Gjør ikke noe forskjell.Dazed skrev:Hjelper det å ikke kjøre med vridd drivrem?
/Rubyred
Gjør ikke noe forskjell.Dazed skrev:Hjelper det å ikke kjøre med vridd drivrem?
Så flott. Må hele lageret løftes ut for å komme til?shaunv skrev:Det er tre hvite skruer i lageret du kan justere vinkel med.
Ja desverre.Rubyred skrev:Så flott. Må hele lageret løftes ut for å komme til?shaunv skrev:Det er tre hvite skruer i lageret du kan justere vinkel med.
/Rubyred
Nei. Ikke nødvendigvis. Jeg hadde hele lageret ute og det krevde hammer og brekkjern.shaunv skrev:Ja desverre.Rubyred skrev:Så flott. Må hele lageret løftes ut for å komme til?shaunv skrev:Det er tre hvite skruer i lageret du kan justere vinkel med.
/Rubyred
Skruene er rett montert ja.hel skrev:Men aller først. Er de to skruene rett mot motoren?
Gjør ikke det hos meg. Har altid brukt metoden med det innerste sporet ved justering av antiskating. Funker utmerket.hel skrev:Hvis senen ikke butter når armen er på innerste rille så er den korrekt montert ja.
Takk for all hjelp HELhel skrev:Her er noe fra Cardas:
http://www.partsconnexion.com/wire_tonearm_cardas.html
Koster ikke mye dette. Utfordringen blir vel å trekke kabelen. Du må sjekke hvor mye det er plass til.
Du får sikkert gode tips om du lager en tråd her under vinyl som du kaller "trenger hjelp til trekning av kabel i armen" eller noe i den gata!
Æ![]()
Takk for tipset. Ser ut som Cardas er akkurat det jeg trenger.hel skrev:Det må da være noen her på berget som har stappa sand inn i et rør før :![]()
Beklager, var kanskje litt stygg den der :-\hel skrev:LMC maser også om den tapeten. Min kunstneriske kone valgte den når vi totalrenoverte for 4 år siden. Tror den kostet like mye som en ok MC pickup![]()
Du har nyere spillerRubyred skrev:Gratulerer HEL. Ser bra ut. Vakker spiller. Velger å ikke kommentere tapeten.;D
Ser at din WTT Classic spiller ser andeledes ut enn min. Er din nyere? (min har et rundt hull til motor). Hva er i såfall forskjellen!
Skulle gjerne bestilt litt smådeler, som belte, protractor osv. Hvor kan dette lettest bestilles?
/Rubyred
Pokker, det var synd. Det viktigste var original protractor. Trenger vel den, for korrekt oppsett av min nye Benz.hel skrev:Jeg vet ærlig talt ikke hvor vi skal bestille deler når Stanalog er tyste som en Nelson Pass First Watt 8)
Hva med å kjøpe en halvmeter eller så med f.eks AN sølvkabel (selges på rull) eller eksperimenter med ulike kabler til du finner din favoritt.Rubyred skrev:Gjør ikke det hos meg. Har altid brukt metoden med det innerste sporet ved justering av antiskating. Funker utmerket.hel skrev:Hvis senen ikke butter når armen er på innerste rille så er den korrekt montert ja.
Skal også bytte internkablingen i armen. En tidligere eier har kuttet armkabelen, og tapet fast en utvendig kabel.
Noen tips om en myk, og vellydende erstatning?
Legger ved et bilde.
![]()
/Rubyred
Jeg har en kopi som jeg har laminert. Funker det.Rubyred skrev:Pokker, det var synd. Det viktigste var original protractor. Trenger vel den, for korrekt oppsett av min nye Benz.hel skrev:Jeg vet ærlig talt ikke hvor vi skal bestille deler når Stanalog er tyste som en Nelson Pass First Watt 8)
/Rubyred
http://www.vinylengine.com/ har noen protraktorer til nedlasting og utskriving - det fungerer brillefint og man kan leke med ulike geometrier.Rubyred skrev:Pokker, det var synd. Det viktigste var original protractor. Trenger vel den, for korrekt oppsett av min nye Benz.hel skrev:Jeg vet ærlig talt ikke hvor vi skal bestille deler når Stanalog er tyste som en Nelson Pass First Watt 8)
...
hel skrev:Jeg har en kopi som jeg har laminert. Funker det.
Godt jeg ikke er alene..... :hel skrev:Har Teflonhukommelse