Ja skål .. Det er fredag!!Det er sånn noen ganger... Tror man er morosm, og så treffer det ikke helt.
MEN! Det var i hvert fall en Bunnahabhain, og den var fin!
Og til @Figge , smaken er som baken.
Skål!
Ja skål .. Det er fredag!!Det er sånn noen ganger... Tror man er morosm, og så treffer det ikke helt.
MEN! Det var i hvert fall en Bunnahabhain, og den var fin!
Og til @Figge , smaken er som baken.
Skål!
Sitter på hytta nwd akuratt den samme.Ditto
Blir en snill en i kveld, kjører The Voice på anlegget og ser litt i whisky bibelen når det er reklamepauser. Anbefaler både whiskyen og boka. Boka bestilte jeg på Adlibris til en hyggelig pris.
Vis vedlegget 704724
Dalwhinnie 15 er helt klart en av de bedre snille whiskyer, ikke overdrevent søt, men rett og slett veldig god. I kveld har jeg startet med et par nippeglass med Dalwhinnie og nå har jeg sjenket opp i resten av Lagavulin 16. Litt mer hår på brøstet av denne . Og la inn en ordre på øl og en Bunnhabahain Moine i Vinmonopolets app, betalte med Vipps og det kommer på mitt lokale pol til torsdag. En grei sak det der, det skumle er at det lett kan bli mye whisky når man handler med promille, men jeg greide å styre meg i kveld.Veit jeg har sagt att skal ha noen uten brente stavkirker fylt med torv. Men tror jammen jeg liker det også;=)
Snill og veldig god. Men det er mange flere i skapet:=) her snakker vi mer om stavkirkene her i Telemark, men gud forby og brenne de oppDalwhinnie 15 er helt klart en av de bedre snille whiskyer, ikke overdrevent søt, men rett og slett veldig god. I kveld har jeg startet med et par nippeglass med Dalwhinnie og nå har jeg sjenket opp i resten av Lagavulin 16. Litt mer hår på brøstet av denne . Og la inn en ordre på øl og en Bunnhabahain Moine i Vinmonopolets app, betalte med Vipps og det kommer på mitt lokale pol til torsdag. En grei sak det der, det skumle er at det lett kan bli mye whisky når man handler med promille, men jeg greide å styre meg i kveld.
Ha en fortreffelig aften
Hvis du har slike problem kan jeg, når corona restriksjonene letter, dra ned til Danmark og hjelpe deg med å løse det problemet!Har kjøpt 2 flasker Springbank 18 2021 hos Cadenheads.dk som rutinemessig blir sent til min familie i Danmark.
jeg har nå så mange flasker stående der, at det er garantert livstid i fengsel hvis jeg forsøker at ta de med over grensen uten at betale avgifter!
Ja vi kan sikkert arrangere en bustur med hyggelige hjelpere som blir med på dugnadHvis du har slike problem kan jeg, når corona restriksjonene letter, dra ned til Danmark og hjelpe deg med å løse det problemet!
Ja! Heldiggris! de går allerede for 300euro på whiskyauctionAppropo Springbank...her er en av to som jeg klikket hjem under weblanseringen den 4. mars på Bolaget. Det gledes
Vis vedlegget 707786
Bra ??Vis vedlegget 706489
Kjøpte denne i dag på det lokale polet,smaker ikke så verst for en blended.50% er ikke vanlig heller.
Jeg likte den godt.Kraftig og god smak med ett hint av Islay.Liker at den er sterk,blir kjøpt igjen.Bra ??
Hyggelig pris og...
Kikket også på den der her en kveld, må nok testes ut.Jeg likte den godt.Kraftig og god smak med ett hint av Islay.Liker at den er sterk,blir kjøpt igjen.
Kikket også på den der her en kveld, må nok testes ut.
Håper den kommer til Joker NordEnda en gladsak.
LAPHROAIG LAUNCHES NEW CORE RANGE EXPRESSION
The Whisky Business from The Whisky Wirewww.thewhiskybusiness.com
Tror du er inne på noe .. med at disse på mange måter er like altsåLaphroaig QC er godsaker.
Det skyldes sikkert mest min svake gane og manglende erfaring, men jeg hadde ikke satt så mye som en krone på at jeg i en blindtest ville klart å skille denne, Ardbeg Wee Beastie og Kilchoman Machir Bay for eksempel fra hverandre.
Selv om Laphroaig pleier å være lett å gjenkjenne er det noe med disse unge Islay-whiskyene som gjør dem like på mange måter.
Skal sies at jeg ikke har hatt de tre nevnte samtidig og ved siden av hverandre, så kanskje er det ikke så likt som jeg tror. I så fall er hukommelsen elendig også.
Dalwhinnie er god, lett å like. Smaken minner om Pommac-is fra barndommen.Ditto
Blir en snill en i kveld, kjører The Voice på anlegget og ser litt i whisky bibelen når det er reklamepauser. Anbefaler både whiskyen og boka. Boka bestilte jeg på Adlibris til en hyggelig pris.
Vis vedlegget 704724
Nei, quarter cask betyr kvart-tønne. Det er anbefalt konsum pr mnd, og da må man pent ta i bruk onsdager også.Denne her er et veldig hyggelig bekjentskap
.. Mener bestemt at «quater cask» betyr «onsdagsdram» ... på spansk altså
Vis vedlegget 708116
Oi, nå fikk jeg veldig lyst til å gjøre en sammenlikning. Jeg mistenker at jeg vil finne Wee-beastie en anelse bitrere og mer fruktig, mens QC er en anelse fyldigere. Men det kommer også veldig an på hvor lenge de har vært åpne. Jeg slenger med en Uigeadail i sammenlikningen også, mest fordi da har jeg en unnskyldning for å ta en til av denLaphroaig QC er godsaker.
Det skyldes sikkert mest min svake gane og manglende erfaring, men jeg hadde ikke satt så mye som en krone på at jeg i en blindtest ville klart å skille denne, Ardbeg Wee Beastie og Kilchoman Machir Bay for eksempel fra hverandre.
Selv om Laphroaig pleier å være lett å gjenkjenne er det noe med disse unge Islay-whiskyene som gjør dem like på mange måter.
Skal sies at jeg ikke har hatt de tre nevnte samtidig og ved siden av hverandre, så kanskje er det ikke så likt som jeg tror. I så fall er hukommelsen elendig også.
Jeg har både quarter cask og triple wood i skapet, hvordan skal jeg både kvartere og trilple forbruket? 1/4+1/3*x=?Nei, quarter cask betyr kvart-tønne. Det er anbefalt konsum pr mnd, og da må man pent ta i bruk onsdager også.
Forumet kunne trengt en egen Uigeadail-smiley, for de virkelig store øyeblikkeneRapporter tilbake.
Uigedail trumfer så mye, den er virkelig bra. Aldri feil å inkludere den.