Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.519
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^Du spiller vel hele BERLIN da?:rolleyes:
    Låtene hører jo sammen som en fortelling om paret som fortaper seg i sex & drugs & rockn`n roll.
    Dette er Lou Reed for viderekomne, og det kan fort ende i overdose,-for å si det slik:cool:.

Dette er albumet som kom etter TRANSFORMER, som Reed med ganske mye hjelp fra Bowie hadde relativt grei suksess med.

I stedet for å seife, med å lage mer musikk i Transformerlandskapet kommer dette her.
    What The F.! Det ble ingen ytterligere opptur, men kunst ble det absolutt. Mørkt.

Måtte bare, -er jo oppflaska på Lou Reed og Abba.:)

mvh

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ^^Du spiller vel hele BERLIN da?:rolleyes:
    Låtene hører jo sammen som en fortelling om paret som fortaper seg i sex & drugs & rockn`n roll.
    Dette er Lou Reed for viderekomne, og det kan fort ende i overdose,-for å si det slik:cool:.

Dette er albumet som kom etter TRANSFORMER, som Reed med ganske mye hjelp fra Bowie hadde relativt grei suksess med.

I stedet for å seife, med å lage mer musikk i Transformerlandskapet kommer dette her.
    What The F.! Det ble ingen ytterligere opptur, men kunst ble det absolutt. Mørkt.

Måtte bare, -er jo oppflaska på Lou Reed og Abba.:)

mvh
    Bøyer hodet ydmykt, og småsparker litt flaut i asfalten........det var samleplaten jeg hørte på ;) Ny historie for meg, men skjønner helt klart at det er på tide å få ørene på stilk og spille gjennom Berlin :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Berlin var alltid min favoritt av Reed da jeg var yngre. I dag er jeg ikke like sikker lenger nå som jeg setter enda mer pris på pophåndverk, men det er uansett en av topp-favorittene. Kanskje #1. Når vi ser bort fra Velvet Underground, selvsagt. Som jeg var så utrolig heldig å se live i 1993. :cool:

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Heisan
    Gratulerer med super DAC. Den lå på min short list også, men det ble MSB her i huset.
    Kos deg med digitalis vulgaris

RBN
    Hehe, takk skal du ha, RBN :) Regner med du har ekstra gode dager på lytterommet ditt for tiden. Har vel ikke skjedd like store endringer siden 92 i området ditt :cool:;)
    Trives godt nå ja. I 1992 tror jeg Hamar by begynte planleggingen av min mottakelse. Jeg flyttet hjem i 1995, så det var kanskje en enda større hendelse for byen og dens innbyggere, enn de siste innkjøp:rolleyes::cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Berlin var alltid min favoritt av Reed da jeg var yngre. I dag er jeg ikke like sikker lenger nå som jeg setter enda mer pris på pophåndverk, men det er uansett en av topp-favorittene. Kanskje #1. Når vi ser bort fra Velvet Underground, selvsagt. Som jeg var så utrolig heldig å se live i 1993. :cool:
    Tøft! Jeg husker definitivt ikke alle konsertene jeg har vært på i mitt liv, men Velvet Underground ville jeg definitivt husket! :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tøft! Jeg husker definitivt ikke alle konsertene jeg har vært på i mitt liv, men Velvet Underground ville jeg definitivt husket! :)
    Ja, jeg skal nok bli kraftig dement før jeg ikke husker den konserten lenger. Moe Tucker gjorde faktisk en god figur som erstatning for avdøde Nico når hun ikke bare gjorde jobben sin bak trommene, så den konserten var henimot en perfekt opplevelse. ;D

Det er et solid flashback av den gode typen hver gang jeg finner fram denne liveplaten som ble spilt inn i Paris et par uker før jeg så dem.

velvetunderground271172.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Klargjøres for vel en times kjøretur i morgen til det nærmeste jeg kommer Bergen her nede, Rijsbergen. Audio Valve importøren/forhandleren her nede skal få kikke på den døde XLR-utgangen på Eclipsen. En kjekk kar som jeg har vært hos et par ganger tidligere. I tillegg til å ha god kaffe forhandler han høyttalere som han bygger selv, så litt kvalitetstid i Rijsbergen er bare av det gode :)

IMG_1499.jpg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.887
    Klargjøres for vel en times kjøretur i morgen til det nærmeste jeg kommer Bergen her nede, Rijsbergen. Audio Valve importøren/forhandleren her nede skal få kikke på den døde XLR-utgangen på Eclipsen. En kjekk kar som jeg har vært hos et par ganger tidligere. I tillegg til å ha god kaffe forhandler han høyttalere som han bygger selv, så litt kvalitetstid i Rijsbergen er bare av det gode :)

Vis vedlegget 412000

Skal whiskyen benyttes til desinfisering av Eclipsen eller eieren?
    Ble pokker ta meg whisky tørst :rolleyes:
    Da blir det Aas juleøl og Arran 14 years single malt på far i morgen.
    God tur Karmana.

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    4.884
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Unn deg en Glenfarclas eller en Glendronach du Power'n, de er nydelige..;)

M

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 412000

Skal whiskyen benyttes til desinfisering av Eclipsen eller eieren?
    Ble pokker ta meg whisky tørst :rolleyes:
    Da blir det Aas juleøl og Arran 14 years single malt på far i morgen.
    God tur Karmana.
    Hehe, bare som smøring når jeg vandrer inn døren for å gjøre ham ekstra velvillig innstilt ;) Trengs egentlig ikke. Blir vel litt bekymret hvis han umiddelbart benytter den til innvortes bruk kl 13:00 i morgen ;)

Høres ut som om du har en god plan gående i morgen. Ser at det begynner å bli slunkent med god whisky hos meg. Forklaringen er enkel. Jeg har benyttet familiens flyreiser det siste halvåret til å begynne å flytte de sterke vinene hjemover i små porsjoner, en aktivitet jeg kommer til å opprettholde :) Blir vel en råd med fredagskvelden likevel :D

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Debut på svarte fredag handling. Spontankjøp, men tror det blir helt greit :)

IMG_3229.jpg

D

Dåbbel J

Gjest

M
    Omtrent alle whiskyer som starter på G er for kvinnfolk :cool:

Go hælj alle sammen ;)

Her er kveldens soundtrack - pompøst så det holder.....

Bør passe for HCS :rolleyes:

Ikke for hardt for sarte ører heller.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble definitivt for pompøst for meg, men en riktig så god helg skal du få, JJ :) Hadde smakt med en whisky i dag, men er invitert over til noen folk som serverer brennevin av det lettere slaget. Klarer sikkert å tvinge det ned ;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.887

M
    Omtrent alle whiskyer som starter på G er for kvinnfolk :cool:

Go hælj alle sammen ;)

Hehehe...nuvel, jeg drikker gjerne din tilmålte porsjon med Glenlivet 18 years hvilken dag som helst Dobbel J :cool:
    Ellers er Arran 14 years og Scapa 16 years single malt favorittene så langt her i huset fra en whisky rookie.
    Øygutta har noe for seg synes jeg.
    Riktig god hælj til deg også.

D

Dåbbel J

Gjest
    Singel Malt har alltid vært en slager i det huset.

Øygutta som sår, høster og brenner sitt eget korn står høyt i respekt her.
    Vi alle har våres forskjellige favoritter, enten det er haifai eller SM.

Livet skal nytes på best måte for en selv, med sine.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Debut på svarte fredag handling. Spontankjøp, men tror det blir helt greit :)

Vis vedlegget 412151
    Hehe....en ny planke:rolleyes:
    Skal man først handle på svart fredda....så må man skjele litt bort på Evo...;):cool::cool:
    Til lykke med LG'n, sekkert bra kjære venn!

gismo
    Kjøpe lydplanke var noe jeg skulle gjort for lenge siden, men ikke har fått rotet meg til før nå. Samma hvilken fredag det er, alltid greit å spare noen tusenlapper :) Lydplanken gir i hvert fall atskillig større forskjell enn en del andre endringer jeg har gjort på haifaien ;) Jeg spurte forresten selger om det gav forskjell i lyden med å bruke den medfølgende optiske kabelen sammenlignet med en HDMI. Han svarte nei, og kikket på meg som om jeg var gal. Han har nok rett i begge deler ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 412000
    Da har min Eclipse blitt sjekket ut hos importøren her nede. Han kunne bekrefte det jeg visste på forhånd, det er ikke signal ut på XLR-utgangen :p Jaja, da er det i hvert fall ham som tar dialogen videre opp mot Audio Valve :)

IMG_3226.jpg

Han lager som sagt høyttalere på bestilling. De uferdige er transmisjonslinje og skal bestykkes med Focal-drivere, mens de ferdige er lukket kasse.

IMG_3227.jpg
    IMG_3228.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg liker vakre ting, og få ting ting kan være så flott som en platespiller. Denne gamle klassikeren i ny innpakning er bare en visuell fryd for øyet :) Nesten så det er verdt å knuse sparegrisen, men bare nesten...:)

IMG_1039.JPG

IMG_1040.JPG

D

Dåbbel J

Gjest
    Lekkre kverner begge to.... ;) siste mann blir litt over the top utseendemessig imo.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.519
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat passe:

Etter å ha bomba tråden med analogue works skal jeg love å oppføre meg pent resten av kvelden.

Minner om denne:

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    4.884
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Over til Sport;
    I serien "whisky jeg må smake før jeg dør" har vi i dag kommet fram til:
    20161126_165213.jpg

Liddesdale!
    Hvis man kan avstå røyksmak, tang og tare med sjøsprøyt så er dette berre lekkert:)
    En dyp, varm og ultrakompleks smaksopplevelse, til og med et hint av english Christmas Pie. Avsindig laaaaaaang og varm ettersmak.
    Blir laget i Batch'er på ca 1400-1500 flasker, og i ny og ned.
    Ca 800kr på Polet. Løp og kjøp!

M

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sidemonterte basser.....gammal AP entusiast Karmana??:rolleyes:;)

Vis vedlegget 412339

gismo
    I hvert fall ut fra utvendig design. Burde egentlig ha spurt ham om det. På den annen side så er alle de høyttalerne jeg har sett hos ham vært basert på transmisjonslinje, foruten den ene her som er en lukket konstruksjon. Har selv ingen erfaring med AP, men gjetter bassrefleks....

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Akkurat passe:

Etter å ha bomba tråden med analogue works skal jeg love å oppføre meg pent resten av kvelden.

Minner om denne:

Teppebombing med vakre ting er jo bare av det gode :)

Sjekket ham ut da jeg så tipset ditt forleden dag. Ble pent, men litt kjedelig. Skal snart ut å leke høy og mørk i Utrecht, kan vel da være passende å gi ham en ny sjanse i morgen tidlig :rolleyes::)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Over til Sport;
    I serien "whisky jeg må smake før jeg dør" har vi i dag kommet fram til:
    Vis vedlegget 412344
    Liddesdale!
    Hvis man kan avstå røyksmak, tang og tare med sjøsprøyt så er dette berre lekkert:)
    En dyp, varm og ultrakompleks smaksopplevelse, til og med et hint av english Christmas Pie. Avsindig laaaaaaang og varm ettersmak.
    Blir laget i Batch'er på ca 1400-1500 flasker, og i ny og ned.
    Ca 800kr på Polet. Løp og kjøp!

M
    Takker! Notert! Kanskje de har den på vårt militære utsalg med sympatiske priser. Må sjekkes :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Søndagen går altfor fort når man setter seg til med streaming og Rolling Stone sine 500 beste album gjennom tidene. På tide å dra seg opp av stolen, og komme seg ut :)

500 Greatest Albums of All Time | Rolling Stone
    Ser endel grunner til å komme seg ut på den lista ser ja.. 8). Lister.. :p
    Pøh, man kan mene hva man vil om lister, men de er ypperlig til å fange opp musikk som har gått under radaren, eller i den allerede så velfylte glemmeboken :) Mye interessant å finne eller gjenoppdage på Rolling Stone sin liste, og så blir det jo ekstra kjekt for oss som har så stor platesamling at vi har umiddelbar tilgang ;) Nå en dobbel espresso, en stor belgisk vaffel og The Modern Lovers som ble funnet i glemmeboka. Ah, livet leker :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har Tidal-anal jeg og så det så... :mad:;)..Og langt flere plater og cd'er..Så klager ikke..Lister er for usikre menn med behov for å ta kontroll på det lille de kan , fordi kjerringa styrer resten.. Kylling..:)

Men ja, mye artig på den lista... Forøvrig, trodde ikke jeg skulle si det, men har blitt fan av strømfiltre.. :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har Tidal-anal jeg og så det så... :mad:;)..Og langt flere plater og cd'er..Så klager ikke..Lister er for usikre menn med behov for å ta kontroll på det lille de kan , fordi kjerringa styrer resten.. Kylling..:)

Men ja, mye artig på den lista... Forøvrig, trodde ikke jeg skulle si det, men har blitt fan av strømfiltre.. :cool:
    IMG_1044.JPG

Tidal og greier! Skjønner at fremtiden også trenger seg på i de grissgrendte strøk :cool: Spennende med strømfilteret. Regner med du etter hvert kommer med noen beskrivelser i tråden din :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke den mest forseggjorte søppelmailen som jevnt og trutt lander i inn-boksen min, men definitivt den mest morsomme ;)

Hei Tom

Få en penis av armert betong på nøyaktig 30 sekunder!
    Det vil føles som om det er konstant høyvann i penisen som vil være oversvømmet av kraft. Den vil utvide seg som en overdimensjonert boaslange.

Driv kvinner til vanvidd av begjær og nytelse!

Bestill nå

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I Hilversum klargjøres det for den store finalen med Magnus Carlsen. I den forbindelse har jeg vært en tur på snoperen på hjørnet. Den ene er en blended som jeg har hørt skal være knakande god sammenlignet med mange dyrere single malt. Fasinerende navn når det uttales på bergensk :) Alternativet er et lite spesialglass med enten Ballantines 17 år, Glenlivet 18 år eller Chivas Regal 18 år. Livet er fullt av tøffe valg ;)

IMG_3230.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn