Enig!Det hadde jo ingenting med best lyd på messen i mine ører.
Enig!Det hadde jo ingenting med best lyd på messen i mine ører.
Blir jo likevel synsing, klart du henviser til målebrev som underbygger synsingen, men det hadde ikke @bluesbreaker som et alternativ. Mao er ledende spørsmål.… har hørt Børresen flere ganger.
Nok av andre tråder å diskutere Børresen……., men sevald, for meg blir det bare useriøst å kaste dem under bussen pga målinger. Ikke på grunn av målinger selvfølgelig, men at du uttaler deg om Børresen generelt og ikke modell……..eller hvilken Aavik modell som ble benyttet.Står inne for synsingen. Har bare ikke troen. Min mening, så skal selvsagt andre få lov til å ha sin mening..
Har hørt flere modeller, men nok fra meg nåNok av andre tråder å diskutere Børresen……., men sevald, for meg blir det bare useriøst å kaste dem under bussen pga målinger. Ikke på grunn av målinger selvfølgelig, men at du uttaler deg om Børresen generelt og ikke modell……..eller hvilken Aavik modell som ble benyttet.
Helt enig! I forhold til pris og "hype", messas største nedtur...I fortsettelsen av at folk er uenig med megHer vet jeg jaffal om minst en som ikke er enig med meg. Rommet med Marten, Esoteric og jeg antar en Techdas platespilleren var for meg kun en ting……….provoserende! Ikke sånn at det låt helt elendig, men at det ikke var i nærheten av å spille opp mot sitt potensiale. Når du stiller med et sånt oppsett, få nå i hvert fall ut en et teppe og noen akustikkremedier. Jeg synes dette låt «tynt» og «blodfattig» i forhold til hvordan det forhåpentligvis presterer under bedre betingelser.
Vis vedlegget 1108407
🫢I fortsettelsen av at folk er uenig med megHer vet jeg jaffal om minst en som ikke er enig med meg. Rommet med Marten, Esoteric og jeg antar en Techdas platespilleren var for meg kun en ting……….provoserende! Ikke sånn at det låt helt elendig, men at det ikke var i nærheten av å spille opp mot sitt potensiale. Når du stiller med et sånt oppsett, få nå i hvert fall ut en et teppe og noen akustikkremedier. Jeg synes dette låt «tynt» og «blodfattig» i forhold til hvordan det forhåpentligvis presterer under bedre betingelser.
Vis vedlegget 1108407
Her får du 100% støtte, såpass stor skuffelse så jeg tok itte bilde en gangI fortsettelsen av at folk er uenig med megHer vet jeg jaffal om minst en som ikke er enig med meg. Rommet med Marten, Esoteric og jeg antar en Techdas platespilleren var for meg kun en ting……….provoserende! Ikke sånn at det låt helt elendig, men at det ikke var i nærheten av å spille opp mot sitt potensiale. Når du stiller med et sånt oppsett, få nå i hvert fall ut en et teppe og noen akustikkremedier. Jeg synes dette låt «tynt» og «blodfattig» i forhold til hvordan det forhåpentligvis presterer under bedre betingelser.
Vis vedlegget 1108407
Det er greit, en gladhistorie.Men tilbake til Børresen...
Ja, nå ble jeg glad!Det er greit, en gladhistorie.
Selv om jeg ikke umiddelbart kjenner meg igjen at det tonale var veldig rart, så var vi klar over at mellombassen / nedre mellomtone ikke satt 100%, en plass mellom 200-500hz antagelig. Dette er fortsatt preproduksjon (eneste ferdige paret som eksisterer), og vil tunes videre frem mot reell produksjon i mai-juni.Jeg var noen ganger innom og hørte på Sigberg. Jeg ble skikkelig imponert over smekk og dynamikk, men det var noe med det tonale jeg opplevde som «rart» på musikk jeg kjenner godt.
Vis vedlegget 1108391
Ikke enig. Og, det lever vi godt med.I fortsettelsen av at folk er uenig med megHer vet jeg jaffal om minst en som ikke er enig med meg. Rommet med Marten, Esoteric og jeg antar en Techdas platespilleren var for meg kun en ting……….provoserende! Ikke sånn at det låt helt elendig, men at det ikke var i nærheten av å spille opp mot sitt potensiale. Når du stiller med et sånt oppsett, få nå i hvert fall ut en et teppe og noen akustikkremedier. Jeg synes dette låt «tynt» og «blodfattig» i forhold til hvordan det forhåpentligvis presterer under bedre betingelser.
Vis vedlegget 1108407
Pussig at du holdt deg hjemme når du om mulig har et enda større oppmerksomhetsbehov enn megMen tilbake til Børresen...
Helt greit å ikke like lyden av en høyttaler. Vi har alle være referanser og lyd vi liker. Og selvfølgelig et rom som de skal spille i.Beklager å måtte si det, men Børresen har jeg svært lite troen på. Høyst u-lineært frekvens respons i følge tester. De stakkers bassene må presses til det ytterste![]()
Kanskje du misforstår meg? På seg seg selv kjenner man andre heter det joPussig at du holdt deg hjemme når du om mulig har et enda større oppmerksomhetsbehov enn meg![]()
Har nok ikke så mye mer å komme med, men synes du leser litt mye i det jeg skrev (og sa til deg på gangen). Jeg skrev da ikke at det «tonale var veldig rart», men at det «var noe med det tonale jeg opplevde rart». Nå jeg lyttet til musikk jeg ikke kjenner merket jeg ingen «unoter», men da jeg fikk en omgang med Tin Pan Alley, som jeg kjenner fra mange oppsett, reagerte jeg på godt og vondt. Jeg tror faktisk aldri jeg har hørt gitaren til SRV så tøff som på den låten. Ofte synes jeg gitaren hans på mange oppsett kan bli for «behagelig» og «rund» i lyden, men på dine høyttalerne kom «angrepet» og variasjonen i «anslaget» på strengene frem på en måte som imponerte meg. Motargumentet kan vel være at for alt jeg vet at innspillingen skal låte litt «rundt» og ikke det «atakket» som dine høyttalere leverte…….og som tiltalte meg veldig. Ankepunktet mitt i opplevelsen var at det «tonale» (i mangel av et bedre ord) på vokal og instrumenter låt «annerledes» enn hva jeg er vant med, og i mine ører ikke på en god måte. Jeg snakker selvfølgelig ikke om natt og dag, men det var noe der som låt «fremmedartet» for meg, uten at jeg klarer å beskrive det bedre eller referere til hvor i frekvensspekteret det lå. Forhåpentligvis får jeg også hørt høyttalerne når de er ferdig tunet, og blir sittende med et fett glis på både dynamikk og soundSelv om jeg ikke umiddelbart kjenner meg igjen at det tonale var veldig rart, så var vi klar over at mellombassen / nedre mellomtone ikke satt 100%, en plass mellom 200-500hz antagelig. Dette er fortsatt preproduksjon (eneste ferdige paret som eksisterer), og vil tunes videre frem mot reell produksjon i mai-juni.
Jeg hadde satt stor pris på om du kunne sette litt flere ord på hva du reagerte på / merket, hvis du vil og kan. Det er alltid nyttig å få feedback fra erfarne lyttere.![]()
Det var nå bare ment som et morsomt spark på grunn at du igjen dro frem Børresen i tråden. Kanskje du skal ta deg wienerbrød og se om sukkeret får opp blodsukkeretKanskje du misforstår meg? På seg seg selv kjenner man andre heter det jo!
På samme måte som jeg har bred musikksmak, har jeg også en bred interesse for hifi. Det betyr at jeg innvolverer meg i et bredt spekter av hifirelaterte emner og tidvis også viser et snev av innsikt på noen av emnene. En bivirkning av dette er at det kanskje blir litt mye av meg, men forsøk på å begrense seg til egen tråd har jo også resultert i klager. Så hva er løsningen? Blogge om bikkjer, mat og alkoholismen og klage på eller unngå alt som går i dybden av et emne.
Jeg har vært åpen om mitt forhold til messer. Disse jallamessene er beyond kjedelige, hvor man går fra rom til rom og hører dårlig musikk, dårlig lyd og påståelige selgere som ikke forstår en dritt!
Jeg kan treffes på dagsenteret innimellom, hjemme eller her på hfs... Føler man at det blir for mye Tosk, kan jeg ignoreres. Messer tror jeg at jeg dropper fremover, så der får alle en pause!
Takk, ja ikke meningen å lese veldig mye i det, bare interessert i å finne ut om det du opplever sammenfaller med det jeg selv opplever at ikke sitter enda, eller at du har lyttet deg frem til noe annet i tillegg. Siden du nevner det tonale på vokal, så tipper jeg er vi samme landskap ift hva som fortsatt kan justeres inn enda et knepp eller to.Har nok ikke så mye mer å komme med, men synes du leser litt mye i det jeg skrev (og sa til deg på gangen). Jeg skrev da ikke at det «tonale var veldig rart», men at det «var noe med det tonale jeg opplevde rart». Nå jeg lyttet til musikk jeg ikke kjenner merket jeg ingen «unoter», men da jeg fikk en omgang med Tin Pan Alley, som jeg kjenner fra mange oppsett, reagerte jeg på godt og vondt. Jeg tror faktisk aldri jeg har hørt gitaren til SRV så tøff som på den låten. Ofte synes jeg gitaren hans på mange oppsett kan bli for «behagelig» og «rund» i lyden, men på dine høyttalerne kom «angrepet» og variasjonen i «anslaget» på strengene frem på en måte som imponerte meg. Motargumentet kan vel være at for alt jeg vet at innspillingen skal låte litt «rundt» og ikke det «atakket» som dine høyttalere leverte…….og som tiltalte meg veldig. Ankepunktet mitt i opplevelsen var at det «tonale» (i mangel av et bedre ord) på vokal og instrumenter låt «annerledes» enn hva jeg er vant med, og i mine ører ikke på en god måte. Jeg snakker selvfølgelig ikke om natt og dag, men det var noe der som låt «fremmedartet» for meg, uten at jeg klarer å beskrive det bedre eller referere til hvor i frekvensspekteret det lå. Forhåpentligvis får jeg også hørt høyttalerne når de er ferdig tunet, og blir sittende med et fett glis på både dynamikk og sound
Det mest skuffende på demoen hadde forøvrig ingenting med lyden å gjøre, men at @alphamale ikke serverte pizza på gangen![]()
Nå var aldri formålet med min kommentar en voldsom diskusjon om Børresen i godeste @Karmana tråd. Synes det var kjekt å lese om hans inntrykk på messen, men det kom kanskje litt feil ut.Helt greit å ikke like lyden av en høyttaler. Vi har alle være referanser og lyd vi liker. Og selvfølgelig et rom som de skal spille i.
Har selv hatt Børresen høyttaler nå i 2-3 år, og kjenner meg ikke igjen på hvordan hvordan du beskriver dem.
Du viser til tester, og da lurte jeg på hvilke du viser til ? C3 er en helt ny høyttaler.
Når det gjelder tester av andre utgaver av Børresen, så har Erin's corner målinger av X3 som ikke er bra. Michael Børresen har kommentert denne.
En annen måling jeg leste var i siste Hifi & Musikk. Dette var for lillebroren X2, og den kurven var helt annerledes enn den Eirin hadde. Det var en helt jevn kurve. kun med en liten dipp rundt 2,5 khz. Den hadde ikke hevingen rundt 80hz, fallet rundt 220hz og heving rundt 2 khz som Erin hadde og kritiserer høyttaleren for. Så hva er korrekt?
Men å karakterisere Børresen høyttalere generelt som å være høyst u-lineære synes jeg å ha et veldig tynt grunnlag.
Hadde nok ikke hatt Børresen hvis det hadde vært tilfelle. Hadde tidligere YG Hailey 2.2 som hadde de beste målinger, men synes mine Børresen låter bedre spesielt på den musikken jeg spiller, bl.a.mye jazz. Har ikke sett målinger på modellen jeg eier. Kjøpet er basert på lytting i forskjellige rom og mitt eget. Og synes lytting er det avgjørende. Og bassene spiller med en stoisk ro![]()
Var visst noe i veien med høyttalerne, så det ble lang nese for både utstiller og oss.
Til presisering.De er meget lett gjenkjennbare med de to "tørkerullene" i midten som formidler mellomtone.
Der ser du.. misforstår igjen! Du tror jeg er en surpomp bare fordi jeg innimellom er seriøs...Det var nå bare ment som et morsomt spark på grunn at du igjen dro frem Børresen i tråden. Kanskje du skal ta deg wienerbrød og se om sukkeret får opp blodsukkeret![]()
Hvis innlegget ditt var sjeldent seriøst, så må du gjerne fortsette i egen tråd. Det kreves fingerspitzengefuhl å bade i egen fortreffelighet og samtidig pisse på tilnærmingen til meg og en del andre på HFS. Hvis du tror jeg er provosert, så er det helt rett! Jeg tåler egentlig ganske mye, og det du skriver har jeg hørt før uten at jeg bryr meg, men når du drar meg og alkolisme inn i tråden min, så er du bare så far out og provoserende at det ikke er særlig morsomt!Der ser du.. misforstår igjen! Du tror jeg er en surpomp bare fordi jeg innimellom er seriøs...![]()
???så er du bare så far out og provoserende at det ikke er særlig morsomt!
«Blogge om bikkjer, mat og alkoholismen og klage på eller unngå alt som går i dybden av et emne.» (kommentar fra @MakkinTosken I et sitat over, som jeg desverre ikke får linket til…)Hvis innlegget ditt var sjeldent seriøst, så må du gjerne fortsette i egen tråd. Det kreves fingerspitzengefuhl å bade i egen fortreffelighet og samtidig pisse på tilnærmingen til meg og en del andre på HFS. Hvis du tror jeg er provosert, så er det helt rett! Jeg tåler egentlig ganske mye, og det du skriver har jeg hørt før uten at jeg bryr meg, men når du drar meg og alkolisme inn i tråden min, så er du bare så far out og provoserende at det ikke er særlig morsomt!