og et par større forsamlinger på demo hadde gjort seg 😍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er nok flere som har tenkt den tanken.
    Jeg må holde ut her oppe i snøkavet noen år til. Jeg lever jo også et hundeliv 😊.
    Tror det blir vanskelig å vende seg til f.eks Proac Tablette eller Devialet Phantom etter å ha levd med dipol-paneler i så mange år.
    Det spørs om man kanskje like godt skal orientere seg mot kvalitets head-fi, men ikke på leeeenge ennå. 🙉😆
    Fordelen din er at så lenge du driver med nuffer og hest, kan ingen hevde du ikke har plass til paneler 😄

    Head-fi blir aldri min greie. Hvis det en gang blir hovedkilde handler det om.........

     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Skulle tatt seg ut.............men jeg skal kanskje ikke være for kjekk i kjeksen. Blir nok etter hvert å bytte bolig, og plass tilgjengelig for haifai er jo da et åpent spørsmål 😳😊
    Det er nok på tide å gjøre seg kjent med begrep som livsløpstandard og trygghetsalarm.
    Kanskje dette kan være noe for dere, jeg ser de også tilbyr alskens festlige aktiviteter.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.481
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hører heller på gode hodetelefoner enn lavt volum fra plassbesparende bokser i ei leilighet med skvetne dab-naboer.

    Håper du har sett hele filmen hvor klippet ditt er hentet fra. Heartworn Highways.
    Fy flate for en bra dokumentar på Alternativ/Outlaw country. Her får man et unikt innblikk i mange sentrale skikkelsers gjøren, laden og sosiale relasjoner. Booze og musikk på landet.
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    Fordelen din er at så lenge du driver med nuffer og hest, kan ingen hevde du ikke har plass til paneler 😄

    Head-fi blir aldri min greie. Hvis det en gang blir hovedkilde handler det om.........

    Heartworn highways. Litt av en skive. Å så bra lyd da gitt 🤙
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er nok på tide å gjøre seg kjent med begrep som livsløpstandard og trygghetsalarm.
    Kanskje dette kan være noe for dere, jeg ser de også tilbyr alskens festlige aktiviteter.
    Skamme seg, men jeg setter pris på at du har justert avataren 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hører heller på gode hodetelefoner enn lavt volum fra plassbesparende bokser i ei leilighet med skvetne dab-naboer.

    Håper du har sett hele filmen hvor klippet ditt er hentet fra. Heartworn Highways.
    Fy flate for en bra dokumentar på Alternativ/Outlaw country. Her får man et unikt innblikk i mange sentrale skikkelsers gjøren, laden og sosiale relasjoner. Booze og musikk på landet.
    Er nok skyldig i å ikke ha sett den, men det har jeg jo nå tid til å gjøre noe med 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Atskillig bedre å bruke riktig 0,5 A sikring når nettkontakten skal inn og ut på ASR. Det er sikkert ikke uten grunn det står i manualen at den skal være slow blow 😊 Bare så synd at ukedagene er avsatt til streaming, jaffal når solen brøler utenfor 😃

    FA4F3E7C-D90D-4613-B196-4A7021305043.jpeg


    Har i dag vært en tur på Rocade med resirkuleringskassen min. Definitivt ikke min beste dag der, men det ble nå to dobbelt- og fireenkeltalbum med hjem, men mannen måtte først tilføres 500 glassperler i mellomlegg.

    Det brukte dobbeltalbumet med Thin Lizzy er strengt tatt ikke noe jeg må ha, men hallo, alle originale utgivelser med dem er jo av det gode. Soloalbumene til Mester Dylan har jeg vel solgt opp til flere ganger. Har bestemt meg for at det må klare seg med Greatest Hits, supplert nå med en brukt utgave av dobbeltalbumet More Greatest Hits. I tillegg klarer jeg ikke å kvitte meg med Desire. Må liksom ha Joey i samlingen. Jokke er vel strengt tatt ikke noe man må ha på vinyl, men mannen har en plass i mitt lille kyniske hjerte. Et Hundeliv er derfor supplert med Alt Kan Repareres. Nice!

    Jeg er jo blitt (altfor) voksen, så det nærmer seg en hyllemeter med jazz i stuen (etter at en halv meter er plukket ut for salg). Disse to platene med Dave Brubeck og Joe Henderson bør jo være sikre stikk. Sagt på en annen måte; hvis jeg ikke liker dem er det nok ikke musikken som er problemet. E.S.T. er gode greier. Står allerede tre her fra før, og denne er sikkert også bra. Mye snadder å snurre over en øl eller tre på fredag 😃

    F8848EEE-6033-4B30-94F4-50EFD43C160F.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fy f til skrivekløe du har opparbeidet deg med fin nyvunnede status. Tok meg nesten et kvarter å lese meg opp og underveis fikk jeg litt Kafka følelsen.. :). Men det er godt du har mye å dele, god underholdning skal en ikke kimse av. Og gratulerer med sort boks fra ASR.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fy f til skrivekløe du har opparbeidet deg med fin nyvunnede status. Tok meg nesten et kvarter å lese meg opp og underveis fikk jeg litt Kafka følelsen.. :). Men det er godt du har mye å dele, god underholdning skal en ikke kimse av. Og gratulerer med sort boks fra ASR.
    Vet ikke om jeg skriver så mye mer, selv om jeg har fått mye fritid. Er vel strengt tatt mindre inne på HFS enn hva jeg var tidligere. Å legge ut poster er vel blitt min lille (u)vane. Bedre her enn på FB 😊

    Ikke helt sikker på hvordan jeg skal tolke, Kafka, men velger en positiv vinkling. Fengslende lesing uten at du vet hvorfor 😄

    Takker for ASR gratulasjon. Den er nok bare en svipptur innom for tidstrøyte. Men ja, den har rette fargen 😄 Gratulerer med voksen bling fra Jeff Rowland 😃
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.481
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du banka til med Susie Soho, ser jeg.
    Den og Gagarin’s Point Of View er toppen av nyere skandinaviske jazz i mine ører.
    Det er utrolig at de er over 20 år gamle, så friskt det låter, - og hvilken god lyd!
    Gratulerer!
    👍😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du banka til med Susie Soho, ser jeg.
    Den og Gagarin’s Point Of View er toppen av nyere skandinaviske jazz i mine ører.
    Det er utrolig at de er over 20 år gamle, så friskt det låter, - og hvilken god lyd!
    Gratulerer!
    👍😊
    Det er noen likhetstrekk mellom Blåskogen og Drotningsvik. Blant annet at det er umulig å ikke like de to låtene der 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nevnte E.S.T skiver har da stått lenge i hyllene her nede i hulen i Indre Enfold også sammen med Strange Place for Snow og live in Hamburg.
    De blir sågar avspilt rett som det er ;)
    Hmm. Har en uåpnet Strange Place for Snow liggende. Får kanskje høre på den snart før du legger din E.S.T ut på finn;)
    Hehe, E.S.T. Blir nok stående i hyllene i Drotningsvik, i motsetning til mye andre greier folk hører på 😃 Strange Place for Snow har jeg ikke, men i tillegg til den siste kan jeg snurre Seven Days of Falling, Plays Monk og Viaticum. Greit å ha litt jazz i hyllene! Da kan jeg lure folk til å tro jeg er smartere enn jeg er 😄

    Det gøyeste er jo å kjøpe plater, men det er også litt moro å selge. Har ikke kommet meg i gang med å legge ut godsakene jeg har plukket ut fra hyllene, men i motsetning til en del billigplater jeg har solgt de siste dagene, har jeg nå en auksjon gående med Popol Ace, Raga Rockers, Pære Punk, Jonas Fjeld Rock’n’Rolf Band og haugesundbandet The Colors Turned Red. Står ikke til knes i spenning som kårånafast pensjonist, så da må jeg lage litt spenning for meg selv 😄
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, E.S.T. Blir nok stående i hyllene i Drotningsvik, i motsetning til mye andre greier folk hører på 😃 Strange Place for Snow har jeg ikke, men i tillegg til den siste kan jeg snurre Seven Days of Falling, Plays Monk og Viaticum. Greit å ha litt jazz i hyllene! Da kan jeg lure folk til å tro jeg er smartere enn jeg er 😄
    God strategi det med en hylle med jazz fremme og et rom fullt av det man egentlig spiller. Er tross alt ikke nytt at image koster😉
    Tror faktisk jeg kommer til å finne noen flere E.S.T. plater både for lytting og for fasadepynting når jeg spiller U2 og Madonna
    Men nå er det nok en ny Jon Eberson på spilleren her. Stash denne gangen. Skulle ikke tro det var samme fyr som på Jive Talking
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Solen skinner og R tallet er 0,9 i norges rettmessige hovedstad. Nå gjelder det bare å få kontroll på bedehusmiljøene i Pereferien og på Djeveløya som nå pestfiserer nærområdene etter menighetsmøter 😡 Selv skal jeg ut å opparbeide litt god samvittighet gjennom litt småtråkking i moder natur. Deretter blir det selvfølgelig fredagens øl og vinyltime(r) 😊

    Jeg gav tidligere litt pepper til Endpoint i Degritter- og min egen tråd. La i dag ut en melding om dette i Degritter-tråden, og da passer det å legge den her også:

    Jeg skrev tidligere negativt om Endpoint Audio ifm påslag på 200 kr for en Norgespakke for å sende en liten flaske rensevæske til min Degritter. Videre at han ikke svarte da jeg forsøkte å kansellere ordren. I går dukket det overraskende nok opp en hyggelig liten pakke i Posten samt noen velvalgte ord fra Endpoint. Jeg må nok ta litt av skylden selv da jeg forsøkte å kansellere ordren gjennom å svare på fakturameldingen hans, og dermed gikk svaret til en mailadresse han ikke benytter/sjekker. Så nå er dette ryddet opp i på en suveren måte fra Endpoint sin side. Da er det fremdeles aktuelt å benytte ham når jeg en gang i fremtiden skal ha meg NAS platespiller 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Satt meg akkurat ned for litt musikalsk velvære. Lenge siden jeg har spilt Born in the USA, og fant et par grunner, men ingen veldig god grunn til å la være. Forsterkeren glødet fornøyd og pickupen ble plassert på platen. Hva skjedde? Absolutt ingenting 😡 Etter litt fintenking fant jeg ut jeg hadde glemt å skifte høyttalerkabler. Har jo hørt at rørforsterkere kan gå heden hvis de slås på uten å være tilkoblet høyttalerne. Heldigvis gikk ingenting galt med forsterkeren 👍 Skifte av høyttalerkabler har jeg aldri glemt tidligere, og nå når det skjedde hadde jeg akkurat trent og enda ikke drukket øl. Konkluderer med at trening ikke hører sammen med hifi, og at det er uten øl innabords ulykker skjer i hjemmet. Skål 😊

    4B0F198F-C311-48A5-BC32-50AD65117A49.jpeg
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.017
    Antall liker
    20.155
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Skål selv 🍻
    Er det ikke herligt at bli´ "gammel" og ha´ så mye mere tid til at lave alverdens feil?? 😁.
    Det med rørforsterkere: De ta´r ikke skade av at "slås på" uten kabler, så bare rolig.
    De ta´r skade af at spille i lengere tid med opskruet volumen, da effekten afsættes i trafo i stedet for høyttalerne.
    Den lille smule du beskriver sker der ingenting ved :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg trener og drekker, knekkte pu'n etter en øl😛og fingrene ødelagt helt uten alko inntak🙄
    Dr. Karmana til assistanse. Hadde du drukket brennevin under Vasaloppet ville blodet strømmet fra de indre organer med prioritet mot blant annet fingrene. Forfrysning ville derfor ikke skjedd. At du hadde dødd hvis du la deg ned i snøen er jo en annen sak. Det gjør jo man bare ikke. Vi er tross idrettsmenn 😄 Ja, og den knekte pickupen hadde selvfølgelig ingenting med øl å gjøre. Her må man bare skylde på treningen!
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Førr så tok man sig en dram både under ski og sykkel konnkurranse😀 sen att noen dævva opp Mount Ventox (RIP Tom Simpson) pga litt for mye inntak av amfetamin&alkohol🙄for gå på feildoserings kontot.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så de live da de var oppvarming til Def Leppard i Trondheim i 2008 (y)
    Nja, for å være litt vanskelig, jeg har vært på Stranglers konsert uten at det var en Stranglers konsert. Thin Lizzy uten Phil Lynott blir en annen greie. Sorry, men Def Leppard svingte sikkert skikkelig 😃
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn