Hvilken årgang Craigallechie var det dere hadde i glasset? Jeg har smakt 13 og 17 som begge scorer høyt hos meg, men jeg synes 13 er en bedre value for money. 17 var faktisk ikke helt som forventet Har lest at 31 skal være eksepsjonelt bra!Hadde en svært så hyggelig seanse hos RCA45 i går, hvor vi virkelig fikk smakt på mye godt. Kveldens klare høydepunkt var Talisker 30, den var virkelig i en egen liga. Fantastisk god rett og slett, den kommer jeg til å huske lenge.
Godsaker fra Smögen, Craigallechie og Ben Nevis fortjener også å bli nevnt.
Mortlach 12 var kveldens store skuffelse, og om noen vurderer den vil jeg anbefale å legge pengene et annet sted. Jeg tok en for teamet der altså, og det blir første og siste gang Mortlach 12 kommer i hus.
Skuffende Mortlach til tross, en veldig hyggelig og lærerik aften.
nå er den tilbake igjen på bolaget, men hva hjelper det i disse tider.Weblansering på Bolaget forrige torsdag. Kilkerran 8yo cask strength fra Glengyle i Campbeltown. Samme eier som Springbank. Dette er 2018-utgaven som holder 56,5%. Bourbonlagret. Smakte den på Oslo Whiskyfestival i november i fjor. Det gledes.
Vis vedlegget 533056
Coffey Malten liker jeg, men jeg liker enda bedre tvillingen, Coffey GrainFra det tilfeldige sortimentet på bolaget, hentet hjem igår!
mvh
Det var hyggelig med besøk og som du sier, Talisker 30 var også noe av det bedre undertegnede har smakt. Skvetten fra Smögen er forresten en fatprøve og det er nesten naturstridig at en 5,5 år gammel whisky kan være så utviklet og kompleks. Pär Caldenby er helt klart en av de bedre i Sverige til å koke sprit.Hadde en svært så hyggelig seanse hos RCA45 i går, hvor vi virkelig fikk smakt på mye godt. Kveldens klare høydepunkt var Talisker 30, den var virkelig i en egen liga. Fantastisk god rett og slett, den kommer jeg til å huske lenge.
Godsaker fra Smögen, Craigallechie og Ben Nevis fortjener også å bli nevnt.
Mortlach 12 var kveldens store skuffelse, og om noen vurderer den vil jeg anbefale å legge pengene et annet sted. Jeg tok en for teamet der altså, og det blir første og siste gang Mortlach 12 kommer i hus.
Skuffende Mortlach til tross, en veldig hyggelig og lærerik aften.
Dette er den sherrylagrede varianten som har fått veldig god omtale rundt om. Den er i det "Tilfälliga sortimentet" og kan ikke bestilles på nett. Man må altså reise til det aktuelle utsalget som har tatt den inn. Som om det spiller noen rolle...nå er den tilbake igjen på bolaget, men hva hjelper det i disse tider.
Jeg hadde brukt et par dråper vann Om whisky er Skotsk eller ei har jeg sluttet å bry meg om. Hovedsaken er at jeg liker whiskyen. Må ikke bli like analt som Cognac og forbeholdt kun det distriktet. Brandy fungerer det også he heDet skurrer for meg med Japansk whisky, men vil smake denne i kveld for første gang. ( whisky er Scotch)
Men den er 55 %: skal jeg ha litt vann eller 2 isbiter? Flasken har romtemperatur. Vis vedlegget 643010
det er grenser for hvor mange en skal drikke for!
(alt godt med helsa, gutter.)
Coal Ila 12; a gentleman's dramBulleit Rye er veldig god syns jeg, fin sommerwhisk(e)y.
Her går det i Caol Ila 12 i kveld.
Yamazaki 18 er en whisky jeg har høyt opp på lista, men dessverre lite tilgjengelig på poletJapansk whisky har vore ein favoritt i mange år, spesielt Yamazaki Vis vedlegget 644309