Yamahas venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Øyvind Ek

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2009
    Antall liker
    155
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er lykkelig eier av en CD-S 2100 som kanskje trenger en service. Problemet er at SACD avspilling ikke fungerer - det oppstår dropouts i musikken som om det er feil på CDen. Avspilling som vanlig CD kvalitet fungerer fint. Det å koble over til SACD går ikke automatisk og må manuelt endres. Ellers fungerer spilleren upåklagelig og er vel noe over 10 år nå tenker jeg. I tilfelle service- hvor er rette plassen for det?

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.557
    Jeg er lykkelig eier av en CD-S 2100 som kanskje trenger en service. Problemet er at SACD avspilling ikke fungerer - det oppstår dropouts i musikken som om det er feil på CDen. Avspilling som vanlig CD kvalitet fungerer fint. Det å koble over til SACD går ikke automatisk og må manuelt endres. Ellers fungerer spilleren upåklagelig og er vel noe over 10 år nå tenker jeg. I tilfelle service- hvor er rette plassen for det?
    CD/SACD traverse må byttes. Det er den enheten som laser er montert på. Du må skynde deg å bestille ny for det begynner å bli lite av dem igjen på markedet. Når du finner en kompentent servicemann, så er det ganske enkelt å bytte. Den nye laseren justerer seg selv inn når du har tilgjengelig noen CD/singel layer SACD og hybrid SACD.

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    1.919
    Torget vurderinger
    29
    Jeg hadde en CD-S2000 spiller inne på service hos On/Off på Randaberg ( lokalt for min del).
    Var en feil på skuffen.
    Har brukt han flere ganger.
    Fikser det meste.

Øyvind Ek

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2009
    Antall liker
    155
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    CD/SACD traverse må byttes. Det er den enheten som laser er montert på. Du må skynde deg å bestille ny for det begynner å bli lite av dem igjen på markedet. Når du finner en kompentent servicemann, så er det ganske enkelt å bytte. Den nye laseren justerer seg selv inn når du har tilgjengelig noen CD/singel layer SACD og hybrid SACD.
    Ok- hvor får en tak i de / den delen som trengs?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn