Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    696
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hæstkuk, brøttkuk, drømfættlukas. Den siste der sorterer kanskje under en annen kategori, men godt å ha en tråd hvor man kan utfolde seg litt, ikke begynt på ølen en gang 😊
    Gode dager ønskes 😁
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    659
    Antall liker
    2.094
    Torget vurderinger
    1
    Av alle filosofiske sidesprang denne tråden tar er det interessant at tanken kom fra en som åpnet en øl og ikke lengre kunne kjøre.

    God tur østover.

    Mvh Atle
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.125
    Antall liker
    14.826
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kuk er et kraftuttrykk som må benyttes med varsomhet. Kuk kan være som et spett, stor og fryktinngytende. Ryktene sier blant annet at i Afrika kommer de bare i to størrelser; large og oh my god!
    Du kan altså risikere å slenge et kompliment der du tenkte det motsatte. Skal tryggheten på kuk økes, så bør den ha flere ledd. Tøvkuk, slappkuk, surrekuk, jåsskuk, jukskuk og sånt.

    Fitte, eller fetta, er tradisjonelt benyttet mer nedsettende. Som noe slaskete, hjelpesløst og uten praktiske ferdigheter.
    (Seriøst oppi det hele så er det faen så flaut og viser både manneholdning og kvinnesyn fra ikke så gamle dager)
    Du kjøre som ei fetta, du skriv som ei fetta, slørvfetta osv.
    Som et lite sidespor kan det nevnes at fettskjit, bare er noe veldig skjit. På samme måte som fette najs, bare er veldig bra. Eller litt bedre enn veldig bra, da. Har ikke noe med kjønnsorganet å gjøre.

    Et av faderns favorittutrykk når jeg skulle prøve på noe nytt, uten instruks eller tips, og som vanlig feilet var Du e no som ei fetta i havsnød. Noe som jeg i dag forbinder med det mest hjelpeløse det er mulig å være.
    På en god nr 2 kom Du e som kuken, du kan være både stor og liten. Den kan muligens være på veien til en mulig benyttelse av kuk som generelt ukvemsord. Minikuk, slappkuk, skrumpkuk.

    Men jeg føler det er for tidlig på kvelden å konkludere, så fortsett debatten 👍

    mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.683
    Antall liker
    16.883
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Et av faderns favorittutrykk når jeg skulle prøve på noe nytt, uten instruks eller tips, og som vanlig feilet var Du e no som ei fetta i havsnød. Noe som jeg i dag forbinder med det mest hjelpeløse det er mulig å være.
    På en god nr 2 kom Du e som kuken, du kan være både stor og liten. Den kan muligens være på veien til en mulig benyttelse av kuk som generelt ukvemsord. Minikuk, slappkuk, skrumpkuk.

    Men jeg føler det er for tidlig på kvelden å konkludere, så fortsett debatten 👍

    mvh
    Nå snakker vi! Hva med en kombinasjonen av begge utrykkene👊:LOL:

    IMG_4036.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se her ja, nordnorsk språkopplæring og «poesi» 😄

    Da jeg selv er akkurat som Sluket skriver i siste innlegg 😄 er det greit å gå videre til noe annet. Amerikanerne hadde aldri hørt om artisten, Rodriguez……….og det hadde ikke jeg heller før jeg leste at han døde for noen dager siden. Fant derfor ut at jeg måtte se den kritikerroste dokumentaren om mannen. Som sagt så gjort.

    IMG_1520.jpeg


    Veldig, veldig bra greier, og du skal være mye tøffere i trynet enn meg hvis du ikke får en klump i halsen når han går på scenen i Sør Afrika i ‘98 og synger, I Wonder. Et par av de andre låtene fikk meg til å tenke på, James Taylor, så hvorfor ikke 😊

    IMG_1519.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sol, under 20 grader og fønvind. Da nytes kaffen best på terrassen. Blir snart å sette meg på bussen for litt BmB, (som Sluket kanskje ville kalt det). Når tjommien må tasse hjem til barnebarn, forhaler jeg til Foldnes for litt musikk i godstolen. Life is good 😊

    IMG_4781.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er både Pelsdotten og jeg luftet. Det tar litt lenger tid å lufte undertegnede, men vi har selvfølgelig alle litt ulike behov.

    Først en tur innom Folk og Røvere. Når jeg ser meg i speilet på toalettet der, lurer jeg ofte på kem av di eg e.

    IMG_1523.jpeg

    Deretter tasset vi bort til puben, Statsraaden, som eies og driftes av Statsraad Lehmkuhl stiftelsen. På denne skuten tilbragte jeg noen uker i livet hvert år mellom 2003-2008, og heiste også kommando en tre ukers tid på slutten. Statsraaden er til forveksling lik Christian Radich, men med den ikke ubetydelige forskjellen av at Statsraaden ikke er bygget i modellbåt-størrelse. Kjekkere å sitte på uterestauranten der når skuten er ute på havet og ikke parkert i hagen.

    IMG_4782.jpeg


    Kor e alle helter hen synger Eggum. Ikke vet jeg, men den lokale tøffelhelten fra Foldnes og tjommien fra Bønes trengte for. Litt mosjon, og vipps var vi på, Inside. Der har de knakanes gode burgere, og det er deilig fritt for alle turistene som jager i flokk rundt i byen for tiden. Kanskje ikke den vanskeligste quizen, men imaginær honnør til den som gjetter hvilken burger jeg valgte………nei, jeg valgte ikke Suicide Solution.

    IMG_4784.jpeg


    Vi måtte selvfølgelig også innom Apollon for en øl, og jaggu klarte ikke begge å skjære klar nye platekjøp.

    IMG_4785.jpeg


    Til slutt rundet vi dannet av dagen med en kopp kaffe og en skolebolle på Godt Brød ved Lille Lungårsvann. Nå skal jeg få sjekket Dagsrevyen om det har startet noen nye kriger mens jeg var vekke, og deretter blir det nok en langspelplate eller syv på haifaien 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mens noen igjen fordyper seg i kablenes gåtefulle verden, tar jeg et lite krus (dårlig) ildvann og fortsetter filosoferingen fra i går over de dypere og mer eksistensielle spørsmålene i livet.

    IMG_4786.jpeg


    I går var jeg innom musikkens forunderlige verden og det pussige av at Rodriguez ikke slo i gjennom kommersielt (foruten i Sør Afrika). Dette er likevel ikke et av de store spørsmålene i livet (dog mer interessant enn ledningsstumper). Hvis man har lange nok kabler og de kontaktene som trengs, anbefales det å gi dette albumet en sjanse; mye Dylan, litt fuzz og noen doser soul. En deilig cocktail (selv om ekte mannfolk naturligvis holder seg unna cocktails)

    IMG_1524.jpeg

    Men, tilbake til de større, dypere og mer eksistensielle tingene i livet. Robbie Robertson spikket som Rodriguez nylig furudress, og jeg som mange har derfor spilt litt forskjellig fra katalogens hans. Der er det jo mange godsaker å hente uavhengig av om det er The Band eller solokarrieren hans. Av en eller annen grunn har jeg spilt mindre og mindre The Band de siste årene, men desto mer av soloalbumene hans. Den kanskje minst kjente av disse soloalbumene, men som etter min mening har noen av de beste låtene er, Music for Native Americans. Ta eksempelvis en lytt på Golden Feather og du skjønner mannen har mer som står seg mot Somewhere Down the Crazy River. Men, hva har dette med de store spørsmålene i livet å gjøre? Jo, hvorfor i alle dager er ikke dette albumet utgitt på vinyl slik at jeg kan smykke meg med en fullstendig katalog! Skandale! Når jeg tenker meg om gjelder vel det også en annen utgivelse, men det trenger vi ikke vektlegge da det ødelegger resonnementet mitt.

    IMG_1525.jpeg

    Det største spørsmålet jeg ønsker å ta opp er busselskapet her i landets rettmessige hovedstad, Skyss. Jeg har de siste par årene innimellom sett meg nødt til å menge meg med den gemene hop og forflytte meg ved hjelp av buss. Jeg føler meg da såpass trygg at jeg ikke engang bruker bilbelte, og har regnet med at disse pent lakkerte doningene er like velstelt på innsiden som på utsiden. I frykt for å skulle måtte kommunisere med mine medpassasjerer vender jeg alltid fokus innover på bussturer, men en ting får jeg alltid med meg; JEG HAR ALDRI SETT EN BUSSKLOKKE HER I BERGEN SOM VISER RIKTIG TID. Hvordan i alle dager skal man da kunne stole på at rutiner og vedlikehold gjennomføres forskriftsmessig rett når de ikke en gang klarer å stille den jævla klokken! Mye tyder derfor på at Skyss sine busser er blottet for kvalitetssikring av det tekniske ved bussene. Dette er dødsfeller på fire hjul og bare flaks hindrer flere ulykker. I fremtiden er jeg fast bestemt på å ta meg et lite krus whiskey før bussturer for å holde nervene i sjakk. Ved nærmere ettertanke tar jeg for sikkerhets skyld et lite glass whiskey nå, sånn i tilfelle hvis jeg skulle måtte kjøre buss i morgen.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det forekommer meg mer og mer tydlig at pensjonisttilværelsen vil gi meg tid til å gå i dybden på ting jeg aldri før har tenkt på 😂
    Det er mentalt tungt for oss vanlig dødelige, men du får en uoverstigelig tung bør å bære. Det er tross alt forsvinnende lite fornuftig å foreta seg i Haugesund, og da ender det lett opp med at du får så mye egentid at du drukner eller går deg vill i ditt indre mentale landskap 😆
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.703
    Antall liker
    4.453
    Sted
    Bartistan
    Jeg har kun Skysset med bybanen og har der blitt såpass distrahert av de forskjelligste plingplonger, ut fra hvilken stasjon som ringes inn, at det aldri har falt meg inn å sjekke klokka. Cunning plan, Skyss!
    Kan du ikke snarest sjekke om trikken har like mye jitter og slark som bussene og gi tilbakemelding her om f.eks.... tjaa... en times tid?
    På forhånd Gakk :D
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.502
    Antall liker
    13.348
    Jeg vil tippe at herremannen langet i seg en "Bulls on Parade" burger på Inside ;)
    Så må jeg vist se til å få sett denne dokumentaren om "Sukkermannen".

    Skiva du fremhever med Robbie Robertson & the Red Road Ensemble - Music for the Native Americans er i en klasse for seg.
    Den burde kanskje het Music from the Native Americans to stupid white men? Rødhudene i de forenklede stater har stått mitt hjerte nær siden jeg var 10-11 år.
    Selv finner jeg albumet Contact From the Underworld of Redboy å være praktfullt, og særdeles bevegende.
    Her fortelles sterke historier og presenteres autentiske opptak fra virkeligheten. Eksempelvis "okkupasjon" av "Wounded Knee" i 1973 hvor ca.200 indianerne inntok dagens by på stedet. Intervjuet av indianeren som har sittet lengst fengslet gjør sterkt inntrykk på meg. Gitt den amerikanske hærens massakre av >300 indianere i desember 1890, har Wounded Knee stor symbolverdi den dag i dag. Okkupasjon handlet om protest mot en korrupt stammehøvding (godt smørt av Uncle Sam) og uinnfridde rettigheter fremsatt av "American Indian Movment" til de amerikanske styresmakter. Det kom til skuddveksling, noe som selvfølgelig var indianernes feil selv om det ble fremprovosert av lokale og føderale amerikanske myndigheter. En U.S. Marshal ble dessverre drept, så da ble 3 indianerne plaffet ned. Noen indianere ble buret inne, mens den hvite mann sørget for å sleipe seg unna all skyld. Indianerne ble selvfølgelig hevet i fengsel på falsk grunnlag, hvorav karen FBI mente skjøt og drepte U.S.Marshalen satt inne i >20 år uten rett til og anke. Han bedyrer selv at han ikke var i nærheten av U.S.Marshalen som ble skutt, hver gang. At "lovens lange arm" knallet ned 3 indianere, var jo ikke mer en rett og rimelig for tort og svie for ett stykk U.S.Marshal :mad: Kruttsterkt lesestoff i denne sammenheng er Dee Browns bok "Begrav mitt hjerte ved Wounded Knee" en god kilde, dog rystende lesning, men akk så typisk når den hvite apen er involvert i sin evige jakt på "Lebensraüm" og ressurser 😔

    Tilbake til det musikalske innholdet. Det er mye spenstige overganger, taktskifter og plutselighet på Contact plata. Jeg synes spesielt de 4 første låtene er djevelsk bra - The Sound is Fading, The Code of Handsome Lake (sangen om en vakker indianerhøvding, rørende), Making a Noise (grunnkompet her er helt rått, og når Robbie bryter ut i ...."this is the kind of silence that fightens white men"...holder inne litt og kjører på, da fryser jeg over hele kroppen. RÅTT!. Og så kommer skivas vakreste låt Unbound. Er jeg litt tufs og sliten, og setter på denne så har jeg ikke sjans i havet, tårene bare kommer. Midt inn i der kommer en dritlekker liten solo fra Robbie som bare skreller av deg huden. Mer nakent går det nesten ikke an å lage det, selv om det er svimmelt høy klasse på musiseringen.
    Jeg må heller ikke glemme å nevne Rattlebone. Fet låt.
    Jeg avspilte Contact skiva BÆLHØYT dagen etter Robbies bortgang, og du verden så mange indianere jeg hadde i stua en stakket stund :cool:
    Det lått rett og slett grise fett på låvedørene uten noen form for glipptak, bare myriader av detaljer og forunderlig nok et godt fundament nederst i arbeidsregisteret til magnestatene. Så da var det jo bare å hive på Robbie Robertson - how to become Clairvoyant når jeg var så godt i gang.
    Det er så absolutt flere hørverdige låter på denne skiva også.
     
    Sist redigert:

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    696
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Denne gangen fanget musikken meg. RR har jeg i samlingen fra før og faller i smak, Rodriguez går rett hjem her, takk så mye.

    Burger og Bayer hos Naboen (kjellerpuben) i avstikkeren til Vaskerelven var et sikkerstikk under pendlerperiodene til Bergen? Prøvd den? Har god Ipa også.

    Tok lokal rutebuss en gang for mange år siden der jeg etter en hendelse måtte bringe eldre kvinne tilbake til bevissthet, legge henne i stabilt sideleie, trøste barnebarna hennes inntil ambulansen hentet henne og ektemannen (samme skade) og vitne mot bussjåføren i etterkant 😬
    Sjekket om klokka på bussen gikk riktig og akkurat da stod tiden stille.
    😊
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg vil tippe at herremannen langet i seg en "Bulls on Parade" burger på Inside ;)
    Så må jeg vist se til å få sett denne dokumentaren om "Sukkermannen".

    Skiva du fremhever med Robbie Robertson & the Red Road Ensemble - Music for the Native Americans er i en klasse for seg.
    Den burde kanskje het Music from the Native Americans to stupid white men? Rødhudene i de forenklede stater har stått mitt hjerte nær siden jeg var 10-11 år.
    Selv finner jeg albumet Contact From the Underworld of Redboy å være praktfullt, og særdeles bevegende.
    Her fortelles sterke historier og presenteres autentiske opptak fra virkeligheten. Eksempelvis "okkupasjon" av "Wounded Knee" i 1973 hvor ca.200 indianerne inntok dagens by på stedet. Intervjuet av indianeren som har sittet lengst fengslet gjør sterkt inntrykk på meg. Gitt den amerikanske hærens massakre av >300 indianere i desember 1890, har Wounded Knee stor symbolverdi den dag i dag. Okkupasjon handlet om protest mot en korrupt stammehøvding (godt smørt av Uncle Sam) og uinnfridde rettigheter fremsatt av "American Indian Movment" til de amerikanske styresmakter. Det kom til skuddveksling, noe som selvfølgelig var indianernes feil selv om det ble fremprovosert av lokale og føderale amerikanske myndigheter. En U.S. Marshal ble dessverre drept, så da ble 3 indianerne plaffet ned. Noen indianere ble buret inne, mens den hvite mann sørget for å sleipe seg unna all skyld. Indianerne ble selvfølgelig hevet i fengsel på falsk grunnlag, hvorav karen FBI mente skjøt og drepte U.S.Marshalen satt inne i >20 år uten rett til og anke. Han bedyrer selv at han ikke var i nærheten av U.S.Marshalen som ble skutt, hver gang. At "lovens lange arm" knallet ned 3 indianere, var jo ikke mer en rett og rimelig for tort og svie for ett stykk U.S.Marshal :mad: Kruttsterkt lesestoff i denne sammenheng er Dee Browns bok "Begrav mitt hjerte ved Wounded Knee". Rystende lesning, men akk så typisk når den hvite apen er involvert i sin evige jakt på "Lebensraüm" og ressurser 😔

    Tilbake til det musikalske innholdet. Det er mye spenstige overganger, taktskifter og plutselighet på Contact plata. Jeg synes spesielt de 4 første låtene er djevelsk bra - The Sound is Fading, The Code of Handsome Lake (sangen om en vakker indianerhøvding, rørende), Making a Noise (grunnkompet her er helt rått, og når Robbie bryter ut i ...."this is the kind of silence that fightens white men"...holder inne litt og kjører på, da fryser jeg over hele kroppen. RÅTT!. Og så kommer skivas vakreste låt Unbound. Er jeg litt tufs og sliten, og setter på denne så har jeg ikke sjans i havet, tårene bare kommer. Midt inn i der kommer en dritlekker liten solo fra Robbie som bare skreller av deg huden. Mer nakent går det nesten ikke an å lage det, selv om det er svimmelt høy klasse på musiseringen.
    Jeg må heller ikke glemme å nevne Rattlebone. Fet låt.
    Jeg avspilte Contact skiva BÆLHØYT dagen etter Robbies bortgang, og du verden så mange indianere jeg hadde i stua en stakket stund :cool:
    Det lått rett og slett grise fett på låvedørene uten noen form for glipptak, bare myriader av detaljer og forunderlig nok et godt fundament nederst i arbeidsregisteret til magnestatene. Så da var det jo bare å hive på Robbie Robertson - how to become Clairvoyant når jeg var så godt i gang.
    Det er så absolutt flere hørverdige låter på denne skiva også.
    Litt skjemt, endel alvor og noen preferanser. Man kan ikke be om mere enn det 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Denne gangen fanget musikken meg. RR har jeg i samlingen fra før og faller i smak, Rodriguez går rett hjem her, takk så mye.

    Burger og Bayer hos Naboen (kjellerpuben) i avstikkeren til Vaskerelven var et sikkerstikk under pendlerperiodene til Bergen? Prøvd den? Har god Ipa også.

    Tok lokal rutebuss en gang for mange år siden der jeg etter en hendelse måtte bringe eldre kvinne tilbake til bevissthet, legge henne i stabilt sideleie, trøste barnebarna hennes inntil ambulansen hentet henne og ektemannen (samme skade) og vitne mot bussjåføren i etterkant 😬
    Sjekket om klokka på bussen gikk riktig og akkurat da stod tiden stille.
    😊
    Kjekt å høre at det innimellom drypper inn litt musikk herfra som behager dine øreganger 😊
    Mange år siden jeg var i kjelleren hos Naboen. Har det i bakhodet når neste BmB skal gjennomføres 😃
    Full forståelse for at klokken begynte å gå feil gjennom at tiden sto stille i en slik situasjon 😳
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    659
    Antall liker
    2.094
    Torget vurderinger
    1
    Du er i sannhet en priviligert herre. Flott anlegg, god lyd, møblert hjem og tilogmed venner på besøk. Skjenk noen tanker til en fra lauget som sitter i et tomt hus mens møblene er på visning for salg av leilighet. Covid har inntruffet og alle skyr meg som pesten. Telenor svikter totalt. Bredbåndet henger på veggen i mønet og skal trekkes inn i huset i et rør som allerede er klart. Er på 3dje uken uten tv og streaming. Har måttet hente frem en cd spiller!

    Nok syting, anlegget er det eneste som er oppe og det begynner å bli innjustert. Covid går over og leiligheten blir nok solgt så livet kommer i vater. Utenfor svever et ørnepar over neset. Slik fortoner livet seg på vestio!

    Noen uker til så forsøker jeg på et eldretreff her på Åsnipa. Da blir det kanskje bilde av flere bakhoder.

    Ha en flott ny uke på Foldnes

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du er i sannhet en priviligert herre. Flott anlegg, god lyd, møblert hjem og tilogmed venner på besøk. Skjenk noen tanker til en fra lauget som sitter i et tomt hus mens møblene er på visning for salg av leilighet. Covid har inntruffet og alle skyr meg som pesten. Telenor svikter totalt. Bredbåndet henger på veggen i mønet og skal trekkes inn i huset i et rør som allerede er klart. Er på 3dje uken uten tv og streaming. Har måttet hente frem en cd spiller!

    Nok syting, anlegget er det eneste som er oppe og det begynner å bli innjustert. Covid går over og leiligheten blir nok solgt så livet kommer i vater. Utenfor svever et ørnepar over neset. Slik fortoner livet seg på vestio!

    Noen uker til så forsøker jeg på et eldretreff her på Åsnipa. Da blir det kanskje bilde av flere bakhoder.

    Ha en flott ny uke på Foldnes

    Mvh Atle
    Flytting fra flott leilighet til flott enebolig. Du er skikkelig underprivilegert 😆 Litt mer seriøst så er jo flytting og salg krydret med covid skikkelig kjipt! God bedring og lykke til med salget! Det er som du sier; snart er livet lett og lekent igjen 😊

    Hadde vært veldig kjekt å se huset og lytte til anlegget i nye omgivelser, men skjønner det er et eldretreff. Jaja, jeg blir sikkert invitert en annen gang.
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    659
    Antall liker
    2.094
    Torget vurderinger
    1
    Det er toppmodellen fra hjelpemiddelsentralen i kommunen. Stødig og godkjent for lett salongberuselse.

    Stolen er knalltøff ( har prøvd den), sikkert en investering og blir flittig benyttet. En ofte undervurdert del av en fungerende HiFi system.

    Mvh Atle
     

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    531
    Antall liker
    473
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei, Karmana, og takk for at jeg fikk komme for platekjøp og en lytt på ditt flotte anlegg!! Og selvsagt: et godt musikkanlegg fortjener en god stol, og det har du. En tilbringer tross alt ganske mange timer der, og da skal en sitte godt!
    Anlegget ditt spilte åpent og fint med stor bravur. Det spilte bra med alle typer musikk, noe som er selvsagt.
    Jeg koste meg veldig!!!
    (Tom Waits plata spilte fint, den.)😊
    mvh Ole
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.062
    Antall liker
    34.444
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hyggelig besøk av forummedlem i dag. Han syntes vel det låt litt annerledes enn hjemme (naturlig nok), men jeg tror hverken lyden av streaming eller vinyl på Foldnes skremte ham 😊

    Vis vedlegget 943104
    Som vi sier i Solør…..
    Great living room, excellent equipment, lovely chair and a commanding view👍🏼😉🎶

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    At himmelen åpner seg for meg med tanke på portvakten, er vel mer enn lite trolig. At himmelen innimellom åpner seg for meg når det gjelder regn…….oh yes! I dag hadde jeg prokrastinert akkurat lenge nok til at syndefloden åpenbarte seg et par tre minutter etter at Pelsdotten og jeg hadde startet enn av våre turer. Jeg har aldri mistenkt Pelsdotten for å være særlig intelligent. Heller ikke å være Bergenser da han hater regn. I dag viste han likevel litt smartness med å leke trekkhund og få oss begge inn i et busskur et par hundre meter borti veien.

    Både kroppsspråk og blikk var tydelig…….hvilken idiot er du som har dradd oss ut i dette været!

    IMG_4792.jpeg


    Jeg fikk han etter hvert opp på benken i busskuret. Her fikk Pelsdotten snakke ut om følelser og sånt, og ventilert frustrasjonen ovenfor meg.

    IMG_4794.jpeg


    Da regnet gav seg hadde han fått ventilert frustrasjonen, og vi vandret ufortrødent videre. Likevel, nå når vi har kommet hjem synes jeg det er passende å spille litt blues for ham.

    IMG_1527.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.570
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Søndag hentet jeg fire brukte plater jeg trykket kjøp på forrige fredag. Hvorfor jeg trykket kjøp på to plater med John Mayer, en med Ed Sheeran og en med Linkin Park fremstår som særdeles uklart, men kombinasjonen av kjedsomhet et par flasker øl og en halv flaske rødvin bør ikke utelukkes. Det blir ikke bedre av at tre av platene er utgitt i mosjons-format! Jaja, både jeg og andre har vel gjort større feilvurderinger når de har vært utsatt for den perfekte storm; salongberuselse og kjedsomhet.

    Degritteren gnafset ufortrødent gjennom de tre første platene i går. Strøkne. Da den kom til siste med John Mayer, gikk det ikke like bra med den ene av de to platene.

    IMG_4795.jpeg

    En liten sjekk viste med all tydelighet at feilkilden ikke var platevaskeren.

    IMG_4789.jpeg


    Kan avhentes hvis noen føler behov for å teste ut litt press og en runde i stekeovnen 😊
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Er mere bekymret for dotten din stakkars enn noe skarve plastikk.
    Hvordan går det med den lille rakkeren ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn