Mat, drikke og røyk Whisky

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• musicus

Musikk freak
    Ble medlem
    02.07.2015
    Antall liker
    4.209
    Sted
    Gbg
    Torget vurderinger
    4
    Fra det tilfeldige sortimentet på bolaget, hentet hjem igår!

...fikk en smak av denne også, nydelig Svensk whisky som skal hentes hjem ved förste anledning!!

mvh

Dr Dong

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    5.847
    Sted
    oslo
    Weblansering på Bolaget forrige torsdag. Kilkerran 8yo cask strength fra Glengyle i Campbeltown. Samme eier som Springbank. Dette er 2018-utgaven som holder 56,5%. Bourbonlagret. Smakte den på Oslo Whiskyfestival i november i fjor. Det gledes.
    Vis vedlegget 533056
    nå er den tilbake igjen på bolaget, men hva hjelper det i disse tider.

ou812rh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    8
    Litt nibbing til det Taiwanske bidraget til livets vann. Alle Kavalan whiskyene jeg har smakt er runde, smoothe og med litt cognac sødme. Det som de bærer preg av er vel, hvor mye smak kan vi få ut av hver dråpe. Litt over the top til tider, men interessant og litt morsomt(y):)

75ABA393-4302-4EB6-98EE-5CD061F80870.jpeg

OKA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Antall liker
    71
    Har en Kavalan. Tok et søk denne tråden og fant en del treff. Er ikke helt sikker på hva jeg synes. Den er den andre asiatiske flasken jeg har (smakt flere ute og i lag), første var en japansk som vant pris for verdens beste whisky for noen år siden (Tikka, spesial utgave?). Syntes den var fullkommen på mange måter, balanse mellom kompleksitet, fylde, styrke og ettersmak. Kavalan trekker ikke noe i spesiell retning men er generelt god. Men til samme pris vil jeg neste gang heller handle "tradisjonelt" som en Lavavullan DE, men artig å ha prøvd.

RCA45

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.11.2007
    Antall liker
    637
    Hadde en svært så hyggelig seanse hos RCA45 i går, hvor vi virkelig fikk smakt på mye godt. (y)Kveldens klare høydepunkt var Talisker 30, den var virkelig i en egen liga. Fantastisk god rett og slett, den kommer jeg til å huske lenge.
    Godsaker fra Smögen, Craigallechie og Ben Nevis fortjener også å bli nevnt.

Mortlach 12 var kveldens store skuffelse, og om noen vurderer den vil jeg anbefale å legge pengene et annet sted. Jeg tok en for teamet der altså, og det blir første og siste gang Mortlach 12 kommer i hus.

Skuffende Mortlach til tross, en veldig hyggelig og lærerik aften.:)(y)
    Det var hyggelig med besøk og som du sier, Talisker 30 var også noe av det bedre undertegnede har smakt. Skvetten fra Smögen er forresten en fatprøve og det er nesten naturstridig at en 5,5 år gammel whisky kan være så utviklet og kompleks. Pär Caldenby er helt klart en av de bedre i Sverige til å koke sprit.
    Craigallchie 13 var for meg et nytt og særs hyggeig bekjentskap.

Sist redigert:

RCA45

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.11.2007
    Antall liker
    637
    nå er den tilbake igjen på bolaget, men hva hjelper det i disse tider.
    Dette er den sherrylagrede varianten som har fått veldig god omtale rundt om. Den er i det "Tilfälliga sortimentet" og kan ikke bestilles på nett. Man må altså reise til det aktuelle utsalget som har tatt den inn. Som om det spiller noen rolle... CB179002-Kilkerran8yo-Bottle.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn