Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.029
    Antall liker
    20.207
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Misset den, så nå ble det for sent.
    Well...... bedre sent enn aldrig, så hermed stort tillykke med..... nå ja, det er bare ett nummer i rekken av forhåpentlig mange ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.367
    Antall liker
    63.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Reserve-bergenseren fra Follo ser ikke ut til å ha ombestemt seg. Med andre ord, ingen støttekontakt på turen 😳 En sart, sjenert og sober blomst som meg må da drikke seg kraftig til mot for å tørre å ta kontakt og interagere med fremmede mennesker.

    A34D6603-D930-4820-971B-CBF82FDE1BAC.jpeg
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.869
    Antall liker
    17.454
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ja
    Reserve-bergenseren fra Follo ser ikke ut til å ha ombestemt seg. Med andre ord, ingen støttekontakt på turen 😳 En sart, sjenert og sober blomst som meg må da drikke seg kraftig til mot for å tørre å ta kontakt og interagere med fremmede mennesker.

    Vis vedlegget 862527
    Ja, det var med tungt hjerte beslutningen ble tatt. Og når jeg ser på dietten ser jeg du trenger en støttekontakt på tur. Jeg håper at sindige @Bulter kan overta stafettpinnen…
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.656
    Antall liker
    32.622
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Reserve-bergenseren fra Follo ser ikke ut til å ha ombestemt seg. Med andre ord, ingen støttekontakt på turen 😳 En sart, sjenert og sober blomst som meg må da drikke seg kraftig til mot for å tørre å ta kontakt og interagere med fremmede mennesker.

    Vis vedlegget 862527
    Med dette ølvalget finner du nok noen venner😎 Effekten er som du sier det viktigste, og det går sæ tell Tom🤗🤣

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.367
    Antall liker
    63.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Benyttet i dag tiden til å sjekke ut alle oppsettene på hotellet. Gidder ikke legge ut bilder, de er det nok av i messetråden. En god del bra og en god del ræl. To oppsettet som trigget meg:

    Lyngdorf til en betalbar penge. Syntes det låt veldig veldig bra. Kanskje litt «tørt», men det er jo bare å justere inn etter egne preferanser.

    19064933-ADDC-4A2E-B8B7-F17FF0552142.jpeg


    DC0A8A15-E9E4-4FC5-87D1-AEEFDDE57EEB.jpeg


    Du hildrande du. Relativt små låvedører fra Ungarn med Kraftwerk på røslig volum. Trenger ikke sub på disse. Så utrolig fett!

    68C19395-D8EF-4F69-8E6C-FF9105F8DCEB.jpeg


    A8E40830-8BD2-4CD0-833A-492CF89A38E3.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.997
    Du verden o_O
    Her går cafteinen bort og legger sin elsk på små låvedører.
    Det er håp i helvete altså? ;)

    Jeg tenkte lenge på å ta turen i østerled min gode mann, men så var det denne forsterkeren da som er så syk, men nå er på bedringens vei.
    Så skulle panzervogna inn til litt vedlikehold, ny TV inn osv. Reisekassa begynte å bli ganske tynnslitt.
    Så jeg lukket øya, og snudde ryggen til Warszawa.
    Men så begynte bildene fra messa å komme, og dermed hang gjeipen på tredje knapphølet :cry:
    Faen så teit og fornuftig man skal være av og til :mad:
    Så lettere desperat heiv jeg meg inn i min nyfiksa panzervogn (bare noe småtteri i slitedel avdelingen) i retning Ski.
    Jeg bare MÅTTE bla i noe brukt vinyl, og få pratet litt godmodig skit med Jorwed.
    Jeg dukket opp i seneste laget, men Jorwed er så rund og raus med egen tid noen ganger at man rett og slett bare må handle for skams skyld.
    Denne gangen var ikke det noe problem, og jeg fikk løst inn flybilletten tur/retur Warszawa for en god bunke sort gull (12 skiver).
    Og apropos gull, så gjorde jeg et nytt svært hyggelig bekjentskap i en kar som var og hjalp Jorwed.
    Det viste seg at vi hadde vært på samme konserten med Willy De Ville på Hellerudsletta i 2003, og delte samme lidenskap for mannen.
    Jeg sto da med plate nr.2 med Willy/Mink som jeg ikke hadde i hånda. Da kunne herremannen fortelle meg at de hadde 2 skiver til stående, hvorav den ene var en EP som ikke var så lett å få tak i ;) dæven du, plutselig hadde jeg 4 skiver med Mink/Willy De Ville som skulle være med far hjem :D
    Nå viste det seg at jeg hadde den ene fra før (hamstergenet og tidlig Alzheimer krever sitt :rolleyes:), men pyttsan, da har jeg en fin julegave til en god venn.
    Men altså da fikk jeg gå og beite i hyllene hos Jorwed til jeg var ferdig med en god kopp kaffe i lanken, påspandert av innehaveren.
    Vi hadde det så hyggelig at vi pratet oss langt inn i barnetv før Jorwed fant det på tide å pakke sammen.
    Så hyggelig kan man altså ha det på en lørdag når man er lettere selskapssyk og grinete.
    Nå vaskes vinyl av min Degritter, og jeg har et fornøyd smil om munnen her jeg sitter tross at jeg "må" jobbe noen timer.

    Cafteinen; RES og Bulter ønskes en fortsatt euforisk dag i Polens hovedstad.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.367
    Antall liker
    63.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er det bare siste etappen fra Gardermoen før jeg er hjemme. Blir godt det også 😊

    Veldig hyggelig messe og ikke minst mange veldig hyggelige folk å bli kjent med (dokkar vet kem dokkar e) 😃 Messen var nesten litt større enn jeg hadde forventet. Masse «værstinganlegg» og mange spennende saker fra småprodusenter vi aldri hører og ser hjemme. Jeg er vel av den formening at lyden generelt sett er bedre i Munchen. Jeg antar det kommer av at veldig mange bruker de samme rommene år etter år og vet hva de skal gjøre med rommet for å få det beste ut av oppsettet. I tillegg er publikum i Munchen mye mer disiplinerte. Lyden i mange oppsett i Warszawa ble skjemmet av masse høylytt prating og slamring med dører.

    Søndagen tilbragte jeg ute på fotballarenaen. Veldig mye snadder å se, men det var ikke så mange rom jeg lot meg imponere av. Kanskje jeg er for kritisk. Blumenhofer syntes jeg var knallbra. Det lå nok å balanserte mot å bli litt anstrengende i toppen, men for en dynamikk og heftig bånndrag det var i dette oppsettet. Det er bare å vinne i Lotto og firedoble størrelsen på stuen så er jeg der…….eller, jeg må vel øke takhøyden også 😄

    CFB7EA64-0C98-45B8-BF56-C92861E0E67D.jpeg
    B13267A8-D657-47FF-8952-A8254EEE2F36.jpeg
    9B83220B-63E2-4F99-90DD-B553351BBA3F.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.367
    Antall liker
    63.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du verden o_O
    Her går cafteinen bort og legger sin elsk på små låvedører.
    Det er håp i helvete altså? ;)

    Jeg tenkte lenge på å ta turen i østerled min gode mann, men så var det denne forsterkeren da som er så syk, men nå er på bedringens vei.
    Så skulle panzervogna inn til litt vedlikehold, ny TV inn osv. Reisekassa begynte å bli ganske tynnslitt.
    Så jeg lukket øya, og snudde ryggen til Warszawa.
    Men så begynte bildene fra messa å komme, og dermed hang gjeipen på tredje knapphølet :cry:
    Faen så teit og fornuftig man skal være av og til :mad:
    Så lettere desperat heiv jeg meg inn i min nyfiksa panzervogn (bare noe småtteri i slitedel avdelingen) i retning Ski.
    Jeg bare MÅTTE bla i noe brukt vinyl, og få pratet litt godmodig skit med Jorwed.
    Jeg dukket opp i seneste laget, men Jorwed er så rund og raus med egen tid noen ganger at man rett og slett bare må handle for skams skyld.
    Denne gangen var ikke det noe problem, og jeg fikk løst inn flybilletten tur/retur Warszawa for en god bunke sort gull (12 skiver).
    Og apropos gull, så gjorde jeg et nytt svært hyggelig bekjentskap i en kar som var og hjalp Jorwed.
    Det viste seg at vi hadde vært på samme konserten med Willy De Ville på Hellerudsletta i 2003, og delte samme lidenskap for mannen.
    Jeg sto da med plate nr.2 med Willy/Mink som jeg ikke hadde i hånda. Da kunne herremannen fortelle meg at de hadde 2 skiver til stående, hvorav den ene var en EP som ikke var så lett å få tak i ;) dæven du, plutselig hadde jeg 4 skiver med Mink/Willy De Ville som skulle være med far hjem :D
    Nå viste det seg at jeg hadde den ene fra før (hamstergenet og tidlig Alzheimer krever sitt :rolleyes:), men pyttsan, da har jeg en fin julegave til en god venn.
    Men altså da fikk jeg gå og beite i hyllene hos Jorwed til jeg var ferdig med en god kopp kaffe i lanken, påspandert av innehaveren.
    Vi hadde det så hyggelig at vi pratet oss langt inn i barnetv før Jorwed fant det på tide å pakke sammen.
    Så hyggelig kan man altså ha det på en lørdag når man er lettere selskapssyk og grinete.
    Nå vaskes vinyl av min Degritter, og jeg har et fornøyd smil om munnen her jeg sitter tross at jeg "må" jobbe noen timer.

    Cafteinen; RES og Bulter ønskes en fortsatt euforisk dag i Polens hovedstad.
    Høres ut som du fikset deg et veldig fint alternativ til messe i Warszawa 😃 Veldig fint, men selvfølgelig ikke like fint 😈
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.663
    Antall liker
    58.520
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Bra du har hatt et fint opphold og utbytte. 👍
    Jeg var også imponert over antall og mangfold som var representert da vi var der for noen år sida.
    De store anleggene på stadion står i VIP losjene med store harde flater og dessuten mye glass. Jeg tror nok at både Blumenhofer og andre ting spiller enda bedre i mer egna rom. Er det Ypsilon elektronikk som ble brukt på Blumenhofer?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.997
    Er det Ypsilon elektronikk som ble brukt på Blumenhofer?
    Ja, Ypsilon Aelius mono mk.II, den passiv/aktive forforsterkeren og RIAAen ser det ut til for meg.
    Dubbeditter for sånn ca. +800 frognertiere her oppe i steinrøysa.
    Mer enn tilstrekkelig til å få de Blumenhoferne til å synge.

    Jeg har lenge prøvd å få jamakr til å skjønne at han i grunn har nok Tandberg utstyr, og kan selge med Ypsilon elektronikken for 30 sølvpenger :rolleyes::LOL::LOL:
    Da ler vi godt begge to, men sannsynligvis ikke av samme grunn.
    Fra spøk til revolver!

    Ellersmessig høres deltagelse på selve messa ut for å være litt slitsom gitt kødannelse, mye folk, mye skravling under avspilling av musikk (jævlig irriterende), rom/lokaler som ikke er behandlet særlig mye osv. Sånn sett er München messa i en helt annen kategori, og langt mer disiplinert.
    Skal man få med seg det meste i Warszawa, så bør man vist være på pletten fra fredag morgen, ta indrefileten da, periferien av messa på lørdag og utvalgte rom med appell på søndag. Sånn sett virker den sosiale biten langt mer fristende, enn selve messa for min del.
    Noen viste også eksempler på matretter fra en asiatiske restaurant som fikk tennene til å løpe i vann.
    Så neida, så joda...da er vel neste messe på programmet i februar hos søta bror!?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.367
    Antall liker
    63.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bra du har hatt et fint opphold og utbytte. 👍
    Jeg var også imponert over antall og mangfold som var representert da vi var der for noen år sida.
    De store anleggene på stadion står i VIP losjene med store harde flater og dessuten mye glass. Jeg tror nok at både Blumenhofer og andre ting spiller enda bedre i mer egna rom. Er det Ypsilon elektronikk som ble brukt på Blumenhofer?
    Du har selvfølgelig rett vedrørende stadion-anleggene. På søndagen var det gjort noen tiltak her og der, men det fremsto som «leketiltak» ift tiltak som kunne gjort en forskjell. I stor grad var det vel ofte bassen som gav mange problemer, og da hjelper det jo lite med diffusere og tynne skumgummi-lignende greier. Jeg fikk ikke med meg hvilke amper som ble brukt, men da er det jo godt at Powerpoint kommer støttende til 😊 Streameren mener jeg var fra Cary, og platespilleren kjenner jo alle som er interessert i slikt 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.367
    Antall liker
    63.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for hyggelig selskap på messa, og at du fikk dratt meg opp i stående da jeg gikk rett på snørra på vei ut i bussen til flyet.

    Roy
    Takk det samme, Roy! Godt det gikk bra! Skummelt når man tar overbalanse med en så stor og tung sekk på ryggen.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Takk det samme, Roy! Godt det gikk bra! Skummelt når man tar overbalanse med en så stor og tung sekk på ryggen.
    Jeg har jo permanent sekk foran også, og i fysikken lærer man at kraft = masse + fart, så selv om farten ikke var allverden, så var jo massen betydelig, he-he...

    Den venstre ankelen fikk seg en ordentlig smell, og hverken den eller kneet som jeg smalt i asfalten er ikke helt gode i dag. Jeg fikk også et langt sår på den høyre leggen da jeg skled ned langs betongtrappetrinnet, så passet fint med hjemmekontor i dag.

    Mulig jeg må begynne å bruke stokken jeg fikk av en av ungene til jul, he-he...

    Roy
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.367
    Antall liker
    63.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har jo permanent sekk foran også, og i fysikken lærer man at kraft = masse + fart, så selv om farten ikke var allverden, så var jo massen betydelig, he-he...

    Den venstre ankelen fikk seg en ordentlig smell, og hverken den eller kneet som jeg smalt i asfalten er ikke helt gode i dag. Jeg fikk også et langt sår på den høyre leggen da jeg skled ned langs betongtrappetrinnet, så passet fint med hjemmekontor i dag.

    Mulig jeg må begynne å bruke stokken jeg fikk av en av ungene til jul, he-he...

    Roy
    Såpass! Du tok i hvert fall fallet med imponerende fatning 😊 God bedring!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn