Første dram av denne i kveld, whisky wednesday Super smooth med smak av vanilje, eik, litt eple og noe sitrus aktig. Resten av det som står beskrevet av smak på på boksen er jeg mer usikker på!
Åh, ikke? Nei, jeg har jo sett sigarlidenskapen din in blanco før. Den tilfører vestbreddens bredde ytterligere sedimenter av ukjent meningsdannelse og showmanship. Keep on sucking!
PS! Nå vet jeg mer hva skyene jeg ser blå himmel er.
Aberlour A'BUNAD - jeg får et bilde i hode av hjemmelaget karamellpudding og ditto karamellsaus....
Jeg vet ikke om det er et godt eller dårlig tegn.. men den er go da !!!!
Så det ble denne på det lokale spritutsalget !!
Første lukt av den .. så tenkte jeg ung, for det lukter noen sprit her...
Selve fargen er like lys som sommeren, og jeg tenker intuitivt at dette er slager på t-rass-1
Så smaker jeg...
og da skjer det ting, igrunn en hel del forskjellig, hint av røyk er det og, men ingen branntomt
Men jeg tror det er en trykkfeil på etikettene...
Tror det skal være Gaskaig
Lett sommerlig, og forfriskende !!!
Istendenfor et glass hvitvin !!!
Tror jaggu jeg tar en til, snart hælja vøtt
Jameson er en av de mest undervurderte i denne tråden. Jim Murray gir den 95 poeng i sin bibel og det er det ikke mange andre i denne tråden som får. Vi får drikke den vi som vet å verdsette den.
Jameson er en av de mest undervurderte i denne tråden. Jim Murray gir den 95 poeng i sin bibel og det er det ikke mange andre i denne tråden som får. Vi får drikke den vi som vet å verdsette den.
Får ikke denne på polet, men for dere som drar til Sverige er anCnoc Sherry Cask finish peated edition et kupp til 329 svenske kroner. Har antagelig tipset om den før, ble en sånn igjen gitt.
Dette er erfaring og avveiing som jeg har gjort
Jeg vil skille heavy peated mot røkla!!
Merker at spess Laffen er ekstremt smaksrik og dominerende i den første versjon
Nor og Ned !!
Og jeg "frykter" at den vil bli dominerende ganske lenge,
om jeg ikke bare fyller på med Glen.............
Så derfor har jeg nå startet på nr 2
Fantoft Edt 30 (år siden brant ned til grunn)
Kirkebrann stavkirke båtpuss vått bål osv !!!!
THE REAL DEAL
Og dette er MIN måte og la de flaskene og erfaringene leve videre på...
Infinity Bottle
For Alltid
Så svart måtte det værra!!
Jeg kjøper (og drikker) vanligvis Islay-whiskyer, og aller helst Ardbeg 10. Men denne gangen fant jeg på at jeg skulle prøve noe fullstendig annerledes. Plukket med meg disse på World Duty Free på Heathrow i går, etter rask testsmaking. Og ja, jeg vet at den ene er irsk!