|
Etter å ha prøvd denne på hverdager, så er jeg nå overbevist om at den holder godt mål til helgene – veldig godt mål. Gudene må vite hvordan den gikk under radaren min tidligere.Balle Florin etterlyste en billig single malt, han var visstnok litt lei av mye røyk. Men det er mulig denne går likevel
Og for oss andre er den et kupp. Kall det hverdagswhisky, arbeidsledighetswhisky, whatever. Men god er den, og til prisen av 309,- på Systembolaget så er den veldig innafor.
Vis vedlegget 454934
Masters of Malt;
Ileach Peaty Bottling Note
The Ileach is a peaty single malt from a secret Islay distillery, this has received rave reviews from whisky critics and has a solid core of peat and malt.
Tasting Note by The Chaps at Master of Malt
Nose: Youthful peat, herbal notes, oak, grassy, notes of the coast.
Palate: Sublimely smooth malty notes, peat, peppery spices, tannins, a touch of fruit.
Finish: Faint iodine. Coastal notes, malt.
Jeg får trøste meg at Ardbeg 10 Iallefall var rimeligere på Colorline...Ardbegene var pent priset! Tok selv med Glengrant 12YO og Gjoleid Praksis 1.1 sist utenlandstur, sistnevnte mest som en kurositet. Fant også en liten 5cl Ardbeg 17YO i ei sjappe i Amsterdam, den fikk også lov til å bli med hjem.
Flot glas. Mindst 10 år siden jeg smagte den sidst. Sikkert fortsat god.Nyåpnet Glendronach 12 i de nye glassene fra Hadeland, meget bra etter min smak!
Vis vedlegget 459807
Som vanlig kommer aldri bilder rett vei når man laster opp rett fra telefonen, men orket ikke gå opp på kontoret for å gjøre det derfra. Beklager
Sjokolade er aldri feil til whisky.Da var strykingen unnagjort og jammen var det ikke også slutt på ferie-whiskyen. En siste dram før oppvasken og førebuing til hva vi skal på oss i morgen.
Vis vedlegget 459812
Tror jeg har vært innom samme sjappe, gitt. Virker i alle fall kjent. Hva ble med hjem?Vis vedlegget 460590
Au.. Ramlet innom en turist felle i Old Town / Edinburgh i dag.. Røyk på en smell..
Denne Singleton ble jeg anbefalt i Old Town i dag. Dog, servitør som varmt anbefalte den fant 2 min senere ut at de var tomme! Nytt forsøk i morgenFalt innom polet på Straensenteret i dag og var litt i beit. Kikket etter Kilchoman, men der var det lite, gitt. I grunnen lite av det meste.
Da havnet jeg ned på denne. Ingen røyk, ingen tang, men kraftfull og mot det søtlige og fruktige. Smaken vokser i munnen og henger ved.
Sympatisk priset, og.
Vis vedlegget 459716
Ja Chivas Regal 18 har jeg hatt ved noen anledninger, den synes jeg er veldig ålreit siden jeg ikke er så glad i mye røyk. Den siste jeg kjøpte, Glendronach 12 vil jeg også si er veldig enkel å kose seg medHåper nyrene overlever alle tips her.. Hehe.
Glen er stort sett et trygt valg for de som ikke liker avanserte smaker. En del jeg ikke har hørt om som dere nevnte. Spennende.
Kona hatet whisky (trodde hun) da vi møttes. Nå er favoritt Quinta ruban. Chivas Regal, Oban og Glenmorangie var det jeg knekte hennes fordommer med.
Litt morsomt. Spurte servitør om hvordan man egentlig uttalte navn på en av typene i går.. Ble Kodak øyeblikk. Drøy munnfull de navnene. Vrient for de lokale innbyggerne også.
A
Jeg har ikke smakt disse, men ville ha prøvd å fått tak i Laphroaig Lore, Eller Bruichladdie Octomore. Har sett den til 999kr literen på taxfree.De nevnte whiskyene her er alle lettdrikkelige og for meg litt kjedelige. Men gode er de jo. Nei, jeg vil heller ha noe fra Islay, noe som utfordrer sansene litt. men det er nå meg det da. God helg alle sammen.
Laffe er ekstremt første gangen. Laffe hadde ikke vært Laffe ellers.De der blir litt for harde for meg,... gulpa torvemyr i to dager etter en "lett aften " med Laphroig...![]()
Og er du først der oppe ved borgen, så stikk for all del innom Albanach Bar og få deg en fish'n chips:Noen tilfeldige forslag fra toppen av pappen
Turistting :
Anbefaler å traske hele mila (the Royal Mile) fra Palace of Holyroodhouse til Edinburgh Castle
mvh
KJ
Laphroaig 10 er den Islay whiskyen jeg liker minst.De der blir litt for harde for meg,... gulpa torvemyr i to dager etter en "lett aften " med Laphroig...![]()
Lagga 16 er den islays jeg liker minst, når det er sagt så minner smaksprofilen mye på Laffe 10.Laphroaig 10 er den Islay whiskyen jeg liker minst.De der blir litt for harde for meg,... gulpa torvemyr i to dager etter en "lett aften " med Laphroig...![]()
Prøv en Lagavulin 16 neste gang![]()
Skal faktisk leke turist i morgen. Akkurat de to tingene som er igjen.! Takk for tips mht fish & ships!Og er du først der oppe ved borgen, så stikk for all del innom Albanach Bar og få deg en fish'n chips:Noen tilfeldige forslag fra toppen av pappen
Turistting :
Anbefaler å traske hele mila (the Royal Mile) fra Palace of Holyroodhouse til Edinburgh Castle
mvh
KJ
Our Award Winning Freshly Hand Battered
Haddock & Chips † £12.99
Hand-battered fillet of North Atlantic haddock from
Peterhead harbour. Seasoned and coated in our crispy
batter. Served with chips, peas and tartare sauce
Large Haddock & Chips † £14.99
The Albanach - EDINBURGH - Belhaven