Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.238
    Antall liker
    67.807
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mulig jeg husker feil, ikke for å være impertinent men er du selvsamme person
    som lenger bak itråden bedyret at vinyl det var da ikke noe man skulle begynne med?
    Begynner å bli noen år siden, men det stemmer 😊 Streaming er definitivt fremdeles hovedkilden her, og vil forbli det, men koser meg med vinyl innimellom, og ikke minst; med vinyl får jeg tilfredsstilt ekorn-genet mitt 😊
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Begynner å bli noen år siden, men det stemmer 😊 Streaming er definitivt fremdeles hovedkilden her, og vil forbli det, men koser meg med vinyl innimellom, og ikke minst; med vinyl får jeg tilfredsstilt ekorn-genet mitt 😊
    Intet tre vokser inn i himmelen , det er bare så søtt hvordan du omfavner vinylen,
    var ikke måte på hvordan vi som fremmet vinylen dengang ble disset.:rolleyes::ROFLMAO:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.238
    Antall liker
    67.807
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Intet tre vokser inn i himmelen , det er bare så søtt hvordan du omfavner vinylen,
    var ikke måte på hvordan vi som fremmet vinylen dengang ble disset.:rolleyes::ROFLMAO:
    Nja, mener vel fremdeles at vinyl er en anakronistisk greie på kunstig åndedrett, som hovedsaklig benyttes av eldre menn med komfortabel nok økonomi til å eksersere en hobby de har glede av 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.238
    Antall liker
    67.807
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lite musikk i går og i dag. Hovedgrunnen er støyen fra Degritteren . Musikk og platevask går bare ikke sammen. Det er tross alt to gjøremål på en gang og da går jo som kjent en hver mann i overload 😆

    Mye bra musikk på de 50-60 platene jeg nylig kjøpte (naturlig nok da selger hadde tilnærmet samme musikksmak som meg 😆). Det medførte at det var mange dubletter i kassen og litt flere enn jeg hadde trodd var skjemmet med noen riper (og dermed blir det hverken salg eller oppholdstillatelse på dem). Forresten, kanskje bulksalg. Hadde det ikke vært for at en sløkkas har skrevet navnet på coveret, hadde jeg nok beholdt Michael Jackson platen på bildet. Ikke min greie naturligvis, men husker jeg spilte den på kassett da jeg var i handelsflåten tidlig på 80-tallet 😊

    IMG_4764.jpeg


    Ellers må Which Witch kunne selges for en formue da den er signert av både Benedicte og Ingrid 😆

    IMG_4765.jpeg


    For det om det har vært lite haifai og musikk de siste dagene, tar det seg nok opp til helgen. Da starter kona på sin første av to sydenturer i august. Kanskje jeg klarer å finne på noe mer gøyalt enn bare å sitte i lyttestolen 😊
     
    Sist redigert:
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Lite musikk i går og i dag. Hovedgrunnen er støyen fra Degritteren . Musikk og platevask går bare ikke sammen. Det er tross alt to gjøremål på en gang og da går jo som kjent en hver mann i overload 😆

    Snakk for deg selv, mulig dere bergensere har litt vanskelig for det. Er tilmed de som
    påstår at bergen er en by??:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.238
    Antall liker
    67.807
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lite musikk i går og i dag. Hovedgrunnen er støyen fra Degritteren . Musikk og platevask går bare ikke sammen. Det er tross alt to gjøremål på en gang og da går jo som kjent en hver mann i overload 😆

    Snakk for deg selv, mulig dere bergensere har litt vanskelig for det. Er tilmed de som
    påstår at bergen er en by??:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
    Ja, men det er helst de østenfor folkeskikken som påstår Bergen er en by. Vi tenker mer på Bergen som republikk eller rettmessig hovedstad 😊
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    679
    Antall liker
    840
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ja, men det er helst de østenfor folkeskikken som påstår Bergen er en by. Vi tenker mer på Bergen som republikk eller rettmessig hovedstad 😊
    Forhenværende ordfører i Trondheim, Marvin Wiset, omtalte Bergen som en liten fiskelandsby. Skal vist har vært en livelig avisdiskusjon med daværende ordfører i Bergen :cool:
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.648
    Antall liker
    107.032
    Torget vurderinger
    23
    Bergen er Norges eneste kultur- og folkeskikkby. Trondheim tror den er verdens navle, men sannheten er at den byen minner mer om en helt annen kroppsåpning på motsatt side og lenger ned..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.238
    Antall liker
    67.807
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forhenværende ordfører i Trondheim, Marvin Wiset, omtalte Bergen som en liten fiskelandsby. Skal vist har vært en livelig avisdiskusjon med daværende ordfører i Bergen :cool:
    En mann som ble landskjent for sitt inntak av hamburgere og Cola light fremstår vanskelig som et sannhetsvitne i denne viktige diskusjonen 😆
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    679
    Antall liker
    840
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    En mann som ble landskjent for sitt inntak av hamburgere og Cola light fremstår vanskelig som et sannhetsvitne i denne viktige diskusjonen 😆
    Jeg har intet forhold til Trøndelag, Trondheim, Trøndere eller skaptrøndere, så det må du nesten ta opp med dem.
    Har faktisk kun slektskap til vestlandet ibefattet Bergensområdet.

    Men enden på avisdebaten mellom overnevnte ordførere var at de gikk igjennom bedriftsregisteret for å se om det var Trondheim eller Bergen som hadde flest registrerte fiskere… :cool:

    Er det ikke litt slitsomt å skjemme seg over det man er? Det er da ingen ting å skamme seg over, å være en fiskelandsby :)
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Er nok ikke undertegnede, vi har hus på fjell, høyt i terrenget og ikke kjeller.
    Synes synd på de som sliter nå, ha litt respekt K.;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.238
    Antall liker
    67.807
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har intet forhold til Trøndelag, Trondheim, Trøndere eller skaptrøndere, så det må du nesten ta opp med dem.
    Har faktisk kun slektskap til vestlandet ibefattet Bergensområdet.

    Men enden på avisdebaten mellom overnevnte ordførere var at de gikk igjennom bedriftsregisteret for å se om det var Trondheim eller Bergen som hadde flest registrerte fiskere… :cool:

    Er det ikke litt slitsomt å skjemme seg over det man er? Det er da ingen ting å skamme seg over, å være en fiskelandsby :)
    Jeg har ingen problemer med å være stolt av at det sikkert er mange fiskere som har bosted i Bergen. Jeg er mer skeptisk til folk som ikke skjønner humor og ironi……😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.238
    Antall liker
    67.807
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er nok ikke undertegnede, vi har hus på fjell, høyt i terrenget og ikke kjeller.
    Synes synd på de som sliter nå, ha litt respekt K.;)
    Ser ikke at den one-lineren jeg svarte deg med skulle tilsi at jeg ikke synes synd på dem som sliter med Hans! Den tolkningen får du stå for selv!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.648
    Antall liker
    107.032
    Torget vurderinger
    23
    En oppvekstkamerat av meg het Hans, det samme gjorde faren (alenefar). Dettw var lenge før mobiltelefonen. Faren var en stor humorist... og hadde ganske lik stemme som sønnen. Husker en gang jeg ringte og spurte om det var Hans. "Nei, dette er Hans, far hans Hans!" var svaret 🤣🤣
    Han hadde nok hatt krenkefolket på døra i dag!
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.905
    Antall liker
    29.358
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ikke uvanlig at en slostril smykker seg med lånte fjær og later som om han er bergenser, men Foldnes er nå engang ikke Bergen:


    Knappe 200 registrerte Øygardsværinger i Fiskermanntallet. 😀


    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.238
    Antall liker
    67.807
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke uvanlig at en slostril smykker seg med lånte fjær og later som om han er bergenser, men Foldnes er nå engang ikke Bergen:


    Knappe 200 registrerte Øygardsværinger i Fiskermanntallet. 😀
    Du kan ta gutten ut av Bergen, men aldri Bergen ut av gutten 🥰
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.238
    Antall liker
    67.807
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En av mine største musikalske helter, kanskje den største, døde i dag. Ikke mange dager siden han var aktiv på FB, så jeg så ikke denne komme. RIP. Pleier ikke å bli sentimal av sånt, men i morgen er det ikke tvil om hva jeg skal spille ❤

    IMG_1517.png
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.684
    Antall liker
    4.628
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Har aldri skjønt den greien med at veeldig mange synes Steve McQueen albumet til Prefab Sprout er så feiende flott. Selv synes jeg det er dørganes kjedelig. Men, jeg er jo velvilligheten selv, og gav den igjen et forsøk.

    Vis vedlegget 936984

    Spilte til og med litt av den akustiske versjonen av albumet.

    Vis vedlegget 936985

    Kan som vanlig konkludere med at alle andre tar feil og jeg har rett 😊
    Dette er et flott album! Basta 👌🎶😉

    M
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.534
    Antall liker
    13.472
    En av mine største musikalske helter, kanskje den største, døde i dag. Ikke mange dager siden han var aktiv på FB, så jeg så ikke denne komme. RIP. Pleier ikke å bli sentimal av sånt, men i morgen er det ikke tvil om hva jeg skal spille ❤
    Auauauauau...det var en lei melding å lese i natten :cry:
    Da er det som trådeier skriver liten tvil om hva som skal spilles ut over dagen i dag.
    Det blir nok minst et par runder med "Contact from the Underworld of Redboy" og en del annet.
    The Grim Reaper er grådig i år, møkkamannen :(
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.238
    Antall liker
    67.807
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da var de gamle platene gullene rene etter en omgang i platevaskeren. Da passet det bra å rive plasten av de to platene på bildet og gi de en liten vask før avspilling. Robbie Robertson spilles av naturlige grunner og Stranglers bare for det de sammen med The Clash har laget noen av verdens beste plater 😊

    IMG_4773.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.238
    Antall liker
    67.807
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kona er sendt østover og det er fredag………et ømt…..poff, hørtes i stuen på Foldnes.

    Foruten å snurrer plater tenker jeg over de mest dypsindige og viktigste filosofiske spørsmålene i livet. For eksempel, når man kjører bil; blir det feil eller riktig å si at mange kvinnelige bilister kjører som en KUK, eller er det feil terminologi og kan kun brukes om mannlige bilførere? En annen problemstilling er at jeg snart skal en tur til Tiggerstaden…….igjen. Hvorfor i alle dager oppsøker jeg et slikt sted frivillig når jeg vet at 15 av 100 personer jeg treffer eller passerer stemte MdG ved siste Kommunevalg. Når jeg attpåtil vanligvis hygger meg blant en slik brokete forsamling, lurer jeg på hva som driver meg og hvem jeg egentlig er. Kan bli schizofren av mindre! Tror jeg tar meg en slurk øl 😆

    IMG_4780.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.770
    Antall liker
    17.686
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Kona er sendt østover og det er fredag………et ømt…..poff, hørtes i stuen på Foldnes.

    For eksempel, når man kjører bil; blir det feil eller riktig å si at mange kvinnelige bilister kjører som en KUK, eller er det feil terminologi og kan kun brukes om mannlige bilførere? En annen problemstilling er at jeg snart skal en tur til Tiggerstaden…….igjen. Hvorfor i alle dager oppsøker jeg et slikt sted frivillig når jeg vet at 15 av 100 personer jeg treffer eller passerer stemte MdG ved siste Kommunevalg. Når jeg attpåtil vanligvis hygger meg blant en slik brokete forsamling, lurer jeg på hva som driver meg og hvem jeg egentlig er.
    Veldig dype og essensielle spørsmål du tar opp over en øl der @Karmana 🤔 Det der med bruk av ordet KUK ville jeg ha hørt med en nordlending om, de sper jo rundt seg med ordet HÆSTKUK i hytt og pine. Kanskje de kaller damer for HÆSTKUK og da er det helt greit at du kaller enkelte kvinnelige bilister KUK🤭 Kan da ikke spille noen rolle hvilken dyr/skapning KUKEN sitter på tenker nå jeg😆

    Når det gjelder hvorfor du drar til Tiggerstaden så bygger det karakter og så blir det sikkert enda bedre å komme hjem igjen;)😆

    IMG_4034.png
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.238
    Antall liker
    67.807
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Veldig dype og essensielle spørsmål du tar opp over en øl der @Karmana 🤔 Det der med bruk av ordet KUK ville jeg ha hørt med en nordlending om, de sper jo rundt seg med ordet HÆSTKUK i hytt og pine. Kanskje de kaller damer for HÆSTKUK og da er det helt greit at du kaller enkelte kvinnelige bilister KUK🤭 Kan da ikke spille noen rolle hvilken dyr/skapning KUKEN sitter på tenker nå jeg😆

    Når det gjelder hvorfor du drar til Tiggerstaden så bygger det karakter og så blir det sikkert enda bedre å komme hjem igjen;)😆

    Vis vedlegget 942458
    Takker! Føler jeg er kommet et skritt eller to videre 😆
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.615
    Antall liker
    54.679
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Kona er sendt østover og det er fredag………et ømt…..poff, hørtes i stuen på Foldnes.

    Foruten å snurrer plater tenker jeg over de mest dypsindige og viktigste filosofiske spørsmålene i livet. For eksempel, når man kjører bil; blir det feil eller riktig å si at mange kvinnelige bilister kjører som en KUK, eller er det feil terminologi og kan kun brukes om mannlige bilførere? En annen problemstilling er at jeg snart skal en tur til Tiggerstaden…….igjen. Hvorfor i alle dager oppsøker jeg et slikt sted frivillig når jeg vet at 15 av 100 personer jeg treffer eller passerer stemte MdG ved siste Kommunevalg. Når jeg attpåtil vanligvis hygger meg blant en slik brokete forsamling, lurer jeg på hva som driver meg og hvem jeg egentlig er. Kan bli schizofren av mindre! Tror jeg tar meg en slurk øl 😆

    Vis vedlegget 942449
    Ja du lever et hardt komplisert liv du😱😂
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.083
    Antall liker
    5.028
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Dette er enkelt: Kvinner kjører som ei FITTE og menn kjører som en KUK. Men i disse tider er det enkelte som ikke føler seg hjemme i disse to kategoriene, så for å unngå å støte noen kan det heller være lurt å si at vedkommende kjører som et KJØNNSORGAN.

    Verre er det ikke. God helg :giggle:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.238
    Antall liker
    67.807
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette er enkelt: Kvinner kjører som ei FITTE og menn kjører som en KUK. Men i disse tider er det enkelte som ikke føler seg hjemme i disse to kategoriene, så for å unngå å støte noen kan det heller være lurt å si at vedkommende kjører som et KJØNNSORGAN.

    Verre er det ikke. God helg :giggle:
    Ser den, men det blir liksom ikke noen schwung over det på den måten. Det handler jo om å frigjøre egen frustrasjon, og der blir kjønnsorgan bare for slapt. Kanskje det beste er FITTE, det er passe fornedrende både for mannlige og kvinnelige bilister 😆
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn