Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• thetjomster

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Trondheim
    Nja, for å være litt vanskelig, jeg har vært på Stranglers konsert uten at det var en Stranglers konsert. Thin Lizzy uten Phil Lynott blir en annen greie. Sorry, men Def Leppard svingte sikkert skikkelig 😃
    Jeg er til dels enig i det, men nå er det slik at det vanskelig lar seg gjøre :ROFLMAO: Def Leppard leverte til terningkast 6, men Thin Lizzy var langt fra dårlig det også.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.940
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du burte prøve denne. Flott lyd. Just ankommet her i ettermiddag.

Vis vedlegget 706772
    Jeg er visst i det litt vrange hjørnet i dag. Har solgt mitt eksemplar av den der (ikke i samme kvalitet som din). God plate, men den nådde ikke opp i the soundtrack to my life (som er inngangskravet for permanent oppholdstillatelse i Drotningsvik) 😃

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.940
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    :unsure: Det dukker opp både den ene og andre vrangforestillingen der med jevne mellomrom mener jeg å ha merket...:ROFLMAO:
    Nå må ikke du være vanskelig selv om du ikke fikk brownie poeng for Lizzy konserten. Jeg er pensjonist! Står i stillingsbeskrivelsene våre at vi skal være sint og vanskelige, hvilket også inkluderer en mengde vrangforestillinger 😄

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.597
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg tenker meg litt om.......nei! Jeg har fått med meg Nirvana, Red Hot Chili Peppers, Sex Pistols og en masse andre greier på Roskilde, men husker knapt en dritt 😄
    Jeg har noen uforglemmelige minner fra Roskilde, Clash som ikke var Clash den gangen i -84 men minnet forran Orange Scene😎
    Og Die Toten Hosen som avløses av Hodoo Gurus i to rasende konserter i Grønne teltet.
    Og en sen en Søndag ettermiddag-87 når alle er slitne og vil hjem kommer The Cult opp med allt vad som finnes av Marshall sterkere og fullstendig kjør over allt med Electric Album😲😎
    Og første gangen jeg gikk inn på området i -84 konstatere vi att det er vel han albino J. Winter som er på scen nå.

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.523
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har aldri sett Thin Lizzy, men det har bror min! MED Lynott.
    Får man poeng for det, karma? 🤔
    Det var visst i Birmingham i 76.
    I følge brodern har han aldri vært på noen konsert som det har vært så høy lyd, - hverken før eller senere. Han har vært på flere enn meg, så noen er det. Visstnok hadde de stått bak noen søyler i lokalet for å overleve. 🙉

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.828
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Selv med Eddie, er de usprettet til salgs i Drotningsvik 😊

Vis vedlegget 706783
    Det er der Mad Mike er erstattet med Wolfgang på bass. Har vel alt på vinyl opp til F.U.C.K albumet og jeg så de live på begynnelsen av 90-tallet. VH 3 med han fra Extreme på vokal har jeg vel aldri hørt og hadde vel egenlig avskrevet hele bandet. Så ble det jo litt lys i tunnelen med Differnt kind of truth albumet, men nå har jo det toget gått inn i tunnelen for godt:cry: Eddie ønsket faktisk å gjøre en siste turne med den originale besetningen, men sånn ble det aldri🤬

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.940
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har sett Thin Lizzy, MED Phil Lynott. 😅

Vis vedlegget 706879

Bandet er kanonbra i dag og, men det var i grunnen greit at de byttet navn til Black Star Riders. 😁

/Morten
    Må ha vært en stor opplevelse!!!
    Scott Gorhams Black Star Riders har jeg ikke fått med meg, så det må jeg få sjekket ut ved en passende anledning.

Litt usikker på hvordan Leif Gjerstad sin konsertanmeldelse hadde blitt tatt imot i dag: «Hans mimikk med øyne og tunge, samt bruk av bassen som et forlenget kjønnsorgan/våpen er det få som gjør like suggerende som ham. Bare spør hu lille jenta som klarte å ta på Phil Lynotts sko med handa si!»

Sikkert mange som hadde reagert på bruken av «hu lille jenta» i den konteksten der 😳 Ellers er jo mimikk med tungen ikke annet enn særdeles imponerende 😄

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.316
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Må ha vært en stor opplevelse!!!
    Scott Gorhams Black Star Riders har jeg ikke fått med meg, så det må jeg få sjekket ut ved en passende anledning.

Litt usikker på hvordan Leif Gjerstad sin konsertanmeldelse hadde blitt tatt imot i dag: «Hans mimikk med øyne og tunge, samt bruk av bassen som et forlenget kjønnsorgan/våpen er det få som gjør like suggerende som ham. Bare spør hu lille jenta som klarte å ta på Phil Lynotts sko med handa si!»

Sikkert mange som hadde reagert på bruken av «hu lille jenta» i den konteksten der 😳 Ellers er jo mimikk med tungen ikke annet enn særdeles imponerende 😄
    Det var stort, ingen tvil om det.
    Som anmelder nevner, ble konserten kraftig forsinket, men det var sol og varmt den dagen, så det var greit å henge utenfor. Der kom kompisen min og jeg i snakk med en vakker og hyggelig ung dame som skulle på konserten alene, og hun hadde god sjekk på bandet. Vi lukta ikke lunta før hun i forbifarten nevnte at "Phil er en hyggelig fyr". Vi fikk vel inntrykk av at hun lå an til å få tatt på mer enn bare skoen til Lynott..... 😳 😂

/Morten

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.940
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lunsj i byen med en kompis i dag. Pleier ikke å avslutte lunsjen med Ardbeg Ten når jeg er på lunsj med kona. Konklusjon: kompiser og koner er god til hvert sitt bruk 😄

2077BC1F-C90E-4199-A1FF-E036FD5A6C18.jpeg

Forelsket meg i morges til Dave Brubeck sin Time Out. Begynner derfor også kvelden med denne. Jeg kjenner platen fra tidligere med et annet cover. Dette er en nyutgivelse med sympatisk pris. Låter helt kanon, og det gjelder både musikk og kvalitet på innspillingen 😃

1292A7AE-14CF-48CD-9973-375C30020CAD.jpeg

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    25.848
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ute..... på lunsj???
    You lucky bastard (y) (y)
    Her er alting fortsatt stengt ned. Vi er nogle stykker som når vi er ute at gå, stadig kommer opp med å
    gå å få en øl....... nåhhh nei.... 😢.
    Håper, du setter veldig pris på muligheten. I DK skal vi i hvert fald forbi påsken, og da er det stadig ikke sikkert,
    at vi får muligheten.
    Holder på å bli´ 🤬🤬🤬🤬
    Får vel ønske deg fortsatt go´ helg??😁

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.523
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jazz-klassiker den Time Out plata med bl.a. Blue Rondo a la Turk. Og svært vellydende, men personlig synes jeg det originale coverbilde er kulere. 🙊😊
    IMG_20210320_185457.jpg

Nok en bekreftelse på din influencer - status. :
    IMG_20210320_190539.jpg

Snart hermer vi alle etter deg.
    God helg. 😊

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.940
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ute..... på lunsj???
    You lucky bastard (y) (y)
    Her er alting fortsatt stengt ned. Vi er nogle stykker som når vi er ute at gå, stadig kommer opp med å
    gå å få en øl....... nåhhh nei.... 😢.
    Håper, du setter veldig pris på muligheten. I DK skal vi i hvert fald forbi påsken, og da er det stadig ikke sikkert,
    at vi får muligheten.
    Holder på å bli´ 🤬🤬🤬🤬
    Får vel ønske deg fortsatt go´ helg??😁
    Ja, for øyeblikket er alt bare velstand i den rettmessige hovedstad. Det eneste vi har å klage på er at vi blir jæ.... mett av å drikke ved at vi må spise samtidig som vi skal slukke tørsten 😄 Satser på at dere snart kan få nyte en kjølig håndbayer i Danmark. På den positive siden slipper dere sikkert å snuble i mink når dere drikker 😎😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.940
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jazz-klassiker den Time Out plata med bl.a. Blue Rondo a la Turk. Og svært vellydende, men personlig synes jeg det originale coverbilde er kulere. 🙊😊
    Vis vedlegget 707124
    Nok en bekreftelse på din influencer - status. :
    Vis vedlegget 707125

Snart hermer vi alle etter deg.
    God helg. 😊
    Hallaien min venn 😃 Ikke uenig i at original-coveret er mer staselig. Var egentlig litt laid back til snurring av nyplaten, men kvaliteten var riktig så bra. Kjekke ting til en fornuftig pris! Synes mye av plateprisene for såkalte audiofile innspillinger grenser til det patetiske. Tullprat; de er langt over grensen for det patetiske 😡

Se der ja, det drikkes småsnadder fra Bergen. Fikk en 6-pack av min sønn, men må innrømme jeg begynner å bli ferdig med Chili Blonde. Mango IPA skal fremdeles drikkes. Lekeøl, men forfriskende. Influencer; oh yes! Målet er at alle skal kvitte seg med rælet og snurre på hver sin Rega 🤪😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.940
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er litt høytid når jeg spretter og snurrer nummer to av mine fem snobbealbum med Dire Straits 😊

62AD05F3-3CB2-4EB5-A645-409763F9A901.jpeg

Låter selvfølgelig fett, men blir dessverre en lettvekter når jeg legger på en skive med Bob Marley, som er så tynn at den kan blåse vekk i vinden, og kona og jeg umiddelbart føler behovet for å dra noen frekke moves på stuegulvet (rett skal være rett, jeg dro moves og min kone frekke moves) 😊😍

9B123C0D-E8A4-49C7-949C-7DADEDDC44FA.jpeg

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.316
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Første konserten jeg var på det der :)
    Morsomt, det var også min første konsert.
    Et annet minne som har brent seg fast, var trengselen for å komme inn når bilene med utstyr først kom. Vi stod inne i inngangspartiet og vaktene ville, uvisst av hvilken grunn, drøye lengst mulig med å åpne dørene. Trykket ble tilslutt så stort at en fyr ble presset GJENNOM en av glassdørene, da åpnet de tilslutt opp.
    Jeg la rett bak ham i stormløpet inn, han blødde både her og det, men enset det ikke, nå skulle det bli THIN LIZZY!!! 😅

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn