X-Cell rører med Nico og Canor

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.393
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Tja jeg gleder meg jeg :)

Ser Bring er treigere enn posten.. 2 dager fra stavanger til oslo.. Ser dårlig ut for å få den hit før helgen gitt...

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Har funnet meg til rette selv med mitt oppsett og etter litt akustikk tiltak spiller det bedre enn noen gang , kjekt og ha full hjemmekino 5.2 blir kanskje oppgradert når dts x kommer, + ha ren integrert til musikk delen her kan jeg også velge og bruke onkyoen som forforsterker når subbene skal være med. Exposure har virkelig levert sitt lydmessig 3010 s2 dac blir hos meg lenge , men har vert artig og kjøre dac loop altså koble opp en dac til på inngangen på exposure , får se hva framtiden bringer nå nyter jeg bare musikken og ser film med familien i helgene , lytterommet ble et rom alle kan bruke her ligger det PC , ps4 , tab og mobil Tlf eget dedikert nett bare opp til dette rommet. Egen strøm kurs har jeg opp hit også. Om det blir klipsch hele tiden er jeg ikke sikker på og her har jeg tenkt litt på canadiske , italienere siste nevnte frister litt særlig rosso fiorentina elba front høyttalere , Center og Surround dette merket er på vei til Norge. SVs PC-2000 subbene har fått sin faste plass og blir ikke byttet ut , disse er di sykeste subbene jeg har hørt i film. Legger ved et bilde av italienerne har skinn rundt høyttaleren :cool:

image.jpeg

Imagine

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.393
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Har funnet meg til rette selv med mitt oppsett og etter litt akustikk tiltak spiller det bedre enn noen gang , kjekt og ha full hjemmekino 5.2 blir kanskje oppgradert når dts x kommer, + ha ren integrert til musikk delen her kan jeg også velge og bruke onkyoen som forforsterker når subbene skal være med. Exposure har virkelig levert sitt lydmessig 3010 s2 dac blir hos meg lenge , men har vert artig og kjøre dac loop altså koble opp en dac til på inngangen på exposure , får se hva framtiden bringer nå nyter jeg bare musikken og ser film med familien i helgene , lytterommet ble et rom alle kan bruke her ligger det PC , ps4 , tab og mobil Tlf eget dedikert nett bare opp til dette rommet. Egen strøm kurs har jeg opp hit også. Om det blir klipsch hele tiden er jeg ikke sikker på og her har jeg tenkt litt på canadiske , italienere siste nevnte frister litt særlig rosso fiorentina elba front høyttalere , Center og Surround dette merket er på vei til Norge. SVs PC-2000 subbene har fått sin faste plass og blir ikke byttet ut , disse er di sykeste subbene jeg har hørt i film. Legger ved et bilde av italienerne har skinn rundt høyttaleren :cool:

Vis vedlegget 354705

Imagine
    Leste testen på disse italienerne i siste lyd og bilde. Virker som gode høytalere, men klarte ikke finne noe som fristet med dem.. her blir scansonic å få være en stund, når de nye først kommer. Vienna sakene går også kraftig mot oppholdstillatelse og frister å prøve større saker derfra en gang i framtiden :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.393
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

Ser Bring er treigere enn posten.. 2 dager fra stavanger til oslo.. Ser dårlig ut for å få den hit før helgen gitt...
    Min PU har vært i Bergen siden tirsdag :(

O
    Hadde forventa innscanning i narvik i dag på pakken.. men innscanning i oslo i går betyr nok mandag her oppe kansje..

Lokie

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Antall liker
    103
    Sted
    Hordaland, Øygarden

O
    Hadde forventa innscanning i narvik i dag på pakken.. men innscanning i oslo i går betyr nok mandag her oppe kansje..
    Kommer midt i julerushet nå så da går det for noen dager ekstra :( Ekstra kjipt å sjekke skanning av pakken når det ikkje er noe nye oppdateringer på forsendelsen.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.393
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

O
    Kommer midt i julerushet nå så da går det for noen dager ekstra :( Ekstra kjipt å sjekke skanning av pakken når det ikkje er noe nye oppdateringer på forsendelsen.
    Ja det er kjedelig når man sjekker med dagers mellomrom og de normale sjekkpunktene lar vente på seg.. :)

Lokie

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Antall liker
    103
    Sted
    Hordaland, Øygarden
    Hentet på terminal i Bergen etter siste kjøpt, gadd ikkje vente på at PostNord skulle bruke 3 dager til på de siste 3,8 milene. Brukte bare 1 døgn fra pakking Oslo og til terminal Bergen. Går stort sett fort mellom de store byene. Men etter det.... Gjesp...

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.393
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hentet på terminal i Bergen etter siste kjøpt, gadd ikkje vente på at PostNord skulle bruke 3 dager til på de siste 3,8 milene. Brukte bare 1 døgn fra pakking Oslo og til terminal Bergen. Går stort sett fort mellom de store byene. Men etter det.... Gjesp...
    Postnord er kjapp.. 3 dager fra stavanger via oslo og opp hit.. Så de imponerer.. :)

Lokie

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Antall liker
    103
    Sted
    Hordaland, Øygarden
    Synes 1 døgn fra opphenting Oslo og terminal Bergen er kjapt, men forventet levering var 3 døgn til fra Bergen og ut på øyen her. Kan godt være det hadde gått mye fortere. Men tok meg 1,5 t/r å hente selv på terminal. Hater å sitte å vente :rolleyes:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.393
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Synes 1 døgn fra opphenting Oslo og terminal Bergen er kjapt, men forventet levering var 3 døgn til fra Bergen og ut på øyen her. Kan godt være det hadde gått mye fortere. Men tok meg 1,5 t/r å hente selv på terminal. Hater å sitte å vente :rolleyes:
    Ja det er kjedelig å vente.. men som sagt, sjelden man må vente unødig på postnord... posten og bring derimot.. at de har monopol er en fin hvilepute.. de skulle lært noe av british mail..

Lokie

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Antall liker
    103
    Sted
    Hordaland, Øygarden
    Ja det er kjedelig å vente.. men som sagt, sjelden man må vente unødig på postnord... posten og bring derimot.. at de har monopol er en fin hvilepute.. de skulle lært noe av british mail..
    Posten/Bring tror dem har det... inntil folk våkner å ser at det finnes alternativer ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.393
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Joda.. postnord er vel ikke særlig med privatkunder.. men kansje man skulle gjøre en avtale via firmaet..

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Jeg synes 1723 monitoren virket veldig spennende. Hadde det bare vært andre finisher enn sort og hvit.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.393
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Joda, gulv modellen er sikkert ikke ille den heller.. blir spennede å lese tester ettervært av dette.. :)

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer. En sånn en har jeg veldig lyst på selv. Men skal ha i sølv så jeg får en med litt lysere lyd. Du får skrive litt om hva du synes når du har fått noen timer med den :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.393
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Gratulerer. En sånn en har jeg veldig lyst på selv. Men skal ha i sølv så jeg får en med litt lysere lyd. Du får skrive litt om hva du synes når du har fått noen timer med den :)
    Hehe i sølv for å få lysere lyd ja. ;)

Fått en times tid nå.. dro gjennom en plate jeg hadde liggende ifra min bilstereokonk tid.. man var jo dommer en stund med sånt.. nascaplaten som bruktes til emma komkene er ganske så bra med mye varriert fra både kari brem og reiersrud.. vært spor har også sin missjon og forklaring.

Det som slo meg ganske fort var at her ramlet mange biter på plass i lydbildet. Plutselig spilte alt på lag og gåsehuden satt veldi løst..

Tror jeg ganske enkelt kan si at pm11, vienna og de 2 sorte klumpene fra klipsch slik det står i dag er det mest komplette og vellydende oppsettet til nå.
    Det skal bli morro og få et nytt par scansonic inn igjen for den søte diskanten og mellomtonen fra de kommer til å virkelig skinne med marantzen.

Jeg er imponert!!!

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.393
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Blirbare mer og mer imponert.. pm11s3 svinger skikkelig. Og byggekvaliteten er latterlig rå.. her har MANGE noe å lære :)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.958
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Blirbare mer og mer imponert.. pm11s3 svinger skikkelig. Og byggekvaliteten er latterlig rå.. her har MANGE noe å lære :)
    Ja er ikke mange som er i tilsvarende klasse! ;)
    Så du kan bekrefte at det ikke er maks antall watt på spesifikasjonsarket som teller mest for musikkopplevelsen? :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.393
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja er ikke mange som er i tilsvarende klasse! ;)
    Så du kan bekrefte at det ikke er maks antall watt på spesifikasjonsarket som teller mest for musikkopplevelsen? :)
    Nei det er nok ikke det, men så er det jo betydelig mer watt i denne enn oppgitt ifølge flere målinger ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.053
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har alltid likt utseendet på Marantz. Slitan!!! Har eid en KI cd-spiller i sin tid, men har aldri hørt ampene. Tar foreløpig et lite forbehold over din entusiasme, syntes jeg har hørt det før og plutselig er Marantzen over aller hauger....:rolleyes::cool:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.393
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Har alltid likt utseendet på Marantz. Slitan!!! Har eid en KI cd-spiller i sin tid, men har aldri hørt ampene. Tar foreløpig et lite forbehold over din entusiasme, syntes jeg har hørt det før og plutselig er Marantzen over aller hauger....:rolleyes::cool:
    Utseende og byggekvaliteten er noen liga over mye annet ja. Den får fram et smil når man titter på den.

Klart en vis iver framkaller den jo som ny i huset, men den ga noe extra også.. kjente flere biter ramlet på plass som lenge bare har svirret rundt.. kjente også en ro senke seg. Så nei denne skal ikke byttes ut. Du får herved min velsignelse til å komme til nordnorge og gi meg noen kraftige spark om det blir snakk om bytting :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.053
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Utseende og byggekvaliteten er noen liga over mye annet ja. Den får fram et smil når man titter på den.

Klart en vis iver framkaller den jo som ny i huset, men den ga noe extra også.. kjente flere biter ramlet på plass som lenge bare har svirret rundt.. kjente også en ro senke seg. Så nei denne skal ikke byttes ut. Du får herved min velsignelse til å komme til nordnorge og gi meg noen kraftige spark om det blir snakk om bytting :)
    Kjekt at det funker!!! :) Kjenner likevel det kribler litt i høyrefoten :cool:

Quisten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Av egen erfaring så er denne "roen" man merker et godt tegn på et produkt man kan sitte lenge med.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.393
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

Kjekt at det funker!!! :) Kjenner likevel det kribler litt i høyrefoten :cool:

Hehe, det eneste som kribler i høyrefoten er lysten til å trampe takt og spille luft trommer. Anlegget byr på mye fot og gåsehud :)

Lokie

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Antall liker
    103
    Sted
    Hordaland, Øygarden
    Hansa, går det under import øl oppe hos dokkar? :p Må innrømme at eg ikkje har smakt den selv om eg bor litt utenfor rette byen.
    Ellers så ser jo Marantzen meget lekker ut, grattis :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.393
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hansa er importvare ja, koster 100kr boksen pga lang transportvei og litt eksotisk navn. ;)

Marantzen er meget lekker, takk for det ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.393
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Det er vel på sin plass å ønske alle en trivelig julaften. Må både ribbe, torsk, pinnekjøtt, lutfesk, hjort, rein, elg og alt annet snadder smake supert for dere alle.

Her ramler familie inn utover dagen og mye god mat skal fortæres med mye godt drikke utover kvelden.

061219xmas_girls.jpg

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    5.292
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Det er vel på sin plass å ønske alle en trivelig julaften. Må både ribbe, torsk, pinnekjøtt, lutfesk, hjort, rein, elg og alt annet snadder smake supert for dere alle.

Her ramler familie inn utover dagen og mye god mat skal fortæres med mye godt drikke utover kvelden.

Vis vedlegget 356101
    Er det familien???
    ser ut som trivelige folk det der. God jul fra stadthavet i liten storm.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn