Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.788
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Behold begge, Live er god og med overaskande god lyd, men orginalen er vel noko ganske mange har eit nært og godt forhold til?

    mvh
    Jan Ove
    Absolutt et alternativ med begge to, men hvis Live platen har bedre lyd og stort sett samme versjoner av låtene, trenger jeg ikke begge 😊
     
    Ble medlem
    27.10.2023
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    3.501
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Absolutt et alternativ med begge to, men hvis Live platen har bedre lyd og stort sett samme versjoner av låtene, trenger jeg ikke begge 😊
    Hvilke kjetterske tanker, selvfølgelig beholder man da begge. Slik snakker ikke en ekte vinyl aficionado,
    det er det jeg har mistenkt hele tiden, lefler kun med medie.:cry:
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    559
    Antall liker
    666
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Karmana er fornuftig og vil kvitte seg med versjoner han ikke spiller. Det genet har dessverre ikke jeg😂 Blitt mere en hamstrer, enn en samler🙄
    Du har vell god plass i din Hifi-katedral? Er det ikke behov for å bruke LPer som akustikk tiltak? :cool:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.433
    Antall liker
    13.037
    Har solgt og er i ferd med å pakke ned min Pink Floyd, Animals 2018 Remix. Jeg kjøpte den som boks da det var utsolgt i plateforretningen for den ordinære utgaven. Skjønte i ettertid at det var et feilgrep. Bestiller den derfor nå i den ordinære versjonen.

    Vurderer om jeg også skal bestille DSOTM Live at Wembley 1974. Den låter jo knallbra på streaming. Hvis jeg gjør det kvitter jeg meg med min 2016 remaster. Husker ikke hvordan remasteren låter, men hvis det er like stor forskjell som mellom original Animals og 2018 remixen, ser jeg ikke noen grunn til å beholde den 🤔 Eventuelt å beholde remasteren for det versjonene av låtene er veldig forskjellig 🤔

    Noen som har synspunkter på dette?
    Pink Floyd - The Dark Side of the Moon live at Wembly April1974 var for meg og mange andre en forbløffende åpenbaring. Hvordan i all verden kan man sitte på slikt i 49 år og holde kjeft om det? Dette albumet definerte min oppvekst. Lydmessig synes jeg at "liven" overgår orginalen med god margin.

    Hvorfor:

    1. Generelt klarere lyd og bedre panorering.
    2. Richard Wrights eminente traktering av diverse tangentinstrumenter kommer klarere frem, og langt mer til sin rett. Fred over hans minne den gamle hedersmann.
    3. Likeledes kommer Roger Waters bass spill klarere frem (noe som er MEGET fremtredende på Remixen av Animals, ja nesten truende, dog ordentlig bøst), noe som gir bedre fundament enn på studioversjonen.
    4. David Gilmour er ennå mer løssluppen og på hugget med sin Fender Stratocaster, noe musikken som helhet tjener på.
    5. Innspillingen er analog, og fremstår for mine aldrende ører mer dynamisk og engasjerende i sin helhet enn utgivelsen av studioversjonen året før.

    Om jeg skal trekke for noe, så finner jeg at "orgasmen" til damene som korer på The Great Gig in the Sky å være i overkant langvarig i forhold til virkeligheten ;)
    Selv er jeg totalt "flabbergasted" over utgivelsen, og faller lett i transe under avspilling av "Us and them", "Any Colour You Like" og "Brain Damage" under ett.
    Her er ikke det "originale" studio opptaket i nærheten av og formidle samme innlevelse og utførelse som på "live" opptaket.
    For meg er "liven" sjelsettende og magisk.
    Jeg trenger kanskje ikke å nevne at jeg ble satt helt ut ved første gjennomlytting o_O:cry::love:
    Jeg har den både på CD, vinyl og lagret i bilen :cool:
    Det som slår meg er hvor ufattelig store de var som band den gang, og hva lyd angår i konsert sammenheng lå de milevis foran andre.
    Jeg skulle gitt MYE for å ha kunne få vært på denne konserten.
    Det tok 20 år til før jeg fikk oppleve dem live uten RW.

    Det er nå min subjektive mening Karmana.
     
    Sist redigert:

    JanOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    127
    Antall liker
    62
    Torget vurderinger
    1
    Den vyrde herre powerpoint er ein meister med ord, det var ikkje som eg skulle ha skrive det sjølv, meir som eg skulle ynskje eg kunne skrive det sjølv. Hjartans enig i alt!!!

    mvh
    Jan Ove
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.127
    Antall liker
    20.497
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Pink Floyd - The Dark Side of the Moon live at Wembly April1974 var for meg og mange andre en forbløffende åpenbaring. Hvordan i all verden kan man sitte på slikt i 49 og holde kjeft om det? Dette er albumet definerte min oppvekst. Lydmessig synes jeg at liven overgår orginalen med god margin.
    Hvorfor:

    1. Generelt klarere lyd og bedre panorering.
    2. Richard Wrights eminente traktering av diverse tangentinstrumenter kommer klarere frem, og langt mer til sin rett. Fred over hans minne den gamle hedersmann.
    3. Likeledes kommer Roger Waters bass spill klarere frem (noe som er MEGET fremtredende på Remixen av Animals, ja nesten truende, dog ordentlig bøst), noe som gir bedre fundament enn på studioversjonen.
    4. David Gilmour er ennå mer løssluppen og på hugget med sin Fender Stratocaster, noe musikken som helhet tjener på.
    5. Innspillingen er analog, og fremstår for mine aldrende ører mer dynamisk og engasjerende i sin helhet enn utgivelsen av studioversjonen året før.

    Om jeg skal trekke for noe, så finner jeg at "orgasmen" til damene som korer på The Great Gig in the Sky å være i overkant langvarig i forhold til virkeligheten ;)
    Selv er jeg totalt "flabbergasted" over utgivelsen, og faller lett i transe under avspilling av "Us and them", "Any Colour You Like" og "Brain Damage" under ett.
    For meg er liven sjelsettende og magisk. Jeg har den både på CD, vinyl og lagret i bilen :cool:
    Avslutningsvis skulle jeg gitt MYE for å ha kunne få vært på denne konserten.
    Det som slår meg er hvor ufattelig store de var som band den gang.
    Det tok 20 år til før jeg fikk oppleve dem live uten RW.

    Det er nå min subjektive mening Karmana.
    Samme her.
    Gikk så langt som å si til en kompis, at han ikke hadde hørt DSOTM på "riktigt", før han hadde
    hørt Live´en fra Wembley. Store ord, sa han......... Helt innanfor sa han, da han hadde hørt den. ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.788
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pink Floyd - The Dark Side of the Moon live at Wembly April1974 var for meg og mange andre en forbløffende åpenbaring. Hvordan i all verden kan man sitte på slikt i 49 år og holde kjeft om det? Dette albumet definerte min oppvekst. Lydmessig synes jeg at "liven" overgår orginalen med god margin.

    Hvorfor:

    1. Generelt klarere lyd og bedre panorering.
    2. Richard Wrights eminente traktering av diverse tangentinstrumenter kommer klarere frem, og langt mer til sin rett. Fred over hans minne den gamle hedersmann.
    3. Likeledes kommer Roger Waters bass spill klarere frem (noe som er MEGET fremtredende på Remixen av Animals, ja nesten truende, dog ordentlig bøst), noe som gir bedre fundament enn på studioversjonen.
    4. David Gilmour er ennå mer løssluppen og på hugget med sin Fender Stratocaster, noe musikken som helhet tjener på.
    5. Innspillingen er analog, og fremstår for mine aldrende ører mer dynamisk og engasjerende i sin helhet enn utgivelsen av studioversjonen året før.

    Om jeg skal trekke for noe, så finner jeg at "orgasmen" til damene som korer på The Great Gig in the Sky å være i overkant langvarig i forhold til virkeligheten ;)
    Selv er jeg totalt "flabbergasted" over utgivelsen, og faller lett i transe under avspilling av "Us and them", "Any Colour You Like" og "Brain Damage" under ett.
    Her er ikke det "originale" studio opptaket i nærheten av og formidle samme innlevelse og utførelse som på "live" opptaket.
    For meg er "liven" sjelsettende og magisk.
    Jeg trenger kanskje ikke å nevne at jeg ble satt helt ut ved første gjennomlytting o_O:cry::love:
    Jeg har den både på CD, vinyl og lagret i bilen :cool:
    Det som slår meg er hvor ufattelig store de var som band den gang, og hva lyd angår i konsert sammenheng lå de milevis foran andre.
    Jeg skulle gitt MYE for å ha kunne få vært på denne konserten.
    Det tok 20 år til før jeg fikk oppleve dem live uten RW.

    Det er nå min subjektive mening Karmana.
    Jeg kan vanskelig tenke meg en bedre subjektiv tilbakemelding. Takker så mye 🥰
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.948
    Antall liker
    17.289
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Pink Floyd - The Dark Side of the Moon live at Wembly April1974 var for meg og mange andre en forbløffende åpenbaring. Hvordan i all verden kan man sitte på slikt i 49 år og holde kjeft om det? Dette albumet definerte min oppvekst. Lydmessig synes jeg at "liven" overgår orginalen med god margin.

    Hvorfor:

    1. Generelt klarere lyd og bedre panorering.
    2. Richard Wrights eminente traktering av diverse tangentinstrumenter kommer klarere frem, og langt mer til sin rett. Fred over hans minne den gamle hedersmann.
    3. Likeledes kommer Roger Waters bass spill klarere frem (noe som er MEGET fremtredende på Remixen av Animals, ja nesten truende, dog ordentlig bøst), noe som gir bedre fundament enn på studioversjonen.
    4. David Gilmour er ennå mer løssluppen og på hugget med sin Fender Stratocaster, noe musikken som helhet tjener på.
    5. Innspillingen er analog, og fremstår for mine aldrende ører mer dynamisk og engasjerende i sin helhet enn utgivelsen av studioversjonen året før.

    Om jeg skal trekke for noe, så finner jeg at "orgasmen" til damene som korer på The Great Gig in the Sky å være i overkant langvarig i forhold til virkeligheten ;)
    Selv er jeg totalt "flabbergasted" over utgivelsen, og faller lett i transe under avspilling av "Us and them", "Any Colour You Like" og "Brain Damage" under ett.
    Her er ikke det "originale" studio opptaket i nærheten av og formidle samme innlevelse og utførelse som på "live" opptaket.
    For meg er "liven" sjelsettende og magisk.
    Jeg trenger kanskje ikke å nevne at jeg ble satt helt ut ved første gjennomlytting o_O:cry::love:
    Jeg har den både på CD, vinyl og lagret i bilen :cool:
    Det som slår meg er hvor ufattelig store de var som band den gang, og hva lyd angår i konsert sammenheng lå de milevis foran andre.
    Jeg skulle gitt MYE for å ha kunne få vært på denne konserten.
    Det tok 20 år til før jeg fikk oppleve dem live uten RW.

    Det er nå min subjektive mening Karmana.
    Ok, det var det. Nå MÅ jeg kjøpe skiva, om det fortsatt er mulig, da. Den og muligens Animals 😬

    Hadde egentlig bestemt meg for å aldri kjøpe inn noe mer fra PF, DG, RW eller hva som måtte komme fra de kantene, men hva skal en stakkar gjøre når man blir forført av en av de glatteste tungene HFS har å by på?😛🤷🏻

    PS! Finnes to versjoner på vinyl hos PK. Den ene til 300 kr, den andre 650 kr. Begge 180g vinyl. Samme lyd på begge?
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.483
    Antall liker
    17.257
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Trolig samme plata. Den ene er distribuert i Europa, den andre i USA - og blir for PK da en dyrere US import.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.788
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ok, det var det. Nå MÅ jeg kjøpe skiva, om det fortsatt er mulig, da. Den og muligens Animals 😬

    Hadde egentlig bestemt meg for å aldri kjøpe inn noe mer fra PF, DG, RW eller hva som måtte komme fra de kantene, men hva skal en stakkar gjøre når man blir forført av en av de glatteste tungene HFS har å by på?😛🤷🏻

    PS! Finnes to versjoner på vinyl hos PK. Den ene til 300 kr, den andre 650 kr. Begge 180g vinyl. Samme lyd på begge?
    Det er et sørgelig faktum at man ikke lenger blir forført av kvinner, men må ta til takke med å bli forført til platekjøp 🥲 Jaja, det er et fattigere liv å ikke bli forført i det hele tatt 😆 Jeg bestilte begge på Platekompaniet. Regner med to forsendelser med tre måneders mellomrom 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.788
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da lesker man seg litt og synes livet er riktig så greit. Musikken låter faktisk bedre enn vanlig, noe som nok har noe å gjøre med at kona har dradd på jobb, og dermed er det ingen som slår på kjøkkenviften 😊

    IMG_5643.jpeg


    Begynte med noen smakebiter fra det nye albumet til Kula Shaker. Hørtes ikke så gale ut, men jeg tror jeg er ferdig med soundet deres. Deretter testet jeg en for meg ny americana-fyr. Ble for kjedelig i dag. Fant heldigvis ut at det er altfor lenge siden jeg har spilt The Clash, så nå svinger det riktig så trivelig på Foldnes. Når jeg tenker over det er det også altfor lenge siden jeg spilte noen av de eldre utgivelsene til Nick Cave. Bør bli en bra musikk-ettermiddag dette 😊

    IMG_5645.jpeg

    Etter hvert skal poden og jeg nyte litt kvalitets-digg. Skinka var skammelig dyr, selv på en butikk som så ut til kun å bli frekventert av de lokale på Kanarifugløyene. Jeg er enkel kar, så litt kvalitets-Iberico sammen med manchego, focaccia og vin er mer enn nok for at jeg skal overleve ettermiddagen 😊

    IMG_5642.jpeg


    Livet er likevel ikke så lett som det kan virke. Poden og jeg må også finne en vin som passer. Tøffe tak 😆
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.788
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her blåser det hatter og høy - Me like 😊 Ikke like kjekt at Danmark tapte i håndball. Sløkk dag etter litt heftig selskapelighet i går, men heldigvis drar vi på ferie på onsdag og kan hvile ut 😆 Som vanlig velfortjent 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.788
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg liker å reise, men simpelthen bare hater å pakke. Vanligvis utføres pakkingen i fart på morgenen, men denne gangen jaget kona meg i gang. Særdeles fornøyd med å være ferdig. Nå kan jeg kose meg med musikk, uten å grue meg for pakkingen 😊

    Fant forleden en forseglet Pondus-kalender. Hadde alltid en sånn på jobben, så denne viste med all tydelighet at jeg har begynt å bygge opp pensjonist-rutine 😊

    IMG_5655.jpeg

    Etter en slik pakke-seanse begynner man jo å bli litt sliten.

    IMG_1725.jpeg


    Godt at jeg i motsetning til min sønn skal sløkke resten av kvelden. Vår hvite somalier har funnet ut at han skal telte i polkø frem til torsdag. Blir nok en opplevelse, spesielt med tanke på ekstrem-været som er på vei 😆 Jaja, han er godt påkledd 😊

    IMG_5661.jpeg

    Skulle spilt calypso, men var klar for litt blues. Hvis du liker blues og hifi er dette albumet et sikkert stikk 😊

    IMG_5662.jpeg

    God tur til meg selv 😊
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.753
    Antall liker
    85.597
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nok en gang, riktig god tur hvor hen i verden dere skal. Jeg forventer skikkelig reiseskildring, som sist. 😁👍
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.433
    Antall liker
    13.037
    Er følgende nødvendig kledebånd og stæsj pakket?

    Rosa og fiolett parykk
    Speedo
    Silkeslåbroken
    Tøfler. Nei, nei, nei...jeg sa tøfler IKKE Trøfler! Makan!
    Kortermede skjorter i gilde farger med papegøye og palmemønster? Palmesus sørger de for selv kanskje
    Trange shorts slike at pyngen ikke henger på utsiden nedenfor benklede kanten.
    Stereoanlegget
    Nok litteratur

    God pensjonisttur på bølgen den blå i Karibien ønskes caftein med frue.
    "Ship o`hoi!"
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.788
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er følgende nødvendig kledebånd og stæsj pakket?

    Rosa og fiolett parykk
    Speedo
    Silkeslåbroken
    Tøfler. Nei, nei, nei...jeg sa tøfler IKKE Trøfler! Makan!
    Kortermede skjorter i gilde farger med papegøye og palmemønster? Palmesus sørger de for selv kanskje
    Trange shorts slike at pyngen ikke henger på utsiden nedenfor benklede kanten.
    Stereoanlegget
    Nok litteratur

    God pensjonisttur på bølgen den blå i Karibien ønskes caftein med frue.
    "Ship o`hoi!"
    Vi har droppet koffert og tar med oss en container for å få plass til alle de forskjellige antrekkene de mener skal benyttes på middagene 😳 Fikk heldigvis ikke plass til speedo 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.788
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    4 timers opphold på SAS loungen på Kastrup 😳 Norge har jo ikke aksjer i SAS. Jeg har derfor som mål at det er jeg og ikke SAS som skal tjene på mitt opphold her inne. Dette kan bli skikkelig stygt (jaffal når rødvinen drikkes av melkeglass)! 😆

    IMG_5664.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn