Yamahas venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• CopaCabana

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.08.2016
    Antall liker
    57
    Sted
    Bergen
    Har lyse tresider på A-S1000 og pianolakk på CD/A-S2100, Sku gjerne byttet ut til tresider på A-S2100 og CD-S2100.
    Jeg sendte en forespørsel til Stereofil om de mørkebrune sidepanelene til A-S1100. De kan bestille disse - med de koster 2200,-. Synes det var ganske så dyrt. Vurderer å få laget noen hos en møbelsnekker. Man kan evt få skjært de ut i MDF og legge på finér av ønsket treslag. Tenk å få forsterkeren med denne looken.

Vedlegg

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    2.009
    Sted
    Polen
    Vurderer å skaffe en CD-S300-spiller. Noen som har erfaring med den? Er klar over at det ikke er en high-end-spiller, og at chassiset vel er tynt «blikk», men det er viktig for meg at den er stillegående. Høres det godt når plata spinner? Hadde en CDX 497 (mener jeg) for noen år siden, og den var ganske så stille (i motsetning til en Cambridge Audio-spiller jeg hadde. DEN var støyete.). Skal for øvrig bruke digital ut til ekstern DAC.

Peter

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    772
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Vurderer å skaffe en CD-S300-spiller. Noen som har erfaring med den? Er klar over at det ikke er en high-end-spiller, og at chassiset vel er tynt «blikk», men det er viktig for meg at den er stillegående. Høres det godt når plata spinner? Hadde en CDX 497 (mener jeg) for noen år siden, og den var ganske så stille (i motsetning til en Cambridge Audio-spiller jeg hadde. DEN var støyete.). Skal for øvrig bruke digital ut til ekstern DAC.

Det kan vel @Valentino svare på, han har vel en slik?

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    1.811
    Torget vurderinger
    29
    CD-S700 kan anbefales på det aller varmeste.
    Den har også aluminiums-skuff

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.123
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har hørt på de høyttalerne NS-2000A? De ser jo helt fenomenale ut. På Youtube legger testere merke til en heving i diskanten aller øverst, noe som Yamaha har gjort helt bevist. Dette er jo modig, man våger seg på noe nytt her. Er usikker på om det tilter balansen over i lys (tror kanskje ikke det), eller man lager en slags åpenhet helt øverst i en ellers godmodig høyttaler. Det er jo noe med ørene som hører og når man pusher 60 er nok egen frekvenskurve i diskanten naturlig nedadgående. Denne kunne jeg virkelig tenkt meg å høre. Av forhandlere er det vel kanskje bare noen butikker i Oslo som har den stående til prøvelytting?

Yamaha, I didn’t see this coming... (youtube.com)

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.274
    Noen som har hørt på de høyttalerne NS-2000A? De ser jo helt fenomenale ut. På Youtube legger testere merke til en heving i diskanten aller øverst, noe som Yamaha har gjort helt bevist. Dette er jo modig, man våger seg på noe nytt her. Er usikker på om det tilter balansen over i lys (tror kanskje ikke det), eller man lager en slags åpenhet helt øverst i en ellers godmodig høyttaler. Det er jo noe med ørene som hører og når man pusher 60 er nok egen frekvenskurve i diskanten naturlig nedadgående. Denne kunne jeg virkelig tenkt meg å høre. Av forhandlere er det vel kanskje bare noen butikker i Oslo som har den stående til prøvelytting?

Yamaha, I didn’t see this coming... (youtube.com)
    Stereofil skal ha et par inne.

Jeg blir nok å kjøpe meg et par NS-800A som er den største stativvarianten. Har også en peak rundt 15KHz, men er ikke opplevd som lys klangbalanse, tvert om, en liten anelse mot mørk klangbalanse, sier reviews.
    Den peaken rundt 15Khz skaper et litt luftigere lydbilde med stort rom.
    Jeg er midt i 50-årene og vil også ha en nedadgående kurve mht hørsel i de øvre frekvenser, derfor er det ikke vondt med en liten kompensering ;)

Syns du skulle kontakte Stereofil for en prøvelytt :)

Sist redigert:

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.123
    Torget vurderinger
    1
    De sender vel ikke ut til prøvelytting hjemme antar jeg, så det blir vanskelig. Jeg er ikke mobil nok til en oslotur heller.

Ns-800a er vel stativ utgaven av ns-2000a så der er det nok mye likt.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.603
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Var egentlig på jakt etter en sort cd-spiller, men så lå denne pakken ute. Kan sikkert få brukt for forsterkeren en gang. Plutselig skal noen av ungene ha et anlegg.

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    1.811
    Torget vurderinger
    29
    Var egentlig på jakt etter en sort cd-spiller, men så lå denne pakken ute. Kan sikkert få brukt for forsterkeren en gang. Plutselig skal noen av ungene ha et anlegg.
    Jeg så annonsen, men kom ikke på hvor jeg evt kunne hatt det:ROFLMAO:
    Veldig kjekt sett.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn