X-Cell lever i matrixen med Nico og Darren Myers konstruksjoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Tja.. man har både sett og hørt værre enn det her... trives ;)

Ææææsssj :)

Blir du ikke kvitt Electroskroten din ??? ;)

O
    .
    det er en av de tingene jeg har annonsert som har hatt mest respons men samtidig ikke blitt solgt... har bare vært spesialagenter som skal ha bevis på at den er fri for heftelser (???) Og en bråååte med utlæninger... danmark, russland, polen, vietnam og kina...

Men men kjenner ikke det er så akutt.. det låter godt :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.487
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Sånn var det med Sonus Faber Cremona Auditor også,masse i fra utlandet :) ble heldigvis solgt her i landet til slutt.

O

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Bare kos.. vi tåler såpass her oppe... og fortsatt klarer vi kjøre bil ;)
    Tåler snø her også... Men så gørr kjedelig å måke..
    Og hva kjøring på vinterføre angår, så vil jeg mene du gjorde en skikkelig skivebom. Prøv noen mil lenger sør...
    Har ikke du bodd her da?
    Hehe..
    Den tia jeg bodde der nede så var vinteren det mest morsomme... og irriterende.. har aldri vært borti værre kjøring før ;) ;)
    Har du aldri lært å kjøre forbi?
    Håpløse sjåfører finner man over alt.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Bare kos.. vi tåler såpass her oppe... og fortsatt klarer vi kjøre bil ;)
    Tåler snø her også... Men så gørr kjedelig å måke..
    Og hva kjøring på vinterføre angår, så vil jeg mene du gjorde en skikkelig skivebom. Prøv noen mil lenger sør...
    Har ikke du bodd her da?
    Hehe..
    Den tia jeg bodde der nede så var vinteren det mest morsomme... og irriterende.. har aldri vært borti værre kjøring før ;) ;)
    Har du aldri lært å kjøre forbi?
    Håpløse sjåfører finner man over alt.
    .
    Ingen problem det... kjørte vel stortsett ring rundt flere ;)
    Det som var enda mer morro var at jeg hadde bare sommerdekk på navaraen når jeg bodde i hurdal og pendla til gardermoen.. de klarte å levere feile felger når jeg kjøpte bilen så ble ikke noe vinterdekk på meg før etter påsken.. da vsr det sommer ogjen gitt ;)

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Sjekk torget nå. Er noe der jeg tror vil vekke din interesse.. :p

Skulle gjerne hugget til selv men litt dårlig timing.

edit :ONKYO M-5000R / P-3000R til 22k

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pene saker. Jeg har sagt lenge at skal jeg bruke transistor igjen så skal det også se skikkelig ut, og det gjør virkelig det Onkyo-settet. Liker også den jubileumsserien til Xindak, har litt av de samme kvalitetene i mine øyne. Og forhåpentligvis ører også. Rør derimot tillater jo jeg endel avvik fra egen smak designmessig, enten det betyr bulkete vintage eller glorete kinesere. ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Onkyo settet gikk nok ikke min vei denne gangen... avhengig av innbytte eller salg av ecompen.. :)

Men det byr seg vel andre sjangser :)

Jeg var også litt usikker på om det ville vært nok power i det settet til vienna.. de er ikke helt lettdrevene :)

Vi skriver 28. Januar her i Narvik.. godt innenfor polarsirkelen.. de siste 3 årene har vi brukt å ha en rimelig kald periode i januar.. 2-3uker med godt under 10 minus...

I dag ser det slik ut

for bare 4 dager siden var det litt over metern med snø i hagen.. :) men 2 dager med 160mm nedbør og 6 varmegrader har gjort sitt... :)
    Så jeg tror jeg skal klippe plenen i dag ;)

Vedlegg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Jeg finnes ikke trist... global oppvarming er bare noe svada :) vi er inne i en naturlig svingning slik kloden altid har vært i... de opplevde det samme en del år før biler og overbefolkning var et problem ;)

Morro og se gutta boys lifte harley davidsene sine i januar ;)

Lydnisse

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2010
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    2
    Det er fint dere ikke flytter til Oslo som alle andre da. Tydligvis veldig status i å gjøre det.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Nei oslo hadde nok stått langt nede på listen :) bli plaget av MDG frivillig? Mer diesel til folket :)

7th-hifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Jeg likte deg bedre før du "slo deg inn" på politikken, maken til idiot "betraktninger" må vi vel til Trump for å finne.

7th-hifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    [/QUOTE]

Er det meg du sikter til?[/QUOTE] Nei, skjønt det kunne det vel vært når jeg nå ser hva du applauderer.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Jeg likte deg bedre før du "slo deg inn" på politikken, maken til idiot "betraktninger" må vi vel til Trump for å finne.
    Tja, ikke vet jeg... men er mange "idiot betraktninger" å finne i MDG's partiprogram.. :)

7th-hifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Du trenger ikke fortelle at du ikke vet, det kom veldig tydelig fram.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Mye mulig... men det jeg viste til at jeg ikke vet var din oppfatning før og etter... resten er ganske greit.. :)

Dog overlever jeg fint både før og etter... både meg og mine dieselbiler :)

7th-hifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Det er helt ok bare du ikke kjører rundt med de i Oslo en kald vinterdag..

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Det hadde jeg gjort om jeg hadde bod der nede... uten videre bekymring :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.487
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Veldig greit og ha en av ver bensin og diesel, når det er kaldt og vindstille holder jeg meg borte i fra Oslo,det er nok litt naivt og tro at vi ikke har noe med klima endringene og gjøre.
    Greit at de har svinnget før også men vi har speedet det greit opp.

O

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Det som skjer nå har skjedd før.. :) men det har jo gått politikk og økonomi i det så da er det ikke lett å gjøre så mye mot det desverre.. og politikere vet vi jo av erfaring at man skal lytte til... tross alt de som ba alle om å kjøpe diesel for litt siden ;)

Men skal ikke fylle denne tråden med slik tull... diesel har jeg i begge bilene... andre alternativ finnes ikke på markedet for meg så da blir det diesel i neste bil også :)
    Familiebilen må kunne dra huset etter seg.. bil nr 2 er til pendling og må da være billig i bruk :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Veldig greit og ha en av ver bensin og diesel, når det er kaldt og vindstille holder jeg meg borte i fra Oslo,det er nok litt naivt og tro at vi ikke har noe med klima endringene og gjøre.
    Greit at de har svinnget før også men vi har speedet det greit opp.

O
    Det beste du kan gjøre for oslo og astmatikerne er å kjøre piggfritt og ikke fyre i peisen... om du kjører diesel eller bensin har lite å si då lenge bilene ikke er hundgammle ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Det nye albumet til The XX var jaggu meget vellydende og letthørt.. her må jeg si at vienna steg enda et hakk i kurs hos meg... dette låt virkelig godt..
    Morro hvor dypt de klarer å grave fram bass av bare noen 6" element.. :)

The XX - I see you

Vedlegg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Den indre uroen er ikke enkel å få bukt med... byttesyken kommer kravlende.. selv om man "vet" at dagens lyd er den man har jaktet etter..
    Det er rett og slett ikke enkelt å gå så langt unna den lyden man har levd med i 10år... kjenner klipsch og horn banker på døren... og jeg vet ikke om jeg klarer holde de borte lengere... faktisk mer innpåsliten enn jehovas vitner.. :)

Så lurer på om ikke vienna pakkes ned og havner på torget for en liftings.. og proac får spille noen uker... aklimatisere litt..

Fan, man er rimelig gal når man vil bytte ut tidenes høytaler med apekister som hyler og skriker :)

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Du har vell funnet din lyd i horn og Klipsch. Jeg også gikk litt rundt grøten før jeg endte med triangle (horn her også) igjen. De satt spor første gang jeg hadde dem. Gå all inn på Klipsch xern :) Eller så er det jo også mange andre flotte hornkonstruksjoner. Tenker du å gå for rør igjen ved evnt høyttalerbytte?

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.487
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Den indre uroen er ikke enkel å få bukt med... byttesyken kommer kravlende.. selv om man "vet" at dagens lyd er den man har jaktet etter..
    Det er rett og slett ikke enkelt å gå så langt unna den lyden man har levd med i 10år... kjenner klipsch og horn banker på døren... og jeg vet ikke om jeg klarer holde de borte lengere... faktisk mer innpåsliten enn jehovas vitner.. :)

Så lurer på om ikke vienna pakkes ned og havner på torget for en liftings.. og proac får spille noen uker... aklimatisere litt..

Fan, man er rimelig gal når man vil bytte ut tidenes høytaler med apekister som hyler og skriker :)
    Hehe,det med klipsch går over med alderen,du vokser det med andre ord av deg! :) du har helt rett det er noen skrikende apekister som burde kunn stått i fjortis oppsett ;)

O

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Du har vell funnet din lyd i horn og Klipsch. Jeg også gikk litt rundt grøten før jeg endte med triangle (horn her også) igjen. De satt spor første gang jeg hadde dem. Gå all inn på Klipsch xern :) Eller så er det jo også mange andre flotte hornkonstruksjoner. Tenker du å gå for rør igjen ved evnt høyttalerbytte?
    det er nok noe i det.. man har vendt seg til en høytaler man kan blåse pipen ut av huset med osv.. da blir liksom ingenting annet "rått" nok.. og jeg ser jo musikken jeg oftest spiller er nok klipsch fordelaktig på..

Rør er nok ikke helt utenkelig med klipsch en gang.. men samtidig har jeg et meget godt minne av rf7mk2 og parasound a21 med p3 forforsterker... det overrasket meg veldig for mange år siden :)

Hehe,det med klipsch går over med alderen,du vokser det med andre ord av deg! :) du har helt rett det er noen skrikende apekister som burde kunn stått i fjortis oppsett ;)

O
    Flaks at jeg er ung da ;) men ja du har nok rett.. :)

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.474
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Klipsch og Vienna Acoustics har ikke akkurat samme lydsignatur, så en merkbar overgang blir det nok ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Klipsch og Vienna Acoustics har ikke akkurat samme lydsignatur, så en merkbar overgang blir det nok ;)
    Det har du helt rett i.. værtfall fra BBG til rf7... men går man for rp280 f.eks så er den rimelig mer avbalansert

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.474
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Det har du helt rett i.. værtfall fra BBG til rf7... men går man for rp280 f.eks så er den rimelig mer avbalansert
    Forøvrig ville jeg, hvis jeg var deg, heller oppgradert innen VA-verdenen. Har lagt et par Klimt på brukten siden før vinterkrigen ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Skjønner deg godt X-Cell, får rett som det er enn liten stemme i hodet som sier at jeg skal gå tilbake til Klipsch... Er noe med den dynamikken og engasjementet som svært få klarer å få frem på lik linje.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Forøvrig ville jeg, hvis jeg var deg, heller oppgradert innen VA-verdenen. Har lagt et par Klimt på brukten siden før vinterkrigen ;)
    den dagen budsjettene er betydelig romsligere er nok en større VA sak høyaktuell :)

Skjønner deg godt X-Cell, får rett som det er enn liten stemme i hodet som sier at jeg skal gå tilbake til Klipsch... Er noe med den dynamikken og engasjementet som svært få klarer å få frem på lik linje.
    Det kunne jeg ikke sagt bedre selv :)

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.474
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Synes å ha lest noe slikt angående shoppingaspirasjonene for 2017:
    Jeg satser på maks 5 handler av større komponenter... da ikke inkludert kabler om det eventuelt må handles inn og selges :)
    Tør jeg spå en liten sprekk? ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Jeg satser på maks 5 handler av større komponenter... da ikke inkludert kabler om det eventuelt må handles inn og selges :)
    Da ligger jeg godt ann ;) kun et kjøp til nå :)

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.474
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Da ligger jeg godt ann ;) kun et kjøp til nå :)
    Tja, ett kjøp i måneden vil vel gi 12 kjøp i løpet av et år? ;)
    Jeg setter stor pris på byttinga di, blir svært interessant lesning for oss som ikke har mulighet til å bytte komponenter i samme tempo som deg :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hehe, nei tempoet vil nok langt fra tilsi 1 i månden.. :)

Jeg hoppet nok fort på BBG når det først dukket opp et par.. selv om klipsch spøkelset allerede da var påtrengende.. hadde det vært tilbud på rf7 hadde nok et par stått her først :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn