Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.483
    Antall liker
    64.104
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var nok det olme blikket som gjorde utslaget. Flott spiller! Kjenner ocd'en i meg rykker i å rette opp spilleren på linje med ampen. Har en eldre CD spiller selv som var tenkt som drivverk til dac men hvor digitalutgangen ikke har virket. Har brukt Analog utgangene. For et par ukers tid siden kom det et klart klikk i fra den, og jaggu kom det liv i digitalutgangen. Det kan være at jeg bor så lang vest nå at den engelske spilleren føler seg hjemme.

    Atle
    Til mitt forsvar kan det hevdes at grunnen er en litt vindskeiv fotograf 😆
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.894
    Antall liker
    17.529
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    ulgte med. Dro også ut strømkontakten. Voila, alt fungerer igjen 😊 Det er vel mer enn lite trolig at det hadde noe å gjøre med sikringen da det hele tiden har vært lys i displayet
    Det at den fungerte først etter at du dro ut støpselet indikerer vel bare en av to ting: Magi eller batteridrift. Kjenner jeg deg rett er det nok noe heksekunst på gang.... :ROFLMAO:
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.068
    Antall liker
    4.966
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Jepp. Var bra trøkk under broen rundt lunsjtider, men som andre steder, så må det vel foreligge et narkotikaproblem for at man skal kunne påberope seg bystatus 😆
    Dette er jo helt korrekt. Haugesund kommune får ekstra støtte til forebyggende arbeid for ungdom på grunn av storbyproblematikk. Legg merke til at vi kun har problematikken, storbyen har jeg ikke sett så mye til ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.760
    Antall liker
    33.147
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Litt armer og bein med CD-spilleren de siste par dagene. Alt så ut å fungerer normalt, foruten den lille detaljen av at det ikke kom lyd 😆 Av og på, frem og tilbake med konfigurering av inngang på forsterkeren (en greie med Ayre) og bytte av kabler…….fremdeles den store tystnad. Så etter å ha sett olmt på spilleren en stund mannet jeg meg opp til et nytt forsøk i dag. Sjekket sikringen. Den så helt fin ut, men byttet for sikkerhets skyld med ekstra sikringen som fulgte med. Dro også ut strømkontakten. Voila, alt fungerer igjen 😊 Det er vel mer enn lite trolig at det hadde noe å gjøre med sikringen da det hele tiden har vært lys i displayet, så det har vel vært noe som har «låst» seg. Krysser fingrene for at det fortsetter å fungere, og at jeg ikke har kjøpt meg et irritasjonsmoment.

    Vis vedlegget 969972
    Jøss, magiske hender…..eller kanskje bare en restart som skulle tell?
    Åkke som, fint du snurrer sølvplater nå da🤗😊
    Åssen låter det da?😎

    giamo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.483
    Antall liker
    64.104
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøss, magiske hender…..eller kanskje bare en restart som skulle tell?
    Åkke som, fint du snurrer sølvplater nå da🤗😊
    Åssen låter det da?😎

    giamo
    Spiller fremdeles, uten at jeg har behøvd å bruke mine ualminnelig magiske hender 😆
    Jeg synes det låter riktig så bra, og tanker om at jeg her trenger ekstern DAC er ikkeeksisterende 😊

    Så du nylig spilte Musica Nuda. Er det grunnen til at du har skiftet nick til, giamo 🤔😆😄
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.175
    Antall liker
    20.682
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ro på @Karmana .
    Kanskje den er lite bitte mere følsom for statisk el.
    Akkurat som nesten alle moderne dac´er har det med å låse, om dem får en "zapp" med fingrene.
    Bare å ta ut eller inn en plugg med strømmen påslådd kan være nokk. Da virker bare en ting.... ut med 230volt støpsel....
    10 sek. og slå på igjen.
    Tillykke med "dyret" btw 🥰
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.760
    Antall liker
    33.147
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Spiller fremdeles, uten at jeg har behøvd å bruke mine ualminnelig magiske hender 😆
    Jeg synes det låter riktig så bra, og tanker om at jeg her trenger ekstern DAC er ikkeeksisterende 😊

    Så du nylig spilte Musica Nuda. Er det grunnen til at du har skiftet nick til, giamo 🤔😆😄
    Fint at dette spiller vel, godt og bra, vil itte tro at en spiller i denne klassen trenger en ekstern dac! Men du har vel det stående også du😉🤣
    Flott Nick….. allting kler den smukke sies det😅😎

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.483
    Antall liker
    64.104
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fint at dette spiller vel, godt og bra, vil itte tro at en spiller i denne klassen trenger en ekstern dac! Men du har vel det stående også du😉🤣
    Flott Nick….. allting kler den smukke sies det😅😎

    gismo
    Som pensjonist og en simpel vinplukker i Herrens vingård, har jeg kvittet meg med alt av DACer og sitter igjen med kun Ayre DACen. Den har kun en inngang (USB) og kan ikke brukes mot SACD spilleren. Da gjelder det derfor å tenke at spilleren umulig kan bli bedre med ekstern DAC 😆😄
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.760
    Antall liker
    33.147
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Som pensjonist og en simpel vinplukker i Herrens vingård, har jeg kvittet meg med alt av DACer og sitter igjen med kun Ayre DACen. Den har kun en inngang (USB) og kan ikke brukes mot SACD spilleren. Da gjelder det derfor å tenke at spilleren umulig kan bli bedre med ekstern DAC 😆😄
    Gode og fornuftige tanker unge mann😉😊
    Er du happy, hvorfor tenke lenger…..😅

    Blir sølvplater den nye vinen eller vinylen kanskje? Kos dæ😍

    gismo
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    11.243
    Torget vurderinger
    2
    Som pensjonist og en simpel vinplukker i Herrens vingård, har jeg kvittet meg med alt av DACer og sitter igjen med kun Ayre DACen. Den har kun en inngang (USB) og kan ikke brukes mot SACD spilleren. Da gjelder det derfor å tenke at spilleren umulig kan bli bedre med ekstern DAC 😆😄
    Sacd-signalene sendes uansett ikke digitalt ut av spilleren. Kun red-book cd .
    Så da er det bare å nyte. 💿
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.483
    Antall liker
    64.104
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvorfor ikke starte rolig med Teddy Edvards på cd. Deilig musikk, og en god innspilling.
    Jeg kjøper innimellom plater og da gjerne i bulk. Denne gangen ble det to hulltettere til egen samling. Blir nok etter hvert litt vinyl-snurring 😊

    IMG_5406.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.483
    Antall liker
    64.104
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Poden har fått det for seg at det kun er fylliker som drikker øl før kl 16. Som den gode far jeg forsøker å være, sier jeg meg så enig så enig. Heldigvis stakk han på trening for et kvarter siden.

    IMG_5408.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.483
    Antall liker
    64.104
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser det er åpnet en ny haifai-forretning på feile siden av fjellene. Slikt er jo bare av det gode for oss kunder, men kjenner selv at terskelen for meg er svært høy for å kjøpe haifai av folk som ser ut som eiendomsmeglere 😎😆😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.483
    Antall liker
    64.104
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg liker egentlig alt med Degritteren min………..foruten at man må ha PC som leser minnekort for å oppgradere softwaren på maskinen. Hva gjør man når man ikke vil anskaffe PC med minnekortleser og er for lat til å finne ut om noen venner kan hjelpe meg? Jo, man vet at Degritter er mer service-minded enn de fleste, og ber dem sende over et minnekort fra Estland. Dette er kanskje ikke den mest klimavennlige fremgangsmåten, så jeg har bestemt meg for å kansellere en imaginær jule-shopping tur til London 😆

    De to nyanskaffelsene på platefronten ble ikke snurret i går. De er strøkne, men trenger en omgang i Degritteren først. Blir nok ikke snurret i dag heller da min sønn og jeg må kansellere øltimen til fordel for vintime(r) på Voss med noe uanstendig dyr rødvin 😊

    IMG_5410.jpeg
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.760
    Antall liker
    33.147
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ser det er åpnet en ny haifai-forretning på feile siden av fjellene. Slikt er jo bare av det gode for oss kunder, men kjenner selv at terskelen for meg er svært høy for å kjøpe haifai av folk som ser ut som eiendomsmeglere 😎😆😄
    Eiedomsmegler stil ute…..men hjemmekos følelse inne i vanlige stue relaterte omgivelser👍🔥🎶 Gleder mæ tell en tur dit😊

    IMG_0711.jpeg


    gismo
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.990
    Antall liker
    2.265
    God dag te dykk på landet og elles. Bergens Tidende (avis med hovudsete i ein større tettstad på vestlandet) har no kome med ei fin rettleiing for dei som ska ut og eta på bydn - i Bergen. Rettleiinga kostar ikkje pengar no.

    Den er sokalla interaktiv og ein kan filtrera te dømes etter type ete/kjøkken, kor mykje det kostar og anna. Eg e sikker på at denne vil vekkje mykje åtgaum.

    God helg bakom ølglaset og grammafonen !

    1700310477376.png


    De beste restaurantene i Bergen (bt.no)
     

    tob

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    30
    Antall liker
    24
    Sted
    5235 Rådal
    Torget vurderinger
    2
    Jeg liker egentlig alt med Degritteren min………..foruten at man må ha PC som leser minnekort for å oppgradere softwaren på maskinen. Hva gjør man når man ikke vil anskaffe PC med minnekortleser og er for lat til å finne ut om noen venner kan hjelpe meg? Jo, man vet at Degritter er mer service-minded enn de fleste, og ber dem sende over et minnekort fra Estland. Dette er kanskje ikke den mest klimavennlige fremgangsmåten, så jeg har bestemt meg for å kansellere en imaginær jule-shopping tur til London 😆
    Eller kjøpe en egen minnekortleser for tilkobling via USB. Finnes både for PC og Apple.
    Søk: minnekortleser - Komplett.no
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.483
    Antall liker
    64.104
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I dag sto valget mellom badstue og påfølgende sjøbading med kona eller sløkking foran haifaien. Av og til er beslutninger relativt greie 😊

    Da var min sønn sitt forslag i går om en tur til Park Hotel på Voss med litt vinsmaking mer fristende.

    IMG_5426.jpeg


    Jeg har vært på vinsmaking der tidligere, men ikke vært på omvisning i deres berømte vinkjeller. Her er det mye godt og mye veeeldig dyrt. En liten del av kjelleren på bildet.

    IMG_5414.jpeg


    Her er det vi mesket oss med i går, og i tillegg en hvitvin fra Stag’s Leap. Vi drakk kun et glass av hver flaske (takk til det geniale med Coravin).

    IMG_5425.jpeg


    Det var cover band festival på hotellet denne helgen. Hadde jeg visst det tidligere, skulle vi dradd om fredagen og overnattet. Tror det hadde vært mye morsomt og bra med denne line upen 😊

    IMG_5411.jpeg
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.390
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Bergen
    Den vinkjelleren er bare magisk.. nesten så man ikke trur det før man ser det, flasker ligger tilsynelatende "tilfeldig slengt" her og der..
    og historiene om utenlandske vinturister som skal kjøpe masse vin for å ta med hjem og som slukøret setter tilbake når de får beskjed om at vinen må drikkes på hotellet
    eller de japanske vinturistene som kjøper vinflaske til 40 -50.000 og blander med 7-up...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.483
    Antall liker
    64.104
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den vinkjelleren er bare magisk.. nesten så man ikke trur det før man ser det, flasker ligger tilsynelatende "tilfeldig slengt" her og der..
    og historiene om utenlandske vinturister som skal kjøpe masse vin for å ta med hjem og som slukøret setter tilbake når de får beskjed om at vinen må drikkes på hotellet
    eller de japanske vinturistene som kjøper vinflaske til 40 -50.000 og blander med 7-up...
    En liten oase av fantastisk vin og gode historier 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.761
    Antall liker
    59.207
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det går ann å spørre, hva er navnet artisten på CD’en? :)
    Anna Von Hausswolff.
    En av de få damene som får slippe til på anlegget på Foldnes.😊👍

    Interessant dame fra Sverige.
    Hovedinstrument er kirkeorgel.
    Hun opptrådte på Nobelpris-gallaen i Stockholm for noen år sida.
    Hun har flere album ute, men det som Karmana spiller er kanskje det som er mest kjent (?) Ceremony.
    Jeg har det på LP. Låter godt. 🙂
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.483
    Antall liker
    64.104
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har i dag vært en tur hos Fana Audio og hentet en balansert kabel til bruk mellom cd-spiller og forsterker. Jeg manglet et sett, og det fremstår da som litt uklart hvorfor jeg kjøpte to sett når jeg bruker tre sett i oppsettet mitt 🤔 Overrasker ikke meg selv veldig om jeg må opp etter ett sett til 😊 De gjør nok ikke allverden for lydforskjeller, men kanskje jeg skal sammenligne litt og deretter kun oppholde meg i kabeltråder eller annet som kan skape negativt fokus (som en gruppe på HFS simpelthen bare elsker) 😆

    IMG_5433.jpeg


    Høyttalerkablene mine er også laget av Fana Audio ved Ronny. De ble laget før han begynte å selge dem under Fana Audio logoen sin, og siden jeg likevel skulle opp til ham, benyttet jeg sjansen til bytte terminering på dem lik dem han selger i dag. Ikke veldig viktig, men jeg synes nå det er greit å fjonge meg litt 😄

    I og med at de fleste Mogami-kablene mine er i ferd med å havne på innbytterbenken bør jeg kanskje forandre signaturen min til; litt forskjellig, men med hovedvekt på Fana Audio 😊 Jeg skal ikke gjøre meg til sannhetsvitne for fortreffeligheten av kablene til Ronny, men de ser bra ut og det er veldig bra håndarbeid (i motsetning til noen andre småprodusenter jeg har kjøpt kabler av på HFS).

    Jeg kan ellers rapportere at det er ualminnelig mye lettere å støvsuge når 12 meter hageslange er flyttet vekk fra oppsettet 😆

    IMG_5435.jpeg


    En ekstra bonus var at jeg fikk kose meg med litt AB testing mellom Adyton og McIntosh blokkene han har i sitt flotte oppsett, mens han var opptatt med terminering av kabler. Kan ikke huske å ha hørt sånne kvalitetsforskjeller mellom effektforsterkere 😳 Drinking by the label er visst ikke alltid en suksessfaktor 😊

    IMG_5431.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.483
    Antall liker
    64.104
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg simpelthen bare elsker å vri meg i forskjellige stillinger for å flytte på kabler 😆

    Før

    IMG_5429.jpeg


    Etter

    IMG_5439.jpeg


    Skal ikke kimse av en visuell mer potent godfølelse. Kan bli bedre lyd av sånt. Tro kan som kjent også flytte fjell 🥰

    Ser nå at det var underbevisstheten som styrte meg da jeg i går ikke kjøpte et tredje sett med kabler. Den siste Mogami kabelen er til RIAA og 2 meter lang, og da hadde det ikke vært kjekt å komme hjem med et par tamper på halvparten av den lengden 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.483
    Antall liker
    64.104
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fremdeles litt musikk å velge blant i cd-hyllen min. Et jug band kan jo bare hjelpe på humøret på en tirsdag med begynnende drittvær 😊

    IMG_5440.jpeg
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.010
    Antall liker
    51.697
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Har i dag vært en tur hos Fana Audio og hentet en balansert kabel til bruk mellom cd-spiller og forsterker. Jeg manglet et sett, og det fremstår da som litt uklart hvorfor jeg kjøpte to sett når jeg bruker tre sett i oppsettet mitt 🤔 Overrasker ikke meg selv veldig om jeg må opp etter ett sett til 😊 De gjør nok ikke allverden for lydforskjeller, men kanskje jeg skal sammenligne litt og deretter kun oppholde meg i kabeltråder eller annet som kan skape negativt fokus (som en gruppe på HFS simpelthen bare elsker) 😆

    Vis vedlegget 971574

    Høyttalerkablene mine er også laget av Fana Audio ved Ronny. De ble laget før han begynte å selge dem under Fana Audio logoen sin, og siden jeg likevel skulle opp til ham, benyttet jeg sjansen til bytte terminering på dem lik dem han selger i dag. Ikke veldig viktig, men jeg synes nå det er greit å fjonge meg litt 😄

    I og med at de fleste Mogami-kablene mine er i ferd med å havne på innbytterbenken bør jeg kanskje forandre signaturen min til; litt forskjellig, men med hovedvekt på Fana Audio 😊 Jeg skal ikke gjøre meg til sannhetsvitne for fortreffeligheten av kablene til Ronny, men de ser bra ut og det er veldig bra håndarbeid (i motsetning til noen andre småprodusenter jeg har kjøpt kabler av på HFS).

    Jeg kan ellers rapportere at det er ualminnelig mye lettere å støvsuge når 12 meter hageslange er flyttet vekk fra oppsettet 😆

    Vis vedlegget 971580

    En ekstra bonus var at jeg fikk kose meg med litt AB testing mellom Adyton og McIntosh blokkene han har i sitt flotte oppsett, mens han var opptatt med terminering av kabler. Kan ikke huske å ha hørt sånne kvalitetsforskjeller mellom effektforsterkere 😳 Drinking by the label er visst ikke alltid en suksessfaktor 😊

    Vis vedlegget 971582
    601 blokker?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.483
    Antall liker
    64.104
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Og jaggu ser jeg på Postens App at du har fått litt påfyll, og det er ikke jug! :)
    Se der ja, akkurat passe størrelse til at det gikk ned i postkassen (hvilket ikke er en selvfølge etter at min kone i sin mangel på visdom har funnet ut at hun vil ha reklame i den grønne kassen 😳). Mest SACD og tre cder 🥰 Veldig nice! Vet jo fra før at Rognkallen er en snill gubbe, men her har han overgått seg selv. Takker! Skjønner at det her ikke er nok med et par øl. Her må det også dyr lut til i et fancy lokale 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn