Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.683
    Antall liker
    16.882
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da regnet gav seg hadde han fått ventilert frustrasjonen, og vi vandret ufortrødent videre. Likevel, nå når vi har kommet hjem synes jeg det er passende å spille litt blues for ham.

    Vis vedlegget 943345
    Håper både du og pelsdotten har fått tørket opp! Spilte i gjennom den blues skiva og den var slett ikke ille. Lett variert, men med røttene godt planet i delta bluesen🎸 Takk for tipset(y)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Håper både du og pelsdotten har fått tørket opp! Spilte i gjennom den blues skiva og den var slett ikke ille. Lett variert, men med røttene godt planet i delta bluesen🎸 Takk for tipset(y)
    Jepp, og passelig rufsete 😊 Dan Auerbach vet som oftest hva han gjør. Kjekt du likte tipset 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.094
    Antall liker
    61.131
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når katten er borte……….ser Karmana andre greier på TVen. Skikkelig kjekt å få med seg filmen om The Band. Mye jeg ikke visste om mine gamle helter. Filmen kunne vel også blitt kalt, The Rise and fall of Ziggy Stardust The Band, selv om det var lite spiders from Mars i filmen 😆 Av naturlig (døds)årsaker er Robbie Robertsen «fortellerstemmen» og har hovedrollen i filmen, mens Rick Danko, Richard Manuel og Levon Helm er klippet inn her og der. Det som forundret meg var at Garth Hudson er totalt utelatt i intervjuene, spesielt med tanke på hvor viktig han var de siste årene (da Rick, Richard og Levon var mer enn i overkant opptatt av alkohol og kjemiske substanser). My best guess, han meldte seg totalt ut av filmprosjektet (på grunn av en eller annen uoverstemmelse med Robbie Robertson) 🤔

    IMG_1530.jpeg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.819
    Antall liker
    28.947
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Når katten er borte……….ser Karmana andre greier på TVen. Skikkelig kjekt å få med seg filmen om The Band. Mye jeg ikke visste om mine gamle helter. Filmen kunne vel også blitt kalt, The Rise and fall of Ziggy Stardust The Band, selv om det var lite spiders from Mars i filmen 😆 Av naturlig (døds)årsaker er Robbie Robertsen «fortellerstemmen» og har hovedrollen i filmen, mens Rick Danko, Richard Manuel og Levon Helm er klippet inn her og der. Det som forundret meg var at Garth Hudson er totalt utelatt i intervjuene, spesielt med tanke på hvor viktig han var de siste årene (da Rick, Richard og Levon var mer enn i overkant opptatt av alkohol og kjemiske substanser). My best guess, han meldte seg totalt ut av filmprosjektet (på grunn av en eller annen uoverstemmelse med Robbie Robertson) 🤔

    Vis vedlegget 943791
    Jeg var på (såvidt jeg vet) på The Bands eneste konsert i Bergen, på uteområdet ved Fabrikken på Nordnes i 1994.
    Det jeg husker best, var synet av Levon Helm, som ble slept ut på scenen av to røslige sikkerhetsvakter, i fosterstilling. De stablet ham opp bak trommene, og han begynte øyeblikkelig å spille trommer og synge.
    Hva han gikk på da, er anybody’ s guess.
    Mvh
     
    Sist redigert:

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    696
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Skikkelige helter og forbilder der ja 😬😅 best å ikke vite for mye om levd liv?
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    3.779
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Det jeg husker best, var synet av Levon Helm, som ble slept ut på scenen av to røslige sikkerhetsvakter, i fosterstilling. De stablet ham opp bak trommene, og han begynte øyeblikkelig å spille trommer og synge.
    Nå spiller jeg ikke trommer, men dette ligner svært på når jeg går på jobb etter ferien. ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg var på (såvidt jeg vet) på The Bands eneste konsert i Bergen, på uteområdet ved Fabrikken på Nordnes i 1994.
    Det jeg husker best, var synet av Levon Helm, som ble slept ut på scenen av to røslige sikkerhetsvakter, i fosterstilling. De stablet ham opp bak trommene, og han begynte øyeblikkelig å spille trommer og synge.
    Hva han gikk på da, er anybody’ s guess.
    Mvh
    Synd det gikk sånn med ham. Ser at den konserten faktisk er tilgjengelig på NRK. Kanskje en ung tkr også er foreviget 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skikkelige helter og forbilder der ja 😬😅 best å ikke vite for mye om levd liv?
    Hehe, blir nok en utfordrende greie hvis man forsøker å lete etter forbilder blant de gamle rockerne (sikkert de nye også for den saks skyld) 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå spiller jeg ikke trommer, men dette ligner svært på når jeg går på jobb etter ferien. ;)
    ………de to røslige sikkerhetsvaktene fikk stablet ham inn i bilen, hvor han umiddelbart gikk i fosterstilling og trommet manisk med pekefingrene på rattet mens han nynnet usammengende 😆
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    696
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, blir nok en utfordrende greie hvis man forsøker å lete etter forbilder blant de gamle rockerne (sikkert de nye også for den saks skyld) 😊
    Det har du helt rett i, ikke min intensjon, det er som det er :) synes f. eks at Stan Getz er en forbilledlig artist, men vil ikke høre eller tenke på personligheten hans.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det har du helt rett i, ikke min intensjon, det er som det er :) synes f. eks at Stan Getz er en forbilledlig artist, men vil ikke høre eller tenke på personligheten hans.
    Hehe, ja mange av de gamle jazzgutta var vel like langt ute på kjøret som rockerne, og Stan Getz føyde seg vel fint inn i rekken. Det er greit at vi nå er blitt så gamle at vi enkelt frikobler musikkens fortreffelighet fra artistens mangel på sådanne 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var i går innom en tjommi som hadde byttet ut sine Pylon-høyttalere med Larsen (8 er det vel). Utseendemessig er de vel litt elsk eller hat. Selv synes jeg de glir flott inn med møblementet i stuen (noe som er viktig da også kona skal hvile blikket på dem). Jeg har ikke hørt Larsen tidligere, men syntes det låt veldig uanstrengt og fint. Tjommien sitter langt fra høyttalerne, og for første gang (tror jeg) må jeg innrømme at det låt bedre enn nærfelt (som jeg er vant med) i dette rommet/med disse høyttalerne 😊

    IMG_4798.jpeg


    Det er ikke bare salg av plater jeg driver med, det drysser innimellom litt inn som ikke er ment for salgsbunkene. Hentet nå et par forsendelser med plater. Ikke kvantitet, men i min verden, kvalitet 😊 Fant forleden ut at jeg manglet en med Robbie Robertson, og det måtte det selvfølgelig gjøres noe med. Det er ikke så veldig mange jeg skal ha av, The The, men kun Mind Bomb blir naturligvis for spett. Infected har jeg hatt innom et par ganger tidligere, men ikke i god nok kvalitet til at den har blitt gitt oppholdstillatelse. Dette eksemplaret rettet på det. Jeg har ellers bestemt meg for at jeg ikke gidder å ha platebokser i hyllene (gjelder selvfølgelig ikke boksen med, Stones!), og Imperiet med 11 plater er derfor lagt på Finn. Det betyr selvfølgelig ikke at samlingen min skal være kjemisk fri for, Imperiet. Skulle tatt seg ut! 😳😊

    IMG_4800.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er minstepensjonisten i Staten igjen på vei til posten etter å ha solgt plater for noen tusenlapper. Deretter er det dusjing som gjelder samt å knyte hodet fast til halsen ved hjelp av et slips for en tur ut på byen. I disse dyrtider, som noen kaller det, er det viktig at noen av oss holder fanen høyt og strør om seg med penger til næringslivet slik at det kapitalistiske samfunnssystemet består. Kall meg gjerne en samfunnsstøtte, men jeg ser det kun som en borgerplikt.

    IMG_4804.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.562
    Antall liker
    89.483
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Da er minstepensjonisten i Staten igjen på vei til posten etter å ha solgt plater for noen tusenlapper. Deretter er det dusjing som gjelder samt å knyte hodet fast til halsen ved hjelp av et slips for en tur ut på byen. I disse dyrtider, som noen kaller det, er det viktig at noen av oss holder fanen høyt og strør om seg med penger til næringslivet slik at det kapitalistiske samfunnssystemet består. Kall meg gjerne en samfunnsstøtte, men jeg ser det kun som en borgerplikt.

    Vis vedlegget 944183
    Da kan jeg glede herren med at månedens stipend er allerede utdelt 😉
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.275
    Antall liker
    105.736
    Torget vurderinger
    23
    :eek: SLIPS??? Frivillig? Da jeg startet egen bedrift i 1997 la jeg en del føringer... bl.a. aldri mer Monkey Suit eller slips!! Det har jeg holdt.
    Forøvrig, for de med stadig tiltagende vom heter det ikke slips, men buklist!
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Da er minstepensjonisten i Staten igjen på vei til posten etter å ha solgt plater for noen tusenlapper. Deretter er det dusjing som gjelder samt å knyte hodet fast til halsen ved hjelp av et slips for en tur ut på byen. I disse dyrtider, som noen kaller det, er det viktig at noen av oss holder fanen høyt og strør om seg med penger til næringslivet slik at det kapitalistiske samfunnssystemet består. Kall meg gjerne en samfunnsstøtte, men jeg ser det kun som en borgerplikt.
    Dtt samfunnsansvar og engasjemang for den svakerestillte delen av Norges befolkning har blitt lagt merke til.
    Ryktene har det til at slottet har mottatt søknad om å utdele en orden til deg.

    Den Kongelige Norske St. Olavs Orden tildeles som "belønning for utmerkede fortjenester for Norge og menneskeheten".
    1692289191499.jpeg

    Intet minde, du vil bli holdt orientert.
    MVH V-M
    Også medlem av den NorskeTildelingskomiteen for Norske ordener
    NTFNO
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Norske dekorasjoner
    Dette er en oversikt over norske dekorasjoner og deres innbyrdes rangering, fastsatt ved kongelig resolusjon 11. juni 1943 med senere tillegg, senest 17. januar 2016.

    1. Krigskorset med sverd
    2. Medaljen for Borgerdåd
    3. Den Kongelige Norske St. Olavs Orden
    4. Den Kongelige Norske Fortjenstorden
    5. Haakon VIIs Frihetskors
    6. St. Olavsmedaljen med ekegren
    7. Medaljen for Edel Dåd i gull
    8. Kongens fortjenstmedalje i gull
    9. St. Olavsmedaljen
    10. Krigsmedaljen
    11. Kongens Fortjenstmedalje
    12. Forsvarets Medalje for Edel Dåd
    13. Haakon VIIs Frihetsmedalje
    14. Medaljen for Edel Dåd i sølv
    15. Medaljen for Redningsdåd til Sjøs
    16. Nansenmedaljen for Fremragende Forskning
    17. Politiets Hederskors*
    18. Sivilforsvarets Hederskors*
    19. Forsvarets Hederskors *
    20. Forsvarsmedaljen med laurbærgren
    21. Politimedaljen med laurbærgren
    22. Sivilforsvarsmedaljen med laurbærgren
    23. Deltagermedaljen 9. april 1940 – 8. mai 1945
    24. Fortjenstmedaljen for Heimevernet/ Hæren/ Sjøforsvaret/ Luftforsvaret/ Etteretningstjenesten
    25. Den Norske Koreamedaljen
    26. Maudheimmedaljen
    27. Antarktismedaljen
    28. H.M. Kongens Erindringsmedalje i gull
    29. Kongehusets 100-årsmedalje
    30. Haakon VIIs Minnemedalje 1. oktober 1957
    31. Haakon VIIs Jubileumsmedalje 1905-1930
    32. Haakon VIIs Jubileumsmedalje 1905-1955
    33. Haakon VIIs 70-årsmedalje
    34. Haakon VIIs 100-årsmedalje
    35. Olav Vs Minnemedalje 30. januar 1991
    36. Olav Vs Jubileumsmedalje 1957 – 1982
    37. Olav Vs 100-årsmedalje
    38. Kong Harald Vs jubileumsmedalje 1991-2016
    39. H.M. Kongens Erindringsmedalje i sølv
    40. Forsvarsmedaljen
    41. Politimedaljen
    42. Sivilforsvarsmedaljen
    43. Forsvarets Medalje for Sårede i Strid
    44. Forsvarets Medalje for Internasjonale Operasjoner
    45. Politiets Medalje for Internasjonal Tjeneste
    46. Sivilforsvarets Medalje for Internasjonal Tjeneste
    47. Forsvarets Innsatsmedalje
    48. Forsvarets Operasjonsmedalje
    49. Forsvarets Vernedyktighetsmedalje
    50. Norske Vaktmester personellls medalje for lang å tro tjeneste med skuffe og kost.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dtt samfunnsansvar og engasjemang for den svakerestillte delen av Norges befolkning har blitt lagt merke til.
    Ryktene har det til at slottet har mottatt søknad om å utdele en orden til deg.

    Den Kongelige Norske St. Olavs Orden tildeles som "belønning for utmerkede fortjenester for Norge og menneskeheten".
    Vis vedlegget 944263
    Intet minde, du vil bli holdt orientert.
    MVH V-M
    Også medlem av den NorskeTildelingskomiteen for Norske ordener
    NTFNO
    Æres den som æres bør!
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Her går det kjapt, slottet satte ned en hurtigarbeidene komite ,ved sjebnes lune kom søknaden angående deg først i bunken.
    Dessverre viste det seg at de var tomme for medaljer. Dette synes vaktmester foreningen var for ille. Du er innstilt til å få tildelt Norske Vaktmester personells medalje for lang å tro tjeneste med skuffe og kost.
    Du bes møte i kjelleren på Youngstorget, hos foreningens formann A. Berthelsen.
    Du vil få tilsendt nærmere beskjed.
    20230811_021801.png

    Gratulerer
    V-M
    NTFNO
     
    Sist redigert av en moderator:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.094
    Antall liker
    61.131
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Norske dekorasjoner
    Dette er en oversikt over norske dekorasjoner og deres innbyrdes rangering, fastsatt ved kongelig resolusjon 11. juni 1943 med senere tillegg, senest 17. januar 2016.

    1. Krigskorset med sverd
    2. Medaljen for Borgerdåd
    3. Den Kongelige Norske St. Olavs Orden
    4. Den Kongelige Norske Fortjenstorden
    5. Haakon VIIs Frihetskors
    6. St. Olavsmedaljen med ekegren
    7. Medaljen for Edel Dåd i gull
    8. Kongens fortjenstmedalje i gull
    9. St. Olavsmedaljen
    10. Krigsmedaljen
    11. Kongens Fortjenstmedalje
    12. Forsvarets Medalje for Edel Dåd
    13. Haakon VIIs Frihetsmedalje
    14. Medaljen for Edel Dåd i sølv
    15. Medaljen for Redningsdåd til Sjøs
    16. Nansenmedaljen for Fremragende Forskning
    17. Politiets Hederskors*
    18. Sivilforsvarets Hederskors*
    19. Forsvarets Hederskors *
    20. Forsvarsmedaljen med laurbærgren
    21. Politimedaljen med laurbærgren
    22. Sivilforsvarsmedaljen med laurbærgren
    23. Deltagermedaljen 9. april 1940 – 8. mai 1945
    24. Fortjenstmedaljen for Heimevernet/ Hæren/ Sjøforsvaret/ Luftforsvaret/ Etteretningstjenesten
    25. Den Norske Koreamedaljen
    26. Maudheimmedaljen
    27. Antarktismedaljen
    28. H.M. Kongens Erindringsmedalje i gull
    29. Kongehusets 100-årsmedalje
    30. Haakon VIIs Minnemedalje 1. oktober 1957
    31. Haakon VIIs Jubileumsmedalje 1905-1930
    32. Haakon VIIs Jubileumsmedalje 1905-1955
    33. Haakon VIIs 70-årsmedalje
    34. Haakon VIIs 100-årsmedalje
    35. Olav Vs Minnemedalje 30. januar 1991
    36. Olav Vs Jubileumsmedalje 1957 – 1982
    37. Olav Vs 100-årsmedalje
    38. Kong Harald Vs jubileumsmedalje 1991-2016
    39. H.M. Kongens Erindringsmedalje i sølv
    40. Forsvarsmedaljen
    41. Politimedaljen
    42. Sivilforsvarsmedaljen
    43. Forsvarets Medalje for Sårede i Strid
    44. Forsvarets Medalje for Internasjonale Operasjoner
    45. Politiets Medalje for Internasjonal Tjeneste
    46. Sivilforsvarets Medalje for Internasjonal Tjeneste
    47. Forsvarets Innsatsmedalje
    48. Forsvarets Operasjonsmedalje
    49. Forsvarets Vernedyktighetsmedalje
    50. Norske Vaktmester personellls medalje for lang å tro tjeneste med skuffe og kost.
    Det er åpenbare mangler og feil ved den lista, så det der tar ikke jeg seriøst.

    Jeg har 3-4 slike som den under i ulike valører, men finner dem ikke noe sted i oversikten, så dette ville jeg tatt med en klype salt.

    B07112022ID102898F1TTYDYKLSIAQC.jpeg
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    654
    Antall liker
    783
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er åpenbare mangler og feil ved den lista, så det der tar ikke jeg seriøst.

    Jeg har 3-4 slike som den under i ulike valører, men finner dem ikke noe sted i oversikten, så dette ville jeg tatt med en klype salt.

    Vis vedlegget 944326
    Er det Svømmeknappen 200 meter?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Regnet kom akkurat i tide til at det føltes naturlig å trekke innendørs 🥰

    Mind Bomb låter fett på vinyl (sikkert på streaming også for alt jeg vet eller husker), og da var det kjekt å høre at Infected også er en god innspilling (selv om jeg mener å huske at Mind Bomb låt enda litt bedre) 😊

    IMG_4840.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Burde jo tatt en tur bortom, men tiden strekker desverre ikke til denne gangen.
    Hadde vært veldig hyggelig det. Tenkte faktisk på å invitere meg til byen for en tur på Duet eller Renessaince, men tenkte du var for opptatt med å svi kortet med kona. Så i annen tråd at du likevel klarte å komme deg litt unna og få deg en tur til Nordnes på Duet 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Æres den som æres bør. Mye bra folk som er med på dette jubileums-albumet!

    IMG_1537.jpeg

    Veldig mange klager på ungdommen som sitter med hodet dypt ned i mobilen hele dagen. Selv er jeg ikke bedre med nettbrettet mitt. Lurer på hvordan verden hadde vært hvis vi ikke kunne underholde oss på denne måten 😆

    IMG_1535.jpeg

    Nå snart ut og hente fem plater jeg har kjøpt. Det er tross alt ikke bare Pelsdotten som trenger mat. Degritteren må fores jevnlig 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn