Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.759
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var et par ganger innom rommet til Hamrammr på lørdagen. Det ble spilt kjedelig musikk så jeg tasset raskt ut igjen. På søndagen endte jeg igjen på samme rom, det ble da spilt Svanrand av Heilung på mer en raust volum. Trodde aldri jeg skulle syntes det var gøyalt å føle jeg satt inni en tørketrommel 😆 Hvorvidt det var PA eller haifai kan sikkert diskuteres, men det var skikkelig moro…….og imponerende på et så lite rom. Definitivt den mest gøyale lydopplevelsen på messen 😊

IMG_0060.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.759
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Står inne for synsingen. Har bare ikke troen. Min mening, så skal selvsagt andre få lov til å ha sin mening..
    Nok av andre tråder å diskutere Børresen……., men sevald, for meg blir det bare useriøst å kaste dem under bussen pga målinger. Ikke på grunn av målinger selvfølgelig, men at du uttaler deg om Børresen generelt og ikke modell……..eller hvilken Aavik modell som ble benyttet.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    68.258
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig å treffe deg igjen T.
    Et kort gjensyn, men det er vel ikke så veldig lenge til vi treffes igjen. Tror vi skal få tid til å gå igjennom det meste da. 😊

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    23.653
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Nok av andre tråder å diskutere Børresen……., men sevald, for meg blir det bare useriøst å kaste dem under bussen pga målinger. Ikke på grunn av målinger selvfølgelig, men at du uttaler deg om Børresen generelt og ikke modell……..eller hvilken Aavik modell som ble benyttet.
    Har hørt flere modeller, men nok fra meg nå😉

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.759
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I fortsettelsen av at folk er uenig med meg 😊 Her vet jeg jaffal om minst en som ikke er enig med meg. Rommet med Marten, Esoteric og jeg antar en Techdas platespilleren var for meg kun en ting……….provoserende! Ikke sånn at det låt helt elendig, men at det ikke var i nærheten av å spille opp mot sitt potensiale. Når du stiller med et sånt oppsett, få nå i hvert fall ut en et teppe og noen akustikkremedier. Jeg synes dette låt «tynt» og «blodfattig» i forhold til hvordan det forhåpentligvis presterer under bedre betingelser.

IMG_0062.jpeg

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.922
    Sted
    Langesund
    Jeg er helt enig med det du sier om Marten rommet. Godt gjort å få såpass gode høyttalere til å spille så merkelig. Hørte et opptak med strykere som skulle være så fantastisk. De strykerne låt så rart som jeg aldri har hørt før

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.831
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hyggelig å treffes igjen Karmana, som alltid er humøret der og kjappe replikker mangler heller itte🤗
    Hørte ikke noe sammen med deg denne gangen og har vel skrevet litt om egne synspunktet i min tråd og da sammenfaller Børresen/Aavik fint med din👍🏼

Første test, dårlig plass, stinn brakke og ikke engasjerende musikk.
    Andre test, sweetspot alene, fikk velge musikk og volum sjøl…å jo da… den gode følelsen kom atter en gang🤗🎶
    Bare for å gni det litt mere inn for andre enn oss….som tross alt liker det de byr på😅🤣

Fint du kom dæ hemmat over fjellene, vi talas😊

gismo

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.217
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    I fortsettelsen av at folk er uenig med meg 😊 Her vet jeg jaffal om minst en som ikke er enig med meg. Rommet med Marten, Esoteric og jeg antar en Techdas platespilleren var for meg kun en ting……….provoserende! Ikke sånn at det låt helt elendig, men at det ikke var i nærheten av å spille opp mot sitt potensiale. Når du stiller med et sånt oppsett, få nå i hvert fall ut en et teppe og noen akustikkremedier. Jeg synes dette låt «tynt» og «blodfattig» i forhold til hvordan det forhåpentligvis presterer under bedre betingelser.

Vis vedlegget 1108407
    Helt enig! I forhold til pris og "hype", messas største nedtur...

M

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    12.661
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8

Vis vedlegget 1108407
    🫢🤫

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.831
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 1108407
    Her får du 100% støtte, såpass stor skuffelse så jeg tok itte bilde en gang😎🤣🤣

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.759
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    De nye Ø Audio høyttalerne var noe jeg hadde gledet meg til å få høre. Det gjaldt forsovet også de hvite på bildet. Husker ikke navnet, men en annen modell fra dem hadde den grommeste lyden i Gøteborg forrige høst. Var visst noe i veien med høyttalerne, så det ble lang nese for både utstiller og oss.

Avstanden mellom høyttalerne var vel sikkert rundt en mil, så jeg måtte flytte meg til nest bakerste benk før det ble noe stereoperspektiv å snakke om. Han som demonstrerte brukte hver gang jeg var innom en evighet på å plukke på flaggskipet til Techdas og spilte O Heilag Natt hver jævlig gang. Skal derfor ikke mene så mye annet at jeg har troen på disse høyttalerne, og får forhåpentligvis høre dem i litt mer kontrollerte omgivelser. O Heilag Natt tjener heller liksom ikke på masse lydlekkasje fra KEF rommet ved siden av (merkelig at ikke utstillerne snakker sammen, og dekonflikter tidsrom hvor de kan dra på litt).

Jeg er forresten fremdeles svimmel over å ha hørt at tonearmen på Techdasen koster over 700K. Koster å være kar 😊

IMG_0061.jpeg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.190
    De store hvite rammene lages av tyske AudioNec min herre.
    De er meget lett gjenkjennbare med de to "tørkerullene" i midten som formidler mellomtone.
    Vi har sammenfallende lyd preferanse fra Gøteborgmessa i september i fjor.
    Har tidligere fortalt at jeg og mange andre hørte på et "fullrange" AudioNec oppsett på høymessen i Munchen for en 12-13 år siden.
    Og jeg kan love deg at det store treveissystemet den gang da med letthet hamlet opp med lillebror som spilte opp til dans i Gøteborg i fjor.
    Det var rett og slett "mind boogeling and jaw dropping".

Jeg så ikke flisa av deg i går, men lette jo heller ikke etter deg slem som jeg er ;)
    Godt du kom deg helskinnet over fjell flya atter en gang.

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.922
    Sted
    Langesund
    Men tilbake til Børresen...
    Det er greit, en gladhistorie.

Traff en på messa jeg kjente fra noen år tilbake. (over 20 år siden) Hadde vært litt stille rundt lyd for han, men gnisten var tilbake.
    Han hadde fått en demo av Børresen største modell i romme de har tilgjengelig. Stort og godt bearbeidet rom visstnok.
    En vanvittig lydopplevelse og en soleklar referanse for hans del. I praten kom han om ønske om å høre mitt, noe jeg selvfølgelig sa ja til. Har på ingen måte tro på at jeg vil rokker ved hans referanse.

Sist redigert:

SigbergAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Antall liker
    8.520
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var noen ganger innom og hørte på Sigberg. Jeg ble skikkelig imponert over smekk og dynamikk, men det var noe med det tonale jeg opplevde som «rart» på musikk jeg kjenner godt.

Vis vedlegget 1108391
    Selv om jeg ikke umiddelbart kjenner meg igjen at det tonale var veldig rart, så var vi klar over at mellombassen / nedre mellomtone ikke satt 100%, en plass mellom 200-500hz antagelig. Dette er fortsatt preproduksjon (eneste ferdige paret som eksisterer), og vil tunes videre frem mot reell produksjon i mai-juni.

Jeg hadde satt stor pris på om du kunne sette litt flere ord på hva du reagerte på / merket, hvis du vil og kan. Det er alltid nyttig å få feedback fra erfarne lyttere. :)

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.402

Vis vedlegget 1108407
    Ikke enig. Og, det lever vi godt med.
    Mvh JMK

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    739
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Beklager å måtte si det, men Børresen har jeg svært lite troen på. Høyst u-lineært frekvens respons i følge tester. De stakkers bassene må presses til det ytterste😀
    Helt greit å ikke like lyden av en høyttaler. Vi har alle være referanser og lyd vi liker. Og selvfølgelig et rom som de skal spille i.

Har selv hatt Børresen høyttaler nå i 2-3 år, og kjenner meg ikke igjen på hvordan hvordan du beskriver dem.

Du viser til tester, og da lurte jeg på hvilke du viser til ? C3 er en helt ny høyttaler.

Når det gjelder tester av andre utgaver av Børresen, så har Erin's corner målinger av X3 som ikke er bra. Michael Børresen har kommentert denne.
    En annen måling jeg leste var i siste Hifi & Musikk. Dette var for lillebroren X2, og den kurven var helt annerledes enn den Eirin hadde. Det var en helt jevn kurve. kun med en liten dipp rundt 2,5 khz. Den hadde ikke hevingen rundt 80hz, fallet rundt 220hz og heving rundt 2 khz som Erin hadde og kritiserer høyttaleren for. Så hva er korrekt?
    Men å karakterisere Børresen høyttalere generelt som å være høyst u-lineære synes jeg å ha et veldig tynt grunnlag.
    Hadde nok ikke hatt Børresen hvis det hadde vært tilfelle. Hadde tidligere YG Hailey 2.2 som hadde de beste målinger, men synes mine Børresen låter bedre spesielt på den musikken jeg spiller, bl.a.mye jazz. Har ikke sett målinger på modellen jeg eier. Kjøpet er basert på lytting i forskjellige rom og mitt eget. Og synes lytting er det avgjørende. Og bassene spiller med en stoisk ro:)

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    48.034
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7
    Pussig at du holdt deg hjemme når du om mulig har et enda større oppmerksomhetsbehov enn meg 😆
    Kanskje du misforstår meg? På seg seg selv kjenner man andre heter det jo 🤭 !

På samme måte som jeg har bred musikksmak, har jeg også en bred interesse for hifi. Det betyr at jeg innvolverer meg i et bredt spekter av hifirelaterte emner og tidvis også viser et snev av innsikt på noen av emnene. En bivirkning av dette er at det kanskje blir litt mye av meg, men forsøk på å begrense seg til egen tråd har jo også resultert i klager. Så hva er løsningen? Blogge om bikkjer, mat og alkoholismen og klage på eller unngå alt som går i dybden av et emne.

Jeg har vært åpen om mitt forhold til messer. Disse jallamessene er beyond kjedelige, hvor man går fra rom til rom og hører dårlig musikk, dårlig lyd og påståelige selgere som ikke forstår en dritt!

Jeg kan treffes på dagsenteret innimellom, hjemme eller her på hfs... Føler man at det blir for mye Tosk, kan jeg ignoreres. Messer tror jeg at jeg dropper fremover, så der får alle en pause!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.759
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Selv om jeg ikke umiddelbart kjenner meg igjen at det tonale var veldig rart, så var vi klar over at mellombassen / nedre mellomtone ikke satt 100%, en plass mellom 200-500hz antagelig. Dette er fortsatt preproduksjon (eneste ferdige paret som eksisterer), og vil tunes videre frem mot reell produksjon i mai-juni.

Jeg hadde satt stor pris på om du kunne sette litt flere ord på hva du reagerte på / merket, hvis du vil og kan. Det er alltid nyttig å få feedback fra erfarne lyttere. :)
    Har nok ikke så mye mer å komme med, men synes du leser litt mye i det jeg skrev (og sa til deg på gangen). Jeg skrev da ikke at det «tonale var veldig rart», men at det «var noe med det tonale jeg opplevde rart». Nå jeg lyttet til musikk jeg ikke kjenner merket jeg ingen «unoter», men da jeg fikk en omgang med Tin Pan Alley, som jeg kjenner fra mange oppsett, reagerte jeg på godt og vondt. Jeg tror faktisk aldri jeg har hørt gitaren til SRV så tøff som på den låten. Ofte synes jeg gitaren hans på mange oppsett kan bli for «behagelig» og «rund» i lyden, men på dine høyttalerne kom «angrepet» og variasjonen i «anslaget» på strengene frem på en måte som imponerte meg. Motargumentet kan vel være at for alt jeg vet at innspillingen skal låte litt «rundt» og ikke det «atakket» som dine høyttalere leverte…….og som tiltalte meg veldig. Ankepunktet mitt i opplevelsen var at det «tonale» (i mangel av et bedre ord) på vokal og instrumenter låt «annerledes» enn hva jeg er vant med, og i mine ører ikke på en god måte. Jeg snakker selvfølgelig ikke om natt og dag, men det var noe der som låt «fremmedartet» for meg, uten at jeg klarer å beskrive det bedre eller referere til hvor i frekvensspekteret det lå. Forhåpentligvis får jeg også hørt høyttalerne når de er ferdig tunet, og blir sittende med et fett glis på både dynamikk og sound 😊

Det mest skuffende på demoen hadde forøvrig ingenting med lyden å gjøre, men at @alphamale ikke serverte pizza på gangen 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.759
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kanskje du misforstår meg? På seg seg selv kjenner man andre heter det jo 🤭 !

På samme måte som jeg har bred musikksmak, har jeg også en bred interesse for hifi. Det betyr at jeg innvolverer meg i et bredt spekter av hifirelaterte emner og tidvis også viser et snev av innsikt på noen av emnene. En bivirkning av dette er at det kanskje blir litt mye av meg, men forsøk på å begrense seg til egen tråd har jo også resultert i klager. Så hva er løsningen? Blogge om bikkjer, mat og alkoholismen og klage på eller unngå alt som går i dybden av et emne.

Jeg har vært åpen om mitt forhold til messer. Disse jallamessene er beyond kjedelige, hvor man går fra rom til rom og hører dårlig musikk, dårlig lyd og påståelige selgere som ikke forstår en dritt!

Jeg kan treffes på dagsenteret innimellom, hjemme eller her på hfs... Føler man at det blir for mye Tosk, kan jeg ignoreres. Messer tror jeg at jeg dropper fremover, så der får alle en pause!
    Det var nå bare ment som et morsomt spark på grunn at du igjen dro frem Børresen i tråden. Kanskje du skal ta deg wienerbrød og se om sukkeret får opp blodsukkeret 🥰

SigbergAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Antall liker
    8.520
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Har nok ikke så mye mer å komme med, men synes du leser litt mye i det jeg skrev (og sa til deg på gangen). Jeg skrev da ikke at det «tonale var veldig rart», men at det «var noe med det tonale jeg opplevde rart». Nå jeg lyttet til musikk jeg ikke kjenner merket jeg ingen «unoter», men da jeg fikk en omgang med Tin Pan Alley, som jeg kjenner fra mange oppsett, reagerte jeg på godt og vondt. Jeg tror faktisk aldri jeg har hørt gitaren til SRV så tøff som på den låten. Ofte synes jeg gitaren hans på mange oppsett kan bli for «behagelig» og «rund» i lyden, men på dine høyttalerne kom «angrepet» og variasjonen i «anslaget» på strengene frem på en måte som imponerte meg. Motargumentet kan vel være at for alt jeg vet at innspillingen skal låte litt «rundt» og ikke det «atakket» som dine høyttalere leverte…….og som tiltalte meg veldig. Ankepunktet mitt i opplevelsen var at det «tonale» (i mangel av et bedre ord) på vokal og instrumenter låt «annerledes» enn hva jeg er vant med, og i mine ører ikke på en god måte. Jeg snakker selvfølgelig ikke om natt og dag, men det var noe der som låt «fremmedartet» for meg, uten at jeg klarer å beskrive det bedre eller referere til hvor i frekvensspekteret det lå. Forhåpentligvis får jeg også hørt høyttalerne når de er ferdig tunet, og blir sittende med et fett glis på både dynamikk og sound 😊

Det mest skuffende på demoen hadde forøvrig ingenting med lyden å gjøre, men at @alphamale ikke serverte pizza på gangen 😆
    Takk, ja ikke meningen å lese veldig mye i det, bare interessert i å finne ut om det du opplever sammenfaller med det jeg selv opplever at ikke sitter enda, eller at du har lyttet deg frem til noe annet i tillegg. Siden du nevner det tonale på vokal, så tipper jeg er vi samme landskap ift hva som fortsatt kan justeres inn enda et knepp eller to. :)

Angående attakk og røffhet så er Saranna litt mer "på" enn SBS og Manta, og det er med vilje - samtidig som jeg har forsøkt å ivareta en balanse hvor det ikke bikker over til å bli ubehagelig eller for hardt.

Takk uansett for svar, og du er velkommen innom når som helst for å lytte mer. :D

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    23.653
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Helt greit å ikke like lyden av en høyttaler. Vi har alle være referanser og lyd vi liker. Og selvfølgelig et rom som de skal spille i.

Har selv hatt Børresen høyttaler nå i 2-3 år, og kjenner meg ikke igjen på hvordan hvordan du beskriver dem.

Du viser til tester, og da lurte jeg på hvilke du viser til ? C3 er en helt ny høyttaler.

Når det gjelder tester av andre utgaver av Børresen, så har Erin's corner målinger av X3 som ikke er bra. Michael Børresen har kommentert denne.
    En annen måling jeg leste var i siste Hifi & Musikk. Dette var for lillebroren X2, og den kurven var helt annerledes enn den Eirin hadde. Det var en helt jevn kurve. kun med en liten dipp rundt 2,5 khz. Den hadde ikke hevingen rundt 80hz, fallet rundt 220hz og heving rundt 2 khz som Erin hadde og kritiserer høyttaleren for. Så hva er korrekt?
    Men å karakterisere Børresen høyttalere generelt som å være høyst u-lineære synes jeg å ha et veldig tynt grunnlag.
    Hadde nok ikke hatt Børresen hvis det hadde vært tilfelle. Hadde tidligere YG Hailey 2.2 som hadde de beste målinger, men synes mine Børresen låter bedre spesielt på den musikken jeg spiller, bl.a.mye jazz. Har ikke sett målinger på modellen jeg eier. Kjøpet er basert på lytting i forskjellige rom og mitt eget. Og synes lytting er det avgjørende. Og bassene spiller med en stoisk ro:)
    Nå var aldri formålet med min kommentar en voldsom diskusjon om Børresen i godeste @Karmana tråd. Synes det var kjekt å lese om hans inntrykk på messen, men det kom kanskje litt feil ut.

Jeg skriver at jeg ikke har troen på de som produsent, og de står jeg inne for. Det er jo bare min personlige mening og ikke allverden faktabasert. X3 er jo skrekk eksempel for dårlig måling. Har sett måling på andre modeller, som var bedre, men her husker jeg ikke modell. Jeg har ikke troen på at de har like mye headroom over hele frekvens område. Det betyr ikke alt jeg mener de nødvendigvis låter dårlig. Jeg kan ta mine tidligere høyttalere som et eksempel. Synes de låt bra, men hadde en veldig begrensing i headroom i 100hz ish området. En klar svakhet. De betyr at de hadde en forvrengning i dette området når de ble presset. Til prisen av enkelte Børresen modellene burde de ikke hatt begrensninger. Men igjen mitt personlige inntrykk. Jeg kunne sikkert sagt det samme om enkelte bil produsenter, uten at det var så veldig vitenskapelig forankret.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    26.265
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Var visst noe i veien med høyttalerne, så det ble lang nese for både utstiller og oss.
    De er meget lett gjenkjennbare med de to "tørkerullene" i midten som formidler mellomtone.
    Til presisering.
    De to "tørkerullene" kaldes "Rubanoid"-elementer. Synn, for enig med andre, som hørte dem i Göteborg.....
    Den type mellemtone spiller som fy :love: :love: .
    Det er helt tydeligt, hva som skjedde med de (ses på bildet i post #33.338).
    Rubanoid-elementet på den venstre høyttalere har blitt helt klemt/mast....... under transporten sikkert.
    Tydeligt å sammenlikne med den høyre, som ingenting feiler ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.759
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Der ser du.. misforstår igjen! Du tror jeg er en surpomp bare fordi jeg innimellom er seriøs...😞😁
    Hvis innlegget ditt var sjeldent seriøst, så må du gjerne fortsette i egen tråd. Det kreves fingerspitzengefuhl å bade i egen fortreffelighet og samtidig pisse på tilnærmingen til meg og en del andre på HFS. Hvis du tror jeg er provosert, så er det helt rett! Jeg tåler egentlig ganske mye, og det du skriver har jeg hørt før uten at jeg bryr meg, men når du drar meg og alkolisme inn i tråden min, så er du bare så far out og provoserende at det ikke er særlig morsomt!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.759
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ophidian Ffion var noen «småtasser» jeg gjerne skulle hørt mer av. Da jeg var innom gav den nedadskytende 8 tommeren såpass mye output at floskelen om at «hvor har de gjemt subben» slo inn. Synes også de leverte flott oppover i frekvens, samtidig som diskanten sikkert ikke tar skade av litt mer innspilling for å bli enda mer innsmigrende. Synes rett og slett disse høyttalerne låt stort og flott ift sitt begrensede fotavtrykk. Det skader heller ikke at prissettingen ikke har vært relatert til tenk på et tall……selv om de er dyr nok med tanke på bestykningen 😊

IMG_0056.jpeg

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.554
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hvis innlegget ditt var sjeldent seriøst, så må du gjerne fortsette i egen tråd. Det kreves fingerspitzengefuhl å bade i egen fortreffelighet og samtidig pisse på tilnærmingen til meg og en del andre på HFS. Hvis du tror jeg er provosert, så er det helt rett! Jeg tåler egentlig ganske mye, og det du skriver har jeg hørt før uten at jeg bryr meg, men når du drar meg og alkolisme inn i tråden min, så er du bare så far out og provoserende at det ikke er særlig morsomt!
    «Blogge om bikkjer, mat og alkoholismen og klage på eller unngå alt som går i dybden av et emne.» (kommentar fra @MakkinTosken I et sitat over, som jeg desverre ikke får linket til…)

Jeg tror ikke den var myntet på deg @Karmana :)

Håper Pelsdotten har det fint!?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.759
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Best in show 2025…………fikk frem det værste i meg. Hørte litt på dem fra bakerste benk. Lot meg egentlig imponere over lyd ift pris, men tenkte også i mitt stille sinn at det ble et for mørkt lydbilde og kjedelig diskant til at jeg kunne hatt dem hjemme.

Så over til å få frem det værste i meg. Jeg satt rolig på bakerste benk på søndagen, og hørte på de tre klippene youngsteren som demonstrerte dem insisterte på å spille. Han virket også til å ha fått litt mye Møllers tran på selvtilliten ved kåringen av best in show. Jeg satt som sagt fredelig på bakerste benk, og plutselig ble det insistert på at «han i den blå boblejakken» skulle komme frem og lytte på fremste rad. Litt perpleks tuslet jeg frem og spurte om jeg da kunne få høre en spesiell låt. Det kunne jeg ikke, jeg skulle igjen bli utsatt for de samme tre lydsnuttene. Vet ikke helt hvorfor jeg ble provosert, men stirret bare på ham og kvekket av meg; da kan du bare drite i det, og så tuslet jeg ut. Jeg er glad mine salige foreldre ikke bivånet podens manglende høflighet 😆

IMG_0063.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn