Whiplash's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Forventer pre og effekt av det tunge slaget fra Sansui nå som du håver inn penger på salg av Mcintosh.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Da forventer du deg nok for mye Last One...

    Her er det back to old school japse stereo fra midterste hylle.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Ja, jeg trenger å finne tilbake til gleden jeg hadde når det var musikken som var det eneste som betydde noe. Ikke lett å forklare.. :)

    Håper på ett anlegg ala dette om ett par-tre mnd : Platespiller som er litt bedre enn Lenco B55 som jeg har nå, 300 LP plater ( +200 mer enn idag ), Sansui AU D-11 forsterker, Yamaha TC520 kassett spiller, og feks JBL L100 høyttalere. Altså billig ( 10k ? ) men med morrofaktor.

    Det som kommer til å skje : MA8000 og Tannoy Canterbury GR :rolleyes:
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Ja lider av litt shopping adhd og manglende impuls kontroll når jeg får lyst på noe. Det merket vel du United :) Bare vent til jeg begynner seriøst å lete platespiller ;)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Har du gått på en snurr, Whip?

    Vet ikke om jeg skal ta deg seriøst, eller om det er en spøk.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Her i denne tråden spøkes det aldri om noe Last One. Grav alvorlig tone, alltid ;)

    Plan A : Skal rigge opp ett nøkternt vintage stereo anlegg i stua nå. Eneste konkrete planen så langt.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg handlet enda mer vintage greier. Har fast 'dealer' nå så trenger ikke bruke finn og ebay mer. Akai GXC-570D stereo cassette deck

    akai_gxc_570_d-2.jpg


    akai gxc-570d.jpg


    Forhåpentligvis skal den en tur innom TT snart for rens & service. Håper ikke TT leser dette før Evo har ringt da :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Vakker den saken der, Whip :)

    Kanskje man heller skal starte med kassetter enn LP. Får de sikkert kasta etter seg gratis.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kjøpte mye kassetter før pga hadde en god kassett spiller både i anlegget hjemme og i en bil jeg hadde i mange år. Så har noen hundre originale. Men det er ikke lett eller billig å finne kassetter lenger synes jeg.

    LP plater gir bedre lydkvalitet og derfor kanskje mer egnet sted å bygge opp ny samling.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Joda, skjønner at det er bedre med LP, men koster jo fort en liten formue skal man ha seg en ok samling.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Prøver for tiden å finne en Denon PMA 2000 R eller liknende feks Denon PMA 2010AE eller PMA 2020AE .

    Noen som kjenner disse som kan foreslå tilsvarende utgaver hos Marantz ( som jo har ganske lik lyd signatur ) eller andre japanske integrerte i samme kaliber 24 kilo's klassen og ca 2x85w @8ohm ? Jeg har litt sansen for de store tunge japanske sakene som på papiret leverer dårlig. Ønsker ikke lettvektere, er blitt litt sær der.

    2h2kt3d.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.363
    Antall liker
    9.209
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Alternativet som har litt mer futt og kjøtt på beina er jo marantz pm11s3... litt mer effekt enn denon :)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Ja Marantz pm11s1-2-3 er flotte saker og absolutt under vurdering x-cell, dem kjenner jeg.

    Som jeg skriver så er ikke antall watt noe jeg bryr meg om i det hele tatt når jeg leter etter forsterker nå. Har lettdrevne høyttalere og vet feks Denon PMA 2000 leverer mer enn bra nok.

    Andre eldre Marantz og andre japanske merker har jeg ikke god oversikt over angående hva som er verdt å ha.

    Skal uansett ha minst to forsterkere i huset fremover ;). Nå har jeg faktisk ikke noe igjen hjemme. Nada, nix, zip lyd faktisk. Men skal ikke klage da jeg har fått tilbud om å låne både McIntosh og rørforsterker nå. Takk til dere som har tilbudt meg å låne forsterkere, dere vet hvem dere er og jeg er glad for tilbudene!

     
    Sist redigert:

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Har ingen stor hast så ser meg først om etter noe mer lokalt først. Foretrekker å kunne kjøre å hente selv om mulig.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Samsung Galaxy S3 og hodetelefoner skal man ikke kimse av.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har en god vintage forsterker på gang HCS en Sansui AU D-11 kjøpt av Evo. Backup forsterkeren tenkte jeg skulle være av litt nyere dato, med luksus tilbehør som fjernkontroll :)

    Høvding, Last One mobber meg ;)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Har forresten kjøpt enda mer vintage greier idag. Men siden jeg ikke har fått og betalt tinga enda så kommer mer info og bilder litt senere. Alltid litt scary at selger evt trekker seg ved stor/ny interesse.

    Vet jeg har postet dette bildet før men..dette er meg. Snart.
    whip the hoarder.jpg

    n-HOARDING-SIGNS-large640.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe, dette er vel et tegn i tiden for flere. Er jo artig å holde liv i mye gammelt skrot. Det trives jeg godt med :)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg inngått avtale om kjøp av 24 kilo's japansk kvalitets amp i morgen. Denon PMA2000IVR. Får noe jeg vet fungerer utmerket etter min smak - happy :)
    Ved veldig høyt volum har nok McIntosh klart mer å gi. Men jeg pleier ikke spille avsindig høyt og vertfall ikke over lengre perioder. Så da blir det endel dueller mellom denne og Sansui om hvem som fortjener retten som hovedforsterker i stua. Taperen havner på pc plassen. Vet denon'en har godt med krefter selv om den kun er oppgitt til 2x85w@8ohm ( så en test hvor den dobler hele veien nedover) og har mange gode kvaliteter jeg satt pris på i lydbildet på forrige jeg hadde. Denne her er litt nyere utgave også.

    Denon PMA2000IVR INSIDE.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.910
    Antall liker
    4.422
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    det er godt å høre du har fått sikkra deg en , :) det blir bra det der tilbake til gode gamle røtter :)
     
    Sist redigert:

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Nå skal jeg prøve Denon PMA2000ivr og Sansui AU D-11 noen mnd på både billige og dyre høyttalere. Alt fra gamle Klipsch KG3 til Sonus faber og Tannoy Kensington GR skal prøves ut i perioden.

    Om jeg ikke blir helt fornøyd med lyden og savner noe fra McIntosh kjøper jeg en McIntosh igjen, men da går jeg opp ett par hakk mot den jeg hadde. Men det er plan B. Da havner isfåfall en Sansui eller Denon på torget. :). Gøy å prøve ut litt, men jeg bruker endel tid på å venne meg til lyden ved bytte av høyttalere eller forsterkere.

    Har uansett trua på at de tunge gamle japanske forsterkerne vil gi mye godlyd og musikk glede. Sikkert mer enn bra nok.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Den låter bra nok Last One, skal jeg love deg. Tror du hadde blitt litt overrasket om du hadde hørt Denon PMA 2000 og Sonus faber Cremona Auditor comboen som jeg hadde hjemme ett par måneder. Låt utrolig. Nå liker jeg lyden litt på den varme siden. Sikkert ikke nirvana for alle men er jeg som skal leve med rasket hver dag da.

    ;)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jeg var 2 minutter for sen på en PMA 2000 tidligere på Finn.no, 2500 i Tr.heim.

    Så har nok hatt den i kikkerten selv til en overkommelig pris :)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Hadde Denon PMA når jeg hadde Klipsch Chorus II og Sonus faber Cremona Auditor ( ikke M'en ). Den låt magisk bra på disse. men mye vil ha mer etc så kjøpte McIntosh.

    Hadde også en stor Denon før i 25-30 kilos klassen. men husker ikke navnet.

    Her er bildet av den jeg hadde sist, tatt i 2014. Om man ikke tenker på oppgitt effekt men lytter til lyden dem leverer så står den seg godt mot langt dyrere saker. Veldig godt.

    denon-pma.jpg
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Canterbury GR er under seriøs vurdering ja. Er blitt litt frelst på Tannoy. Vet om to brukte par til salgs så det er oppnåelig for min del.
    Men får se om jeg finner roen med de tinga jeg har først. Trenger litt tid til å prøve å gjøre det beste ut av det jeg har. Mulig jeg klarer meg mer enn nok med det jeg har. Sansui'n er jo enda en uke eller så før jeg får i hus. Skal gi tinga minst en mnd med spilling før jeg funderer mer på å kjøpe noe.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spennende. Hadde selv gamle Kingdom i en periode. Synes vel ikke utseende var alltid verden, men lyden var lett å like. Tunge beist. Kingdom ble stort sett solgt i Japan. Westminster er en drøm. Men da må en ha stort rom og interiør som matcher.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Nå har Denon PMA2000IVR fått ca 20 timer spilling på seg i stua mi. Den hadde kunne sett lite sporadisk bruk siste 3 årene på selger hadde kjøpt ny forsterker. Vet ikke hvor lang tid man må spille for at den skal få 'varmen' men ting begynner å løsne nå. Skal la den stå på standby når jeg ikke bruker den fremover, men prøver å la en cd gå på repeat hele tiden nærmeste dagene om jeg ikke er hjemme.

    Føles som den gir mye....eller for mye bass i forhold til McIntosh. Alt står på nøytral så langt. Mellomtonen er som jeg husket og håpet hakket bedre. Stemmer høres bare så naturlig og flott ut. Toppen er detaljert og null lyttetretthet å spore. Så langt bare velstand. Den fungerer 100%, bygd som en tanks og det gir litt eierglede på kjøpet. Litt nyere modell enn min forrige så innbiller meg at denne er litt bedre. Kun hørt med Tannoy så langt men i dag skal jeg koble på Klipsch Heresy III som jeg kjenner litt bedre.

    Det andre vintage kjøpet skar seg, var ett par Seas høyttalere i vestfold. Fyren brøt avtalen for å tjene 100kr ekstra.

    Kjenner det rykker litt i lommeboka angående en annen hobby nå, gamle biler.

    452-volvo-pv-duett.jpg




     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Av med silkehanskene :)



    hard tester Tannoy mot Klipsch. Denon PMA 2000IVR skuffer ikke på noen av dem. Wow for ett behagelig og detaljert lydbilde !
    Ble bedre med Heresy på gulvet med Denon forsterkeren. Klart mer smekk i mellombassen og rett og slett nydelig på Katie Melua's Beatles cover Lucy In the Sky with Diamonds.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn