Når jeg bruker telefonen som kamera legger jeg telefonen i landscape, da kommer bildene riktig inn her, jeg liker Uigeadail, men så liker jeg også rosiner....
på denne ble jeg henimot litt ambivalent. det er nesten som om avslutningen har en touch av korksmak? spesielt tydelig med litt utvanning. ser jeg bort fra den, så var det jo mye godt.
(stemmer det at denne tidligere ble solgt på polet for 900+? eller var det en annen åtteåring)
på denne ble jeg henimot litt ambivalent. det er nesten som om avslutningen har en touch av korksmak? spesielt tydelig med litt utvanning. ser jeg bort fra den, så var det jo mye godt.
(stemmer det at denne tidligere ble solgt på polet for 900+? eller var det en annen åtteåring)
Det siste tror jeg stemmer, den er et kupp på Systemet til 550.
Jeg har noen gode glass på samvittigheten nå, og har ikke stusset noe over det du nevner der. Tvert imot syns jeg denne er noen av det bedre jeg har smakt, en all time favoritt faktisk.
Må raskt legge til at jeg ikke er noen ekspert på området, og sliter veldig med å pinpointe lukt og smak og sette ord på hva som er hva. Så ta det for hva det et verdt, men jeg liker virkelig denne. [emoji3]God fra start, og blir bare bedre med litt vann i.
whiskyfestival i fredrikstad; du betaler for det du smaker, som jo er helt ok, men at de skal ha 250 for at du i det hele tatt skal få lov til å smake, er jo nesten en artighet.
nesten som en får lyst å tvinge i seg en upper ten hjemme helt alene, på pur faen.
Snicker-is her:
Ble sittende å lukte en stund på denne. Den holder 59,9%, og det setter et visst preg på lukten, men absolutt ikke i nærheten av det man skulle tro. Ellers føler jeg det er noe søtt, karamellaktig, eller kanskje til og med vanilje som står ganske tydelig frem. Men fatpreget ligger ikke langt bak. Den lukter veldig tiltalende, og man kan nesten nyte den med bare nesa.
Men ting forandrer seg når man tar'n i munnen. Mange vil sikker være uenige med meg, men jeg savner ikke vann i denne (det gjør jeg forøvrig svært sjelden på noen whisky). Selv om man har med å gjøre en moden føler jeg det er en ganske klar dominans av fat. Dette er definitivt på en positiv måte, men om man forventer torv, røyk eller tjære blir man skuffet. Jeg har dog vanskelig for å tro at mange ville finne denne verken kjedelig eller skuffende.
Ettersmaken er solid, varer lenge, og holder seg delikat og velbalansert. Den blir ikke syrlig eller bitter.
Jeg synes ikke dette er en stor overraskelse i noen retning, men forventningene var høye og ble fullt ut innfridd. Til å være en såpass høyt rangert whisky er den overraskende lett å like. Den gjør heller ikke et nummer ut av å blande alle mulige lukter og smaker, men rendyrker noen få på en fortreffelig måte.
Neida, jeg leste meg vilje ikke det han skrev og prøver meg på en beskrivelse:
Det første jeg tenker er at dette er annerledes enn andre single malt. Mer naturlig smak av fat og myr ikke veldig fremtredende "brent pinne" smak, men den er der. Kompleks Sterk. Kraftig og fyldig ettersmak. Litt senere i ettermaken ligger en "brent pinne" smak.
Jeg har prøvd både med og uten vann. Men litt vann skjer det noe med smaken, men ikke mye. For mye vann ødelegger.
Alt i alt en alldeles topp whisky som dessverre allerede er halvtom.. Igjen, takk KJ
denne kj burde gå ut over det private og melde seg inn i det universelle delingssamfunn. jeg vet, jeg et, det er ikke nok til alle, men det burde være nok til meg!
artig opplegg dette med egne tønner med dram der på øya. trist at jeg er så belemret med år at spriten fra egen tønne etter lagring nok bare kan brukes til likbrenning.
Freddan...Whiskysmaking i heimen i dag. Starter med et par urøkede. Old Pulteney 17 er vel kjent for de fleste tenker jeg. Neste ut er en single cask 20 år gammel Ben Nevis. Så blir det litt røket med Benromach Cask Strength og en Springbank 12 også Cask Strength. Vi avslutter med en god del mer røket Single Cask 16 år gammel Bowmore etterfulgt av en 10th Aniversary Port Askaig. Det gledes.
Nei, det er de whiskyglassene jeg har. Føltes mer riktig enn cognac, vinglass eller andre fancy ting. Whiskyen derimot ligger det en del research bak. Det er virkelig ikke en ordinær Ardbeg.
Nei, det er de whiskyglassene jeg har. Føltes mer riktig enn cognac, vinglass eller andre fancy ting. Whiskyen derimot ligger det en del research bak. Det er virkelig ikke en ordinær Ardbeg.
Rødvinsglass er ikke helt feil faktisk.
Glencairne-glass er ikke vanskelig å finne, eller Copita-glass for den saks skyld om du foretrekker glass med stett. Dumt å lufte whiskyen for mye.
Har ikke smakt Ardberg Uigeadail dessverre. Med fare for å lyde snobbete prøver jeg å ikke kjøpe så mye NAS whisky.