WikiLeaks under angrep fra Pentagon

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vredensgnag

Gjest
    Fra Dilldalltråden - velkommen til det 21. århundre.

Og fra Aftenposten, som jeg i en annen tråd ser ikke lenger møter enkelte forummedlemmers kriterier for journalistisk standard.

Vedlegg

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Å sidestille Russlands og USAs rolle i forhold til Norge er vanvittig. Eller Iran for den del, som noen har gjort. USA er vår eneste troverdige garantist for fred og frihet, og vår nærmeste allierte. Er det noen, bortsett fra media selv, som tar Stanghelle seriøst lenger?

Da innfører jeg en ensidig skrivepause. Litt lønnet arbeid må også til. ;D

V

vredensgnag

Gjest
    Mulig det, Oddgeir. USA som garant meg her og der.

Power is abused in our name by governments and transnational corporations around the world: they fight illegal wars; abuse and kill people; pillage property and planet. The powerful accumulate wealth and force the majority – the rest of us – to pay for it: with our health, our freedom, our time, our money and with our lives. For a long time, we have been deceived about the reasons for this: it is our right for the truth to be known. Without that right, democracy cannot and does not exist. The current assault on WikiLeaks is yet another instance of democracy-hating by elites.

Now, we find we are witnessing a new level of info-struggle. We are witnessing how the emperor wears no clothes. We can see the lies made bare, we can see the posturing and propositioning that our governments participate in. We can see the collusion that occurs with transnational corporations and with global media giants. WikiLeaks and others are battling against powerful institutions bent on curtailing our knowledge of and influence over policies and structures that impact our lives: they are information heroes, not information villains. We see all this being done in our name, and we condemn it.

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2010/dec/16/wikileaks-fight-for-democracy-open-letter

Vedlegg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882

Enkelte vil kanskje hevde at det er forskjell på vår viktigste allierte og vår største trussel under den kalde krigen...

Har Aftenposten mistet fotfestet fullstendig?

V

vredensgnag

Gjest
    Tungen rett i munnen nå. Det er lov å bruke hodet.
    Det du mener er vel presis hva Stanghelle sier? Men der han er villig til å resonnere prinsipielt er du fast i en forutbestemt smørje, i likhet med oddgeir.

Stanghelle påpeker at dersom embetsmenn ble grepet i å gjøre slikt for Russland ville vi kalt det noe annet. Selv om dette er skjedd for en nato-alliert så er det likefullt et problem.

I dag har Stortingets Kontroll- og Konstitusjonskomité pålagt UD & FD å rydde opp i egne rekker. "Slik kan vi ikke ha det."
    Stortinget har kanskje også mistet fotfestet?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Lojalteten til embetsverket har alltid vært et problem i varierende grad, og vil alltid være det. Mang en statsråd har slitt med sine folk. Så disse avsløringene er heller ikke noe nytt under solen.

V

vredensgnag

Gjest
    Veldig vanskelig å ta deg alvorlig. B.T., så det slutter jeg med nå.

EDIT: Dagsnytt 18 tok dette i detalj i dag - en grundig diskusjon. Alle politiske partier er imot hva som er kommet frem. Stanghelle bekrefter at denne praksisen går igjen i dokument etter dokument, i både FD og UD. Og som ble gjentatt av flere i diskusjonen: i motsetning til mange land der embetsmannsverket byttes ut ved politiske skifter, så har vi et embetsmannsverk som skal fortsette, under ny politisk ledelse. Da må vi være sikre på at dette respekterer den politiske endringen og følger opp folkeviljen.

Men det er som det alltid har vært, forstår jeg?

;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    vredensgnag skrev:
    Veldig vanskelig å ta deg alvorlig. B.T., så det slutter jeg med nå.

EDIT: Dagsnytt 18 tok dette i detalj i dag - en grundig diskusjon. Alle politiske partier er imot hva som er kommet frem. Stanghelle bekrefter at denne praksisen går igjen i dokument etter dokument, i både FD og UD. Og som ble gjentatt av flere i diskusjonen: i motsetning til mange land der embetsmannsverket byttes ut ved politiske skifter, så har vi et embetsmannsverk som skal fortsette, under ny politisk ledelse. Da må vi være sikre på at dette respekterer den politiske endringen og følger opp folkeviljen.

Men det er som det alltid har vært, forstår jeg?

;D
    Det går bra, jeg har sluttet å ta deg alvorlig for lenge siden. Liberalist som kontinuerlig henger ut et av verdens mest liberale land? Tja...

Jeg sier bare at det er et kjent problem. Klart det er en ukultur som ingen er tjent med, som alle er tjent med å komme til livs. Det burde man gjort for lenge siden. Men vi er jo så grenseløst naive.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Tjenestemenn som arbeider mot landets folkevalgte som agenter for fremmede makter er å anse som grovt illojale mot Norge. De bør tas hånd om.

P

Parelius

Gjest
    BT skrev:
    Lojalteten til embetsverket har alltid vært et problem i varierende grad, og vil alltid være det. Mang en statsråd har slitt med sine folk. Så disse avsløringene er heller ikke noe nytt under solen.
    Dette fremstår vel mest som en kynisme som ikke bekymrer seg for belegg - vel når det passer seg, i det minste. Visste du om dette? Har du andre konkrete eksempler på at embedsverket går bak ryggen på de folkevalgte på denne måten med egen politisk agenda?
    Og skal vi forstå deg dit hen at så lenge du visste om noe så er det ikke så forkastelig?

V

vredensgnag

Gjest
    Her kan man sikkert gå i psykiatrien for å forsøke å finne svar - etter bortfallet av Gud som den største Pater familias er det mange som har sett en erstatning i supermakten USA, som på et eller annet merkelig vis, til tross for sin fremferd verden over, anses som fredspilot og beskytter av første grad.

Så det at norske embetsmenn forråder norske velgeres vilje vist gjennom stortingsvalg vekker ingen bekymring, så lenge det er den vise og gode substituttpappaen man tjener.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Parelius skrev:
    BT skrev:
    Dette fremstår vel mest som en kynisme som ikke bekymrer seg for belegg - vel når det passer seg, i det minste. Visste du om dette? Har du andre konkrete eksempler på at embedsverket går bak ryggen på de folkevalgte på denne måten med egen politisk agenda?
    Og skal vi forstå deg dit hen at så lenge du visste om noe så er det ikke så forkastelig?
    Kynisme krever en viss innsikt. Det er vel heller tegn på en noe kreativ realitetsorientering. Der hvor det er huller så finner man bare på noe som passer inn basert på de forutsetninger man besitter. Kombinerer man dette med en motvilje til å forholde seg til noe ukomfortabelt på andre måter enn spede forsøk på vittigheter så går det gjerne slik. :-\

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    vredensgnag skrev:
    Her kan man sikkert gå i psykiatrien for å forsøke å finne svar - etter bortfallet av Gud som den største Pater familias er det mange som har sett en erstatning i supermakten USA, som på et eller annet merkelig vis, til tross for sin fremferd verden over, anses som fredspilot og beskytter av første grad.

Så det at norske embetsmenn forråder norske velgeres vilje vist gjennom stortingsvalg vekker ingen bekymring, så lenge det er den vise og gode substituttpappaen man tjener.
    Her overgår du deg selv. Du må klare å bli motsagt uten at du må ty til diagnostisering av dine meningsmotstandere. Det er ikke alle som ønsker å falle på kne for dine analyser.

Lavmål.

V

vredensgnag

Gjest
    Det er skrevet omfattende akademiske verk om akkurat dette, Oddgeir, og det handler slett ikke om deg.
    Jeg finner det også utidig å få mine motiver trukket i tvil, inkl min hederlighet. Men det lar vi passere.

Det er underlig å forholde seg til påstander om "det liberale USA" når man ser på dets utvikling de seneste ti år. Men slik man gjerne tilgir pater familias fordi han vet best, så håper man innbitt at USA også vet best i lengden ...

Strindberg har også skrevet om dette med underlige forhold til Faderen.

Embetsmenn som forråder sin embetsmannsed, på vegne av fremmed stat, i utstrakt omfang og over flere departementer og regjeringer, forklarer det overfor både seg selv og andre som måtte utbe seg en forklaring med at man har større tro på den fremmede maktens visdom og klokskap enn på egne valgte landsmenns forutsetninger for å begå nødvendige beslutninger, i pakt med folkemeningen.

Dette er en så dyptgående krise at den går helt ned til grunnfestet i forfatningen - men avfei den gjerne, slik du har for vane, når virkeligheten ikke passer med oppskriften.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ingen som finne slike setninger en smule problematiske?

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/wikileaks/article3951275.ece skrev:
    Embetsverket i både UD og Forsvarsdepartementet diskuterte også med USA hvordan følsomme saker skulle utsettes, slik at det ikke kom på politikernes dagsorden foran både stortingsvalg og kommunevalg.
    Her er det ikke bare svik mot den politiske ledelsen, men mot det norske folk.

... men sånn går no dagan. :-\

N

nb

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Embetsmenn som forråder sin embetsmannsed, på vegne av fremmed stat, i utstrakt omfang og over flere departementer og regjeringer, forklarer det overfor både seg selv og andre som måtte utbe seg en forklaring med at man har større tro på den fremmede maktens visdom og klokskap enn på egne valgte landsmenns forutsetninger for å begå nødvendige beslutninger, i pakt med folkemeningen.
    Minus det med fremmed stat, så har vel noe lignende blitt hevdet om Finansdepartementet i Norge...

V

vredensgnag

Gjest
    Parelius skrev:
    Det er vel snart bare shoppingfriheten som den amerikanske liberalismen og rule of money law kan sole seg i glansen av. (En overdrivelse selvfølgelig, men noe er på gang…)

http://www.salon.com/news/opinion/glenn_greenwald/2010/12/14/manning/index.html
    Du husker kanskje president Bush tale til USA etter 11. september, der han avrundet talen i Kongressen med følgende oppfordring?

I ask your continued participation and confidence in the American economy. Terrorists attacked a symbol of American prosperity; they did not touch its source.

Det ble kommentert slik i IHT:

Bush did nothing to mobilize public opinion to accept the sacrifices that war implies — the first thing a leader would do. Tax cuts could go ahead as planned, and energy saving was dismissed out of hand. “Go shopping” was the administration’s message.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Parelius skrev:
    BT skrev:
    Det har vært noen uten at jeg husker dem så godt. Bl.a.var det en stor sak da Solberg som utenriksminister ville sende hjem noen irakere. Jeg har vel ikke antydet at det ikke er forkastelig, bare at det ikke er noe nytt. Kynisme? Den må du forklare nærmere.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Parelius skrev:
    Det er vel snart bare shoppingfriheten som den amerikanske liberalismen og rule of money law kan sole seg i glansen av. (En overdrivelse selvfølgelig, men noe er på gang…)

http://www.salon.com/news/opinion/glenn_greenwald/2010/12/14/manning/index.html
    Jeg for min del sysnes de har trukket friheten litt for langt på enkelte områder, bl.a. innen næringslivet, og ikke minst i helsesektoren. Men de er også blant verdens mest liberale stater på andre områder - religionsfrihet, ytringsfrihet, utdanning, samferdsel, you name it.

Klart det merkes at de er verdens siste stormakt, enn så lenge. Skulle vi ønske at det i stedet var Sovjet eller Kina, som lenge var alternativene?

Som alliert har de vært suverene. De bidro sterkt til å frigjøre oss fra nazismen, og beskyttet oss mot kommunismen, ned Nato har vi hatt den lengste fredsperioden her i landet som selvstendig stat noen sinne. Klart det er lett å ta dette for gitt. Jeg gjør det ikke.

De har vært viktig for vår egen grunnlov og for utviklingen av vårt eget demokrati, som er grunnlaget for vår velstand. Jeg sier ikke at usa ikke skal kritiseres, de gjør mye kritikkverdi, men ensidig hudfletting hanlder ikke lenger om kritikk, og det er ikke noe man kan ta på alvor. Det blir bare rett og slett for dumt.

P

Parelius

Gjest
    @ BT:

Vi kan jo nok historie begge to til å finne storhet i den amerikanske nasjon. Det er liksom når denne storheten - og dens idealer - uthules av usynlige og nå litt mer synlige makter at en reagerer. Nettopp fordi disse idealene er så viktige, så reagerer de som mener at de er grunnleggende ut over Grandiosaen. Andre finner det opportunt å si at det visst vi fra før og det er da bare sladder og embedsmenn som går bak ryggen på de folkevalgte er da noe vi vet og hemmelighold og løgnaktighet er synonymer og vi må ikke tro på Wikileaks fordi det er en jævla svenske vi ikke liker som filtrerer alt som kommer ut (ah, løgn på løgn) og om de har en Manning i isolat uten dom og påtale og jeg vet snart ikke som kommer av artigheter…

Ensidig hudfletting? Vil du i stedet snakke om den amerikanske konstitusjon? Det dumme er å komme med slike fraser som «men ensidig hudfletting hanlder ikke lenger om kritikk, og det er ikke noe man kan ta på alvor. Det blir bare rett og slett for dumt.»

Skal en ikke ta på alvor det som er kritikkverdig? Skal vi ha en parantes hver gang vi nevner USA (sallAllahu `alayhi wa sallam).

P

Parelius

Gjest
    BT skrev:
    Ørnhøi hadde mistanker, men hva kunne han gjøre med det uten belegg?

«SV-veteran krever «utrensking»
    Hoder må rulle i Forsvarsdepartementet. Det krever SV-veteran Stein Ørnhøi.»

Og det skal ryddes opp, sier du?

Jeg sier bare at det er et kjent problem. Klart det er en ukultur som ingen er tjent med, som alle er tjent med å komme til livs. Det burde man gjort for lenge siden. Men vi er jo så grenseløst naive.
    Rydde opp på basis av en eller annen «overbevisning» eller fordi en har saker en kan ta tak i?

Gudene vet hvor du vil med argumentasjonen. Vi kan i det minste ikke påkalle naiviteten lengre!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Parelius skrev:
    Gudene vet hvor du vil med argumentasjonen.
    Jeg er ikke så sikker på at de vet det.
    Jeg prøver bare å skape litt balanse og helhet her.
    Der man leter etter dritt finner man dritt.
    Fjerner man alle som har gjort noe galt sitter man igjen med de som aldri gjør noe.

Man har funnet mye dritt om usa nå, og så konkluderer gnagern glatt med at hele usa er pill rottent.
    Er det tilfelle? Langt i fra.

Nå er det norske emedsverket pill rottent.
    Er det tilfelle? Lang i fra. Noen rotne egg gir ikke en rotten sommer.

Når man har kommet igjennom den uendelige bunken av lekkarser er hele verden pill rottent, kanskje med unntak av Nord-Korea som vi ikke vet så mye om.

Så min misjon er: vi må slutte å klage, vi har det faktisk ganske bra her. Livet handler om å yte og nyte, ikke å grave i dritten og klage på alt man finner. Det kan ikke være sundt.

P

Parelius

Gjest
    BT skrev:
    Så min misjon er: vi må slutte å klage, vi har det faktisk ganske bra her. Livet handler om å yte og nyte, ikke å grave i dritten og klage på alt man finner. Det kan ikke være sundt.
    Hvilken størrelse har du i grilldress?

(Sterkeste meldingen jeg har lest fra et utdannet menneske. En real hån mot de som bragte deg dit.)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Parelius skrev:
    BT skrev:
    Hvilken størrelse har du i grilldress?

(Sterkeste meldingen jeg har lest fra et utdannet menneske. En real hån mot de som bragte deg dit.)
    Takk, du er ikke så verst selv heller.

V

vredensgnag

Gjest
    Standardsvar når fundamentet svikter - vi må innse at ingen er ufeilbarlig, at det er verre andre steder og at vi har mye å glede oss over. La oss komme oss videre og ikke dvele ved det som har skjedd.

Men VG nett har klinket til med Innledning på Spysesongen med ei jente som har hodet ned i en doskål, så hva kan vi forvente?
    Vi har å gjøre med at folkemeningen, som uttrykt ved stortingsvalg, er blitt systematisk tilsidesatt til fordel for en fremmed makts interesser, som ren hån av demokratiutøvelsen i landet.
    Er det så farlig? I Nord-Korea har de ikke en gang valg!

Men det viser det seg altså at vi også ikke har noe valg, når det kommer til stykket.
    Vi kan begynne å se frem til opplysninger rundt USAs støtte til Nei til EU, tenker jeg.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    vredensgnag skrev:
    Standardsvar når fundamentet svikter - vi må innse at ingen er ufeilbarlig, at det er verre andre steder og at vi har mye å glede oss over. La oss komme oss videre og ikke dvele ved det som har skjedd.
    Nope, vi skal luke ugresset, men ikke fjerne åkeren.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    vredensgnag skrev:
    Vi har å gjøre med at folkemeningen, som uttrykt ved stortingsvalg, er blitt systematisk tilsidesatt til fordel for en fremmed makts interesser, som ren hån av demokratiutøvelsen i landet.
    Det er begrenset hvor mye makt stortingspolitkerne klarer å utøve i et land med 4,5 individer med egen fri vilje. Ikke alle lystrer øvrigheten i alt som gjøres. Min erfaring gjennom arbeidslivet så langt er at i alle store organisasjoner er det noen som arbeider omfattende på tvers av ledelsens beslutninger og interesser.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    vredensgnag skrev:
    Men det viser det seg altså at vi også ikke har noe valg, når det kommer til stykket.
    Vi kan begynne å se frem til opplysninger rundt USAs støtte til Nei til EU, tenker jeg.
    Kanskje de har gitt pengegaver til Senterpartiet. ;D

N

Nifelheim

Gjest
    Parelius skrev:
    Gudene vet hvor du vil med argumentasjonen. Vi kan i det minste ikke påkalle naiviteten lengre!
    Hvor han vil er at disse byråkrater må få sparken. Som politiker flest så insinuerer han det uten å si det i klartekst sånn at han har trygg rygg senere.

Sparken, eller førtidspensjon i de tilfeller uten nok håndfaste bevis.

Som enkelte andre har insinuert i media så ville veien til betraktelsen som spion vært kort om det var noen andre enn USA disse byråkratene var illojole for.

Hvor formildende er egentlig det?

G

Gjestemedlem

Gjest
    BT skrev:
    Parelius skrev:
    Gudene vet hvor du vil med argumentasjonen.
    Jeg er ikke så sikker på at de vet det.
    Jeg prøver bare å skape litt balanse og helhet her.
    Der man leter etter dritt finner man dritt.
    Fjerner man alle som har gjort noe galt sitter man igjen med de som aldri gjør noe.

Man har funnet mye dritt om usa nå, og så konkluderer gnagern glatt med at hele usa er pill rottent.
    Er det tilfelle? Langt i fra.

Nå er det norske emedsverket pill rottent.
    Er det tilfelle? Lang i fra. Noen rotne egg gir ikke en rotten sommer.

Når man har kommet igjennom den uendelige bunken av lekkarser er hele verden pill rottent, kanskje med unntak av Nord-Korea som vi ikke vet så mye om.

Noen land har en tydelig politikk på dette området. I Kina har de ganske strenge lover mot å skrive om kritikkverdige forhold i staten, i embedsverket og i partiet. Dette er slett ikke fordi saker og episoder ikke kan anerkjennes som kritikkverdige, eller at de ser på seg selv som perfekte eller at de ikke er åpen forandringer der det behøves. Men offentlig kritikk kan være med på å skade statens anseelse, det er med på å underminere tilliten til dem som styrer og holder landet samlet, og det vil svekke alt det gode arbeidet de faktisk gjør. Så man er derfor veldig streng med hva som er lov til å kritiseres i det offentlige rom og i media, rett og slett fordi det skader landets interesser. Oppdager man noe kritikkverdig så skal man si ifra, men man skal bruke de rette kanaler og ikke sette igang kampanjer som kan skape uro, splid og mistillit eller spre sladder og historier som stiller embedsmenn og politikere i et dårlig lys. Dessuten har folk det ganske bra der, mye bedre enn i mange andre land og økonomien blomstrer. Så i stedet for å grave frem dritt så bør de heller være glade, arbeide hardt og ikke bare lete etter noe å klage over. Det er nemlig ikke sunt.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.916
    Sånn litt på sidelinjen; hvor har WL fått alle disse dokumentene fra? Hvis det er bevisst lekkasje så er det vel fint liten forskjell på å gi dem til WL og gi dem til en fremmed makt. Litt rart at hele verden har "krav" på å vite hva som skjer, bare ikke fienden (hvem nå det måtte være)
    Forøvrig så er de dryppene av sensasjonelt stoff jeg hittil har sett nærmest å regne som "Se og Hør"-nyheter.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Pink_Panther skrev:
    Sånn litt på sidelinjen; hvor har WL fått alle disse dokumentene fra? Hvis det er bevisst lekkasje så er det vel fint liten forskjell på å gi dem til WL og gi dem til en fremmed makt. Litt rart at hele verden har "krav" på å vite hva som skjer, bare ikke fienden (hvem nå det måtte være)
    Forøvrig så er de dryppene av sensasjonelt stoff jeg hittil har sett nærmest å regne som "Se og Hør"-nyheter.
    Det er jo en utvikling mot at vestlige land i stigende grad ser på sin egen befolking som en fiendtlig makt, en som man skal være varsom med hvilken informasjon man gir tilgang til.

Vi har et representativt demokrati, men er det vi som skal representere de politiske makthaverne?

V

vredensgnag

Gjest
    Sjarmerende med disse "hittil har jeg ikke sett annet enn Se og Hør sladder" observasjonene.

Det er et himla liv verden over pga telegrammene.
    Den australske statsministeren, som var kjapp med å erklære det WikiLeaks gjorde ulovlig, og som åpent spekulerte på hvorvidt man kunne inndra Assanges pass, har måttet innse at landet hun styrer følger et lovverk hun tydeligvis ikke kjente selv.

En offisiell undersøkelse konkluderer med at Assange og WikiLeaks ikke har brutt noen lover. Men klakkørene som ønsket å tro det motsatte vil sikkert fnyse av dette.

Sigarføringen var høy da man stilte pent på rekke etter blodtørstige amerikanske senatorer:

(RTTNews) -Australia on Monday pledged to back any legal action initiated by the United States against WikiLeaks founder and Australian national Julian Assange in the wake of his website's latest release of thousands of U.S. classified documents.

"Australia will support any law enforcement action that may be taken, the US will be the lead government in that respect, but certainly Australian agencies will assist," Attorney-General Robert McClelland told reporters in Canberra on Monday.

"From Australia's point of view we think there are potentially a number of criminal laws that could have been breached. The Australian Federal Police are looking at that," McClelland said.

Noting that release of the secret data could pose a risk to those named in the leaked documents, McClelland said the disclosures could also prove to be damaging to the national security interests of the United States and its allies including Australia.

He said Australia had already set up a task force to investigate the implications of some 400,000 U.S. secret military documents on Iraq war released by the whistle-blower web site in July, but acknowledged that the secret documents released in July "relate to issues broader than simply our defense strategy."

Legg merke til at dette kommer fra australiernes Riksadvokat.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Assange er løslatt, men må holde seg i ro inntil saken er behandlet. Han vil bo komfortabelt.

"Huset tilhører journalisten Vaughan Smith, en tidligere offiser i det britiske forsvaret og mannen bak presseklubben Frontline Club." - Dagsavisen

Men hva og hvem er The Frontline Club?

"The Frontline Club is the London hub for a diverse group of people united by their passion for the best quality journalism. It is home to over 200 talks and screenings a year. With our elegant restaurant serving the best of British cuisine and our members' bar, Frontline is a unique place to discuss, debate and be inspired."

Vedlegg

V

vredensgnag

Gjest
    Når et lands Statsminister og Riksadvokat ivrig logrer for å tilfredsstille sin herre og mester USA, rangerer det kanskje litt høyere enn "Se og Hør sladder."

Etter å ha kikket litt på lovene han er satt til å følge opp finner riksadvokaten at han kanskje tok noen forhastede beslutninger:

http://www.smh.com.au/technology/te...no-crime-in-australia-afp-20101217-190eb.html

Skjønner folk hvor det bærer hen?

Neither WikiLeaks nor its founder Julian Assange has committed any crime in Australia over the leaking of official United States government documents, the Australian Federal Police announced this afternoon.

This comes despite Prime Minister Julia Gillard labelling the actions of the group "illegal" two weeks ago.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn