Yamahas venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Øyvind Ek

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2009
    Antall liker
    158
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er lykkelig eier av en CD-S 2100 som kanskje trenger en service. Problemet er at SACD avspilling ikke fungerer - det oppstår dropouts i musikken som om det er feil på CDen. Avspilling som vanlig CD kvalitet fungerer fint. Det å koble over til SACD går ikke automatisk og må manuelt endres. Ellers fungerer spilleren upåklagelig og er vel noe over 10 år nå tenker jeg. I tilfelle service- hvor er rette plassen for det?

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.767
    Jeg er lykkelig eier av en CD-S 2100 som kanskje trenger en service. Problemet er at SACD avspilling ikke fungerer - det oppstår dropouts i musikken som om det er feil på CDen. Avspilling som vanlig CD kvalitet fungerer fint. Det å koble over til SACD går ikke automatisk og må manuelt endres. Ellers fungerer spilleren upåklagelig og er vel noe over 10 år nå tenker jeg. I tilfelle service- hvor er rette plassen for det?
    CD/SACD traverse må byttes. Det er den enheten som laser er montert på. Du må skynde deg å bestille ny for det begynner å bli lite av dem igjen på markedet. Når du finner en kompentent servicemann, så er det ganske enkelt å bytte. Den nye laseren justerer seg selv inn når du har tilgjengelig noen CD/singel layer SACD og hybrid SACD.

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    2.037
    Torget vurderinger
    29
    Jeg hadde en CD-S2000 spiller inne på service hos On/Off på Randaberg ( lokalt for min del).
    Var en feil på skuffen.
    Har brukt han flere ganger.
    Fikser det meste.

Øyvind Ek

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2009
    Antall liker
    158
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    CD/SACD traverse må byttes. Det er den enheten som laser er montert på. Du må skynde deg å bestille ny for det begynner å bli lite av dem igjen på markedet. Når du finner en kompentent servicemann, så er det ganske enkelt å bytte. Den nye laseren justerer seg selv inn når du har tilgjengelig noen CD/singel layer SACD og hybrid SACD.
    Ok- hvor får en tak i de / den delen som trengs?

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.767
    Ok- hvor får en tak i de / den delen som trengs?
    Kontakt en stor Yamaha forhandler i Norge, f eks Stereofil i Oslo. Dem kan nok bestille og sende til deg.

Jeg byttet laser/traverse på min Yamaha CD-S1000 etter ca 9 år, den begynte å vise tegn på slitasje, som lengre tid på toc-reading, problem med å lese enkelte hybrid discer. Etter bytte var den som ny.
    Alle lasere slites.

PKL

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2014
    Antall liker
    185
    Sted
    Jylland
    Øyvind Ek
    Dagens dummeste spørgsmål!!!
    Har du prøvet at rense linsen ? Det hjalp på min Denon A11 DVD.
    Spiller som ny igen ;)

lille hiawata

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    3.523
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Ser etter rimelig forsterker til hytta ,er det noen som har erfaring med A-S 301 til4790 eller A-S501 til 5990?

Øyvind Ek

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2009
    Antall liker
    158
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Øyvind Ek
    Dagens dummeste spørgsmål!!!
    Har du prøvet at rense linsen ? Det hjalp på min Denon A11 DVD.
    Spiller som ny igen ;)
    Kanskje det:sneaky:- tanken er tenkt men er usikker på disse rense-cdene hvis det er det du har i tankene.Jeg har levert den unn til en lokal forhandler som skulle se på den kostnadsfritt.

PKL

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2014
    Antall liker
    185
    Sted
    Jylland
    Nej jeg mente bare med en vatpind og isopropanol :)

cdrens.png

Sist redigert:

Øyvind Ek

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2009
    Antall liker
    158
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Nej jeg mente bare med en vatpind og isopropanol :)

Vis vedlegget 1096777
    For å følge opp dette innlegget så har jeg fått byttet laseren. Det hjalp ikke med bare rens dessverre men nå spiller den feilfritt. Dette er jo en kinesisk laser så vi får se hvor lenge den holder. Jobben ble gjort av Wilcom på Karmøy, rimelig og raskt ( når laseren var i hus). Jeg er såpass fornøyd med spilleren at jeg har bestilt en komplett original laser- vet jo ikke hvor lenge det hr å få deler.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn