X-Cell lever i matrixen med Nico og Darren Myers konstruksjoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Ja de er faktisk ganske pene.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.327
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    2-veis er beste vei...
    ...Dersom man kan unnvære oppløsningen og finheten som kun en dedikert mellomtone kan prestere, samt bassen fra nok membranareal og nok motorkraft bak :)
    Ingen problem... Savner ingenting sammenlignet med klipsch palladium p37... Vienna Beethoven baby grand.. Audio physic scorpio 25... Og andre større ting som har vært her med.. 2,5veis 3 veis.. Og med store areal i basser osv :)

En godt bygget 2 veis, med gode element og godt delefilterklarer seg godt :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.875
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    2-veis er beste vei...
    ...Dersom man kan unnvære oppløsningen og finheten som kun en dedikert mellomtone kan prestere, samt bassen fra nok membranareal og nok motorkraft bak :)
    Ingen problem... Savner ingenting sammenlignet med klipsch palladium p37... Vienna Beethoven baby grand.. Audio physic scorpio 25... Og andre større ting som har vært her med.. 2,5veis 3 veis.. Og med store areal i basser osv :)

En godt bygget 2 veis, med gode element og godt delefilterklarer seg godt :)
    En sannhet med modefikasjoner det der;). Men er du fornøyd er jo det helt topp:)

O

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.327
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Alt i denne hobbyen er en sannhet med modifikasjoner :) oen mener det ene og noen det andre :)

Men flere mener en godt bygget 2 veis er storveis :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.875
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Alt i denne hobbyen er en sannhet med modifikasjoner :) oen mener det ene og noen det andre :)

Jada enig i det,mye bra 2 veis Kudos C20 super forexempel:)

O

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.327
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

Jada enig i det,mye bra 2 veis Kudos C20 super forexempel:)

O
    Ja det er et eksempel.. Spendor a7, proac I flere variasjoner osv.. Og ikke minst et utall stativhøytalere.. :)

M

MusicBear

Gjest

Vi snakker ikke om sannheter eller løgn. Men om fysikk. En større (og dermed tyngre) bassdriver klarer ikke å behandle øvre mellomtone like bra som en (lettere) dedikert mellomtonedriver, motsatt klarer heller ikke mellomtonedriveren det like bra i bassen. Er min mening, uten at jeg skal hevde det er bastant riktig.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.327
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

Vi snakker ikke om sannheter eller løgn. Men om fysikk. En større (og dermed tyngre) bassdriver klarer ikke å behandle øvre mellomtone like bra som en (lettere) dedikert mellomtonedriver, motsatt klarer heller ikke mellomtonedriveren det like bra i bassen. Er min mening, uten at jeg skal hevde det er bastant riktig.
    Det er vel noe av det første jeg har sett deg skrive som jeg vil si leg enig i, neida, så ille er det ikke.. :)

Men ja du har mye rett i dette og det samspillet med deg jeg også sier..

En god bygget 2 veis, altså også en godt designet 2 veis.. Vil så godt det lar seg gjøre følge disse fysiske reglene og i noen tilfeller gi opplevelse av å bøye dem.

Men ja, fysiske lover gjelder.. Og våre ulike ører og smaker oppå der igjen :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    De stripene er med på å gjøre utseendet ganske attraktivt. Noe hipt og moderne i det klassiske.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.327
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    De stripene er med på å gjøre utseendet ganske attraktivt. Noe hipt og moderne i det klassiske.
    Ja det kan nok stemme.. Samt at System Audio er jo kjent for å ha kjappe høytalere.. Små element osv osv.. Så de kommer til sin rett :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Avstemmingen av disse er i alle fall god.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.327
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hurtig lyd er viktig.. Får mer musikk presset inn i et kort tidsrom... Effektiv lytting.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Hvor mange meter i sekundet beveger lyd seg sa du?

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.327
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Tja.. Siste Alter Bridge albumet er 60minutter.. Tar bare 44minutter her.. :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Tror vel helst det er noe annet i avspillingskjeden som fører til den rundetiden. :cool:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Det er vel noe av det første jeg har sett deg skrive som jeg vil si leg enig i, neida, så ille er det ikke.. :)

En god bygget 2 veis, altså også en godt designet 2 veis.. Vil så godt det lar seg gjøre følge disse fysiske reglene og i noen tilfeller gi opplevelse av å bøye dem.

Tja, delefilter er alltid et kompromiss. Og flere delinger er lik? Ja, riktig....

Men det meste i hobbyen er kompromiss... En må bare velge de en tror på selv.

Fartstriper gjør seg.. :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.327
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    den kan jeg vel si meg enig i, HC :)

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.555
    Torget vurderinger
    8
    Merkelig dette med bass str!
    Har Ø icon som hadde den beste bassen jeg har hørt hjemme så kom Pmc med sin 10" som ga meg sjokk, makan til syk kvalitetsbass.
    Uansett så kommer jeg aldrig til å glemme Pandion 30 som setter mange her inne i skammekroken da de mener at små elementer ikke gir bass. 2×5" pr høyttaler som spiller med bedre og mer bass em mange langt større høyttalere klarer. Rett og slett magisk

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.327
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Mon tro hva som hadde skjedd sørafor... Det har snødd nå en halvtime...

IMG_20191129_172331.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vi hadde bært båtan 8)
    Hehe, tror dere to "tøffinger" må innse at det er nesten mer snø på indre østland enn i nord. Og ja, jeg har vært i nord i to år.. Men snakker vi om Oslo folk er vi nok rørende enige. By-folk er generelt kyllinger..

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.327
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Vi hadde bært båtan 8)
    Hehe, tror dere to "tøffinger" må innse at det er nesten mer snø på indre østland enn i nord. Og ja, jeg har vært i nord i to år.. Men snakker vi om Oslo folk er vi nok rørende enige. By-folk er generelt kyllinger..
    Har bodd både på indre og ytre.. Og Tromsø.. :)
    Så har sett galskapen litt over alt :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.327
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Der kom brøytemannskapet.. Tok bare 6 timer :) jaja..

Godt man ikke lar seg stoppe av andre :)

Det er fredag, jeg går inn i 4. Uken med manflu.. Heldigvis har den kun tak i bihulene og halsen nå..

Men dette hjelper..
    IMG_20191125_110226.jpg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1

Tja, delefilter er alltid et kompromiss. Og flere delinger er lik? Ja, riktig....

Men det meste i hobbyen er kompromiss... En må bare velge de en tror på selv.

Fartstriper gjør seg.. :)
    Alternativt lyder best i ens øre.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.327
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Jaja, vi får starte dagen med snørydding :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.327
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Tydeligvis skulle vi få snøstorm i dag.. Jaja.. Hvor er fare varselet?

Slipper å lage julevindu i allfall :)

IMG_20191130_141219.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.778
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vi hadde bært båtan 8)
    Så lenge man ikke trenger stige for å kaste snøen over kantene, er det ingenting å sutre om!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Så lenge man ikke trenger stige for å kaste snøen over kantene, er det ingenting å sutre om!
    Tja, her kan været skifte raskt, og alt komme på en gang. Og her i Tromsø settes det som kjent snørekorder når andre gjør unna våronna.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.778
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tja, her kan været skifte raskt, og alt komme på en gang. Og her i Tromsø settes det som kjent snørekorder når andre gjør unna våronna.
    Har bodd syv år i Tromsø, og vært på stige et par ganger med snøskuffen :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Ingen vintre er helt lik, noen er nokså snøfattige, andre igjen laver det ned. Noen ganger i kombinasjon med heftige mildvær. Og nå som "the local heroes" i kommunen diskuterer piggdekkavgift, vurderer jeg å få meg radiobil på sikt.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.327
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ingen vintre er helt lik, noen er nokså snøfattige, andre igjen laver det ned. Noen ganger i kombinasjon med heftige mildvær. Og nå som "the local heroes" i kommunen diskuterer piggdekkavgift, vurderer jeg å få meg radiobil på sikt.
    Piggdekkavgift ja.. Jeg går bare å venter på et piggdekk forbud.. Det hadde hjulpet mer mot svevestøv enn elbiler osv..

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Piggdekkavgift ja.. Jeg går bare å venter på et piggdekk forbud.. Det hadde hjulpet mer mot svevestøv enn elbiler osv..
    Det ene har med lokal luftforurensing å gjøre, det andre med klima i global forstand.. Svevestøv er et problem, og slitasjen på veiene er stor med piggdekk som også medfører behov for vedlikehold. Det er mye tørr asfalt som slites i perioder. Jeg tror at politikerne her leter med lykt og lupe etter inntekter fordi bompengemotstanden er så stor her. Den lokale drivstoffavgiften ligger an til å dobles fra 1,06 kr til 2,12 kroner. Sammen med en eventuell piggdekkavgift kan kommunen kompensere for "manglende" bompengeinntekter. Det kan hende eiendomsavgiften også øker som følge av gjennomgang av taksten.

Jeg for min del synes piggdekk er best på is, våt is og skiftende værforhold. Men kommer piggdekkavgiften så skal jeg nok legge om, og de veiene jeg kjører er som oftest strødd på de verste dagene.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn