yaqin,music angel osv.Rørforsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • magnyga

    Medlem
    Ble medlem
    07.05.2007
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    Hei alle sammen.
    Er det noen som har erfaringer med disse merkene?
    Er litt skeptisk på slike kinavarer,men prisene er lave.
    jeg er ny i dette gamet(rørforsterkere),så jeg er redd for at jeg kan gå på noen smeller :)

    på forhånd takk for alle svar.

    Lars M.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.121
    Antall liker
    4.453
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    jeg har hørt en music angel integrert en gang og den er ikke noe å skrive hjem om...
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    769
    Antall liker
    112
    Sted
    Bærum
    Jeg har hatt MA og den ble ikke stående mange dager. Du får hva du betaler for. Velg heller MingDa, den hadde jeg nesten 1/2 år før den måtte ut og ble erstattet av en PrimaLuna Prologue One som ikke er så mye dyrere, men spiller vesentlig bedre i mine ører og på mitt anlegg.

    Mvh Ole
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.228
    Antall liker
    9.084
    Torget vurderinger
    1
    Tja, jeg har da en Music Angel, KT88 mod. 2010. slett ikke dårlig den, men det ligger et oppgraderingspotensiale i den. Bør jordes, og moddes.
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har hatt music angel i to år og er svært fornøyd! På de riktige høyttalerne(og satt opp med gode rør, og eventuelt noen oppgraderinger) spiller music angel kanonbra sammenlignet med prisen! ;)

    Du må gjerne komme innom meg i Oslo om du vil høre en og du bor i nærheten :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Ole skrev:
    Jeg har hatt MA og den ble ikke stående mange dager. Du får hva du betaler for. Velg heller MingDa, den hadde jeg nesten 1/2 år før den måtte ut og ble erstattet av en PrimaLuna Prologue One som ikke er så mye dyrere, men spiller vesentlig bedre i mine ører og på mitt anlegg.

    Mvh Ole
    Ming da er billigmerke til Music Angel vis jeg ikke tar helt feil.
    Kjøp Music Angel med kt88 rør,kun den modellen. Se i MA forumet for andre smårør (noen syns den spiller bra med orginalrør) men for hi-ens, skift smårøra og du får en som har lydkvalitet som det står respekt av. Spiller bedre i toppen enn mitt Hegel oppsett. Spiller bedre, klarere enn mange kjente dyre merker.
    Seff ikke like kraftig som dei vandlige transistorene, men er en grunn til at det er solgt flere tusen?! i Norge.
    Kommer aldrig til å selge min, men kjøpe flere.
    Den driver dei fleste høyttalere, men for å spille høyt! er det alltid en fordel med lettdrevne høyttalere. (CM9 til B&W er knall, Triangle er knall,Vienna Grand Mozart er knall osv)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.837
    Antall liker
    18.280
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    lovemusikk skrev:
    Ming da er billigmerke til Music Angel vis jeg ikke tar helt feil.
    Kjøp Music Angel med kt88 rør,... ...Spiller bedre, klarere enn mange kjente dyre merker.
    ....men er en grunn til at det er solgt flere tusen?! i Norge.
    ....men for å spille høyt! er det alltid en fordel med lettdrevne høyttalere. (CM9 til B&W er knall, Triangle er knall,Vienna Grand Mozart er knall osv)
    Synes jeg må kommentere dette noe, for å ikke "forvirre" trådstarter for mye. :)

    Det eneste Ming DA og MusicAngel har til felles er vel at begge er produsert i Kina!?!
    Spiller bedre enn... Er det ikke greit å basere uttalelser på egne erfaringer?
    Flere tusen??? :-\
    Ingen av de nevnte ht er vel det som normalt karakteriseres som lettdrevne.
     
    T

    timc

    Gjest
    Har hørt MA KT88, og den var helt grei. Hverken mer eller mindre. Krever litt lettdrevne høyttalere. Klipsch Heresey tror jeg vil fungere utmerket.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Guttungen har en Yaqin 100-B med originale rør men byttet til Mundorf silver kondesatorer.Driver et sett Klipsch RF-52 mkII på en meget tilfredstillende måte.
    Heller ikke hatt noen problemer eller lign ;)
     

    Eivind E

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2007
    Innlegg
    295
    Antall liker
    3
    timc skrev:
    Har hørt MA KT88, og den var helt grei. Hverken mer eller mindre. Krever litt lettdrevne høyttalere. Klipsch Heresey tror jeg vil fungere utmerket.
    Heresy har en følsomhet oppgitt til 102db.

    Jeg spiller på JBL CF150, følsomhet på 98db.
    Prøvde Music Angel KT88 på disse, det ble alt for mye effekt. Kunne nesten ikke røre volumknotten uten at ørene ble blåst ut.
    Det ble alt for mye watt, rett og slett.

    Forøvrig var det jeg som importerte Norges aller aller første Music Angel KT-88.
    Denne var det vår alles kjære Kjell B. fikk høre på hos min onkel, og da gikk det ikke lang tid før han postet på diverse forumer..

    Min mening: jeg tror høyttalere på 92-95db følsomhet er det mest ideelle, helst bør du ha litt saftig stort basselement, ikke slike moderne høyttalere som har masse bittesmå basselementer med veldig stiv membran, da blir bassen alt for dårlig.

    Nå spiller jeg bare på forsterkere som har max 8-12watt effekt. Noe mer er bare unødvendig når man har ordentlige høyttalere.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.837
    Antall liker
    18.280
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    For egen del, så har jeg et nogenlunde sammenlikningsgrunnlag mellom:
    MusicAngel 2007 mod (har eid), MusicAngel 2010 mod (eier), Nordic Ming (lyttet til), PrimaLuna (lyttet til), Cayin a88t (testet), Spark/Cayin 6550 (lyttet til) og AudioSpace AS-8i (eier).

    De angitt med "lyttet til" har vært i sammenlikninger der jeg har hatt med AS-8i ut for sammenlikning. Jeg synes disse, opp mot AS-8i har manglet både kropp og punch, men de har også noe lavere effekt.
    Cayin a88t som jeg testet kan ha hatt "utbrente" rør - da jeg syntes den bortimot låt dårlig - og andre har "dementert" mitt inntrykk, muligens med rette.
    Vedr. MA, så likte jeg karakteristikken til 2007 modellen bedre enn 2010 modellen. Har prøvd med div. NOS-rør i begge - og jeg blir ikke "venner" med 2010 modellen, og gidder ikke bruke mer tid på- og/eller penger på flere rør-alternativer til den.

    Jeg har også referanse i Ayon Spark II (eid) og Leben CS600 (eier), men da snakker vi litt annen prisklasse.

    Om vi ser bort fra MA, som har en "egen lydsignatur", så er min erfaring (grovt, generelt inntrykk) om de andre kineserne jeg har testet at de har samme grunnkarakteristikker. Her har AudioSpace´n vært et godt hakk over. Også årsak til at jeg har beholdt den såvidt lenge.

    Jeg har kort lyttet til noen andre også, men da uten noen "kjent" referanse, så å uttale seg bastant på et slikt grunnlag blir feil. Men, ut fra det man kan lese seg til i omtaler og hva andre skriver, så kan det virke på meg som om dette også gjelder flere av de andre kinamerkene. Individuelle forskjeller (bl.a. grunnet ulike rørbestykninger) - ja, men litt samme "tema". Men, registrerer at enkelte omtaler Xindak i positive ordelag.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Tror du har hatt en "dårlig" Cayin innom.Denne låter langt bedre enn div ma osv.Leser du litt tester og bruker omtaler på nett så får Cayin mye bra omtale rundt om(hifi4all.dk/6moons osv)
    Men til prisen så får du jo mye for pengene med ma,ming da,yaqin osv ;)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.837
    Antall liker
    18.280
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    eddie1 skrev:
    Tror du har hatt en "dårlig" Cayin innom.
    Som jeg skriver > Mulig årsak relatert til rør - og dementert av andre - muligens med rette.
    Om jeg ikke husker helt feil, så var vel du en av dementererne? :)

    Enkelte andre Spark/Cayin (det ser ikke helt ut til at de klarer å bestemme seg for hva de egentlig skal hete ;) ) pp-varianter inngår i de jeg omtaler at jeg har hørt - uten direkte referanse. Men - i de settingene jeg har hørt de (bl.a. hos NAT), så har de ikke fenget videre interesse hos meg. Andre vil garantert mene noe annet - slik er det.

    Edit: For ordens skyld (litt off-topic) > I sin tid hørte jeg litt på både Spark/Cayin 9084 (845 rør) og 9021 (211 rør). SE monoblokker begge to og begge mot Respons pyramider (både hos NAT og hjemme hos en privatperson). Og, joda Spark/Cayin kan... utvilsomt :)

    Rent personlig ville jeg nok heller kjøpt en brukt rør-forsterker i omtrent samme prisleie som de litt mer "perifere" kineserne koster nye. Da får du endamer for pengene :)
     

    acendent

    Fersking
    Ble medlem
    03.02.2010
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Lovemusikk: Du fabulerer som vanlig! Ming da og MA har ingen relasjon. Ming da leverer solide produkter av betraktelig bedre byggekvalitet enn MA.

    Eddie: Lydmessig sammenligner du ofte epler og bananer, muligens drevet av anti MA-sporet du har kjørt deg fast i.
    Det er stadfestet tidligere at du ikke tweaket MA i nærheten av dens potensiale, verken med optimale rørbytter eller annen form for tweaking.

    Min erfaring er at MA KT88 reagerer godt på rørbytter imotsetning til enkelte andre kinesiske konstruksjoner, og
    har et stort potensiale for de som liker å modde - tuberolle osv. MA kan gi deg mer rørlyd enn enkelte andre kinesere der siganaturen tenderer mot det kalde.

    Forøvrig:Det å dømme produkter nedenom og hjem basert på begrenset lytteerfaring utført på ett enkelt sett høyttalere, er noe som går igjen
    i fora som dette.-

    Til trådstarter: Skaff deg lytteerfaring selv, helst ved å teste ut i eget oppsett!
    Kinavarer kan være en god inngangsport til rørverden!


    Mvh


    Edit: Registrerer at Music Angel er å få kjøpt med modifikasjoner allerede utført, noe som eliminerer svakheter forbundet med MAen.
    Da er jo muligheten der til å få lyttet også, før evt kjøp!
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Her er hjemmesiden til produsenten av Music Angel.
    Ganske morsom oversettelse fra kinesisk. ;D:

    http://translate.google.com/translate?hl=no&sl=zh-CN&tl=no&u=http://www.yogoo.com/

    En interressant oversikt over kinesiske rørforsterkere oversatt fra italiensk :

    http://translate.google.com/transla...uzioni.com/r_s/ampli/ampli-valvole-cinesi.htm

    Legg merke til at det finnes Music Angel med forskjellige powerrør.
    Den "populære" er den med KT88 rør.
    Bruker denne selv , men fast koblet i triode og med gode (dyre) NOS rør(essensielt).
    Liker den godt på mine lettdrevne Klipsch Forte II.

    Edit: glemte link
     
    T

    timc

    Gjest
    Eivind E skrev:
    timc skrev:
    Har hørt MA KT88, og den var helt grei. Hverken mer eller mindre. Krever litt lettdrevne høyttalere. Klipsch Heresey tror jeg vil fungere utmerket.
    Heresy har en følsomhet oppgitt til 102db.

    Jeg spiller på JBL CF150, følsomhet på 98db.
    Prøvde Music Angel KT88 på disse, det ble alt for mye effekt. Kunne nesten ikke røre volumknotten uten at ørene ble blåst ut.
    Det ble alt for mye watt, rett og slett.
    Dette stemmer ikke. Grunnen til at det ble for følsomt på volumkontrollen er at inngangsignalet ditt har vært kraftig. Det er absolutt ikke for mye watt i en MA KT88 til disse høyttalerne.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.837
    Antall liker
    18.280
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    La nå IKKE også denne tråden utvikle seg til enda en "MA mot røkla" tråd!!!!!!! :(
     

    magnyga

    Medlem
    Ble medlem
    07.05.2007
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    Hei igjen alle sammen!
    Takker for alle svarene jeg har fått,her er det mye info ang. kinesiske rørforsterkere.
    Det ble også nevnt høyttalere lenger oppe her,til info så holder jeg på å bygge meg fulltonehøyttalere(cyburgs-needle)som jeg tengte jeg skulle drive med rørforsterker.
    Så det er ikke den helt store forsterkeren jeg trenger,men disse ht har lav følsomhet(87 db) men litt effekt må jeg ha.

    Lars M.
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    timc skrev:
    Eivind E skrev:
    timc skrev:
    Har hørt MA KT88, og den var helt grei. Hverken mer eller mindre. Krever litt lettdrevne høyttalere. Klipsch Heresey tror jeg vil fungere utmerket.
    Heresy har en følsomhet oppgitt til 102db.

    Jeg spiller på JBL CF150, følsomhet på 98db.
    Prøvde Music Angel KT88 på disse, det ble alt for mye effekt. Kunne nesten ikke røre volumknotten uten at ørene ble blåst ut.
    Det ble alt for mye watt, rett og slett.
    Dette stemmer ikke. Grunnen til at det ble for følsomt på volumkontrollen er at inngangsignalet ditt har vært kraftig. Det er absolutt ikke for mye watt i en MA KT88 til disse høyttalerne.
    Støtter dette. Mine høyttalere skal være 99db, og jeg greier å vri volum til 12 (når jeg er alene hjemme).
     

    Eivind E

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2007
    Innlegg
    295
    Antall liker
    3
    timc skrev:
    Eivind E skrev:
    timc skrev:
    Har hørt MA KT88, og den var helt grei. Hverken mer eller mindre. Krever litt lettdrevne høyttalere. Klipsch Heresey tror jeg vil fungere utmerket.
    Heresy har en følsomhet oppgitt til 102db.

    Jeg spiller på JBL CF150, følsomhet på 98db.
    Prøvde Music Angel KT88 på disse, det ble alt for mye effekt. Kunne nesten ikke røre volumknotten uten at ørene ble blåst ut.
    Det ble alt for mye watt, rett og slett.
    Dette stemmer ikke. Grunnen til at det ble for følsomt på volumkontrollen er at inngangsignalet ditt har vært kraftig. Det er absolutt ikke for mye watt i en MA KT88 til disse høyttalerne.
    Inngangssignalet mitt var kraftig? Jaggu, det er altså unormalt kraftig signal fra en CD spiller mener du? *hylflirer*
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.837
    Antall liker
    18.280
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    magnyga skrev:
    Så det er ikke den helt store forsterkeren jeg trenger,men disse ht har lav følsomhet(87 db) men litt effekt må jeg ha.

    Lars M.
    Til info, så kjører jeg nå ca 2x23w mot mine ht som har en følsomhet på 87,5db. Jeg savner ikke noe mer lydtrykk.
     
    T

    timc

    Gjest
    Høy følsomhet på inngangene alternativt da om du må ha det inn med teskje.

    Du får aldri "for mye watt" i så måte.

    Hvorfor har jeg ikke samme problem med 500w inn på element med 99dB følsomhet?
     

    Eivind E

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2007
    Innlegg
    295
    Antall liker
    3
    rørlig skrev:
    timc skrev:
    Eivind E skrev:
    timc skrev:
    Har hørt MA KT88, og den var helt grei. Hverken mer eller mindre. Krever litt lettdrevne høyttalere. Klipsch Heresey tror jeg vil fungere utmerket.
    Heresy har en følsomhet oppgitt til 102db.

    Jeg spiller på JBL CF150, følsomhet på 98db.
    Prøvde Music Angel KT88 på disse, det ble alt for mye effekt. Kunne nesten ikke røre volumknotten uten at ørene ble blåst ut.
    Det ble alt for mye watt, rett og slett.
    Dette stemmer ikke. Grunnen til at det ble for følsomt på volumkontrollen er at inngangsignalet ditt har vært kraftig. Det er absolutt ikke for mye watt i en MA KT88 til disse høyttalerne.
    Støtter dette. Mine høyttalere skal være 99db, og jeg greier å vri volum til 12 (når jeg er alene hjemme).
    Da må jeg bare stille spørsmålstegn ved hvor realistisk oppgitt følsomhetene på slike høyttalere som du har er oppgitt.
    Stiller meg tvilende.

    http://www.gcaudio.com/resources/howtos/loudness.html

    Hvor høylytt er 100db?
    Normal conversation (3-5') 60-70dB
    Snowmobile, Motorcycle 100dB
    Bensindrevet gressklipper på 1 meters avstand 107dB
    Motorsag på 1 meters avstand 110dB
    Sandblasting, Loud Rock Concert 115dB
    Smerteterskel 125dB
    Pressluftbor 1.3 meters avstand 125dB

    Dersom dine høyttalere er oppgitt til 99db følsomhet på 1 watt, skal de altså være like høylytte som en motorsykkel eller en snøscooter på 1 watt effekt.
    Mine er oppgitt til 98db og jeg har ingen problemer med å spille drithøyt på 8 watt, det er så høyt lydnivå at jeg ikke kan være i rommet hvis jeg skrur opp mer enn 50% volum.

    Dine høyttalere som er oppgitt til 99db følsomhet skal ved 50 watt utgangseffekt gi et lydnivå på 116dB.
    Altså skal lydnivået da være på nivå med en høylytt rockekonsert. I stua di.

    M.a.o. hvis dine høyttaleres sensitivitet var oppgitt korrekt burde du oppleve det samme som meg.
     
    T

    timc

    Gjest
    Elementet det er snakk om er en horndriver med 108dB følsomhet 1w/1m. Dette er bekreftet ved måling. Med filter havner det på 98-99


    Det du opplevde var en for følsom volumkontroll, enkelt og greit.
     

    Eivind E

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2007
    Innlegg
    295
    Antall liker
    3
    Nå var det ikke deg jeg svarte. Men greit.
    Det du beskriver er at du, ved hjelp av å bruke alt for lite gain, tilpasser et utrolig kunstig lavt gain nivå til dine høyeffektive høyttalere, for å kunne anvende 500 watts forsterkere på disse.

    Personlig mener jeg at det er totalt unødvendig og bortkastet med forsterkere på 500 watt dersom man faktisk har høyttalere som helt realistisk har en følsomhet på 98db.

    Det er likevel ikke overraskende at en bransjeaktør går i bresjen for dette.
    De må jo ha en måte å få folk til å kjøpe 1 kilowatt transistorforsterker. Det nye må alltid være det beste, og så videre.
    Folk må jo kjøpe. Kjøpe mer. Ellers får de jo ikke råd til ny campingvogn.
    Dersom vi ikke bruker penger får jo du ikke lønn. Så jeg skjønner jo hvordan det ligger an..
     
    T

    timc

    Gjest
    Eivind E skrev:
    Nå var det ikke deg jeg svarte. Men greit.
    Det du beskriver er at du, ved hjelp av å bruke alt for lite gain, tilpasser et utrolig kunstig lavt gain nivå til dine høyeffektive høyttalere, for å kunne anvende 500 watts forsterkere på disse.

    Personlig mener jeg at det er totalt unødvendig og bortkastet med forsterkere på 500 watt dersom man faktisk har høyttalere som helt realistisk har en følsomhet på 98db.

    Det er likevel ikke overraskende at en bransjeaktør går i bresjen for dette.
    De må jo ha en måte å få folk til å kjøpe 1 kilowatt transistorforsterker. Det nye må alltid være det beste, og så videre.
    Folk må jo kjøpe. Kjøpe mer. Ellers får de jo ikke råd til ny campingvogn.
    Dersom vi ikke bruker penger får jo du ikke lønn. Så jeg skjønner jo hvordan det ligger an..
    Nei, det er ikke det jeg sier. En volumkontroll er i de fleste tilfeller ett dempeledd, som reduserer inngangsnivået. Gain er i de fleste tilfeller konstant.

    La oss ta en digital analogi. Dersom du har mulighet for å dempe i 2 trinn, så har du valget mellom null, halvt volum, og fullt volum.
    Dersom du derimot kan dempe i 100 trinn, kan hvert trinn representere mye mindre steg. Stegene kan også være skjevt fordelt slik at de første 30 stegene gir det en viss økning, mens de resterende gir en annen økning.

    MA har tydligvis "få trinn" på potmeteret, eller at trinnene er uheldig skjevt fordelt.

    Hva er så hensikten med mye watt på lettdrevne høyttalere? Jo, først må vi se på følsomheten til høyttaleren vi bruker. La oss si den er 95dB/1w/1m.
    Med to høyttalere bli det så øket med 3dB dersom vi hadde hatt mono avspilling. Videre må vi trekke fra 6dB for hver dobling av distanse (for "normale" høyttalere)
    Den reelle følsomheten er da 95+3-6=92dB/1w for en lytteposisjon som er 2m fra høyttalerne.

    Så spiller vi litt høyt, og ligger på ett nivå på 1w nominelt. Dersom differensen på det nominelle nivået i musikken og peakene er 20dB, så trenger vi altså 100W for å gjengi peakene. Er lytteavstanden 4m så trenger vi ytterligere 500w, altså 600w.

    Så det er ikke så dumt å ha litt reserver uansett om man har lettdrevne høyttalere. Nå har jeg heller ikke tatt med kompresjon i regnestykket, som fort kan gi en reduksjon i følsomheten ved høye lydtrykk på 4-5dB
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Så snart MA nevnes som bra, slår en piggene ut! ???

    Det er ganske så rart at når noen vil ha en billig forsterker, helt ned i ca 1500 kr på ebay, da klikker det for mange og dei sier det bare er skit/greit nok, men må kjøpe noe dyrt som er sååå mye bedre.

    1: Personen/personene spør om den er bra, og dei har et budsjett til den og ikke noe dyrere.

    2: Dei andre billigmerka er ofte tynnere og mer steril i lyden, folk bytter dei bort.

    3: Uttalelsene under er basert med andre rør enn dei som sitter i.

    Den er dritbra til prisen, spiller bedre/luftigere i toppen enn mitt Hegel oppsett (ca kr 45.000,-)
    Tipper at nå klikker dei folka igjen, men den spiller også klarere en McIntosch MA7000 også til kr 60.000, med forbehold om at den Mc hadde orginal bro på baksiden. (skal vere mye bedre med ny bro)

    Men klart den ikke har samme kreftene. Jeg spiller den tom på mine vienna mozart (90db), du hører ingen forvrenging men det øker ikke noe mer etter kl 12. Den spiller høyt nok egentlig.
    Men en knakendes god forsterker og en billig inngangsbilllet til hi-end verden er den. Så får andre skrive det som passer dei.

    Det er dette som er fakta fra mine ører og mange andres.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.047
    Antall liker
    2.154
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    magnyga skrev:
    Hei alle sammen.
    Er det noen som har erfaringer med disse merkene?
    Er litt skeptisk på slike kinavarer,men prisene er lave.
    jeg er ny i dette gamet(rørforsterkere),så jeg er redd for at jeg kan gå på noen smeller :)

    på forhånd takk for alle svar.

    Lars M.
    Det ligger en 300b forsterker på finn til 4000 kroner.
    Veier nærmere 30kg, kjøp den. 2x 8 watt. Bra rør.

    Håvard
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.047
    Antall liker
    2.154
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kort erfaring med en MA med 845 rør.

    Lyden var ikke noe å melde tilbake om.
    Elendig byggekvailtet, trafocover tynne som papir.

    Dette er ikke highend la det være sagt.
    At den danker ut McIntosh, ja da må den være dau. Aldri livet, detr for godt til å være sant.
    At MA kan være et billig kjøp og mye for pengene (hvis de koster 1500), det kan godt være. Den kan også teakes, det er i grunn en grunn til å kjøpe den - lærerikt.
    Minga Da, Xindak og ikke minst Consonace er vesentlig mer forseggjorte merker enn denne MA.

    Håvard
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Haavard skrev:
    Jeg har kort erfaring med en MA med 845 rør.

    Lyden var ikke noe å melde tilbake om.
    Elendig byggekvailtet, trafocover tynne som papir.

    Dette er ikke highend la det være sagt.
    At den danker ut McIntosh, ja da må den være dau. Aldri livet, detr for godt til å være sant.
    At MA kan være et billig kjøp og mye for pengene (hvis de koster 1500), det kan godt være. Den kan også teakes, det er i grunn en grunn til å kjøpe den - lærerikt.
    Minga Da, Xindak og ikke minst Consonace er vesentlig mer forseggjorte merker enn denne MA.

    Håvard
    Byggekvaliteten uttaler jeg meg ikke om. Kun lyden på KT88 modellen,det er denne som er blitt oppskrytt, ikke andre.
    Alså min innstilling då eg skulle høyre Mcintosch var: Ååååååh...endelig få høyre dette gullmerket som er sååå bra.. :) ;D
    Sånn har det alltid vert i alle år, men eg er oppvokst i sogn, med lite muligheit å høyre slikt, så har måtte nøye meg med lesestoff.
    Så hørte vi, kva er dette då? Joda spelte helt greit liksom, men? For meg var det ein oppskrytt opplevelse. Masse krefter då,skryt der.
    Ved direkte lyd mot MAen min, spilte Mc meir tilsløret i toppen på ein måte, og MAen spilte klårare. Mot Hegel blir da ikkje heilt da samme, men då blir da meir at MAen er luftigare og får detaljane meir fram,der Hegel delvis skjular da.
    Til opplysning så gjer ikkje Hegel da egentlig. For den spiller knallbra.

    Minuset eg ser med MAen er at den burde hatt 100watt meir pr kanal.

    Dette er min meining. Så må andre ha sine. :)

    Ellers håpar eg å få ein mykje bedre oppleving av MC neste gang eg høyre den. :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    bjornh skrev:
    Tja, jeg har da en Music Angel, KYT88 mod. 2010. slett ikke dårlig den, men det ligger et oppgraderingspotensiale i den. Bør jordes, og moddes.
    Jeg syns skifte av smårør først, for å komme opp i "hi-end" klassen, eller hifi klassen er vel et mer riktig ord. :)
    Jeg har og skiftet ut dei to kondensatorene på utgangen (450V/330qf) med 4stk 500V/470qf, noe som gav en helt annen bass, den ble mer transisitor bass vis en kan si det på den måten. :)

    Jordes? Og så kjøre jordet stikkontakt og da eller? Er det noe forskjell?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    timc skrev:
    Høy følsomhet på inngangene alternativt da om du må ha det inn med teskje.

    Du får aldri "for mye watt" i så måte.

    Hvorfor har jeg ikke samme problem med 500w inn på element med 99dB følsomhet?
    Seriøst hvor mange watt mener du jeg trenger for og spille 120db på mine las cala?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    JanB3 skrev:
    Denne er på tur hit.... Yaqin MC-100B Black
    Utrolig bra til prisen synes jeg,kjører min(guttungen) på et sett RF52 mkII
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    lovemusikk skrev:
    Så snart MA nevnes som bra, slår en piggene ut! ???

    Det er ganske så rart at når noen vil ha en billig forsterker, helt ned i ca 1500 kr på ebay, da klikker det for mange og dei sier det bare er skit/greit nok, men må kjøpe noe dyrt som er sååå mye bedre.

    1: Personen/personene spør om den er bra, og dei har et budsjett til den og ikke noe dyrere.

    2: Dei andre billigmerka er ofte tynnere og mer steril i lyden, folk bytter dei bort.

    3: Uttalelsene under er basert med andre rør enn dei som sitter i.

    Den er dritbra til prisen, spiller bedre/luftigere i toppen enn mitt Hegel oppsett (ca kr 45.000,-)
    Tipper at nå klikker dei folka igjen, men den spiller også klarere en McIntosch MA7000 også til kr 60.000, med forbehold om at den Mc hadde orginal bro på baksiden. (skal vere mye bedre med ny bro)

    Men klart den ikke har samme kreftene. Jeg spiller den tom på mine vienna mozart (90db), du hører ingen forvrenging men det øker ikke noe mer etter kl 12. Den spiller høyt nok egentlig.
    Men en knakendes god forsterker og en billig inngangsbilllet til hi-end verden er den. Så får andre skrive det som passer dei.

    Det er dette som er fakta fra mine ører og mange andres.
    Det er vel ikke så rart at piggene kommer ut når du lever i en liten drømme boble! ma er ok til prisen men når du sammenligner den mot mc osv så blir det bare så inni jævla dumt!!!
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    JanB3 skrev:
    Har denne fra før... Yaqin MS-12B
    Denne har jeg også eid. Slo ikke helt an hos meg på min mid-fi. ::)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn