Fortsatt svensk whisky hos SAS, men de har skiftet fra Mackmyra til High Coast Distillery og en whisky de kaller Altitud. Jeg har ikke helt bestemt meg for om det er et godt skifte eller ikke. Jeg har begge i skapet nå så det blir en duell snart.
|
min favoritt fra kilchoman. (ser bort fra alle de overmåte mange spesialsaker her og der og bort i natta. slikt kan en ikke forholde seg seg til.)
Hadde helt glemt hvor god Glenlivet 15 år var gitt, nyter kvelden alene hjemme med Eric Clapton Unplugged på vinyl. Flasken
har vel stått 15 år i skapet og, begynner å nærme meg slutten på taxfree lageret. 15 år siden siste business tripp til Skottland… anger ikke på at jeg dro tidlig og fikk en døgn på whiskytur i i Spey osv.. har fortsatt en av to egentappet single fat 60%
Vis vedlegget 805829
![]()
15 Year Old Single Malt Scotch Whisky - The Glenlivet
The Glenlivet French Oak Reserve 15 Year Old single malt scotch whisky is deep gold in colour, and leaves behind traces of sweet almond and spice.www.theglenlivet.com
Artig å ha en til av denne egentappede.
Vis vedlegget 805831
Drit i bordet det skal bi opptenningsved
Mackmyra vant duellen, men ikke med noen enorm margin. Lengre ettersmak og noe fruktigere inntrykk. Kona var enig. Ingen av disse er noe jeg ville ha kjøpt, men de er jo heller ikke i vanlig handel. Det er bare noe vi tar med i veska etter en flytur.Fortsatt svensk whisky hos SAS, men de har skiftet fra Mackmyra til High Coast Distillery og en whisky de kaller Altitud. Jeg har ikke helt bestemt meg for om det er et godt skifte eller ikke. Jeg har begge i skapet nå så det blir en duell snart.
De lager mange forskjellige typer. Altitud er den de lager for SAS, de andre vet jeg ikke noe om. Du skal ikke se bort fra at de også lager bedre ting.Hmmm, da kan ikke High Coast være noe særlig.![]()
Fant en eldgammel Chivas på hytta sånn fra sent syttitall engang. Morro og smake igjen noe som vi synes var det ypperste dengang. Smaken er passe kjedelig med tynnrund kropp og lite aggresiv. Til og med Bowie var tøffere i '71
For en som meg, som digger whiskyer som er skikkelig punchy, var ikke dette blant de tøffeste. Den er god, for all del, det er kvalitetswhisky, men en LP QC gir meg mye mer, og den er en del billigere også. Jeg kjøpte en Lagavuilin Distillers Edition for litt siden. Det er etter min mening et bedre kjøp i den prisklassen. Samtidig tror jeg mange vil være veldig uenige med meg der.
Haha, ja noe mørkere bakgrunn er det nok på Laffen!Valgets kvaler !!!!!![]()
Ardbeg ? Laphroaig ? syntes Ardbeg klarer og få litt mer "finesse" over over produktene sine (Beasty untagen), men syntes at Laffy har mer råskap og mer attitude.. og det faller min gane nærmest om jeg absolutt må velge.
Men man kan velge, og det gjør det så atskillig mye mer interessant !!
Tror det er mer oppløst og sortere bakrunn på Laffy... muligens mer homogent og tildes mer 3D og.....![]()