Mat, drikke og røyk Whisky

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ser bra ut, den Bunnan har jeg ikke smakt, men den virker spennende til en hyggelig pris. Du får ta deg en tår og komme med en tilbakemelding :) Det er jo freddan.
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.625
    Antall liker
    4.271
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Overraskende mye fat og sherrytoner i Islay'en. Masse smak og fylde, lang ettersmak.
    Winter's Gold er nydelig og balansert. En av mine budsjett favoritter.
    M
     

    Lars DK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    184
    Sted
    Danmark
    Torget vurderinger
    12
    Efter en god middag...

    To af mine favoritter:
    Den til venstre, egen lavet Solera, startet i slut 2017, har nu mere end 60 forskellige single malts i sig :love:
    Den til højre, ja, hvis vi taler smoke, så bliver det ikke så meget bedre. Men jeg er måske mest til de lidt lidt yngre (skrev jeg det...), i længden; Ardbeg 10, Laga 8 etc. En af de få NAS jeg er fan af, er Ardbeg Corryvreckan - namme-nam :p

    God aften til jer alle, stay healthy & enjoy malts.

    IMG_20201030_221047024.jpg

    IMG_20201030_182853345.jpg
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Efter en god middag...

    To af mine favoritter:
    Den til venstre, egen lavet Solera, startet i slut 2017, har nu mere end 60 forskellige single malts i sig :love:
    Den til højre, ja, hvis vi taler smoke, så bliver det ikke så meget bedre. Men jeg er måske mest til de lidt lidt yngre (skrev jeg det...), i længden; Ardbeg 10, Laga 8 etc. En af de få NAS jeg er fan af, er Ardbeg Corryvreckan - namme-nam :p

    God aften til jer alle, stay healthy & enjoy malts.

    Vis vedlegget 672179

    Vis vedlegget 672180
    Hyggeligt med god stemning fra Danmark😊
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Cadenhead har mye godt, og det er trist at utvalget på polet ikke er bedre...

     
    • Liker
    Reaksjoner: Ras

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Cadenhead har mye godt, og det er trist at utvalget på polet ikke er bedre...

    Ja, jeg sliter veldig med at forstå hvordan noen kan tenke at dette er det beste systemet!
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Var det noen som fik hva de ønsket seg på dagen slip på polet😊🥳
    jeg hadde kølap nr 8000 og fikk ikke de flaskene jeg hadde håpet på ...
    men da har jeg vel de pengene igjen til den dacen jeg sparer til😊
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Denne ble solgt tidligere i år på bolaget. Da kom den som en del av det tilfeldige utvalget (ca. 190 stk.) og man måtte møte opp på de utsalgene som hadde tatt den inn. Ikke videre enkelt å få tak i en m.a.o. Clydesdale AB (den svenske importøren) fikk nylig inn noen kasser til av denne godbiten. Ble lagt ut på bolagets ordinære bestillingsutvalg den 7. oktober. Den blåste ut i løpet av noen minutter. Klarte å klikke hjem et par stykker. Heldig jeg som har en svensk kollega som er dagpendler...Det gledes.

    Vis vedlegget 670328
    Denne er fremdeles at få på polet, sikkert meget få flasker igjen etter den ble sluppet nå til morgen ... denne er utsolgt i hele europa, og kommer ikke igjen. Gull på flaske! Løp og ...
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Denne er fremdeles at få på polet, sikkert meget få flasker igjen etter den ble sluppet nå til morgen ... denne er utsolgt i hele europa, og kommer ikke igjen. Gull på flaske! Løp og ...
    Da er den borte ...
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Nå!, vi skal da også ha en lille en! Som man sier på dansk ... det er jo lørdag!
    Liker denne Glenmorangien, vistnok den mest solgte whisky i Skottland. Den er i altfall god med is.
    Føler jeg sitter og snakker litt med meg selv på denne tråden ... det er sikkert sånt man begynner med når man nærmer seg de 47😊
    Nå kjører Led Zeppelin i stuen ..
    image.jpg
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.135
    Antall liker
    7.767
    Sted
    Oslo
    Nå!, vi skal da også ha en lille en! Som man sier på dansk ... det er jo lørdag!
    Liker denne Glenmorangien, vistnok den mest solgte whisky i Skottland. Den er i altfall god med is.
    Føler jeg sitter og snakker litt med meg selv på denne tråden ... det er sikkert sånt man begynner med når man nærmer seg de 47😊
    Nå kjører Led Zeppelin i stuen ..
    Vis vedlegget 673547
    Whole lotta love
     
    • Liker
    Reaksjoner: Ras

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Helt greit å snakke litt med seg selv :), har fyra opp anlegget og skal høre (og se ) på hver gang vi møtes sammen med husarkitekten.
    En god rødvin, en Highland Park og feit lyd gir god rus og god fot. God fredag til alle. IMG_20201106_190931211.jpg
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Helt greit å snakke litt med seg selv :), har fyra opp anlegget og skal høre (og se ) på hver gang vi møtes sammen med husarkitekten.
    En god rødvin, en Highland Park og feit lyd gir god rus og god fot. God fredag til alle. Vis vedlegget 673551
    Må si det ser godt ut det der! Det er noe med rør .. holder på at gå fra tenkefasen til beslutningsfasen i forhold til PrimaLuna EVO100 Dac
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    .. og så er det da vist fredag😂
     

    Tor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Innlegg
    806
    Antall liker
    530
    Var det noen som fik hva de ønsket seg på dagen slip på polet😊🥳
    jeg hadde kølap nr 8000 og fikk ikke de flaskene jeg hadde håpet på ...
    men da har jeg vel de pengene igjen til den dacen jeg sparer til😊
    Joda, det ble litt ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Ras

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Fikk vist sikret meg en flaske av denne. Blir spennende å prøve denne
    Gratulerer! Hvis du liker whiskiene fra Cambeltown så skal denne være noe helt spesielt sin unge alder tatt i betraktning! Jeg tror jeg var heldig og fikk 2 flasker!
     
    • Liker
    Reaksjoner: Tor

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.402
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Har ett spm.
    Dere som er ihuga drikkere av dette.
    Av disse som smaker torv, jord, myr og brente gamle stabbur. Hvilken er av de er av den milde sorten?
     
    • Liker
    Reaksjoner: Ras

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Har ett spm.
    Dere som er ihuga drikkere av dette.
    Av disse som smaker torv, jord, myr og brente gamle stabbur. Hvilken er av de er av den milde sorten?
    Ja si det! Hvis en skal starte med bare litt brent bildek, da ville jeg kanskje gå for highland park, eller springbank/ glen scotia15, et hak op derfra er lagavulin16
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Har ett spm.
    Dere som er ihuga drikkere av dette.
    Av disse som smaker torv, jord, myr og brente gamle stabbur. Hvilken er av de er av den milde sorten?
    Highland Park 12 år er av den milde sorten. (Veldig mild, og det fine for meg er at den ikke smaker noe som helst av blomster)
    Skal du ha en som er litt kraftigere er Lagavulin 16 veldig god, litt søtere og litt mer røyk enn Highland Park 12.
    En som jeg liker veldig godt er Port Charlotte 10. Den er ikke spesielt mild, snarere tvert i mot, men den er skikkelig vanedannende ;) og gjemmer sine 50% godt.

    Edit. Naboen er glad i en god sigar og whiskyer uten torv, jord og røyk. Men han er glad i Lagavulin likevel. En liten knert med Lagga er som å ta en god sigar :D smaken henger på lenge.
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Har ett spm.
    Dere som er ihuga drikkere av dette.
    Av disse som smaker torv, jord, myr og brente gamle stabbur. Hvilken er av de er av den milde sorten?
    denne, men av en eller annen grunn fant jeg den ikke på polsidene - de har brukt å ha den

     
    • Liker
    Reaksjoner: Ras

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.402
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Takk for mange fine anbefalinger.
    Da må det tas noen flere turer på polet.
    Har fått mer og mer sansen for Whisky.
    Cognac har jo hvert min gate, men veien har blitt bredere med åra.Trenger jo det etter noen flasker;=)
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Siste rest av Clynelish 14 for denne gangen. Leeds fikk juling i dag. Velkommen til Premier League sier vi da. Cheers Vis vedlegget 673867
    Får håpe de blir mer enn pointdonor, når Leeds var på sit beste var det rent fyrværkeri! Vil du anbefale Clynelishen?
     
    A

    Avgatt19087

    Gjest
    Avslutter nippelørdagen med et malternative. Rom fra Barbados er slettes ikke å forakte, Med litt vann blir den faktisk tørr. Me like. AED3A777-91C9-48B2-817B-AE2D0CEB20AA.jpeg
     
    A

    Avgatt19087

    Gjest
    Får håpe de blir mer enn pointdonor, når Leeds var på sit beste var det rent fyrværkeri! Vil du anbefale Clynelishen?
    Jepp, Clynelish er en skjult skatt. Men, dette er min personlige mening/smak. Jeg vil slå et slag for Kilkerran 12 også. Tilgjengelig på polet nå for tiden. En av de bedre 12-åringene der ute synes nå jeg da.
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, Clynelish er en skjult skatt. Men, dette er min personlige mening/smak. Jeg vil slå et slag for Kilkerran 12 også. Tilgjengelig på polet nå for tiden. En av de bedre 12-åringene der ute synes nå jeg da.
    har lenge sett på den Clynelishen, må nok snart prøve den... ser Kilkerran 12 ligger igjen etter slippet i går, den er sikkert borte innen 1 uke. Har ikke smakt den heller. Bør nok slå til ...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn