WiMP`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.237
    Antall liker
    15.595
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Flere som opplever problemer med WiMP i dag?
    Funker ikke på noen løsninger her... Squeezebox, PC-klient, iOS-App, web-player..... Bare surr og til "funkar - funkar inte" :mad:
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    555
    Antall liker
    288
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Kommer ikke inn jeg heller. "Finner ikke server"
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.237
    Antall liker
    15.595
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Sikkert straff fordi jeg spilte vinyl tidligere i dag..... :(
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.190
    Antall liker
    3.974
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Samme problem her. Fungerte vel å merke helt fint tidligere i dag. Oppdaget først problemet nå for et kvarter siden.
    Kjører Wimp HiFi via Sonos.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.237
    Antall liker
    15.595
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Storm på Facebooksiden nå.
    Første gang jeg har opplevd seriøse problemer, men nå er det til gjengjeld bare surr.
     

    presten

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.12.2009
    Innlegg
    75
    Antall liker
    113
    Sted
    Stryken
    Torget vurderinger
    14
    Funker jo fortsatt greit å spille offline, da. Så slipper man iallefall å børste støvet av CDspiller'n.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    38.033
    Antall liker
    38.606
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Kommer ikke inn via squeezebox - "ugyldig mobilnummer eller passord" - men samme innloggingsdata fungerer fint på iPad/iPhone og på wimp.no. Sendte en melding til kundeservice om det, men regner med at ganske mange andre også har meldt fra.
     

    PowerQuality

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2012
    Innlegg
    94
    Antall liker
    18
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har sendt melding til Wimp, og fått svar. De sier at det er problemer, men at det pr kl 21.33 skal være løst, men det stemmer ikke da jeg fortsatt ikke kommer inn.

    Dette legger seg i rekker av endeløse problemer med Wimp, og jeg begynner å bli mektig lei. Opplever ingen problemer med noen andre tjenester, og jeg vet at jeg ikke har lokale nettverksproblemer som kan være årsaken.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Samme her! får feil passord/bruker gjennom Sonos
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    38.033
    Antall liker
    38.606
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Kommer fortsatt ikke inn her heller. Får meldingen "WiMP-påloggingen mislyktes. Sjekk WiMP-påloggingsinformasjonen på mysqueezebox.com" Men den er skrevet riktig der og fungerte i går...
     

    Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.075
    Antall liker
    2.101
    Fungerer fint her med adressen WiMP i web-browseren på PC.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.053
    Antall liker
    11.148
    Sted
    Skien
    Jeg har sendt melding til Wimp, og fått svar. De sier at det er problemer, men at det pr kl 21.33 skal være løst, men det stemmer ikke da jeg fortsatt ikke kommer inn.

    Dette legger seg i rekker av endeløse problemer med Wimp, og jeg begynner å bli mektig lei. Opplever ingen problemer med noen andre tjenester, og jeg vet at jeg ikke har lokale nettverksproblemer som kan være årsaken.
    Det er da det er så deilig å fortsatt ha en oppegående CD spiller, ikke bare spiller den bedre en Wimp Hifi den funker hele tiden også :)

    Mvh: Espen L
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.237
    Antall liker
    15.595
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Deilig med CDspiller du liksom! Vinyl, det er deilig det. :)
    Nå funker det igjen gjennom squeezebox, ikke heeeelt knirkefritt, men det spiller.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.237
    Antall liker
    15.595
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Denne stoppen gjorde at jeg begynner å skjønne hvor avhengig jeg har blitt av WiMP HiFi.
    Gleder meg til flere tilbydere av FLAC som vil skjerpe konkurransen og drive frem bedre og mer stabile løsninger.
    Fremtiden er ikke egen NAS, men The Great NAS In The Sky 8)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.389
    Antall liker
    3.579
    Torget vurderinger
    49
    Denne stoppen gjorde at jeg begynner å skjønne hvor avhengig jeg har blitt av WiMP HiFi.
    Gleder meg til flere tilbydere av FLAC som vil skjerpe konkurransen og drive frem bedre og mer stabile løsninger.
    Fremtiden er ikke egen NAS, men The Great NAS In The Sky 8)
    Det er ikke kødd engang, fremtiden ligger i luften :)
    "The Great NAS in the sky", den burde du få copyright på ;D
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.879
    Antall liker
    814
    Torget vurderinger
    4
    Wimp sliiiter......bigtime
    hvis Spotify lanserer lossless..... Uff
    natta!

     

    TomVen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    503
    Antall liker
    484
    Sted
    Jar
    Hadde mye glede av Wimp fram til "oppdateringen" i august. Etter det blir jeg bare irritert når jeg bruker tjenesten. Har kjørt Wimp Hifi på iPad via Airport Express til Electrocompaniet ECD2. Etter oppdateringen går alt tregt, søkefunksjonen fungerer ikke ordentlig, og brukergrensesnittet er forferdelig. I tillegg drukner innholdet i uinteressante spillelister og annet redaksjonelt søppelstoff. Jeg ønsker å høre på musikken jeg liker, ikke musikken til kronprins Haakon. Nå er det slutt. Den gamle versjonen er dypt savnet, men det er en lettelse å bli fri fra den nye:) Heretter blir det vinyl og CD til kritisk musikklytting, i påvente av at andre kommer med lossless format.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.237
    Antall liker
    15.595
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har hatt WiMP HiFi siden det kom til squeezebox. Den ene dagen her nå sist var køddn, men jeg fikk til og med svar på innlegget mitt på Facebook. Før denne dagen, og etter denne dagen har den funket.
    Jeg er veldig fornøyd med bunker av ny musikk hver måned for 199,-
    Spent på om det blir bare jippi og null klager når Spotify kommer med flac.... ;)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.879
    Antall liker
    814
    Torget vurderinger
    4
    Spent på hvordan Wimp oppfører seg ikveld...... Tipper det er en del folk som baserer et vellykket nyttårsparty på spillelister fra Wimp og som kommer til å banne høyt hvis det blir ustabiliteter i kveld..... :(
    Krysser fingre og håper på det beste....... og tipser folk om å offline spillelistene FØR selskapet starter ;)
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.441
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Med venner på besøk, nyttårsaften. Det lagger som ville h...og til slutt ramla hele greia ut. FLAUT. Vet jeg har kritisert wimp flere ganger. Men skal raskt gi dere litt ros! Anbefalte lister er mye bedre.. radiofunksjon er like elendig. Men dette kommer seg veldig og kudos for det! Jeg forstår også at ved stor ekspansjon blir det noe krøll. Takker for at dere er den eneste tjenesten jeg bruker til mine HIFI) Behov. Men å ramle nyttårsaften blir som telenor for 10 år siden. Det ble spotify med reklame denne gangen.-EDIT: greide å spille to låter så var det påan igjenn. Mr CDspiller blir brukt i dag. Wimp svikter når det gjelder mest..For noe møkk
     
    Sist redigert:

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.879
    Antall liker
    814
    Torget vurderinger
    4
    Faen!
    There was an error loading the remote feed for : (Failed to parse)


     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.879
    Antall liker
    814
    Torget vurderinger
    4
    Og Spotify fungerer med lynets hastighet......
    Testet både med Squeezebox og på PC.
    Detta MÅ wimp få orden på, NÅ !!!!!
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    555
    Antall liker
    288
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    I etterpåklokskapens navn kunne man laget offlinespillelister. Kanksje noe for fremtidige anledninger når man vet at man trenger stabil musikk.
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    I etterpåklokskapens navn kunne man laget offlinespillelister. Kanksje noe for fremtidige anledninger når man vet at man trenger stabil musikk.
    Men det skulle jo ikke vært nødvendig.
    Jeg har selv Wimp HIFI, men bruker det i liten grad og så ustabilt som det har vært nå i det siste blir nok dette min siste mnd med det.
    De siste gangene jeg har prøvd greier ikke spilleren og laste inn spillelistene som står anbefalt på forsiden :confused::(
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.658
    Antall liker
    3.853
    Det var da fælt til piping da ;)

    Har hatt wimp siden det kom og wimpHIFI siden beta-stadiet og aldri opplevd streamingproblemer. En del av playlistproblematikken er jeg enig i og klassiskutvalget ligger også et stykke bak konkurrentene fremdeles, men alt i alt må jeg si at tjenesten leverer og vel så det. Og utvalget av norsk musikk er et stort pluss (for meg)

    Godt nytt år Wimp!
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.879
    Antall liker
    814
    Torget vurderinger
    4
    I etterpåklokskapens navn kunne man laget offlinespillelister. Kanksje noe for fremtidige anledninger når man vet at man trenger stabil musikk.
    Se innlegg #585
    Men det blir jo helt feil..... litt som å kjøpe seg strømaggregat for å sikre seg til julemiddagen lissom..... :/
    Nå har jeg sendt en litt skarp mail til support@wimp.no for å få en forklaring på ustabiliteten. Blir spennede å lese svaret.

    Har også tipset dem om å ha en "Driftsstatus" side som forteller/forklarer/informerer når de har problemer. Tror det iallefall hadde avhjulpet frustrasjonen for mange og gjort at folk rundt i de tusen hjem slipper å fly rundt å restarte routere, PC'er og annet.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.237
    Antall liker
    15.595
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tregt nå, men funker i alle fall. Har som BigSwifty hatt lite problemer. Lurer på om dette ikke er litt voksesmerter? Tidal pluss WiMP og mange kunder...
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.879
    Antall liker
    814
    Torget vurderinger
    4
    Tregt nå, men funker i alle fall. Har som BigSwifty hatt lite problemer. Lurer på om dette ikke er litt voksesmerter? Tidal pluss WiMP og mange kunder...
    Håper du har rett RoDa
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.247
    Antall liker
    7.158
    Torget vurderinger
    4
    Nettopp en av grunnene tilat jeg aldri vil basere meg på streaming.......annet enn streaming fra min egen NAS, ass!

    Men, til trening og å sjekke ny musikk er det flott.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.856
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Nyttårsaften og Wimp bar ikke akkurat noe stort fyrverkeri. Meget skuffende at de gikk på en skikkelig smell. Helt umulig å basere seg på streaming fra nett når leverandøren ikke leverer. Vinyl og NAS er det sikre valget ved store anledninger.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.381
    Antall liker
    1.231
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Forstår ikke problemet ?

    Selv er jeg meget fornøyd med WIMP og opplever sjelden noen problem med musikk leveringen, men det går an å bruke hode. På enkelte tidspunkt, som nyttårsaften, vet man at mange vil bruke det og da ordner man seg på annen måte. WIMP kan neppe bygge ut kapasitet som dekker alle topper og det er ikke sikkert problemet ligger hos dem heller. Signalet skal dog fraktes hjem til den enkelte bruker av andre enn WIMP.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn