Ytringsansvar?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• N

Nifelheim

Gjest
    Slubbert skrev:
    Nifelheim skrev:
    Dette var altså alt du kunne finne av mine personangrep som er så mye verre og flere enn gjennomsnittet inne på sentralen.
    Jeg orket ikke å lese gjennom mer enn litt av innleggshistorikken din da det er grenser for hvor mye forulempethet og surmuling man bør utsette seg for på én gang.
    Da er det jo bare å gå tilbake på utsagnet ditt da. Du er jo i starten av oktober i noen av innleggene der.

S

Slubbert

Gjest
    Det er bemerkelsesverdig hvor fort politisk uenighet blir til personlig fiendskap på nettfora, er det "ytringsansvaret" som gjør at det blir så hissig?

V

vredensgnag

Gjest
    Nifelheim skrev:
    Det er en debatt i en tråd om hva som gikk galt i sverige som foregikk for 14 måneder siden. Ikke særlig relevant, vreden. Og lite med personangrep også.

Hmmmm... synes det er merkelig at du har begynt å grave, vreden. Du går jo ikke akkurat stille i gangene. ;)
    Jeg sa det blir festlig allerede på side 41, og det er 40 sider igjen ...

Stein - glasshus, osv.

Vi er jo enige om at jeg er en dust, men nå snakker vi om prektige deg, som har etterlyst omvendt bevis på prektigheten, som betingelse for at en annen HFSer skal slippe å krype til deg for å be om tilgivelse.

S

Slubbert

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Ytringsansvarlighet:

Nifelheim, Gjest og Slubbert får møte her i tråden klokken 07:15 i morgen. Parade.
    Jeg tror da ikke på "ytringsansvar", tvert om har jeg avskrevet det som et dustebegrep for lengst. Folkeskikkens våpendragere får ta den marsjen selv, vi uhøflige rasshøl slipper heldigvis unna med å se på.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.846
    Herrejemini, er det noen som har spist huggorm til frokost? Få dere et nyp så ser verden straks mye bedre ut.

;D

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    881
    Slubbert skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Ytringsansvarlighet:

Nifelheim, Gjest og Slubbert får møte her i tråden klokken 07:15 i morgen. Parade.
    Jeg tror da ikke på "ytringsansvar", tvert om har jeg avskrevet det som et dustebegrep for lengst. Folkeskikkens våpendragere får ta den marsjen selv, vi uhøflige rasshøl slipper heldigvis unna med å se på.
    Jeg foretrekker å ikke bli satt i samme bås som deg!

S

Slubbert

Gjest
    Gjest skrev:
    Jeg foretrekker å ikke bli satt i samme bås som deg!
    Nei, det var jo nettopp det jeg prøvde å oppklare så dere gladgutter får båsen selv.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.238
    Torget vurderinger
    0
    Men Deph ! Parade som en vanlig skolelærer fra gamle dager?

Trodde da faktisk at du var mere til romantiker Deph.
    Romantiker som i: "Møtes i morgentåken en time før soloppgang. Kårde eller pistoler min Herre?"

;D

Edit:
    Dette ble påbegynt som et svar til Deph der han pålegger kranglefanter "parade" med tidlig oppmøte. Grunnet hasteinkalling fra "Husfurien" ble dette svaret avbrutt "In the flight" og således ikke postet før nå. Og da oppdager jeg at Deph antakelig har slettet sitt innlegg, kanskje i et anfall av "ytringsansvar"?? :-\ ;D

Sleiven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Antall liker
    22
    Neger neger neger
    sigøyner sigøyner sigøyner
    degos degos degos
    pakkis pakkis pakkis

det var godt å få sagt det før man blit erklært utilregnelig i gjerningsøyeblikket

God helg
    Sleiven

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Asbjørn skrev:
    Det gjør vondt bare å se på det bildet. Illustrerer det kriteriene for utilregnelighet i gjerningsøyeblikket?
    Illustrerer kanskje mest min uvilje til å orke å delta seriøst i denne tråden. ???

N

Nifelheim

Gjest
    Det koster å spre løgner som stigmatiserer folkegrupper.

Disneyland.

Hat er noe folk føler på kroppen og gjør folk syke. Nå er rollen snudd. Gått fra å være avsender til å være mottaker. Kort vei ut i sykemelding da ja. Kjekt å kunne være sykemeldt også, er det ikke tybring-gjedde? Partiet ditt sloss jo for gjøre den ordningen langt dårligere. Skal vedde på at Stortinget har ordnet seg så de får utbetalt mellomlegget for hva sykelønnsordningen dekker (6g) og selve lønna.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.925
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nifelheim skrev:
    Det koster å spre løgner som stigmatiserer folkegrupper.

Disneyland.

Hat er noe folk føler på kroppen og gjør folk syke. Nå er rollen snudd. Gått fra å være avsender til å være mottaker. Kort vei ut i sykemelding da ja. Kjekt å kunne være sykemeldt også, er det ikke tybring-gjedde? Partiet ditt sloss jo for gjøre den ordningen langt dårligere. Skal vedde på at Stortinget har ordnet seg så de får utbetalt mellomlegget for hva sykelønnsordningen dekker (6g) og selve lønna.
    Dette var unødvendig av deg. Uansett hvilken retorikk han selv har brukt, er drapstrusler langt over hva man skal akseptere av reaksjoner. Hans og andres retorikk skal ikke godtas, ei heller ties ihjel. Den skal møtes med knallharde argumenter. Men ikke trusler.

Andy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    5.798
    Sted
    Nøtterøy
    Bøllene på venstresiden begynner å ligne mer og mer på den ekstreme høyresiden.

Trusler som går ut på vold,drap også videre. En trist verden der hvor en kun må være anonym for å kunne si meningene sine hvis en ikke
    er politisk korrekt da.

Tror vi går inn i fremtiden med mindre åpenhet dessverre.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Bøllene på høyresiden og bøllene på venstresiden er til forveksling like. Sånn har det vært, og sånn kommer det til å bli, dessverre.

Debatten blir etter mitt syn stadig mer polarisert. Ikke bare trekker bøllene på begge sider næring fra sine meningsfeller, men også i stor grad fra sine meningsmotstandere. Ikke bare gjør bøllene en viktig politisk diskusjon til en konkurranse i skittkasting, men de gjør det praktisk talt umulig å innta en mellomposisjon.

J*** trist, det hele.

N

Nifelheim

Gjest
    Andy skrev:
    Bøllene på venstresiden begynner å ligne mer og mer på den ekstreme høyresiden.

Trusler som går ut på vold,drap også videre. En trist verden der hvor en kun må være anonym for å kunne si meningene sine hvis en ikke
    er politisk korrekt da.

Tror vi går inn i fremtiden med mindre åpenhet dessverre.
    Bøller vil du finne alle steder i samfunnet. Ikke bare venstresiden eller høyresiden. Jevnt fordelt er de nok ikke, men enkelte bøller vil finnes i alle leirer.

Mindre åpenhet får vi nok ikke. At hatytringer neppe lenger vil bli stående uimotsagt er ikke mindre åpenhet. Forhåpenligvis får vi en edruelig debatt uten over- og underdrivelser i alle retninger. Men det gjenstår å se.

Andy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    5.798
    Sted
    Nøtterøy
    Nifelheim skrev:
    Selvsagt er drapstrusler langt over hva som aksepteres.
    Hvorfor gjør ingen noe ved dette da?

Hvor f... er fakkeltogene nå når folk på venstresiden oppførerer seg som rasister?

Hvorfor står ikke politikere fra alle leire sammen og viser sin avsky?

Tror dessverre jeg vet svaret.

Andy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    5.798
    Sted
    Nøtterøy
    Zomby_Woof skrev:
    Bøllene på høyresiden og bøllene på venstresiden er til forveksling like. Sånn har det vært, og sånn kommer det til å bli, dessverre.

Debatten blir etter mitt syn stadig mer polarisert. Ikke bare trekker bøllene på begge sider næring fra sine meningsfeller, men også i stor grad fra sine meningsmotstandere. Ikke bare gjør bøllene en viktig politisk diskusjon til en konkurranse i skittkasting, men de gjør det praktisk talt umulig å innta en mellomposisjon.

J*** trist, det hele.
    Godt skrevet som vanlig Zomby.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ja underlig dette at ikke folk går i fakkeltog i sympati for en frp-ideolog fordi han får litt medfart selv i en aviskronikk fra en politisk motstander. Skandaløst.

Tybring-Gjedde er en av de mest sleske og usympatiske politikerne i landet, ingen grunn til å felle tårer over at dette persillebladet løper å sykmelder seg når han møter litt hard kritikk. Det er jo bare å lese noen kommentarfelt i VG og se hva hans meningsfeller har lirt av seg i høst så blir nok det meste av kritikken av denne dåsemikkelen som litt skjenn man gir til en 4-åring når han ikke spiser opp sin aftensmat.

Kvalmende å se denne sympatihoringen han bedriver.

N

Nifelheim

Gjest
    Andy skrev:
    Nifelheim skrev:
    Selvsagt er drapstrusler langt over hva som aksepteres.
    Hvorfor gjør ingen noe ved dette da?

Hvor f... er fakkeltogene nå når folk på venstresiden oppførerer seg som rasister?

Hvorfor står ikke politikere fra alle leire sammen og viser sin avsky?

Tror dessverre jeg vet svaret.
    Hva snakker du om?

Jeg vil tro at disse drapstruslene er politianmeldt. Hvem som har kommet truslene vet vi jo ikke. Sannsynligvis en eller annen forstyrret fyr. Slike finnes i alle leire.

At FrP-formannen bruker sykemeldingen for alt den ikke er verdt kommer jo ikke som en nyhet.

Jeg kan ikke erindre fakkeltog ved drapstrusler. Makthavere skal forresten være storfornøyd for at mange er glad i fakkeltog. Fakkeltog hjelper jo ikke. Reelle handlinger, tøffe forhandlinger og endring i politikk hjelper, ikke at noen mennesker går med en fakkel fra A til B. Fakkeltog er en fin ting for dem som føler de gjør noe for en sak. Virkningen er ytterst liten.

Andy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    5.798
    Sted
    Nøtterøy
    Når en av våre folkevalgte må gå med voldsalarm da er det kanskje noen bjeller som bør ringe.

På tide at noen rydder opp i grumset.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Zomby_Woof skrev:

J*** trist, det hele.
    Må si meg langt på vei enig. Ytterfløyene trenger hverandres fiendebilder, men når klimaet hardner til blir det vanskeligere for oss i mellom. Jeg liker ikke skikkaneringen av Tybring-Gjedde. Selv om jeg personlig ikke kan fordra mannen, synes jeg trusler er en vulgarisering og brutalisering av debatten som er urovekkende.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Andy skrev:
    Når en av våre folkevalgte må gå med voldsalarm da er det kanskje noen bjeller som bør ringe.

På tide at noen rydder opp i grumset.
    Det er uheldig, men når kona hevder at han måtte sykmelde seg og leve på NAV fordi en ungkommunist skrev en hard kronikk i en avis.. så fremstår han kun som stakkarslig og tufsete. Takler han ikke slik bør han ikke være en frontfigur og ledestjerne for xenofober og folk som liker å hate dem som ikke har en ren stamtavle eller bedriver med ukorrekt gudedyrking.

G

Gjestemedlem

Gjest
    dag1234 skrev:
    Må si meg langt på vei enig. Ytterfløyene trenger hverandres fiendebilder, men når klimaet hardner til blir det vanskeligere for oss i mellom. Jeg liker ikke skikkaneringen av Tybring-Gjedde. Selv om jeg personlig ikke kan fordra mannen, synes jeg trusler er en vulgarisering og brutalisering av debatten som er urovekkende.
    Trusler hører ikke hjemme i politikken, og er de reelle og ikke bare noen mannen finner på for å sanke sympati, så får det bli en sak for politiet. Men det har uansett ingenting med politikk å gjøre, og det gir ingen mening å kritisere politiske motstandere for den biten.

N

Nifelheim

Gjest
    Var det en folkevalgt som oppførte seg ærlig og redelig og formante til edruelig og skikkelig debatt så ville jeg hatt masse sympati. Eller for den saks skyld hvem som helst tilfeldig person.

Når det kommer til Tybring-Gjedde så kan jeg ikke si annet enn at karma is a bitch og what goes around, comes around.

Han har spredd særdeles mye eder og galle og gjort livet surt for svært mange mennesker. Han har gjort det stuerent med et hatefullt løgnaktig budskap som stigmatiserer grupper. Nå er det han selv som er "stigmatisert" som følge av hans egne uttalelser.

Og nei, jeg unner han ikke sykemelding og voldsalarm, for det gjør jeg ikke med noen. Når det gjelder min sympati så går den til noen som fortjener den.

Andy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    5.798
    Sted
    Nøtterøy
    Nifelheim skrev:
    Var det en folkevalgt som oppførte seg ærlig og redelig og formante til edruelig og skikkelig debatt så ville jeg hatt masse sympati. Eller for den saks skyld hvem som helst tilfeldig person.

Når det kommer til Tybring-Gjedde så kan jeg ikke si annet enn at karma is a bitch og what goes around, comes around.

Han har spredd særdeles mye eder og galle og gjort livet surt for svært mange mennesker. Han har gjort det stuerent med et hatefullt løgnaktig budskap som stigmatiserer grupper. Nå er det han selv som er "stigmatisert" som følge av hans egne uttalelser.
    Eksempler som ikke er formulert av deg?

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.572
    Torget vurderinger
    4
    Gjestemedlem skrev:
    Tybring-Gjedde er en av de mest sleske og usympatiske politikerne i landet, ingen grunn til å felle tårer over at dette persillebladet løper å sykmelder seg når han møter litt hard kritikk. Det er jo bare å lese noen kommentarfelt i VG og se hva hans meningsfeller har lirt av seg i høst så blir nok det meste av kritikken av denne dåsemikkelen som litt skjenn man gir til en 4-åring når han ikke spiser opp sin aftensmat.

Kvalmende å se denne sympatihoringen han bedriver.
    Mye mulig fyren er slesk og usympatisk, men det har lite med saken å gjøre.
    Å avfeie truslene med fraser som "persilleblad" og "litt hard kritikk" er...vel...du fremstår ikke mindre usympatisk i alt ditt breiale og flåsete ordgyteri.
    Når politiet ser det nødvendig å sette ut politivakter ved boligen deres og å benytte politieskorte, samt gi råd om å unngå folkemengder....da er det litt mer enn uvennlige kommentarer i nettavisene.

N

Nifelheim

Gjest
    Andy skrev:
    Nifelheim skrev:

Eksempler som ikke er formulert av deg?
    eksempler på hva?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Trane skrev:
    Å avfeie truslene med fraser som "persilleblad" og "litt hard kritikk" er...vel...du fremstår ikke mindre usympatisk i alt ditt breiale og flåsete ordgyteri.
    Når politiet ser det nødvendig å sette ut politivakter ved boligen deres og å benytte politieskorte, samt gi råd om å unngå folkemengder....da er det litt mer enn uvennlige kommentarer i nettavisene.

"Ingvil Tybring-Gjedde sier kronikken « Søppelmennesker» av Eivind Trædal, som sto på trykk i Dagbladet i forrige uke, var en av de utløsende faktorene som gjorde at mannen hennes til slutt ble sykmeldt"

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10032161

Min karakteristikk av gjedden som et persilleblad er basert på dette og ikke på noen reaksjon på anonyme trusler. For når den utløsende faktoren er politisk kritikk av en helt ubetydelig ungdomsspolitiker og ikke truslene så er han lite skikket som politiker av det slaget han har valgt å bli.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.572
    Torget vurderinger
    4
    Gjestemedlem skrev:
    Trane skrev:

"Ingvil Tybring-Gjedde sier kronikken « Søppelmennesker» av Eivind Trædal, som sto på trykk i Dagbladet i forrige uke, var en av de utløsende faktorene som gjorde at mannen hennes til slutt ble sykmeldt"

Min karakteristikk av gjedden som et persilleblad er basert på dette og ikke på noen reaksjon på anonyme trusler. For når den utløsende faktoren er politisk kritikk av en helt ubetydelig ungdomsspolitiker og ikke truslene så er han lite skikket som politiker av det slaget han har valgt å bli.
    Joda, utløsende faktor. Så det er greit å være på randen etter trussler som også politiet tar svært seriøst bare dråpen er grei ?

Det er ikke så ofte den siste dråpen er så interessant, men hva som fylte glasset.

JE

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    45
    Er det greit da og ta hele familien med , når det gjelder drapstrusler/andre trusler ? Da bør de som mener dette, BØR F..... ta til vettet,om de kan finne det igjen. Uansett vilken side de er på. True andre med vold er ulovlig.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Gjestemedlem skrev:
    Trane skrev:

Du mener dette?

"Hun og mannen har fått beskjed om ikke å ha kjennetegn på huset som røper at de bor der. De bør ikke bevege seg på steder med mange mennesker og ikke ta buss eller trikk. De er anmodet om å skaffe seg hemmelig telefonnummer. Drapstruslene har gjort at de har hatt politivakter utenfor huset. De har også hatt politieskorte ved flere anledninger."

G

Gjestemedlem

Gjest
    Trist når politikere blir truet, men det er smålig å gå ut i avisen og legge skylden på en smådustete ungdomspolitikers kronikker og utspill. Spesielt med tanke på hans egne ultranasjonalistiske utfall i de samme aviser. Det handler bare om å melke den sedvanlige offermentaliteten som gjennomsyrer partiet. Folk skal stemme på dem av ren medlidenhet.

Gjedde begynner mer og mer å se ut som om han er en rollefigur laget at Otto Jespersen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn