Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.320
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vet ikke helt......
    Nese- og leppepiercingene glir ikke helt problemfritt inn i bedehus- og småbukermiljøet her ute. Frisyren, derimot: Aristocats come to mind:

    Mvh
    Hva gjør man ikke for å bli ekskludert fra bedehus- og småbrukermiljøet 😆 Ha en fin tur til Tyrkia 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.320
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pelsdotten har akkurat vært på sin andre av de fire vanlige lufteturene. For øyeblikket tar han seg nå tid til de samme tøyeøvelsene som sin ukjødelige farfar.

    ABF3E4E3-19C1-4CF5-8E25-53C75471AE28.jpeg


    Det er ellers litt furore i Periferien Lydlaug for tiden. Det ene medlemmet har nok en gang dradd for å bidra til Erdogans slunkne statskasse, mens et annet medlem gjentatte ganger besøker byen som betaler millioner av kroner for å ha Kjetil Rekdal som en del av bybildet. Jeg vet sannelig ikke hva som er værst! Mye tyder på at de to angjeldende medlemmene vil bli ekskludert fra Periferien Lydlaug. I så tilfelle står lydlauget igjen med kun ett medlem, men sikrer da en optimal kvalitet i medlemsmassen.
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.953
    Torget vurderinger
    1
    Så du savner oss altså? Som det eneste fulltids arbeidende medlem så må jeg jo kompensere for de arbeidsky og bereiste! Forøvrig så er der vel et fjerde medlem. Pelsdotten får hørt mer musikk en jeg gjør.

    Er hjemom et par uker og jobber her også! . Har vært litt fusen på noe nytt, kjenner det presser på. Har nesten trykt på kjøpeknappen både på dac og pu, men det satt tannlegen en bråstopp for. Selv det yngste medlemmet er kommet i den mannlige overgangsalderen og forfallet har satt inn. Snart liker jeg sikkert Dylan også?

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.320
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så du savner oss altså? Som det eneste fulltids arbeidende medlem så må jeg jo kompensere for de arbeidsky og bereiste! Forøvrig så er der vel et fjerde medlem. Pelsdotten får hørt mer musikk en jeg gjør.

    Er hjemom et par uker og jobber her også! . Har vært litt fusen på noe nytt, kjenner det presser på. Har nesten trykt på kjøpeknappen både på dac og pu, men det satt tannlegen en bråstopp for. Selv det yngste medlemmet er kommet i den mannlige overgangsalderen og forfallet har satt inn. Snart liker jeg sikkert Dylan også?

    Mvh Atle
    Konsertene til Dylan fremstår som passe tannløse. Du og Dylan er øyensynlig match 😆
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.953
    Torget vurderinger
    1
    Tja, tenker jeg må bli pensjonist for å forstå Dylan. Førøvrig så er det langt mer behagelig å besøket bartebyen som bergenser i den senere tid en for noen år siden. Mulig det har noe med ballspill å gjøre. Har møtt opptil flere sympatiske trøndere den senere tid. Kanskje jeg skal driste meg til å besøke acoustic tuning neste tur? Tenke tenke...

    Mvh Atle
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.714
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Konsertene til Dylan fremstår som passe tannløse. Du og Dylan er øyensynlig match 😆
    Har vært på Dylan-konsert i Nygårdsparken. Han skrålte seg gjennom en spilleliste på en slik måte at selv garvede Dylanister måtte gjette seg til hvilken sang han sang. En underveldende opplevelse for å si det litt forsiktig, og så lite givende at jeg aldri noensinne mer har hatt noe ønske om å høre mannen synge live.

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.714
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det er ellers litt furore i Periferien Lydlaug for tiden. Det ene medlemmet har nok en gang dradd for å bidra til Erdogans slunkne statskasse, mens et annet medlem gjentatte ganger besøker byen som betaler millioner av kroner for å ha Kjetil Rekdal som en del av bybildet. Jeg vet sannelig ikke hva som er værst! Mye tyder på at de to angjeldende medlemmene vil bli ekskludert fra Periferien Lydlaug. I så tilfelle står lydlauget igjen med kun ett medlem, men sikrer da en optimal kvalitet i medlemsmassen.
    Det stemmer.
    Nå går vel største delen av feriebudsjettet rett i lomma på Norwegian og en eller annen leiebilkjede, men etter råd fra Helmut har jeg i dag tatt ut lommepenger for 10 feriedeager: Kr. 1500.- Han mente at det skulle være nok, slik prisene er her ute på den tyrkiske landsbygda.

    02E4C7C9-D67C-475C-B044-4EEC71363D5F.jpeg

    Bading her er forøvrig gratis, og Vårherre har sørger for å varme opp vannet til ytterst behagelige 25 grader.

    Mvh :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.320
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tja, tenker jeg må bli pensjonist for å forstå Dylan. Førøvrig så er det langt mer behagelig å besøket bartebyen som bergenser i den senere tid en for noen år siden. Mulig det har noe med ballspill å gjøre. Har møtt opptil flere sympatiske trøndere den senere tid. Kanskje jeg skal driste meg til å besøke acoustic tuning neste tur? Tenke tenke...

    Mvh Atle
    Har ikke selv vært hos Acoustic Tuning (enda). Du burde stikke innom. Masse flott utstyr, og Frode er en riktig så fin fyr, men pass deg……..han er også en veldig entusiastisk og god selger 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.320
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det stemmer.
    Nå går vel største delen av feriebudsjettet rett i lomma på Norwegian og en eller annen leiebilkjede, men etter råd fra Helmut har jeg i dag tatt ut lommepenger for 10 feriedeager: Kr. 1500.- Han mente at det skulle være nok, slik prisene er her ute på den tyrkiske landsbygda.

    Bading her er forøvrig gratis, og Vårherre har sørger for å varme opp vannet til ytterst behagelige 25 grader.

    Mvh :D
    1500 kr 😳 Prisene har øyensynlig steget kraftig siden du var der sist 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.320
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bare bikkja og meg i huset og attpåtil en sånn lillelørdag. Hvorfor da ikke sprette en whisky, og nyte freden og roen med litt musikk. Musikken smakte forvrig bedre enn whiskyen, men jeg skal nok klare å tvinge ned et glass eller to 😊

    CE16C4E0-93A9-4CD9-8891-84A626A35948.jpeg


    Forsøkte meg litt med denne Joni Mitchell som det prates en del om i en nærværende tråd. Joni med Blue buklandet som det meste av kvinnestemmer vanligvis gjør hos meg. Burde sikkert spilt den noen ganger, men jeg har blitt 58 år og har derfor ikke tid nok igjen til å skusle den bort på unyttig vis 😎 Går heller i kjente å kjære spor 😊

    378BB0E5-F8C0-4D4C-9693-48E16EEC8F4A.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.320
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du og Joni hadde nok aldri blitt noe par.
    Du er liksom ikke James Taylor-typen. 😆

    Vis vedlegget 859625
    Nja, hun var jo grei å hvile blikket på i yngre dager, og James Taylor står i platehyllen min. Kanskje James også syntes hun var greiere å se på enn å høre på, og at dette var nok for Joni……….noe som sannsynliggjør at du tar feil og Joni og jeg kunne vært et par……….bare jeg får noen tusen timer til å øve inn en noenlunde anstendig versjon av Carolina on my Mind 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.320
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du kan jo prøve denne i stedet.
    Vis vedlegget 859626
    Så vidt jeg husker, så er lydkvaliteten ok +🙂
    Snikintroduksjon av Joni 😳 HH har aldri vært min greie (tror både Head Hunters og Maiden Voyage har vært innom og fått reisepass), så River gidder jeg ikke smake på nå. Whiskyen er dårlig så jeg må spille kjent musikk jeg liker. Da er det trygt og godt med litt Midnight Choir 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.665
    Antall liker
    58.538
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Snikintroduksjon av Joni 😳 HH har aldri vært min greie (tror både Head Hunters og Maiden Voyage har vært innom og fått reisepass), så River gidder jeg ikke smake på nå. Whiskyen er dårlig så jeg må spille kjent musikk jeg liker. Da er det trygt og godt med litt Midnight Choir 😊
    Altså!






    nei
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.320
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke engang sirisser å høre her, langt mindre musikk. Men Jameson og Anton Berg smaker likevel:

    Vis vedlegget 859636
    Kan forøvrig nevne at klokken her er 2230, og termometeret viser:


    Vis vedlegget 859637
    Mvh :)
    Tenkte faktisk tidligere å skrive at du nok hadde med deg en Jameson i bagasjen 😄 Ikke så pissgærn temperatur på Foldnes heller 😆

    74F99828-8B61-4053-B835-BAD4506177EF.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, det der var en fancy skritt-teller for pensjonister.. Er det et "pedo - meter"? 44 er kanskje et par besøk på wc? 👍😊

    Edit. Hadde neppe gått så mye jeg heller om jeg hadde utsikten din..
     
    Sist redigert:

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Dette er en tråd med løs og god tone, mye humor og ispedd gode musikktips!
    Nivået på whisky er derimot nærmest katastrofalt..... :rolleyes:

    Darf ich empfelen;
    Deanston 12 yo, Clynelish 14 yo eller Glenlivet 12 yo Licensed Dram

    Alle tre er i meget betalbar klasse, og byr på masse smaksrikdom og upper class feel :p(y)

    I beste hensikt

    mvh M
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.665
    Antall liker
    58.538
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^Endelig et edruelig innlegg! 👏

    Hertugen hadde en hushjelp til overs som han først sendte over til meg. Av en eller annen grunn er det svært høy turnover i slike stillinger på Langhus. Hun ser litt BØS ut, men er god på bunnen. Hun kommer fullt oppdressa, for hun trodde hun skulle på oktoberfest!
    IMG_20220409_192033.jpg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.714
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Dette er en tråd med løs og god tone, mye humor og ispedd gode musikktips!
    Nivået på whisky er derimot nærmest katastrofalt..... :rolleyes:

    Darf ich empfelen;
    Deanston 12 yo, Clynelish 14 yo eller Glenlivet 12 yo Licensed Dram

    Alle tre er i meget betalbar klasse, og byr på masse smaksrikdom og upper class feel :p(y)

    I beste hensikt

    mvh M
    Ville det hjelpe hvis jeg fortalte at Jameson ble fortært med ekte kildevann direkte hentet fra en kilde oppe i Mussa Daghi-fjellet?

    Ikke det, nei……:rolleyes:

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.320
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette er en tråd med løs og god tone, mye humor og ispedd gode musikktips!
    Nivået på whisky er derimot nærmest katastrofalt..... :rolleyes:

    Darf ich empfelen;
    Deanston 12 yo, Clynelish 14 yo eller Glenlivet 12 yo Licensed Dram

    Alle tre er i meget betalbar klasse, og byr på masse smaksrikdom og upper class feel :p(y)

    I beste hensikt

    mvh M
    Takk for den 😍 Whisky er vel som med haifai; veldig mye bra å velge mellom og lett å se seg blind på alt som er tilgjengelig på markedet. I tillegg kommer preferanser. Jeg har smakt en del dyre whiskyer tidligere, men prisene på whisky har som med haifai gått helt av skaftet. Synes derfor nå, som med haifai, at det er mer spennende å lete etter hva jeg liker i de «nedre luftlag». Ekskluderer ikke at jeg har notert dine tips bak øret 😊 Takker!
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Helt enig ang pris på skotske dråper.
    De tre er mine favoritter i prisklassen 500-750kr.
    Anbefales på det sterkeste 🙂

    M
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.320
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Deilig å skru på pop-anlegget etter en tur østenfor folkeskikken 😃

    Følte nå for å høre stemmen til Lee Harvey Osmond. Jeg tar litt ære/skyld for at det er flere på HFS som liker musikken hans. Alle vet kanskje ikke at navnet hans er Tom Wilson, og han er med i mange musikalske konstellasjoner. Blackie and the Rodeo Kings har nylig sluppet et nytt album (han er en av tre i gruppen), samme har duoen Iskwe (jeg liker faktisk også stemmen på hun som er ansvarlig for kvinneglammet) og han har også gitt ut plater under sitt eget navn. Her spilles nå den siste til Iskwe, og etter å ha spilt halve albumet, kommer den allerede nå med en klar anbefaling fra Drotningsvik….eh Foldnes 😊

    1932CC3B-73A6-4471-A09E-50ADC1FF5B1C.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Har du vært i høyden her i folkeskikken, ser det er snø flekkvis foran Audi R8?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn