WiMP`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TIDAL-Fredrik

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.04.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Ok, jeg misforsto.
    Squeezebox er litt problematisk ettersom det ikke sitter igjen noen utviklere fra dem. Skal sjekke opp om det er noe vi får gjort med logikken.
    Alt info de får fra oss er basert på API'et, og skal i utgangspunktet reflektere resten av klientene.
     

    RC30

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2005
    Innlegg
    166
    Antall liker
    270
    Hei igjen,

    For å kunne hjelpe dere bedre:
    Bruker du DAC? Hvilken?
    Opplever du evt samme problem uten DAC?

    Fikk i svar fra utviklerne at følgende fremgangsmåte bør løse problemene:
    - Uninstall
    - Delete folders named com.aspiro.wimp etc from path C:\Users\Username\AppData\Roaming" - in The folder with names like "com.aspiro.wimp" etc
    - Update DAC - (Update/reinstall the DAC driver if using any external DAC)
    Hei! Takker for at det er fokus på å avhjelpe problemene.

    Spiller på en DIY DDDAC 1543 mk. II med tilhørende USB mottaker. Data sendes fra PC over et SotM USB kort med egen batteristrømforsyning. Har fungert perfekt i årevis. DAC'en har ingen spesielle drivere, mens SotM kortet har de siste tilgjengelige installert. Dette fungerer lytefritt med Spotify, Foobar, JRiver og alt annet jeg prøver på.

    Forsøkte i går kveld å avinstallere Wimp, slette de nevnte foldere, for så å installere Wimp igjen til nyeste versjon. Ingen forskjell, stopper opp mellom hver låt. Prøvde den andre muligheten jeg har for å få lyd ut av PC'en ved å sende Wimp til TV over PC'ens HDMI utgang, og da virket det som om alt fungerte slik det skulle.

    Avinstallerte Wimp igjen, slettet nevnte foldere og installerte 3.1.1846. Spilte to album som begge ble spilt til ende uten inngrep av noe slag:) Skal prøve mer i dag og gi tilbakemelding.

    En annen ting, jeg installerte Wimp på nytt ved hjelp av linken i dette forumet (3.1.1846 som i første omgang ble tillat oppdatert til nyeste versjon). Uten den ser det ut til at hvis jeg skulle installere programmet via Wimp's hjemmesider, måtte jeg gjøre det som om jeg var ny kunde og opprette et nytt abonnement ved å legge inn kredittkortsnummer på nytt. Dette kan ikke være riktig.
    Hei RC30.
    God tilbakemelding. Jeg sender denne informasjonen videre til vårt QA-team for testing.
    Må du legge inn betalingsdetaljer når du laster ned fra her: https://wimp.no/wweb/about/pc_mac/ ?
    Nei, det ser ut til at jeg slipper det via den linken.
    Nå har jeg spilt et par album med Wimp 3.0.1.1846 BETA og det har fungert fint helt til 13 sekunder inn i låta " Her kommer vintern" på plata "Frelst" med Jokke og Valentinerne. Har startet låta på nytt 5 ganger, og den stopper opp på samme sted hver gang.
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Finnes det en remote app som kan kontrollere Wimp på PC'en? Jeg har Wimp på en HTPC og skjermen er ikke alltid på. Det hadde vært OK å kunne styre Wimp uten å måtte skru på TVen. Lokal musikk styrer jeg med apper på telefonen som MediaMonkey Remote og FoobarCon. Og Spotify styrer jeg med Spotimote.

    En mulig workaround er å installere SqueezePlay som er en desktop Squeezebox. Men det hadde vært bedre å ha en egen app.
     
    Sist redigert:

    Rockefoten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2003
    Innlegg
    721
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    2
    På Mac bruker jeg Rowmote med stort hell. Finnes kanskje til pc også? Men da blir det bare pause og skip osv.
    Skal du ha med bilde må du bruke noe vlc-greier.
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    På Mac bruker jeg Rowmote med stort hell. Finnes kanskje til pc også? Men da blir det bare pause og skip osv.
    Skal du ha med bilde må du bruke noe vlc-greier.
    Tja. En slik løsning blir jo som du skriver litt vel primitivt. Da er det nok bedre å bruke en Remote Desktop klient på mobilen eller laptop'en slik jeg gjør i dag.

    Wimp har vel ikke noen åpent API i dag? Da hadde det vel vært laget en remote for lenge siden.
     

    Rockefoten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2003
    Innlegg
    721
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    2
    Tror jeg har lest et sted at det kommer..
     

    TIDAL-Fredrik

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.04.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Hei igjen,

    For å kunne hjelpe dere bedre:
    Bruker du DAC? Hvilken?
    Opplever du evt samme problem uten DAC?

    Fikk i svar fra utviklerne at følgende fremgangsmåte bør løse problemene:
    - Uninstall
    - Delete folders named com.aspiro.wimp etc from path C:\Users\Username\AppData\Roaming" - in The folder with names like "com.aspiro.wimp" etc
    - Update DAC - (Update/reinstall the DAC driver if using any external DAC)
    Hei! Takker for at det er fokus på å avhjelpe problemene.

    Spiller på en DIY DDDAC 1543 mk. II med tilhørende USB mottaker. Data sendes fra PC over et SotM USB kort med egen batteristrømforsyning. Har fungert perfekt i årevis. DAC'en har ingen spesielle drivere, mens SotM kortet har de siste tilgjengelige installert. Dette fungerer lytefritt med Spotify, Foobar, JRiver og alt annet jeg prøver på.

    Forsøkte i går kveld å avinstallere Wimp, slette de nevnte foldere, for så å installere Wimp igjen til nyeste versjon. Ingen forskjell, stopper opp mellom hver låt. Prøvde den andre muligheten jeg har for å få lyd ut av PC'en ved å sende Wimp til TV over PC'ens HDMI utgang, og da virket det som om alt fungerte slik det skulle.

    Avinstallerte Wimp igjen, slettet nevnte foldere og installerte 3.1.1846. Spilte to album som begge ble spilt til ende uten inngrep av noe slag:) Skal prøve mer i dag og gi tilbakemelding.

    En annen ting, jeg installerte Wimp på nytt ved hjelp av linken i dette forumet (3.1.1846 som i første omgang ble tillat oppdatert til nyeste versjon). Uten den ser det ut til at hvis jeg skulle installere programmet via Wimp's hjemmesider, måtte jeg gjøre det som om jeg var ny kunde og opprette et nytt abonnement ved å legge inn kredittkortsnummer på nytt. Dette kan ikke være riktig.
    Hei RC30.
    God tilbakemelding. Jeg sender denne informasjonen videre til vårt QA-team for testing.
    Må du legge inn betalingsdetaljer når du laster ned fra her: https://wimp.no/wweb/about/pc_mac/ ?
    Nei, det ser ut til at jeg slipper det via den linken.
    Nå har jeg spilt et par album med Wimp 3.0.1.1846 BETA og det har fungert fint helt til 13 sekunder inn i låta " Her kommer vintern" på plata "Frelst" med Jokke og Valentinerne. Har startet låta på nytt 5 ganger, og den stopper opp på samme sted hver gang.
    Den nevnte låten fungerer uten problem hos meg på 3.2.0.1863.
    Vårt utviklerteam er uansett på saken for å løse problematikken rundt tilkoblede DAC'er.
    Send meg gjerne en direktemelding med brukernavn, så skal jeg sørge for at dere får betateste desktop-klienten så fort neste bygg er oppe.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.862
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    4
    Ok, jeg misforsto.
    Squeezebox er litt problematisk ettersom det ikke sitter igjen noen utviklere fra dem. Skal sjekke opp om det er noe vi får gjort med logikken.
    Alt info de får fra oss er basert på API'et, og skal i utgangspunktet reflektere resten av klientene.
    Ja, noe rart må det være med api'et (eller snarere anvendelsen av det) når det gjelder Nye Album

    Ta et konkret eksempel:
    Albumet Filmmusikk fra filmen Beatles med Magne Furuholmen ligger som album nr 18 under Nye Album i Wimp iPad klienten,
    mens den finnes ikke i det hele tatt under Nye Album i Squeezebox klienten.
    Samme med albumet El Pintor med Interpol, Ryan Adams med Ryan Adams, og mange flere.

    Hvis jeg derimot sammenligner iPad klienten og Squeezebox på Anbefalte Album er det 100% samsvar!
    Så noe er definitivt muffens med kategorien Nye Album.

    Fint om dere kan sjekke dette Fredrik :)
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    812
    Antall liker
    447
    Torget vurderinger
    10
    Hei

    Er det flere som har mistet wimp i sonos? Helt borte her.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.648
    Antall liker
    3.818
    Hei Wimp.

    Jeg er stor wimp-elsker, men syns det er synd at klassiskutvalget ikke er større. Særlig på eldre, historiske utgivelser. Det kan da ikke koste rare greiene å erhverve rettigheter til disse ? det står at utvalget på wimp utvides med tusenvis av låter hver dag. Men hvor mange av disse er klassisk musikk?

    Jeg har akkurat sagt opp mitt qobuz-abonement pga teknisk trøbbel, og savner det alt. Klassiskutvalget her var supert.

    Som sagt, i all vennskapelighet...
     

    Hæææ

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2014
    Innlegg
    143
    Antall liker
    70
    Klassisk utvalget kommer snart.Det jobbes vistnok for fullt med det nå etter som jeg leste en plass.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.648
    Antall liker
    3.818
    Klassisk utvalget kommer snart.Det jobbes vistnok for fullt med det nå etter som jeg leste en plass.

    Jeg har også lest det, men venter fremdeles :) Det som er der nå, er veldig mainstreamrepertoar og basert på de siste innspillingene. så mer bredde og mer dybde ønskes - fort!
    Tror HiFi-kundene følger med på dette. KJenner mange som venter med å tegne abo til dette er på plass.
     
    Sist redigert:
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    ...hvordan er det med "sømløs avspilling" av "sømløs musikk"...tar Wimp fortsatt pause mellom sangene !?
    Vh
    S
     
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    ...hvordan er det med "sømløs avspilling" av "sømløs musikk"...tar Wimp fortsatt pause mellom sangene !?
    Vh
    S
    Det hadde de ikke klart og fikse ... :p Synd !
    Vh
    S
     
    Sist redigert av en moderator:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.060
    Antall liker
    11.041
    Torget vurderinger
    10
    Hei

    Er det flere som har mistet wimp i sonos? Helt borte her.
    Har skjedd en gang og da måtte jeg logge inn på nytt. Flere ganger har den også forsvunnet fra skjermen og siden dukket opp.

    Utover dette er jeg fornøyd med lyden. WiMP er ikke så god å søke i som Spotify på pc.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.608
    Antall liker
    54.651
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Oppgraderte til Wimp hifi,bruker iPad med AirPlay og Apple tv. AirPlay blir borte på iPad men ikke på iPhone 5???
    Er dette noe Wimp kjenner til?
    Mvh
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.862
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    4
    Ok, jeg misforsto.
    Squeezebox er litt problematisk ettersom det ikke sitter igjen noen utviklere fra dem. Skal sjekke opp om det er noe vi får gjort med logikken.
    Alt info de får fra oss er basert på API'et, og skal i utgangspunktet reflektere resten av klientene.
    Ja, noe rart må det være med api'et (eller snarere anvendelsen av det) når det gjelder Nye Album

    Ta et konkret eksempel:
    Albumet Filmmusikk fra filmen Beatles med Magne Furuholmen ligger som album nr 18 under Nye Album i Wimp iPad klienten,
    mens den finnes ikke i det hele tatt under Nye Album i Squeezebox klienten.
    Samme med albumet El Pintor med Interpol, Ryan Adams med Ryan Adams, og mange flere.

    Hvis jeg derimot sammenligner iPad klienten og Squeezebox på Anbefalte Album er det 100% samsvar!
    Så noe er definitivt muffens med kategorien Nye Album.

    Fint om dere kan sjekke dette Fredrik :)
    Sorry.....sløv research av meg....... fant det ut selv nå.
    Ser nå at kategorien Album i Wimp har subkategorier (Nye, Anbefalte, Topp 20 og Norsk)
    Og på Squeezebox har man tydeligvis valgt at Nye Album=Norsk (iallefall når Norsk er satt som språk på SB enheten)
    Beklager forvirringen.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    WIMP stopper å spille etter en stund, noe som er utrolig plagsomt. Noen ganger etter programmet har stopped lar det meg ikke spille mer før jeg har restartet hele greia. Jeg bruker wimp hifi. Programmet er også veldig tregt i forhold til spotify. Nå forventer jeg heller ikke at wimp skal være like bra som spotify og alle her kjører wimp fordi det er den eneste som tilbyr streaming lossless. Det andre er å finne ny musikk. De samme anbefalingene og samme sangene kommer opp som alternativ uke etter uke. Selv om spillelistene mine er utrolig varierte er det de samme elendige forslagene til nye artister å høre på. Selv om jeg har to sanger av ERA på lista mi betyr ikke det at halve anbefalingene skal være den stilen. Egentlig så kommer ikke andre artister opp med samme sjangre heller, ofte kun album eller låter av samme artist jeg har på lista fra før. Når jeg spiller en sjanger vil jeg ofte finne relaterte artister innen sjangeren for å finne ny musikk. Men denne funksjonen er helt håpløs i forhold til spotify. Relaterte artister til Michael Jackson blir for eks Stevie Wonder og Maxwell..Jeg vil si at spranget der er stooort. Denne funksjonen funker forsåvidt greit på Norsk Musikk som er det eneste wimp virkelig KAN. Om man liker sjangre som drum & base blir det å finne musikk utfordrende i forhold til Spotify som har en glimrende radiofunksjon. Jeg har faktisk ikke funnet så lite musikk på årevis! Det blir ofte at jeg bruker spotify til å finne musikken for å så hive det inn på wimp spilleliste. For wimp har sangene, jeg bare finner dem ikke! Anbefalte spillelistene er fulle av Norske og litt sære artister samt top 20 materiale som aldri fornyer seg. (Øya 2014 er ferdig for lengesiden.) 10 for fredag musikk på mandag, bare å ta på seg trendy hipsterbriller, stram bukse og Mariusgenser. For de fleste listene er sjelløs hipsterpop med en og annen perle i midten. Virker som de er laget av hippe Oslofolk i 30års alderen. Det er så snevert. Spotify er svensk så vidt jeg vet. Men de prakker ikke på meg roxette og svensktoppar av den grunn. Det virker som om wimp er ett talerør for Norsk musikk uansett kvalitet. Til og med Electronica-listene er full av Norsk synthpop.

    Bare for å ha sagt det. Jeg har absolutt ikke noe i mot Norske artister! Men synes det er mye dårlig Norsk musikk mellom perlene.

    Kona sitter med Koss Porta pro til 300 kroner å finner masse ny musikk jeg må høre på spotify. Det ergrer meg litt at det måtte bli sånn. Litt NRK P1 fakter over det hele. Vi skal spille så og så mye Norsk musikk fordi vi er så stolte og Norske. Det jeg og flere jeg har snakket med vil ha er:
    *Ha ett programm som funker
    *Klare å finne ny musikk på en god måte

    Å spille inn utstyr med wimp er helt umulig da den alltid stopper etter en stund, selv om jeg har 3 dagers spilling på lista. Så da blir det spotify der også. Eneste grunnen jeg ser til å bruke wimp er lyden. Og for meg er det en kjempegod grunn. Man kan tillate en hel del så lenge lyden er bra. Når jeg trykker på neste sang tar det ofte 2 - 5 sekunder før wimp reagerer og bytter sang. Spoling i låten er jo akk så treegt. Minner meg om en gammel Holfi cd-spiller som også var vanvittig treg, men ble tilgitt pga helt vanvittig bra lyd. Å tilby lossless er jo fantastisk, men om spotify kommer med samme funksjonen og wimp har samme elendigheten så bytter jeg raskt. I går når jeg skulle prøvekjøre en potensiell ny hodetelefon og wimp drev å bugga så tenkte jeg, og dette betaler jeg 200 kroner i mnden for. Jeg har relativt nye pcer/macer og alt er i orden. Jeg har også altibox 60/60 linje. IOS-appen til wimp er derimot utrolig bra! Wimp er egentlig det eneste alternativet for en audiofil som selvfølgelig ønsker bra kvalitet og det er synd fordi spotify er SÅ mye bedre på alt annet.
    ps. Det kan være at jeg har blitt for godt vant med alt spotify har fått til og bare syter.
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.193
    Antall liker
    15.130
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hvordan er oppsettet ditt, Erlendb? Spiller du via AppleTV eller lignende?
    Selv har jeg ikke problemet med stopp, men spiller mest via Squeezebox.
    Mvh R
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker Mac mini optisk til HegelHD11 DAC og videre til en Schiit forsterker. Eventuelt Macbook Air til en schiit modi DAC og videre til en forsterker. Har snakket med mange andre som har lignende problemer. Grunnen til at jeg skrev ett så hardt innlegg i sted er at jeg endelig ble ¨forbannet¨ over denne elendigheten.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.193
    Antall liker
    15.130
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Styrer du med WiMP app til Mac og Macbook? Spør siden jeg selv opplever disse 3-4-5 sekundene fra play på app på iPad til det kommer lyd fra AppleTV, og ikke helt vet om det er siden det blir mye trådløs overføring eller andre problemer. Squeezebox starter raskere avspilling fra WiMP Hifi enn fra lokal server på loftet så der er det gull.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Styres helt lokalt med trådløs mus og tastatur til minien. Med wimp app på begge ja. Ingen mellomledd.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.193
    Antall liker
    15.130
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hmmm... Jeg digger appen og skulle gjerne spilt fra den. Men dersom det er sånn at du har kablet mellom router og MacMini så er det tydeligvis et eller annet med selve appen som gir tregheten. Får teste litt her hjemme med AppleTV kablet til nettet for å se. :) Takk for svar.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Nei, jeg bruker trådløst på alt her til router. MEN alt annet fungerer på sekundet, det være seg spotify, netflix, podcasts osv osv. Speedtester ligger rundt 45mbps på den maskinen som står lengst vekke fra routeren, rundt 20ms ping. Altså fra internet med server i Oslo. Om det ikke er appen selv som skaper tregheten så ser jeg ikke helt hvorfor ikke alt det andre skulle ¨lagge¨. Ikke bare treghet, men hele greia stopper jo opp etterhvert. Det er akkurat det samme med og uten DAC, om jeg bruker optisk ut, linje ut eller USB til DAC.
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.608
    Antall liker
    54.651
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Jeg bruker IPad til Apple tv,dac og inn i forsterker merker ingen tregheter eller stopping. Men er enig at spotify er mye bedre og bruke,går de for spotify hifi bytter jeg på et blunk :)
    O
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jeg har akkurat gått til innkjøp av en Squeezebox Touch. Wimp installert, men ingen lyd. Hva av oppdateringer er det jeg må kjøre inn på boksen for at den skal gi meg litt fin, fin lyd? Kjører via Hegel HD20 - USB inn i Touch'en. Noen som har en rask løsning, eller må jeg sette meg ned og saumfare nettet?

    :)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Har aldri hatt noe problemer med Ipad/Iphone ios app generelt Evo. Det funker fjell hos meg. Når jeg bruker datamaskin derimot.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.862
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har akkurat gått til innkjøp av en Squeezebox Touch. Wimp installert, men ingen lyd. Hva av oppdateringer er det jeg må kjøre inn på boksen for at den skal gi meg litt fin, fin lyd? Kjører via Hegel HD20 - USB inn i Touch'en. Noen som har en rask løsning, eller må jeg sette meg ned og saumfare nettet?

    :)
    Grattis med rå streamer, SB Touch er konge! :)
    Ikke lyd sier du.....ehh.... USB pluggen på SB Touch er beregnet for en USB disk med musikk ( hvis du ikke har EDO kernel på den da, for da kan gjøres den om til en utgang og du kan koble en USB dac på den)
    Har du prøvd analog utgang eller en av de to digitale sp/dif utgangene (coax / optisk)?
     

    habir

    Medlem
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    42
    Antall liker
    11
    Sted
    Kristiansand Vest Agder
    Bruker selv M2tech/SP/dif inn til en Abrahamsen DAC.Det hakker og henger litt her og der.Men Wimp er en ållright måte å finne ny musikk på,men å sitte i ro og fred å
    nyte musikk er utopi,finner ikke roen liksom.Mulig et Wimp HIFI abonnement kunne bedre på dette.Hva tror dere??
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jeg har akkurat gått til innkjøp av en Squeezebox Touch. Wimp installert, men ingen lyd. Hva av oppdateringer er det jeg må kjøre inn på boksen for at den skal gi meg litt fin, fin lyd? Kjører via Hegel HD20 - USB inn i Touch'en. Noen som har en rask løsning, eller må jeg sette meg ned og saumfare nettet?

    :)
    Grattis med rå streamer, SB Touch er konge! :)
    Ikke lyd sier du.....ehh.... USB pluggen på SB Touch er beregnet for en USB disk med musikk ( hvis du ikke har EDO kernel på den da, for da kan gjøres den om til en utgang og du kan koble en USB dac på den)
    Har du prøvd analog utgang eller en av de to digitale sp/dif utgangene (coax / optisk)?
    Tusen takk! Nei, ikke prøvd noe annet. Jeg har alltid brukt USB via DAC, så tenkte ikke mer på det. Har du orket sende meg et bilde på hvordan de kablene jeg skal ha ser ut? Sykler meg en tur på elektrobutikk etterpå.

    :)
     

    TIDAL-Fredrik

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.04.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Oppgraderte til Wimp hifi,bruker iPad med AirPlay og Apple tv. AirPlay blir borte på iPad men ikke på iPhone 5???
    Er dette noe Wimp kjenner til?
    Mvh
    iOS, WiMP-versjon?
    iOS 8
    Wimp versjon 3.0.2 build 984

    Mvh

    Ove
    Men iPaden finner Airplay-enhetene dersom du drar opp bunn-menyen? Apple ønsker i utgangspunktet ikke at alle appene har sin egen Airplay button, de ønsker å kun bruke Airplay-knappen fra menyen. Men det skal fungere, og fungerer hos meg med akkurat samme utgangspunkt. Sjekker litt med kundeservice om de har opplevd lignende.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.608
    Antall liker
    54.651
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Oppgraderte til Wimp hifi,bruker iPad med AirPlay og Apple tv. AirPlay blir borte på iPad men ikke på iPhone 5???
    Er dette noe Wimp kjenner til?
    Mvh
    iOS, WiMP-versjon?
    iOS 8
    Wimp versjon 3.0.2 build 984

    Mvh

    Ove
    Men iPaden finner Airplay-enhetene dersom du drar opp bunn-menyen? Apple ønsker i utgangspunktet ikke at alle appene har sin egen Airplay button, de ønsker å kun bruke Airplay-knappen fra menyen. Men det skal fungere, og fungerer hos meg med akkurat samme utgangspunkt. Sjekker litt med kundeservice om de har opplevd lignende.
    Hei
    Jeg fant ut av det nå,må lukke Wimp og gå inn på nytt altså fjerne Wimp i fra undermenyen.
    Da spretter AirPlay opp :) takk for tilbake melding så kjapt.
    Mvh
    Ove
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.862
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har akkurat gått til innkjøp av en Squeezebox Touch. Wimp installert, men ingen lyd. Hva av oppdateringer er det jeg må kjøre inn på boksen for at den skal gi meg litt fin, fin lyd? Kjører via Hegel HD20 - USB inn i Touch'en. Noen som har en rask løsning, eller må jeg sette meg ned og saumfare nettet?

    :)
    Grattis med rå streamer, SB Touch er konge! :)
    Ikke lyd sier du.....ehh.... USB pluggen på SB Touch er beregnet for en USB disk med musikk ( hvis du ikke har EDO kernel på den da, for da kan gjøres den om til en utgang og du kan koble en USB dac på den)
    Har du prøvd analog utgang eller en av de to digitale sp/dif utgangene (coax / optisk)?
    Tusen takk! Nei, ikke prøvd noe annet. Jeg har alltid brukt USB via DAC, så tenkte ikke mer på det. Har du orket sende meg et bilde på hvordan de kablene jeg skal ha ser ut? Sykler meg en tur på elektrobutikk etterpå.

    :)
    Hvis du tar bilde av baksiden av Touch og baksiden av DAC og Abrahamsen så tenker jeg butikken finner ut av det :)
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Har Wimp hifi og spiller på en Squeezebox duet, og får konsekvent opp at det er filformat mp3 og 256kb. Finner ingen måte å forandre innstillinger hverken på squeezboxen eller mysqueezebox.com :mad:
    Noen som har gode forslag?

    Edit:
    glem det, kom på at google er min venn og fant ut at det var for gammel sw ombord.
    Godlyd i stua igen og ikke en ipad i sikte :)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn