For egen del, så har jeg et nogenlunde sammenlikningsgrunnlag mellom:
MusicAngel 2007 mod (har eid), MusicAngel 2010 mod (eier), Nordic Ming (lyttet til), PrimaLuna (lyttet til), Cayin a88t (testet), Spark/Cayin 6550 (lyttet til) og AudioSpace AS-8i (eier).
De angitt med "lyttet til" har vært i sammenlikninger der jeg har hatt med AS-8i ut for sammenlikning. Jeg synes disse, opp mot AS-8i har manglet både kropp og punch, men de har også noe lavere effekt.
Cayin a88t som jeg testet kan ha hatt "utbrente" rør - da jeg syntes den bortimot låt dårlig - og andre har "dementert" mitt inntrykk, muligens med rette.
Vedr. MA, så likte jeg karakteristikken til 2007 modellen bedre enn 2010 modellen. Har prøvd med div. NOS-rør i begge - og jeg blir ikke "venner" med 2010 modellen, og gidder ikke bruke mer tid på- og/eller penger på flere rør-alternativer til den.
Jeg har også referanse i Ayon Spark II (eid) og Leben CS600 (eier), men da snakker vi litt annen prisklasse.
Om vi ser bort fra MA, som har en "egen lydsignatur", så er min erfaring (grovt, generelt inntrykk) om de andre kineserne jeg har testet at de har samme grunnkarakteristikker. Her har AudioSpace´n vært et godt hakk over. Også årsak til at jeg har beholdt den såvidt lenge.
Jeg har kort lyttet til noen andre også, men da uten noen "kjent" referanse, så å uttale seg bastant på et slikt grunnlag blir feil. Men, ut fra det man kan lese seg til i omtaler og hva andre skriver, så kan det virke på meg som om dette også gjelder flere av de andre kinamerkene. Individuelle forskjeller (bl.a. grunnet ulike rørbestykninger) - ja, men litt samme "tema". Men, registrerer at enkelte omtaler Xindak i positive ordelag.