WiMP`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.247
    Antall liker
    7.158
    Torget vurderinger
    4
    Tidal Alert (WIMP)

    Tidal stores files as FLAC, and then generates other formats such as ALAC, the Apple Lossless Audio Codec, for iOS or other format-specific devices. While Tidal does not currently offer high-resolution streaming, it has successfully experimented with streaming 24/96, 24/192, and DSD. The buzz is that these will be available sooner rather than later.

    Tidal's announcement comes shortly after Qobuz, the other CD-quality and hi-res music streaming service that had announced a US launch for December, filed for the French equivalent of Chapter 11 protection in late August. It seems that company failed to raise their third round of financing, and has four months to pull everything together.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.658
    Antall liker
    3.853
    ser det har vært litt oppgraderinger i det siste. Er det nå mulig med Wimp HIFI avspilling via Airplay fra iphone (6) ?
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Det som forundrer meg mest med Wimp er at de ikke har noen søkemotor? Joda, de har søkefelt, men ingen motor som styrer den. Prøvde nettopp å søke opp gruppa Highasakite. De fant ikke gruppa før jeg hadde skrevet hele navnet selv. Helt udugelig...
     

    TIDAL-Fredrik

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.04.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Webplayeren vår fikk idag HiFi-støtte! Chrome anbefales som nettleser.
    play.wimpmusic.com
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.971
    Antall liker
    2.088
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hei,

    vil denne tjenesten som jo er fra Wimp HiFi bli lansert i Norge, som et alternativ til egen tjeneste..?
    Eller er det bare annen branding for det store utland?

    Etter oppgradering på forsterkersiden, tenkte jeg å oppgradere til Wimp HiFi. Bruker stort sett bare iPad/AirPlay til streaming
    mot Apple Express og Apple TV. Fungerer dette lytefritt uten drop/hakk i lyd?( Har helt stabilt på Spotify pr. I dag)
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.145
    Antall liker
    57.033
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hei,

    vil denne tjenesten som jo er fra Wimp HiFi bli lansert i Norge, som et alternativ til egen tjeneste..?
    Eller er det bare annen branding for det store utland?

    Etter oppgradering på forsterkersiden, tenkte jeg å oppgradere til Wimp HiFi. Bruker stort sett bare iPad/AirPlay til streaming
    mot Apple Express og Apple TV. Fungerer dette lytefritt uten drop/hakk i lyd?( Har helt stabilt på Spotify pr. I dag)
    Jeg byttet i fra spotify til WiMP hifi,er ikke så veldig fornøyd med det.
    Wimp starter tregt,AirPlay detter ut,noe det aldrig gjorde på spotify. Blir det ikke bedre bytter jeg tilbake til spotify.
    Er veldig fornøyd med lyden i WiMP,men appen er ikke like bra :(

    O
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.971
    Antall liker
    2.088
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Takk for svar Evo2!

    Syntes jeg har hørt om slike issues ja, men trodde det var løst..
    Kanskje avvente litt. Går og lurer litt på en "kablet boks" med Wimp og/eller Spotify integrert også.
    Får sondere litt mer:)
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.145
    Antall liker
    57.033
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Takk for svar Evo2!

    Syntes jeg har hørt om slike issues ja, men trodde det var løst..
    Kanskje avvente litt. Går og lurer litt på en "kablet boks" med Wimp og/eller Spotify integrert også.
    Får sondere litt mer:)
    kanskje best,har gitt beskjed til Wimp om dette og de skulle se på det. Men det tar nok litt tid :(

    O
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har ibkveld hatt store problemer med å logge meg på Wimp både fra iPad, mobiltelefon og iPod. Får melding om feil på emånternett, feil passord o.l. Har kommet inn 1 gang via Safari, men ikke på noen av alene. Heldigvis virker den via Sonos.
    Har noen andre hatt problemer ibkveld?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.879
    Antall liker
    814
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har ibkveld hatt store problemer med å logge meg på Wimp både fra iPad, mobiltelefon og iPod. Får melding om feil på emånternett, feil passord o.l. Har kommet inn 1 gang via Safari, men ikke på noen av alene. Heldigvis virker den via Sonos.
    Har noen andre hatt problemer ibkveld?
    fungerer iallefall bra her hos meg.... både på iPad, iPhone, PC og Squeezebox :/
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Takk for tilbakemelding. Får prøve påny!
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Har Wimp med HIFI-kvalitet. Er det noen som har problemer med at WIMP stopper under musikksøk ? Når det spilles fra spillelister på iPad går det greit, men når det søkes på musikk stopper søket opp, og det kan gå laaaaaaang tid til søket er "oppe og går". Har fiberbredbånd fra Canal Digital og siste oppdatering på "padden".
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.053
    Antall liker
    11.148
    Sted
    Skien
    Har kjørt Wimp Hifi en god stund å leser her att mange har hatt og har problemer med Wimp. Jeg har aldri hatt så mye som et feilslag med noe som helst, kan dette være pga at jeg ikke kjører trådløst (Mac med USB kabel rett inn i DAC) Er det kun når man bruker trådøst at problemene oppstår?
    Hadde hvert greit å vite før en eventuelt går over til trådløs.

    Mvh: Espen L
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Jeg kjører med kabel fra IPad'en til USB-uttak i front av ny Pioneer CD-spiller. Men har selvsagt trådløst nett. Alle funksjoner på "padden" fungerer OK. Også gratisversjonen av Spotify fungerer OK. Men lyden på WIMP - HIFI er grom. WIMP stopper aldri under avspilling, stopper kun når det søkes på musikk.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Selv bruker jeg Wimp via Sonos på iPad. Skjønte ikke helt hva Winp mente med svaret lengre opp for å få bedre søkefunksjon men... Uansett så er det en del plater som hopper og henger seg. Da spretter den av gårde til neste låt etter noen sekunder.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.879
    Antall liker
    814
    Torget vurderinger
    4
    Andre som opplever ustabil Wimp ikveld? Treg søking, "failed to parse" og skipping i sanger her via Squeezebox iallefall.
     

    Glenn1

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.02.2005
    Innlegg
    55
    Antall liker
    0
    Jepp, Mistet forbindelsen til WIMP akkurat nå ( Er på nett) første gang det skjer.
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Har store problemer med både Sonos og Wimp i kveld. Finner ikke melodier eller spillelister.
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Godt jeg ikke har solgt CD-spilleren min. Fin backup.
    Sonos og Wimp retter seg vel igjen, verdt å vente på!
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.879
    Antall liker
    814
    Torget vurderinger
    4
    Blir som et strømbrudd, vi får bare vente på at det virker igjen dessverre :(
    Eller som jeg har gjort, abonnere på Spotify i tillegg, som bæckup .... ;)
     
    Sist redigert:

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Funker igjen hos meg nå. Dette er vel noe man må regne med med databasert musikk dessverre.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    795
    Antall liker
    299
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Wimp fungerer på Sonos hos meg nå, men la merke til et irritasjonsmoment plutselig....

    Tidligere har jeg alltid kunne lagt til album i mitt Wimp bibliotek (favorittalbum) direkte fra Sonos. Nå går plutselig ikke det lenger, funksjonen eksisterer nå ikke. Enkeltspor kan jeg dog legge til i mitt bibliotek direkte fra Sonos, men nå altså ikke lenger album. Vet ikke om det er Wimp eller Sonos som har endret på noe, eller om det rett og slett er en feil?

    Får nesten legge til at funskjonen var tilgjengelig, og fungerte, bare for noen få dager siden.


    Edit: La nå merke til at det gjelder bare noen album, merkelig....
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.441
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kritisert Wimp før. Alt fra en dugelig radio funksjon til spillelister som formelig OSER hipster-kultur. Anbefalinger som kun tar utganspunk i artister du hører mye på. Hører du mye på en sang av Dire Straits så får du i pose og sekk av de andre albumene. Det er ikke slik man oppdager musikk! Wimp har kjørt prikkfritt en lang stund men nå er det påan igjenn. Kjøpte nettop en dugelig ny forsterker og wimp lagger som ville vest og nå kan jeg ikke logge-inn engang. Det er helt sikkert noe vedlikehold o.l. Men å invitere gjester på lytting med en tjeneste som kanskje funker er ikke bra nok! Jeg vet at alt her er på stell. Kjørte nettop en speedtest med 60mbps ned med fiber fra lyse. Jeg forventer at tjenesten er up and running 24/7 som tross alt spotify er. Ser vekk fra lagging og elendige måter å finne ny musikk på. Vi audiofile har ikke noe valg! Redaksjonelt innhold som intervjuer og styr er helt greit og dere er flinke på det! Men i bunn og grunn er dere KUN en tjeneste for å streame musikk relativt billig. 200 kroner i måneden er helt flott når man får en kvalitet som ingen andre har og jeg hadde sikkert betalt det dobbelte. MEN at tjenesten er så elendig dårlig i forhold til konkurrenten bør dere fikse.....Når spotify kommer med lossless alternativ er det kroken på døra. Da snakkes vi aldri igjenn!(Edit)Siste eletro-lista var imponerende bra
     
    Sist redigert:

    sims

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    197
    Antall liker
    128
    Sted
    Trondheim
    Bare tull med wimp her i helga.Kjører via squeezebox touch. Stopper i sanger eller virker ikke i det hele tatt. Flere som har problemer?
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Har hatt samme problemer her. Sendte mail til Wimp support den 6.nov. om probleme og fikk svar dagen etter at de beklaget men hadde hatt problemer med servere.
    Det samme skjedde den 29.okt, feil på server.
    håper de snart får rettet feilen på server så Wimp blir stabil igjen.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.145
    Antall liker
    57.033
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Er også lite fornøyd med Wimp,kommer spotify med lossless byttet nok jeg også.
    Wimp er tregt,og detter ut alt for mye :(

    O
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.441
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Nytter ikke å spille inn ustyr på wimp da det stopper opp etter hver 3. sang....Tregt, tongrodd og fullstendig ute av hva musikk egentlig handler om. Jeg nevner ordet hipster ofte..Med det ordet mener jeg musikk som vil gagne alle, politisk korrekt. En slags intetsigende suppe av VG-dagsavisen-DB- dette er kult. Kjenner på følelsen av at dette er NRK P1 og P3. De 25mill låtene ligger godt begravd. Jeg vet masse om ny Norsk muikk da de fleste anbefalinger inneholder en god porsjon. Som om de ansatte har fått ordre om å lage en fredags/elektroniske-strømninger-mandagsliste med mest mulig Norsk musiikk. Norsk musikk er flott! Hvis det er bra musikk..Men det virker som om TONO har tatt sats og kvelt greia fullstendig.
     
    Sist redigert:

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    1.133
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Da er det i boks! Ved Skjerm- og kameratilkobling - APPLE LIGHTNING TO USB CAMERA ADAPTER - expert
    får du wimp hifi digitalt ut fra ipad mini til usb dac:D
    i mitt tilfelle til min Cambridge dacmagic med oppgradert rinkjernetrafo psu. Helt konge å slippe masse pc ting ved stereoen.

    APPLE LIGHTNING TO USB CAMERA ADAPTER
    Edit; dette funket vist ikke på min Tubemagic dac. Jeg får feilmelding på padda om at enhet leverer for lite strøm, men på dacmagic er dette en glimrende løsning.
     
    Sist redigert:

    Yelll

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    187
    Antall liker
    54
    Er det forskjell på innholdet i biblioteket på premium og hifi? Mangler noe, synes jeg? Feks RW sin ATD.. finner radio kaos og de andre... Men den Amused to death finner jeg ikke med premium.. Mulig spm har vært oppe før... Men lang tråd a gitt...??????


    -y
     

    Lieberung

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    50
    Torget vurderinger
    2
    Synes WIMP er bra på utvalg og bra med hires tilbudet men brukergrenesnittet er uoversiktlig og skulle ønske de hadde flere skins å velge mellom. For prangete med hvitt GUI på TV'en i en mørk stue. Noen som vet om muligheter for å endre dette i WIMP ?
     

    Yelll

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    187
    Antall liker
    54
    Er det forskjell på innholdet i biblioteket på premium og hifi? Mangler noe, synes jeg? Feks RW sin ATD.. finner radio kaos og de andre... Men den Amused to death finner jeg ikke med premium.. Mulig spm har vært oppe før... Men lang tråd a gitt...������


    -y

    Ingen som vet? Hmmm...
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.129
    Torget vurderinger
    4
    Er nok samme innhold. ATD er ikke på HIFI eller Spotify så den er nok bevist tatt bort. (skal vel re-utgis snart )
     

    ChristianK

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.02.2014
    Innlegg
    66
    Antall liker
    85
    Sted
    Mysen
    Er det mulig å få mer enn 48KHz ut av usb utgang på mac? Får 41.1KHz av optisk utgang å 48KHz av usb... Finner ingen innstillinger for å høyne.. ( Macboop pro retina late 2013 ) Bruker wimp hifi...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn