Whiplash's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Samma her Last One. Sa det til Evo i stad også, er noe eget med den gamle varme vintage lyden. Har tro på denne men ikke hørt på den enda. men Japanske forsterkere pleier å være bra saker. God kvalitet og lyd.

Er jo ingen lettvekter heller denne her, selv om den ikke er det aller råeste Sansui har laget. Sansui brukte visst JBL høyttalere når de testet forsterkere ( kilde Evo :) ) så mulig ett par JBL L100 eller noe hadde vært god match.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Ja Heresy er muligens solgt. Men har jo Klipsch KG3 som er ganske lik lyd, bare litt dårligere mellomtone. Men kanskje jeg får kalde føtter og beholder Heresy. Heresy er om ikke annet mulig å kjøpe igen. Værre med KG3. Så KG3 trakk jeg fra finn.

Disse vintage KEF hadde vært en artig ting å prøvd med Sansui'en. Her testet med en mindre Sansui.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.852
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Sansui er veldig bra,mange som hadde blitt overasket om de hører det på moderne høyttalere. Eller vintage JBL da er Sansui i sitt ess. Testet AU-D 9 som er modellen under den du har kjøpt på klipsch forte II crites oppgradert og det låt kanon bra. På Tannoy DC 6 låt det også veldig bra.

O

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Sansui AU D-11 ble laget i 1984. Begynner å bli noen år siden. Terminator ( I ) hadde premiere på kino, Miami Vice gikk på tv. Frank Zappa og Bob Marley ga ut skiver. Talking Heads spilte denne live i 84'

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.852
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Har testet mange nyere forsterkere som låter dritt i forhold til eldre Sansui forsterkere,bla et anerkjent engelsk merke som låt flatt og utrolig kjedelig i forhold og hadde en ut pris på 25000kr ;)

O

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Verdt å kjøre noen timer å gi 10k for disse ? Bare fordi man er veldig nysgjerrig på hvordan de egentlig låter med Sansui'n nevnt litt før i tråden her..
    Noen som evt har eid de og kan fortelle noe om de ( helst negativt ) ;).

Kef Reference Model 105 Series ll .jpg

Kef Reference Model 105 Series ll

hammershaug

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Antall liker
    1.137
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Har ikke eid Kef.
    85dB men har visst en pen impedanskurve. Tipper at de låter litt tørt og kjedelig for deg, men her er jeg muligens på tynn is... De ser pene ut i hvertfall.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.852
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Njaaaaa,tror jeg hadde funnet noen andre. Amerikanske passer bra til Sansui ;)

O

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Trodde du solgte for litt tømming og gulvplass. De der tar jo litt... gulvplass.

Du har jo KG3 og Tannoy som du kan leke litt med først. Ingen av de er noen småtasser.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Ja plan A er å rydde litt her nå Last One :cool: Hadde de KEF'ene stått litt nærmere hadde jeg nok uansett kjørt og hørt på dem.

Sitter og leser litt om DIY. Enda ikke bestilt elementer og delefilter til mitt vår prosjekt. Mye god inspirasjon på nettet, men kommer selvfølgelig ikke til å få til noe i nærheten selv. Eneste jeg håper på et å få til noen rett kappede firkanta kasser som spiller bra. Utseende får man ikke bry seg så mye om.

RBR_veneer_and_poly.jpg
    diy.jpg
    diy2.jpg
    diy3.jpg

Sist redigert:

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Da er to stk forsterkere prøvd på pc plassen og forkastet. En på lån og en jeg fikk. Takke f* for at jeg kjøpte Sansui'en av Evo så jeg har noe å sette der når skiten som er her nå ryker på el returen.

En skive jeg har kjøpt to ganger, en som LP ( borte vekk ) og en gang som CD ( ga bort etter ripping til flac ) denne er helt gull. Skal kjøpes på LP igjen om den er å få tak i. Hound Dog Taylor and the Houserockers. Har 9 stk CD'er med han inkl tribute albumet og ett par live album. Ønsker alle her inne en strålende flott helg, meldt dårlig vær her og det er jo perfekt mulighet til å spille musikk :)

Vedlegg

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    'Takk' til Jap_Harmony for å lede meg inn i fristelsen. Ebay er farlige saker å sitte å surfe på..

Tannoy-Autograph-Box-&-Tannoy-12'-Vintage-Red-Monitor-speaker-Reproduce-Japan-97k.jpg

97k i norske...

VINTAGE-TANNOY-15-MONITOR-RED-ORANGE-DUSTCAP-LSU-HF-15L--SERIAL-Nr.039734.jpg

30-40k norske..

TANNOY-LITTLE-RED-MONITOR.jpg

Nesten 100.000kr takk

Tannoy-Chatsworth-Monitor-Red-12-Vintage-Speakers-Martin-Hannett-Joy-Division-54k.jpg

54k

Så ingen billige godbiter å finne på ebay heller så langt :) Jap_Harmony hadde vel litt mer flaks om han fikk de fra Tyskland ?

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.779
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ja ebay og japanske auksjons sider er skumle greier ;)blei visst ikke de fra tyskland men satser på at det blir noe annet gøy som forhåpentligvis ikke trenger å koste alt for mye :)

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Her skjer det ikke stort på anlegg delen. Men det er alltid ett godt tegn. Må si Tannoy passer bare bedre og bedre for min del for hver dag som går. Spiller mer musikk og skivene spilles helt ut uten å hoppe over sanger. Her blir det hørt på alt fra klassisk musikk, gammel blues, køntri og gammel poprock som Foreigner. Good times. :)

Tok ett tur og knipset litt streetphoto idag, fikk tatt ett par nye bilder av Ingar Aasen alias Art Ranger og endel andre folk ute på gata med flott lys. Litt vår i lufta nå. Foto er en hobby som jeg bruker tid på. Musikk og foto er avkobling for min del.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Nytt VS gammalt, merkbar kvalitets forskjell på lyden, likevel har jeg sans for musikken fra kassett :) Kan jo være pga endel av musikken ikke er å få tak i lenger.

• Liker
    Reaksjoner: TT.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Aner ikke Last One.
    Varebilen som skal hente den har webcam, så alt er i trygge hender på profesjonelle folk.
    cheek.jpg

Sist redigert:

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Har nå landet sånn 90% på dette DIY kit'et Seas kit A26
    . Langt fra 'highend' men har litt trua på at det skal fungere på mye av musikken jeg spiller, men sikkert ikke all musikk. Mulig litt basstunge og 10" i en 2 veis er jeg litt usikker på.. noen som har erfaring med dette kit'et ?

Pris uten kasser ca 8k, men er mulig å få litt rabatt der, evt vente på tilbud. Kilde DYNABEL :

Dette er en nykonstruksjon som lydmessig har samme klangkarakter som originalen, men med nykonstruerte elementer med bedre spesifikasjoner. Diskantelementet er den store 1,5" domen T35C002 fra Excel serien med utstrakt frekvensgang. Bassmellomtonen A26RE4 er hele 10" med 4 lags svingspole og jevn frekvensgang.
    Delefilteret er et enkelt førsteordens delefilter av meget høy kvalitet som består av 3,3uF Mundorf sølv/gull kondensator og 3 ulike metalloksyd motstander for å tilpasse diskantnivået. Det medfølger in-akustik Excellence kabel for internkabling.
    Kitet inneholder høyttalerelementer, delfilterkomponenter av høy kvalitet, innvendig ledning, tilslutningspanel, skruer, pakninger, dempemateriale osv, men uten kabinett som må bygges etter tegning.

h1411.jpg

s_seas_prestige_loudspeaker_woofer_10_inch_26cm_H1411_A26RE4.jpg

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke dem vært til salgs lenge da Last One ? Uansett, har så mye høyttalere her nå at du ville ikke trodd meg om du hadde sett det engang :rolleyes:. Hoarder warning lysene blinker rødt i det lille huset mitt på Hvaler. DIY er på gang i snickarboden også. Hadde vært gøy å prøvd La Scala hjemme engang, men det blir ikke nå.

Musikken er det viktigste. Den biten og gleden er blitt litt borte i racet etter god lyd. Lurer litt på å selge rubb og rake av anlegget som er produsert etter 1985. Ikke en kabelstump skal stå igjen om det er nytt. Så snekre sammen ett halvbra vintage anlegg til max 10k og heller kjøpe LP plater når man føler lysten på noe nytt kommer snikende.

Sist redigert:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Er da ikke noe negativt det?

Kanskje ikke det letteste finne høyttalere fra den tiden som er i fin stand.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Siden jeg liker JBL og Klipsch er det mange godbiter å velge mellom :) JBL L100, Hersesy og mye annet snadder jeg vet jeg liker lyden på.

Vis vedlegget 365544

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ja, JBL er det forsåvidt alltids mulig oppdrive noe gammelt av :)

Gjør seg sikkert ikke bort Sansui & JBL til musikken du hører på.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.852
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Har muligens kongen av vintage ting til uka,med bla JBL L-100 ;)
    O

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Hva mente du nå Evo ? Har du fått tak i deg ett par JBL L100 ? Eller funnet sjåføren med Sansui'n ? ;)

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Ja så noen veldig lekre JBL L100 med oppgradert delefilter og flott pusset kabinett. Siklet litt når jeg så de bildene. Prisen er sikkert fair men..

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Evo har en egen evne til å skaffe gromsaker. Om de JBL'ene bare havnet med på handel og du ikke har bruk for dem så si fra :rolleyes:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.845
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Ja de ser ut som bra saker de Onkyo'ene der. Husker jeg holdt på å kjøpe den nye/moderne utgaven av det settet for ett par år siden. M-5000R og tilhørende pre. Men kjøpte McIntosh i stedet. Men bra saker Onkyo. Har hatt en mindre Onkyo modell før, integrert.

onkyoprepowercombo_141247419710_640x360.jpg

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Har lyst til å utvide horisonten litt når det gjelder hva jeg hører på av musikk. Så kjøper gjerne noen LP plater om noen har duplikater til overs. Så om du har gode LP plater innen jazz, klassisk og rolig musikk som feks Townes Van Zandt å selge så si ifra.
    Saken er jeg gjerne vil noe som er bra, innen sjangere jeg ikke vanligvis lytter til. Så anbefalte plater er det jeg er ute etter. Trenger ikke være strøkne. Gjerne små kvanta som 10-50 plater innen hver sjanger men alt av interesse.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn