Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    6.119
    Jeg er tilbake på jobb. Kunne vanskelig hevde karantene etter at de slapp meg inn på Haukeland sykehus i går :giggle:

Bab og kvalitets-Cognac. Det gir definitivt crossover meals en ny dimensjon :ROFLMAO:
    Ehhh...kremt, bare rolig herr caftein.
    Man skylte ikke ned babben med kvalitetscognac, men seff med en skvett av verdens farligste og beste brus Coca Cola ;)
    Soerlie Hors D`Age blir først åpnet i morgen efter arbeid til et ørlite krus kaffe og en god film.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.695
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Noen som vet hvilken Audio Technica pick up dette er? Dårlig bilde, men den er gul 😊

92E5F27B-4320-4FAF-9661-4521CDB26DF3.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.695
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    I går ble Pioneer PL-51 funksjonstestet. Visuelt er den en liten lekkerbisken, uten en eneste ripe eller merke. Støvdekselet mangler, men pytt, en fremtidig forvokst osteklokke vil bare gjøre den penere. Motoren gikk uten en ulyd og med riktig rotasjonshastighet. Det eneste skåret i gleden var at en liten sjekk av PU viste at cantilever var bøyd. Det medførte litt unoter under avspilling, men på den annen side er alderen på PUen veldig langt forbi middagshøyden.

Spilleren ble avlevert en kompis tidligere i dag. I tillegg er forrige helgs bulk-kjøp, som har ligget på stuegulvet, minket med 120 LPer, en cd-spiller og en surround forsterker. Nå gjenstår bare resten av platene og en HTE HT-910Q platespiller. Kona begynner å se lysere på tilværelsen 😊

72A6F6B1-C988-42C0-BC5A-F1999C6C351A.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.695
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    En ny dag, en ny platespiller. Ingen tvil om at HTE har skjelet til Technics SL-1200 når de designet denne her. Kjekt å registrere at alt fungerer. Til og med strobe light og pick up lys virker.

6CE3E16D-CABE-497A-90DC-E53467642B48.jpeg

Heldigvis låter den billige Audio Technica PUen helt ræva sammenlignet min egen. Skulle selvfølgelig bare mangle. Kompenserer med musikk som tåler litt råtten lyd 😃

DC476A46-9063-477E-8AE5-471DE8F5BE34.jpeg

Spilleren er allerede på Finn i håp å score noen bonuspoeng hos kona til helgen. Det er tross alt freddan i morgen 🤪

The Gunner

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    10.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Hehehe, det er vel derfor å nedgradere på den analoge fronten er det vanskeligste, sier folk.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.695
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Endelig fredag! Satser på at Covid har gjort sitt i huset, og det nå bare blir velstand fremover 😃 Snobber meg til med min favoritt Tripel, Westmalle. Westmalle gir gode minner. Har vært der på et par hifi-messer da jeg bodde i Nederland. Mye bra utstyr, men også en veldig hjemmekoselig stemning. Fikk et par valgfrie øl på en allerede billig inngangsbillett. Det meste låt bedre og bedre på messen etter hvert. Et bra triks for både utstillere og (norske) deltakere 😄

HTE platespilleren som jeg spilte litt på i går kveld forsvant akkurat ut døren. Det gikk raskere å bli kvitt greiene som kom i hus forrige søndag enn jeg hadde trodd 😃 Nå blir det kvalitetstid foran haifaien før jeg finner frem slumreteppe og fyrstekake og gjør klar for, Hver gang vi møtes 😄

3ED47BFF-9330-47F5-8DEE-05FF8C145A4B.jpeg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    17.199
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    20
    Skjønner at hardtrening, før pensjonist tilværelsen er en realitet, har startet opp. Kanskje like greit når Hans Kongelige Marine finner stadig flere måter å "treffe" andre objekter på.. 🥳. Bedre å sitte på innkjøp enn operativ ledelse da.. :cool:. Men du har så rett, litt alkohol gjør det meste bedre. Og haifai. Sedetiv har gjerne den virkningen..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.695
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Skjønner at hardtrening, før pensjonist tilværelsen er en realitet, har startet opp. Kanskje like greit når Hans Kongelige Marine finner stadig flere måter å "treffe" andre objekter på.. 🥳. Bedre å sitte på innkjøp enn operativ ledelse da.. :cool:. Men du har så rett, litt alkohol gjør det meste bedre. Og haifai. Sedetiv har gjerne den virkningen..
    Nå har jeg forsovet ikke noe med hverken innkjøp eller operativ ledelse å gjøre, men «morsomme» synspunkter rundt Marinen kan du sikkert finne andre og mer passende kommentarfelt på nettet for enn her.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    17.199
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    20
    Nå har jeg forsovet ikke noe med hverken innkjøp eller operativ ledelse å gjøre, men «morsomme» synspunkter rundt Marinen kan du sikkert finne andre og mer passende kommentarfelt på nettet for enn her.
    God helg til deg og :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.695
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Dukket opp en USB kabel av anstendig haifai kvalitet (hva nå det måtte være 😄) da jeg rotet litt i en skuffe. Den har jeg hatt lenge, og er ment for å sjekke om jeg synes det låter bedre med den fra streamer til DAC, sammenlignet med den AES koblingen jeg alltid har benyttet. Kabelen er vel å betrakte som et monument over hvor lite jeg fikler med anlegget for tiden, og nøyer meg med å spille musikk. Kunne vel lett skrevet, som mange gjør, at jeg er så fornøyd og ferdig med endringer, men strengt tatt handler det nok mest om latskap 😊 Bør vel la kabelen ligge ved siden av streameren så jeg husker den en gang jeg kjeder meg 😃

45984C67-A377-4BB5-94ED-85A6E84E71F3.jpeg

musicus

Musikk freak
    Ble medlem
    02.07.2015
    Antall liker
    4.813
    Sted
    Gbg
    Torget vurderinger
    4
    Hehe..mange slags unnskyldninger man hører, og den med latskap kjøpes lett!! 😄

"Forskningen" kan jo ha sine fordeler for å få hverdagen i nöd og lyst til virke mer lyst betont :giggle:

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.695
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Hehe..mange slags unnskyldninger man hører, og den med latskap kjøpes lett!! 😄

"Forskningen" kan jo ha sine fordeler for å få hverdagen i nöd og lyst til virke mer lyst betont :giggle:

mvh
    Den der er helt tullete! Alle som kjenner Powerpoint her på HFS vet at man blir høy og lys av å drikke Cognac!

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    2.451
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    28
    Det tytes jamt og trutt her å om at jeg skal begynne på utelys fordi en eller annen idiot har begynt en ny trend. Her følges tradisjon å det pyntes faen ikke før 1des! 🤪

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.695
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Har hatt et veldig hyggelig besøk av Seskages i dag. Han var så snill å stikke innom Polet på veien, og kjøpe en whisky til meg (Lagunen er den eneste som har den i sortimentet sitt i Bergen). I tillegg til skravling og litt musikk, kjøpte han noen CDer og plater av meg. Whisky og musikk gikk opp i opp. Kjekke ting 😃

33A9E977-B7C9-4AC2-B521-C1E20C444065.jpeg

Har lenge hatt lyst på denne (ikke Eurhytmics 😄). Ikke sikkert jeg liker denne whiskyen, men smiler alltid litt i skjegget jeg ikke har når jeg ser navnet på den 😃

Seskage

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Bare hyggelig å kunne yte bistand til en tørst medforumist 😊
    Og utifra antall mennesker i kø på polet så er vi her i Bergens litt perifere strøk mindre tørste en Osloborgerne som stod i lang polkø i går. Gikk rett inn, ingen kø, heller ikke i kassen for å betale 😊

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    2.451
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    28
    Bare hyggelig å kunne yte bistand til en tørst medforumist 😊
    Og utifra antall mennesker i kø på polet så er vi her i Bergens litt perifere strøk mindre tørste en Osloborgerne som stod i lang polkø i går. Gikk rett inn, ingen kø, heller ikke i kassen for å betale 😊
    Det har vel mer med strøket du bor i... heimbrent bygda...

Seskage

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Hehe, ja, husker godt at det ble oppdaget en hel spritfabrikk i de gamle lokalene til Fana Meieri! Det hadde luktet sats over halve Fana i lange tider, men det ble ansett som helt normalt. :ROFLMAO:
    Mvh
    🤣🤣🤣 Den spritfabrikken husker jeg godt. Satt en hel nattevakt i sivil bil på parkeringsplassen like ved og passet på om det kom noen og forsøkte å demontere den igjen.
    Det var produksjon i stor stil, stigerøret gikk fra 1 etasje, gjennom gulvet og helt til loftet.
    I garasjen var det tre store septiktanker med sats. Noe gikk galt og store mengder sats rente utover gulvet og ut under garasjeporten 🤣

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn