Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjøpte akkurat en platematte av en hyggelig kar her på HFS.

    Får håpe selvskrytet til produsenten kommer fra hjertet og ikke fra ræva 😄

    Millennium Carbon Fiber Record Mat Elevates the Performance of Any Turntable
    This incredible Carbon Fiber LP Platter Mat from Millennium Audio will elevate the performance of any turntable. It's very thin (1mm) and should not affect VTA. The supplied carbon fiber covered record cap acts like a mini record clamp. This carbon fiber mat will increase soundstage width and depth, improve bass response and separate instruments into their own space. Dynamics will improve and your noise floor will drop. We've had great results on VPI, Rega, Clearaudio, Pro-Ject, Music Hall, Linn, Thorens, plus many more; and this mat will work on virtually any other deck out there. Our highest recommendation.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Kult! Jeg var litt nysgjerrig på den selv skal jeg innrømme.
    gleder meg til å høre hva du synes.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kult! Jeg var litt nysgjerrig på den selv skal jeg innrømme.
    gleder meg til å høre hva du synes.
    Kjekt å være litt raskere enn deg for en gangs skyld, men du begynner vel å bli litt døsig nå når det nærmer seg vår og tid for de andre interessene dine 🤪😄

    Får se om den gjør noen forskjell. Jeg benytter i dag en Achromat med 3 mm tykkelse. Denne er 1 mm tykk som nok samsvarer godt med den kjipe filtmatten som fulgte med platespilleren. For meg som ikke har mulighet til å justere VTA kan jo det være greit 😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.944
    Kjøpte akkurat en platematte av en hyggelig kar her på HFS.

    Får håpe selvskrytet til produsenten kommer fra hjertet og ikke fra ræva 😄

    Millennium Carbon Fiber Record Mat Elevates the Performance of Any Turntable
    This incredible Carbon Fiber LP Platter Mat from Millennium Audio will elevate the performance of any turntable. It's very thin (1mm) and should not affect VTA. The supplied carbon fiber covered record cap acts like a mini record clamp. This carbon fiber mat will increase soundstage width and depth, improve bass response and separate instruments into their own space. Dynamics will improve and your noise floor will drop. We've had great results on VPI, Rega, Clearaudio, Pro-Ject, Music Hall, Linn, Thorens, plus many more; and this mat will work on virtually any other deck out there. Our highest recommendation.
    Ja med det uhemmede selvskrytet der venter jeg i spenning på hva "flagermus" ørene i Drotningvik oppfanger av positive endringer som samsvarer med reklamen ved bruk av kjente og kjære salmer vi gjerne hiver. Snurr vinyl, og rapporter er de snill FØR ankerdrammen og sjøbein må settes ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja med det uhemmede selvskrytet der venter jeg i spenning på hva "flagermus" ørene i Drotningvik oppfanger av positive endringer som samsvarer med reklamen ved bruk av kjente og kjære salmer vi gjerne hiver. Snurr vinyl, og rapporter er de snill FØR ankerdrammen og sjøbein må settes ;)
    Tror ikke testing før ankerdrammen er en god ide. Jeg har en følelse av at det trengs mange ankerdrammer hvis jeg skal klare å bekrefte alt selvskrytet til produsenten 😄
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er vel ikke allverden å ta bilde av, men for en med karbon fetish er det sikkert spreke greier 🤪😄 Platematten skal foreta en reise med postens snailmail før jeg får mine klamme pølsehender på den 😊
    Du trenger den ikke før over påske ? :cool: ... Posten... :mad::)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du trenger den ikke før over påske ? :cool: ... Posten... :mad::)
    Spørsmålet er vel heller om jeg i det hele tatt trenger den 😄 Er egentlig mer i beit for en billig integrert forsterker. Bel Cantoen forsvant med posten for et par timer siden.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spørsmålet er vel heller om jeg i det hele tatt trenger den 😄 Er egentlig mer i beit for en billig integrert forsterker. Bel Cantoen forsvant med posten for et par timer siden.
    Skjønner, hvorfor ikke prøve noe vintage ala Luxman eller lignende? Kanskje den første klassiske NAD kan gi magi? :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skjønner, hvorfor ikke prøve noe vintage ala Luxman eller lignende? Kanskje den første klassiske NAD kan gi magi? :)
    Åpen for vintage, men må ha balansert inn (slik at jeg kan bruke DACen min på begge forsterkere, uten å bytte om på kabler). Foreløpig vil jeg ikke satse på RCA til XLR koblinger. Videre snakker vi minimalt med pengebruk. Dette er tross alt en amp til bruk når jeg ruller i halvsøvne på sofaen 😊 Et annet alternativ er noen små monoblokker, og bruke Bricasti som preamp. Blokkene må da være så små at de kan stå ved siden av hverandre i racket slik at det passer med subwoofer kabelen min. Har en plan og en alternativ plan 😃
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Åpen for vintage, men må ha balansert inn (slik at jeg kan bruke DACen min på begge forsterkere, uten å bytte om på kabler). Foreløpig vil jeg ikke satse på RCA til XLR koblinger. Videre snakker vi minimalt med pengebruk. Dette er tross alt en amp til bruk når jeg ruller i halvsøvne på sofaen 😊 Et annet alternativ er noen små monoblokker, og bruke Bricasti som preamp. Blokkene må da være så små at de kan stå ved siden av hverandre i racket slik at det passer med subwoofer kabelen min. Har en plan og en alternativ plan 😃
    Har et par små klasse-A monoblokker stående. Kjoenik prøvde dem ut og likte dem godt. Hvis du vil låne og prøve, gi meg et ord. Caveat: Vakre er de ikke.....

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har et par små klasse-A monoblokker stående. Kjoenik prøvde dem ut og likte dem godt. Hvis du vil låne og prøve, gi meg et ord. Caveat: Vakre er de ikke.....

    mvh
    Takk for tilbudet! Gir deg et ord om det skulle bli aktuelt 😃
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Aha, så jakten på slumreforsterker er ikke over ennå. Har vel vært litt av en bukett innom. Har nettopp anskaffet meg kjølig effekttrinn selv med tanke på den varme tiden som er i anmarsj. Håper jeg kan avblåse videre jakt.

    Spent på den karbonmatta også, siden jeg bruker en av samme materialet selv, dog med 3mm tykkelse.

    Ha ellers en god påske, mister.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Aha, så jakten på slumreforsterker er ikke over ennå. Har vel vært litt av en bukett innom. Har nettopp anskaffet meg kjølig effekttrinn selv med tanke på den varme tiden som er i anmarsj. Håper jeg kan avblåse videre jakt.

    Spent på den karbonmatta også, siden jeg bruker en av samme materialet selv, dog med 3mm tykkelse.

    Ha ellers en god påske, mister.
    Greit å rote litt med slumreforsterkere. Minimalt av økonomiske konsekvenser når det buklander 😊 Er en transeamp nok til at du vekker til live egen tråd, eller skal du si hva du har kjøpt her.....

    Jeg venter meg vel ikke allverden av forskjell med den karbonmatten, men da er det jo ekstra gøyalt hvis jeg blir positivt overrasket 😃

    Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om ferier. Livet er jo en eneste stor og lang ferie 😈😄 En riktig god påske til deg og dine!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Greit å rote litt med slumreforsterkere. Minimalt av økonomiske konsekvenser når det buklander 😊 Er en transeamp nok til at du vekker til live egen tråd, eller skal du si hva du har kjøpt her.....

    Jeg venter meg vel ikke allverden av forskjell med den karbonmatten, men da er det jo ekstra gøyalt hvis jeg blir positivt overrasket 😃

    Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om ferier. Livet er jo en eneste stor og lang ferie 😈😄 En riktig god påske til deg og dine!
    Jeg bruker jo rør-pre/RIAA, så kan nok ikke slumre bort rør-tiden uansett, selv med et SS effekttrinn. Men hvis det låter så bra som jeg håper på, så frister det iaf til en lytteøkt eller to selv om gradestokken kryper oppover. I det lille lytterommet vil det ikke hjelpe å sitte i bare trusa engang, om jeg tviholder på rør her og der. Problemet er at det skal låte bra nok. Her har jeg prøvd flere varianter - 4-5 hittil, så du er ikke alene om å kjose rundt! - uten å komme helt i mål. Mulig jeg har blitt kravstor/blasert, men føler at man må legge enda litt mer i potten, samt masse flaks, skal man få noe fornuftig ut av disse transene. Alternativt installere AC! Hva det er, får avdekkes når bjørnen først er flådd og fellen er av bra nok kvalitet. Blir det ikke levelig, så får det bare avgå i stillhet, som er SS verdig.

    Hva matten angår. Mitt gjett er at du spiller på den i noen uker, så uten. Savner du den ikke, så er det penger spart. Verre er det egentlig ikke.

    Men du, pass på at ikke fokuset på analoglyd er til hinder for teknologisk utvikling innen hifi! ;) Det er jo ikke akkurat rakettvitenskap det vi driver med heller, og vi vet hvor lett bekymret enkelte er på HFS.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg bruker jo rør-pre/RIAA, så kan nok ikke slumre bort rør-tiden uansett, selv med et SS effekttrinn. Men hvis det låter så bra som jeg håper på, så frister det iaf til en lytteøkt eller to selv om gradestokken kryper oppover. I det lille lytterommet vil det ikke hjelpe å sitte i bare trusa engang, om jeg tviholder på rør her og der. Problemet er at det skal låte bra nok. Her har jeg prøvd flere varianter - 4-5 hittil, så du er ikke alene om å kjose rundt! - uten å komme helt i mål. Mulig jeg har blitt kravstor/blasert, men føler at man må legge enda litt mer i potten, samt masse flaks, skal man få noe fornuftig ut av disse transene. Alternativt installere AC! Hva det er, får avdekkes når bjørnen først er flådd og fellen er av bra nok kvalitet. Blir det ikke levelig, så får det bare avgå i stillhet, som er SS verdig.

    Hva matten angår. Mitt gjett er at du spiller på den i noen uker, så uten. Savner du den ikke, så er det penger spart. Verre er det egentlig ikke.

    Men du, pass på at ikke fokuset på analoglyd er til hinder for teknologisk utvikling innen hifi! ;) Det er jo ikke akkurat rakettvitenskap det vi driver med heller, og vi vet hvor lett bekymret enkelte er på HFS.
    Litt smårør kunne jeg tålt å slumre til, men er for kjip til å svi av 300B tid mens jeg ruller rundt på sofaen eller driver med andre ting i huset. Akkurat det med varme er ikke noen stort problem, selv på sommeren. Hallo, jeg bor i Bergen 😄

    Jeg forsøker alltid å være helt i spissen på alt som har med teknologisk utvikling innen hifi. Heldigvis mislykkes jeg fullstendig, og koser meg veldig med det 🤪😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.944
    Mulig jeg har blitt kravstor/blasert, men føler at man må legge enda litt mer i potten, samt masse flaks, skal man få noe fornuftig ut av disse transene. Alternativt installere AC! Hva det er, får avdekkes når bjørnen først er flådd og fellen er av bra nok kvalitet. Blir det ikke levelig, så får det bare avgå i stillhet, som er SS verdig.
    Nå tror jeg du må skifte til en annen type jazztobakk Gunner :D
    Bare du legger de nødvendige fjelldollars i potten, så er det mulig å få kloa i utmerkede transistorforsterkere, sågar en integrert røver.
    Men du får fortsette å RØRE rundt uten at jeg skal prakke på deg noe isenkram du ikke ønsker å legge dine svette pseudopodier på.
    Avslutningsvis er å si at det finnes temmelig mye ræl på rørforsterker siden også ;)
    Alt som gløder er slettes ikke gull.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da vi kjøpte huset var det allerede vannskader på baderomsbordet. Skadene er ikke akkurat blitt bedre de siste par årene, men til min kones store forargelse har min genuine latskap hindret meg i å gjøre noe med dette.

    DAA2236A-446F-4422-AA88-CD72FA51DE84.jpeg


    I og med at jeg nå surrer rundt hjemme hele dagen, kunne jeg ikke lenger unngå hennes onde øye. Jeg ble derfor dradd ut for å se på innkjøp av nytt baderomsmøbel. Dette medførte et prismessig karasjok. Da var det bare å brette opp armene og selv hive seg i arbeidet..............

    .........med å ringe en bulgarsk flislegger 😄

    7735D37A-4EBF-4FCB-BD14-205657F252D0.jpeg


    Finere møbler å få kjøpt i butikken, men dette bør holde til vi flytter om et år eller to 😊
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nå tror jeg du må skifte til en annen type jazztobakk Gunner :D
    Bare du legger de nødvendige fjelldollars i potten, så er det mulig å få kloa i utmerkede transistorforsterkere, sågar en integrert røver.
    Men du får fortsette å RØRE rundt uten at jeg skal prakke på deg noe isenkram du ikke ønsker å legge dine svette pseudopodier på.
    Avslutningsvis er å si at det finnes temmelig mye ræl på rørforsterker siden også ;)
    Alt som gløder er slettes ikke gull.
    - hvor får jeg tak i jazztobakk. Ikke SS-type, seff 🤗 .
    - klart det finnes utmerkede transer, men de koster mer enn de smaker. Får lett mer musikkglede ut av 50% av utlegget med god rør-sak.
    - vi får røre rundt hver for oss, Power, trenger ikke å prakke på hverandre noe som helst. Det er bare meninger, like sjeldne som røvhull🤪.
    - uenig, det finnes mer ræl på rørforsterkersiden, ikke minst siden kinamikkens inntog. Latterlig å observere de som drar hjem slike, koble til upassende ht, og gnåler på HFS om deres erfaringer (med rør).

    Ha en fortreffelig påske, inntullet i jazztobakk av din type! :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lekker løsning. Disse dual tingene på badet har jeg vel egentlig aldri skjønt, har det selv, men føler lite behov for å pusse tennene og drodle med Dragen foran speilet.. Når speilet, mer og mer, oppfører seg som et tivoli speil med uvennlige former som resultat for min del så slapp jeg.. :cool: :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lekker løsning. Disse dual tingene på badet har jeg vel egentlig aldri skjønt, har det selv, men føler lite behov for å pusse tennene og drodle med Dragen foran speilet.. Når speilet, mer og mer, oppfører seg som et tivoli speil med uvennlige former som resultat for min del så slapp jeg.. :cool: :)
    Trenger ikke å høre musikk sammen med kona selv om jeg har stereo i stuen 😄
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som noen kanskje har fått med seg skrev jeg for et par uker siden at jeg hadde en bestilling inne hos OHC. Dette var på en brukt billig integrert sak som var ment å ta plassen til Bel Cantoen. Dessverre forsvant forsterkeren på transporten med Bring, og hverken Bring eller OHC har klart å lokalisere den. Irriterende, men jeg har hele tiden fått god oppfølging fra OHC. Må innrømme at jeg nå var begynt å bli dyktig lei hele greien. Jeg fikk da et tilbud fra OHC på noen brukte monoblokker istedenfor ampen som er missing in action. Disse holdt jeg på å kjøpe et par ganger for en del år siden, men slo det fra meg da preampen ikke hadde fjernkontroll. Tilbudet var så godt at det var bare å slå til, så nå blir det monoblokker med Bricasti som preamp. Kudos til OHC for særdeles god kundeoppfølging når ting gikk skeis med transporten 😃

    I tillegg vurderer jeg å slå til på integrert amp fra et herværende medlem 🤔
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    I tillegg vurderer jeg å slå til på integrert amp fra et herværende medlem 🤔
    Det var super service når det gikk galt med transporten(y)

    Ikke Gatoen min du tenker på håper jeg. Den er trygt gjemt bort;)
    Var en stund litt redd du tenkte på de nette, små monoblokkene han andre hifigrosisten på Ski har fått inn.

    Nå venter jeg på en ny toppkamp. Håper Montenegro er på nivå med Gibraltar så vi kan føle oss som vinnere igjen.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var super service når det gikk galt med transporten(y)

    Ikke Gatoen min du tenker på håper jeg. Den er trygt gjemt bort;)
    Var en stund litt redd du tenkte på de nette, små monoblokkene han andre hifigrosisten på Ski har fått inn.

    Nå venter jeg på en ny toppkamp. Håper Montenegro er på nivå med Gibraltar så vi kan føle oss som vinnere igjen.
    Synes alltid det har vært ålreit å handle hos OHC. Sikkert fordet jeg selv er ualminnelig hyggelig 🤮😄

    Ikke noe Gato integrert og heller ikke monoblokkene til Gato. De er jo på puslete 250W, mens disse leverer 500W. Bør vel rekke til mine høyttalere med 98 dB i følsomhet 🤪😄 Søte små klasse D på inngående, mastodontene til jorwed får finne seg et annet hjem 😃

    Ja, vi får satse på en hederlig seier over Montenegro slik at gutta igjen kan geniforklares 😄
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hansa-tiden med jorwed og Karmana leading on! :). Gratulerer!
    Blir da en spurv i tranedans, ja 😄 Jaja, kikket i hvert fall på 300 plater i dag, som jeg ikke kjøpte, men slo til på 100 hos en annen kar 😄 Hentes i morgen og det er jo alltid litt spennende.
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.860
    Antall liker
    17.392
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Som noen kanskje har fått med seg skrev jeg for et par uker siden at jeg hadde en bestilling inne hos OHC. Dette var på en brukt billig integrert sak som var ment å ta plassen til Bel Cantoen. Dessverre forsvant forsterkeren på transporten med Bring, og hverken Bring eller OHC har klart å lokalisere den. Irriterende, men jeg har hele tiden fått god oppfølging fra OHC. Må innrømme at jeg nå var begynt å bli dyktig lei hele greien. Jeg fikk da et tilbud fra OHC på noen brukte monoblokker istedenfor ampen som er missing in action. Disse holdt jeg på å kjøpe et par ganger for en del år siden, men slo det fra meg da preampen ikke hadde fjernkontroll. Tilbudet var så godt at det var bare å slå til, så nå blir det monoblokker med Bricasti som preamp. Kudos til OHC for særdeles god kundeoppfølging når ting gikk skeis med transporten 😃

    I tillegg vurderer jeg å slå til på integrert amp fra et herværende medlem 🤔
    OHC; Liten og nett? Har du sett de monoblokkene?!

    Edit; Klasse D? Da var det ikke de samme monoblokkene jeg tenkte på...
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Blir spennende å høre hva du synes. Denne lille Myteken på 3 kg yter 300w i dual mono på 4 Ohm. Kan brukes som monoblokk på 600.
    Fungerer supert her med 90db på Piegaene
    43DBB3C0-5020-427A-BF79-69D6F758A754.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn