...Dersom man kan unnvære oppløsningen og finheten som kun en dedikert mellomtone kan prestere, samt bassen fra nok membranareal og nok motorkraft bak2-veis er beste vei...
Ingen problem... Savner ingenting sammenlignet med klipsch palladium p37... Vienna Beethoven baby grand.. Audio physic scorpio 25... Og andre større ting som har vært her med.. 2,5veis 3 veis.. Og med store areal i basser osv...Dersom man kan unnvære oppløsningen og finheten som kun en dedikert mellomtone kan prestere, samt bassen fra nok membranareal og nok motorkraft bak2-veis er beste vei...
En sannhet med modefikasjoner det der. Men er du fornøyd er jo det helt toppIngen problem... Savner ingenting sammenlignet med klipsch palladium p37... Vienna Beethoven baby grand.. Audio physic scorpio 25... Og andre større ting som har vært her med.. 2,5veis 3 veis.. Og med store areal i basser osv...Dersom man kan unnvære oppløsningen og finheten som kun en dedikert mellomtone kan prestere, samt bassen fra nok membranareal og nok motorkraft bak2-veis er beste vei...
En godt bygget 2 veis, med gode element og godt delefilterklarer seg godt
Jada enig i det,mye bra 2 veis Kudos C20 super forexempelAlt i denne hobbyen er en sannhet med modifikasjoner oen mener det ene og noen det andre
Men flere mener en godt bygget 2 veis er storveis
Ja det er et eksempel.. Spendor a7, proac I flere variasjoner osv.. Og ikke minst et utall stativhøytalere..Jada enig i det,mye bra 2 veis Kudos C20 super forexempelAlt i denne hobbyen er en sannhet med modifikasjoner oen mener det ene og noen det andre
O
Vi snakker ikke om sannheter eller løgn. Men om fysikk. En større (og dermed tyngre) bassdriver klarer ikke å behandle øvre mellomtone like bra som en (lettere) dedikert mellomtonedriver, motsatt klarer heller ikke mellomtonedriveren det like bra i bassen. Er min mening, uten at jeg skal hevde det er bastant riktig.Alt i denne hobbyen er en sannhet med modifikasjoner oen mener det ene og noen det andre
Det er vel noe av det første jeg har sett deg skrive som jeg vil si leg enig i, neida, så ille er det ikke..Vi snakker ikke om sannheter eller løgn. Men om fysikk. En større (og dermed tyngre) bassdriver klarer ikke å behandle øvre mellomtone like bra som en (lettere) dedikert mellomtonedriver, motsatt klarer heller ikke mellomtonedriveren det like bra i bassen. Er min mening, uten at jeg skal hevde det er bastant riktig.Alt i denne hobbyen er en sannhet med modifikasjoner oen mener det ene og noen det andre
Ja det kan nok stemme.. Samt at System Audio er jo kjent for å ha kjappe høytalere.. Små element osv osv.. Så de kommer til sin rettDe stripene er med på å gjøre utseendet ganske attraktivt. Noe hipt og moderne i det klassiske.
Tja, delefilter er alltid et kompromiss. Og flere delinger er lik? Ja, riktig....Det er vel noe av det første jeg har sett deg skrive som jeg vil si leg enig i, neida, så ille er det ikke..Vi snakker ikke om sannheter eller løgn. Men om fysikk. En større (og dermed tyngre) bassdriver klarer ikke å behandle øvre mellomtone like bra som en (lettere) dedikert mellomtonedriver, motsatt klarer heller ikke mellomtonedriveren det like bra i bassen. Er min mening, uten at jeg skal hevde det er bastant riktig.Alt i denne hobbyen er en sannhet med modifikasjoner oen mener det ene og noen det andre
Men ja du har mye rett i dette og det samspillet med deg jeg også sier..
En god bygget 2 veis, altså også en godt designet 2 veis.. Vil så godt det lar seg gjøre følge disse fysiske reglene og i noen tilfeller gi opplevelse av å bøye dem.
Men ja, fysiske lover gjelder.. Og våre ulike ører og smaker oppå der igjen
Har Ø icon og har hatt Pandion 30 og på begge to er mellomtonen helt der opp kun slått av Harbeth og Pmc her hos meg...Dersom man kan unnvære oppløsningen og finheten som kun en dedikert mellomtone kan prestere, samt bassen fra nok membranareal og nok motorkraft bak2-veis er beste vei...
Vi hadde bært båtan 8)Mon tro hva som hadde skjedd sørafor... Det har snødd nå en halvtime...
Hehe, tror dere to "tøffinger" må innse at det er nesten mer snø på indre østland enn i nord. Og ja, jeg har vært i nord i to år.. Men snakker vi om Oslo folk er vi nok rørende enige. By-folk er generelt kyllinger..Vi hadde bært båtan 8)Mon tro hva som hadde skjedd sørafor... Det har snødd nå en halvtime...
Har bodd både på indre og ytre.. Og Tromsø..Hehe, tror dere to "tøffinger" må innse at det er nesten mer snø på indre østland enn i nord. Og ja, jeg har vært i nord i to år.. Men snakker vi om Oslo folk er vi nok rørende enige. By-folk er generelt kyllinger..Vi hadde bært båtan 8)Mon tro hva som hadde skjedd sørafor... Det har snødd nå en halvtime...
Alternativt lyder best i ens øre.Tja, delefilter er alltid et kompromiss. Og flere delinger er lik? Ja, riktig....Det er vel noe av det første jeg har sett deg skrive som jeg vil si leg enig i, neida, så ille er det ikke..Vi snakker ikke om sannheter eller løgn. Men om fysikk. En større (og dermed tyngre) bassdriver klarer ikke å behandle øvre mellomtone like bra som en (lettere) dedikert mellomtonedriver, motsatt klarer heller ikke mellomtonedriveren det like bra i bassen. Er min mening, uten at jeg skal hevde det er bastant riktig.Alt i denne hobbyen er en sannhet med modifikasjoner oen mener det ene og noen det andre
Men ja du har mye rett i dette og det samspillet med deg jeg også sier..
En god bygget 2 veis, altså også en godt designet 2 veis.. Vil så godt det lar seg gjøre følge disse fysiske reglene og i noen tilfeller gi opplevelse av å bøye dem.
Men ja, fysiske lover gjelder.. Og våre ulike ører og smaker oppå der igjen
Men det meste i hobbyen er kompromiss... En må bare velge de en tror på selv.
Fartstriper gjør seg..
Outsourcet oppgave.Jaja, vi får starte dagen med snørydding
Ja den dagen jeg blir pensjonist å flytter i leilighet...Outsourcet oppgave.Jaja, vi får starte dagen med snørydding
Så lenge man ikke trenger stige for å kaste snøen over kantene, er det ingenting å sutre om!Har bodd både på indre og ytre.. Og Tromsø..Hehe, tror dere to "tøffinger" må innse at det er nesten mer snø på indre østland enn i nord. Og ja, jeg har vært i nord i to år.. Men snakker vi om Oslo folk er vi nok rørende enige. By-folk er generelt kyllinger..Vi hadde bært båtan 8)Mon tro hva som hadde skjedd sørafor... Det har snødd nå en halvtime...
Så har sett galskapen litt over alt
Tja, her kan været skifte raskt, og alt komme på en gang. Og her i Tromsø settes det som kjent snørekorder når andre gjør unna våronna.Så lenge man ikke trenger stige for å kaste snøen over kantene, er det ingenting å sutre om!Har bodd både på indre og ytre.. Og Tromsø..Hehe, tror dere to "tøffinger" må innse at det er nesten mer snø på indre østland enn i nord. Og ja, jeg har vært i nord i to år.. Men snakker vi om Oslo folk er vi nok rørende enige. By-folk er generelt kyllinger..
Har bodd syv år i Tromsø, og vært på stige et par ganger med snøskuffenTja, her kan været skifte raskt, og alt komme på en gang. Og her i Tromsø settes det som kjent snørekorder når andre gjør unna våronna.Så lenge man ikke trenger stige for å kaste snøen over kantene, er det ingenting å sutre om!Har bodd både på indre og ytre.. Og Tromsø..Hehe, tror dere to "tøffinger" må innse at det er nesten mer snø på indre østland enn i nord. Og ja, jeg har vært i nord i to år.. Men snakker vi om Oslo folk er vi nok rørende enige. By-folk er generelt kyllinger..
Ingen vintre er helt lik, noen er nokså snøfattige, andre igjen laver det ned. Noen ganger i kombinasjon med heftige mildvær. Og nå som "the local heroes" i kommunen diskuterer piggdekkavgift, vurderer jeg å få meg radiobil på sikt.Har bodd syv år i Tromsø, og vært på stige et par ganger med snøskuffenTja, her kan været skifte raskt, og alt komme på en gang. Og her i Tromsø settes det som kjent snørekorder når andre gjør unna våronna.Så lenge man ikke trenger stige for å kaste snøen over kantene, er det ingenting å sutre om!
Blitt samme kaoset som i København tenker jeg.
Piggdekkavgift ja.. Jeg går bare å venter på et piggdekk forbud.. Det hadde hjulpet mer mot svevestøv enn elbiler osv..Ingen vintre er helt lik, noen er nokså snøfattige, andre igjen laver det ned. Noen ganger i kombinasjon med heftige mildvær. Og nå som "the local heroes" i kommunen diskuterer piggdekkavgift, vurderer jeg å få meg radiobil på sikt.Har bodd syv år i Tromsø, og vært på stige et par ganger med snøskuffenTja, her kan været skifte raskt, og alt komme på en gang. Og her i Tromsø settes det som kjent snørekorder når andre gjør unna våronna.Så lenge man ikke trenger stige for å kaste snøen over kantene, er det ingenting å sutre om!
Det ene har med lokal luftforurensing å gjøre, det andre med klima i global forstand.. Svevestøv er et problem, og slitasjen på veiene er stor med piggdekk som også medfører behov for vedlikehold. Det er mye tørr asfalt som slites i perioder. Jeg tror at politikerne her leter med lykt og lupe etter inntekter fordi bompengemotstanden er så stor her. Den lokale drivstoffavgiften ligger an til å dobles fra 1,06 kr til 2,12 kroner. Sammen med en eventuell piggdekkavgift kan kommunen kompensere for "manglende" bompengeinntekter. Det kan hende eiendomsavgiften også øker som følge av gjennomgang av taksten.Piggdekkavgift ja.. Jeg går bare å venter på et piggdekk forbud.. Det hadde hjulpet mer mot svevestøv enn elbiler osv..Ingen vintre er helt lik, noen er nokså snøfattige, andre igjen laver det ned. Noen ganger i kombinasjon med heftige mildvær. Og nå som "the local heroes" i kommunen diskuterer piggdekkavgift, vurderer jeg å få meg radiobil på sikt.Har bodd syv år i Tromsø, og vært på stige et par ganger med snøskuffen