Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Liten tur innom fra den italienske utposten Gorizia. Skikkelig italiensk husmannskost skylt ned med en passende rødvin og toppet med en staselig Grappa.

Nå litt HFS på hotellet mens jeg lytter til den siste platen til Jason Isbell på IPaden. Hadde gledet meg skikkelig til denne, og førsteinntrykket er bra, men han har nok gått et lite skritt for mye mot køntri etter min smak.

I morge, Zagreb here we come :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du har vunnet heder og ære, E.Largo! Balkongen til Julie i Verona, nærmer bestemt turistnæringens definisjon av hvilken balkong vi snakker om ;)
    Sto en moderne Julie på balkongen i forgårs. Svart hår og full av tattiser. Funket!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Imponert over Zagreb! En by som fortjener en skikkelig storbyferie! Til og med hva som henger i vinduene hos plate-pusherne borger for kvalitet.

image.jpg

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.032
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Morsomt Tom!

Har lest om den demokratisk valgte balkongen i Verona, en by som ellers står på pri-lista vår,
    så spørs det bare om neste Italiatur går nord eller sør...

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lurer på hva budskapet egentlig er i storyen.. For William likte å bygge inn flere budskap enn de åpenbare..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lurer på hva budskapet egentlig er i storyen.. For William likte å bygge inn flere budskap enn de åpenbare..
    Det er du har vært engelsklærer, ikke jeg, jeg tok bare et svett bilde :cool:;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror heller mitt mellomfag i filosofi hadde kommet til sin rett her.. Men jeg har ikke peiling.. Og jeg tror jeg er svettere enn deg..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har du stått på så fælt a' HC .. 8)
    Her er det så varmt så vet ikke om jeg gidder.. :eek:
    Din røver! Når man er jomfru lar man seg ikke stoppe av litt varme. Litt fuktighet her eller der spiller ingen trille ;)

Kan ellers rapportere om at Sofia i 30 grader med en tørr fønvind er helt konge, sammenlignet med de europeiske pizzaovnene vi har vært innom. Har forøvrig aldri skjønt hvorfor det er bilkø inn i Serbia; at det er bilkø ut er lettere å forstå :D

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.032
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Tror heller mitt mellomfag i filosofi hadde kommet til sin rett her.. Men jeg har ikke peiling.. Og jeg tror jeg er svettere enn deg..
    Romeo og Julie kan forstås på flere plan, men "fasiten" får vi nok aldri...

Til tross for at det skal være en romantisk historie, er det gjennomgående temaet hvordan hat, motvilje og fordommer ødelegger oss, og det
    er da også de mekanismene som tar livet av alle fem som dør i stykket.

Samtidig utspant det seg en parallell kjærlighetshistorie i den engelske adelen på den tiden Shakespeare skrev Romeo og Julie,
    og det er mye mulig at stykket var en samtidig kommentar til dette, samt en advarsel til de to det gjaldt om hvor farlig deres romanse var....

/ Morten

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.088
    Morsomt Tom!

Har lest om den demokratisk valgte balkongen i Verona, en by som ellers står på pri-lista vår,
    så spørs det bare om neste Italiatur går nord eller sør...
    Verona anbefales på det varmeste Lagga. Virkelig en pittoresk by.
    Så kan man sitte på torget midt i byen og nyte "fæle" italienske rødviner, kaffe og en utmerket amarone grappa.
    Utsikten vil da være direkte på et romersk amfi som er 50 år elder enn Colosseum i Roma som benyttes flittig til konserter.

DSC01193.jpg
    Inn til venstre ligger handlegaten hvor kredittkortet fort kan gå varmt på italienske designerklær.
    I en sidegate vil du plutselig snuble over Juliets veranda.
    Det er ikke til og unngå. Her sett fra en annen vinkel.

DSC01208.jpg

God tur videre TOMZ.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt at Lagga og Powern bidrar! Både mer opplysende og bedre sagt enn undertegnende kunne kvekket av seg.

Etter et lite magadrag bak rattet de siste par dagene har vi endelig nådd Svartehvet. Datter med samboer, sønn og et par småtroll de har med er vel innstallert i vår leilighet. Vi har hanket inn datterdatter og installert oss i en leilighet som vi har leid av en venn til en sympatisk pris den første uken. By the way, det mørket på bildet er havet :) Blir bra dette!

image.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå venter jeg kun på bilde av karmanjana i sin gule speedo...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ekte glede er når din 16 årige sønn, som du musikkmessig hadde gitt opp for en stund siden, spør deg i bilen om han kan sette på en skikkelig bra låt han har hørt med Nick Cave :D

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ser ut som en bassrefleks på baksiden av disken. Lyden er iallefall slik bassrefleks er. Lett utflytende og med uklare transinter. Og med en utforming som gjør at en aktivt må gå inn for å bruke den, uten dermed sagt at en liker det en får... :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser ut som en bassrefleks på baksiden av disken. Lyden er iallefall slik bassrefleks er. Lett utflytende og med uklare transinter. Og med en utforming som gjør at en aktivt må gå inn for å bruke den, uten dermed sagt at en liker det en får... :cool:
    Nei se der, det lurer gjedder i sivet på de østlige breddegrader også :) Du burde visst det selv, men jeg skjønner at onkel Tom må ile til unnsetning. Du skal nå ikke bruke tiden på haifai, men het dampende høyerotisk sex! :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begynner så smått å nærme seg tiden for å sette seg i bilen og kurse tilbake til Nederlandene, men fremdeles koser vi oss i vår internettfrie leilighet i Bulgaria. Dro for noen år siden med meg en gammel Bose-sak nedover som jeg benytter sammen med en 160GB IPod. IPod er vel utgått på dato, men da passer den jo aldeles glimrende i en ferieleilighet :)

Blir alltid like overrasket når jeg kjører i gang den lille Bose-saken. Skikkelig potent lyd fra en så liten rakker :) Nesten så jeg ikke savner anlegget hjemme, men bare nesten :D
    image.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.232
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Begynner så smått å nærme seg tiden for å sette seg i bilen og kurse tilbake til Nederlandene, men fremdeles koser vi oss i vår internettfrie leilighet i Bulgaria. Dro for noen år siden med meg en gammel Bose-sak nedover som jeg benytter sammen med en 160GB IPod. IPod er vel utgått på dato, men da passer den jo aldeles glimrende i en ferieleilighet :)

Blir alltid like overrasket når jeg kjører i gang den lille Bose-saken. Skikkelig potent lyd fra en så liten rakker :) Nesten så jeg ikke savner anlegget hjemme, men bare nesten :D
    Vis vedlegget 331700
    Skjønner deg godt je T, denna er jo mye finere og spiller ræva av fuglene, helt sikkert:cool::cool:

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 331700
    Skjønner deg godt je T, denna er jo mye finere og spiller ræva av fuglene, helt sikkert:cool::cool:

gismo
    Blir i hvert fall foret med tøff musikk i motsetning til skipsgulvkassene på stylter :cool::cool:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.778
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    "gammel BOSEsak"
    Alt er relativt!

Ser ut som du har hatt en opplevelsesrik sommertur Karmana.
    Nok en HFS`er med sans for Bella Italia skjønner jeg.
    Og det forstår jeg godt.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    "gammel BOSEsak"
    Alt er relativt!

Og det forstår jeg godt.
    Bose-greien nærmer seg 10 år. Er den ikke nesten vintage da :)

Italia er konge bare en slipper unna de værste norditalienerne...

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.232
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    "gammel BOSEsak"
    Alt er relativt!

Og det forstår jeg godt.

Sitter du å svetter i rødvinsrus med en øl på toppen ennå, eller er du "on the road again"....:rolleyes:;)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    "gammel BOSEsak"
    Alt er relativt!

Og det forstår jeg godt.

Sitter du å svetter i rødvinsrus med en øl på toppen ennå, eller er du "on the road again"....:rolleyes:;)

gismo
    Leverer poden på flyplassen i morgen. Vi setter oss i bilen natt til tirsdag med kurs for Nederlandene. Første stopp Debrecen i Ungarn. Satser på å benytte kvelden til å få spiriten opp hos de lokale supporterene slik at de kan støtte Debrecen i kampen mot lekelaget fra bartebyen på onsdag. Alle monner drar ;)

Antar avgang mot Spania er nært forestående. Kos dokkar!

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.232
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    "gammel BOSEsak"
    Alt er relativt!

Og det forstår jeg godt.

gismo
    Leverer poden på flyplassen i morgen. Vi setter oss i bilen natt til tirsdag med kurs for Nederlandene. Første stopp Debrecen i Ungarn. Satser på å benytte kvelden til å få spiriten opp hos de lokale supporterene slik at de kan støtte Debrecen i kampen mot lekelaget fra bartebyen på onsdag. Alle monner drar ;)

Håper dere har hatt fine dager der nede, god tur hjemover inkl stopper med med supporter "oppfyring" etc....;)
    Det er ennå nesten 2 uker før vi fyrer opp til den flotte og frodige øya ute ute i Middelhavet, mye annet å henge fingra i her hjemme før den tid, ferie er ikke ferie så sant man ikke reiser bort....:cool::rolleyes:
    Beisekoster og spann, stiger, gardintrapper og dritt står å venter på gismo...:p

gismo

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vil bare takke offiseren for en overraskende og gledelig gave i anledning ting og tang. Nå ble det ikke tur denne gangen, men håper å se deg vakre åssyn senere i høst/vinter. Kan faktisk vurdere å spille litt musikk for deg og. Får du med deg den andre "gaven" jeg fikk hos deg, ta den gjerne med. Turde ikke pga toll og tull. Velkommen hjem!

Og under, gaven. et bokssett med cd plater hvor van Dalen har bidratt. Veldig skjøy :)

tomz11.png

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

gismo

Håper dere har hatt fine dager der nede, god tur hjemover inkl stopper med med supporter "oppfyring" etc....;)
    Det er ennå nesten 2 uker før vi fyrer opp til den flotte og frodige øya ute ute i Middelhavet, mye annet å henge fingra i her hjemme før den tid, ferie er ikke ferie så sant man ikke reiser bort....:cool::rolleyes:
    Beisekoster og spann, stiger, gardintrapper og dritt står å venter på gismo...:p

gismo
    Kjekt å ha noe å glede seg til og misunne andre som er tilbake i arbeid :mad::D

Er en grunn til at jeg anser meg ferdig med enebolig.....trur eg.....

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vil bare takke offiseren for en overraskende og gledelig gave i anledning ting og tang. Nå ble det ikke tur denne gangen, men håper å se deg vakre åssyn senere i høst/vinter. Kan faktisk vurdere å spille litt musikk for deg og. Får du med deg den andre "gaven" jeg fikk hos deg, ta den gjerne med. Turde ikke pga toll og tull. Velkommen hjem!

Og under, gaven. et bokssett med cd plater hvor van Dalen har bidratt. Veldig skjøy :)

Vis vedlegget 332285
    Kjekt at du satte pris på oppmerksomheten HC :)
    Litt skeptisk til at du feiget i tollen, og vil ha meg til å gjøre det :rolleyes:;) Jaja, har dradd med meg verre ting jeg :p

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn