Laffe Select har jeg aldri smakt, må nok gjøre noe med det.AWB er tøff !! Men min flaske har "spritsmak" og er ikke helt der den burde være imo, men den har baller og attitude for det !!
Skal man ha en budsjettwhisky, skal man over til "systemet" og kjøpe Laphroaig Select !! 369 svenske, og den er et røverkjøp!!
Den kunne lett hatt dobbel pris for min gane... den smaker meget av sommer ! Lagret på nye eikefat, men ikke noe utpreget fatsmak.
Vil si at den ar lett sitruspreg, lett røyka, ingen stavkirke og spore her
Helt sikker på at mange fans av god whisky får seg noe og like her til en liten sum !!!
Tusen takk!@4-string God ferie !!
Vinmonopolet sier:
Jeg kjøpte en slik for ett par år siden, men synes ikke den var verdt prisen. Tar heller en quarter cask.Ja, det er ikke helt feil. Litt usikker på den chilien. Føler ettersmaken bærer preg av tre og noe sødme. Den har litt kick under torv og røyk. Når man drikker flere slurker etablerer det seg balanserte og rike toner av tre. Det er en whisky som vokser litt, samtidig er den klart i slekt med quarter cask.
Enig. Lore er god den, men koster litt mer enn den smaker etter mitt skjønn. Ardbeg Uigedail er både bedre og billigere, så går nok heller for den.Jeg kjøpte en slik for ett par år siden, men synes ikke den var verdt prisen. Tar heller en quarter cask.
Kjellermesterens Labprøve 4 var noe som ble sluppet i vinter på polet i et lite opplag. Den har endel sødme og kunne minne litt om bourbon/rye i smak. En veldig lettdrikkelig whisky som ikke gjorde seg bortDet der så da virkelig flott ut !! Viktig med gode omgivelser og, når man skal nyte livets eliksir !!
Labprøve 4 ser da unektelig uber eksklusiv ut !!!
Caol Ila 12 er god, for meg er den veldig maritim i smak og lukt.Ferie flasken
Vis vedlegget 835218
Liker 12åringen bedre enn den på 18.Caol Ila 12 er god, for meg er den veldig maritim i smak og lukt.
Mulig vi havner der hele gjengen når vi liker de yngre utgavene. De som er "gamle" mister litt av det jeg liker bestLiker 12åringen bedre enn den på 18.
Kommer jeg i sedelighets registeret av den grunn??