Allroad skrev:
Da er det vel på tide å oppdatere en smule. Hadde en XIndak MT-3 hjemme på prøve. Spilte meget flott på mine Monitor Audio GS20, det skal sies.
Men, manglet nok "litt" punch. Valgte derfor å returnere produktet tilbake til Haugesund og Ove i Audiofoni.
Da var det "din" MT-3 jeg kjøpte lørdagen etter du hadde sendt den i retur, og jeg er meget fornøyd så langt. Jeg kommer nok til å skifte til NOS-rør (spesielt i inngangen) om ikke så lenge, men i motsetning til deg har jeg valgt å spille den helt inn. Jeg forstod det slik at du hadde spilt ca 10 timer med den. Nå har den passert 200 timer, og jeg kan melde at den åpnet seg mer og mer hele veien. Nå låter den stabilt, så det er nok ikke rom for mer å hente i de rørene mtp lydkvalitet.
Men det holder i lange baner for meg foreløpig. Jeg mangler et skikkelig cd-drivverk, og spiller på en relativt sliten DVD-spiller fra Samsung i kombinasjon med Audio Alchemy DDE V.1 som DA-konverter. Det labre verket gjør likevel ikke at jeg ikke får nytt den nye forsterkeren. Den er et glimrende valg til mine lettdrevne Kef Q 55,5 (91 db/w/m).
Om en ukes tid henter jeg en Harman Kardon CD-spiller som familiemedlemmer på Karmøy har kjøpt i bursdagsgave til meg. Da blir det nok enda mer sving i sakene, så jeg gleder meg stort. Jeg regner også med at den innebygde DAC-en til HK låter bedre enn min aldrende Audio Alchemy, og da får den en ny oppgave. Med et rimelig drivverk skal den utgjøre kilden i hodetelefonriggen min, som pt. består av Nordic MingDa Mini og vintage Stax SR-Lambda. I dag får den lyd fra en Aiwa CD-walkman (grøss) og en Denon TU-260 FM-tuner (endel bedre på de få kanalene jeg får inn skikkelig). Den tuneren låter faktisk ganske god hifi ved godt mottak.
Så det er ingen tvil om at jeg også ønsker å bli en av Xindaks venner, noe jeg neppe kommer til å forandre på i overskuelig fremtid. Jeg begynner nemlig å nærme meg det beskjedne idealet jeg etterhvert har fått.
Jeg må også få gi Ove Sandhåland og Audiofoni de beste skussmål for service og seriøsitet som forhandler og importør. Og ja, som det kommer fram flere steder i tråden, Audiofoni forhandler alt som Xindak lager. Inklusive rørforsterkere, som en deltaker i tråden etterspør.