Tror ikke dette er den beste varianten jeg har drukket derfra (smak og behag), men ikke bare lover det godt, det er godt!Sweet peat lover jo godt.
Hehe, for en tullepris! Får nok ta til takke med en tiendedel av den prisen, og da er det absolutt makspris.Vis vedlegget 765098
Fortsatt over halve flasken igjen. Kanskje den holder helt til jul! Det blir en liten til meg og en enda mindre til kona hver fredag. Den er veldig god med passe røykpreg. Løp og kjøp! The Whisky Exchange har fortsatt en flaske eller to igjen. Brora 30 Year Old - 6th Release - Bot.2007 Scotch Whisky : The Whisky Exchange
Som @RCA45 har påpekt tidligere har den der hatt et voldsomt prishopp, ikke så altfor lenge siden den lå under tusenlappen. Det sagt, må nok prøves uansett denne, liker 10-åringen veldig godt. Tobermory 12 er også veldig hyggelig syns jeg, så bare gode erfaringer med destilleriet så langt.Ser det er en del som ikke akkurat leker her ja. Selv har jeg nylig fått øynene opp for Ledaig, nærmere bestemt i form av en 18-åring. Det er noe av det bedre jeg har smakt rett og slett.
Vis vedlegget 762195
Helt enig! Men som jeg nevnte i et tidligere innlegg så betalte jeg 700 kroner når den ble sluppet i 2007 og det er den verdt.Hehe, for en tullepris! Får nok ta til takke med en tiendedel av den prisen, og da er det absolutt makspris.
Absolutt, bet meg merke i at du fikk den for ennslikk og ingenting den gangen.Helt enig! Men som jeg nevnte i et tidligere innlegg så betalte jeg 700 kroner når den ble sluppet i 2007 og det er den verdt.
Du må være voksen for å kunne nyte en slik whisky så jeg måtte gjemme den til jeg ble 70 år.Absolutt, bet meg merke i at du fikk den for ennslikk og ingenting den gangen.
Imponert over at du har hatt den helt til nå, det hadde nok ikke jeg klart.
Du burde fått to slike 25åringer så det passer med overstått bursdag
Med fare for å få moralist politiet på nakken,Du burde fått to slike 25åringer så det passer med overstått bursdag
Som det sto på det bursdagskortet jeg kjøpte til broderen da han fyllte 50. "Du har nå nådd den alderen da du behøver to 25åringer i senga! De må jo ha noen å snakke med når du har sovnet!"Med fare for å få moralist politiet på nakken,
Det er bedre m to på tjuefem, enn en på femti.
(og nå snakker jeg seff bare om whisky)
Som jeg sier : fordelen med å snakke med seg selv, du har ijafall en som hører på degSom det sto på det bursdagskortet jeg kjøpte til broderen da han fyllte 50. "Du har nå nådd den alderen da du behøver to 25åringer i senga! De må jo ha noen å snakke med når du har sovnet!"
Har du spretta’n ennå? Du må gjerne dele noen inntrykk når den tid kommer.
God omtale her:Har noen av dere testa denne? Liker godt Illicit Still, må nok teste denne også.
https://www.vinmonopolet.no/p/13753001
Du liker dem unge ser jeg.Henta en fin trio i dag.
Bra den. Skål!Ny Arran i basisutvalget på Bolaget. Thomas Kuuttanen fra den svenske importøren Symposion fikk under et besøk på Arran se at de hadde liggende sherryfat med røket whisky på lager. Han mente at dette måtte jo være midt i blinken for det svenske markedet. Han var såpass «på« både destillerisjef og eksportsjef at resultatet ble denne whiskyen som nå er å få kjøpt hos broderfolket. «The Crazy Swede» ble denne whiskyen spøkefullt kalt av de ansatte på Arran. Yngste bestanddel er ca. 7 år. SEK 549,- for en whisky som holder 50% må sies å være helt innafor prismessig. Offisielt heter den «Arran Heavily Peated Sherry Casks». Small batch betyr en årsporoduksjon på ca. 20.000 flasker. Det gledes.
Vis vedlegget 771147
Den der liker jeg, blir nok brått flere sånne.Ny Arran i basisutvalget på Bolaget. Thomas Kuuttanen fra den svenske importøren Symposion fikk under et besøk på Arran se at de hadde liggende sherryfat med røket whisky på lager. Han mente at dette måtte jo være midt i blinken for det svenske markedet. Han var såpass «på« både destillerisjef og eksportsjef at resultatet ble denne whiskyen som nå er å få kjøpt hos broderfolket. «The Crazy Swede» ble denne whiskyen spøkefullt kalt av de ansatte på Arran. Yngste bestanddel er ca. 7 år. SEK 549,- for en whisky som holder 50% må sies å være helt innafor prismessig. Offisielt heter den «Arran Heavily Peated Sherry Casks». Small batch betyr en årsporoduksjon på ca. 20.000 flasker. Det gledes.
Vis vedlegget 771147
Ny Arran i basisutvalget på Bolaget. Thomas Kuuttanen fra den svenske importøren Symposion fikk under et besøk på Arran se at de hadde liggende sherryfat med røket whisky på lager. Han mente at dette måtte jo være midt i blinken for det svenske markedet. Han var såpass «på« både destillerisjef og eksportsjef at resultatet ble denne whiskyen som nå er å få kjøpt hos broderfolket. «The Crazy Swede» ble denne whiskyen spøkefullt kalt av de ansatte på Arran. Yngste bestanddel er ca. 7 år. SEK 549,- for en whisky som holder 50% må sies å være helt innafor prismessig. Offisielt heter den «Arran Heavily Peated Sherry Casks». Small batch betyr en årsporoduksjon på ca. 20.000 flasker. Det gledes.
Vis vedlegget 771147
Dette er en no-brainer etter min mening. Det er typisk Islay og røyk i kombinasjon med sherry. Lagavulin, Ardbeg Uigedail, Kilchoman Sanaig osv. Ikke akkurat likt, men i samme gata. Godsaker etter min smak, og 50% ikke kuldefiltrert, naturlig farge (som er MØRK!). Løp og kjøp.Har kommet meg til vår svenske hytte halvveis oppe i Norrland, og ser de har denne på det lokale systemet. Er den verdt et forsøk?