znerkens vinyleventyr

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer, Znerken! Det var en veldig klok avgjørelse. En kanonspiller! Jeg står inne for hvert eneste ord i omtalen Dazed haar linket til, og 33PTG er en nydelig match til den spilleren.
    Tusen takk. Det høres veldig bra ut :) Gleder meg!

Jeg så du skrev at det var litt plundrete å stille inn spilleren riktig, tror du Mala klarer å gjøre dette ordentlig for meg ?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det får vi da regne med. Jeg kan ringe ham og høre om det er noe jeg kan bistå med i så måte.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hm... Hølen må da være på veien fra Mala Audio og hjem til Znerken i Vestfold. ;)

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Det får vi da regne med. Jeg kan ringe ham og høre om det er noe jeg kan bistå med i så måte.

Han foreslo at de stilte inn den så godt som mulig i butikk, også kunne jeg gjøre den siste monteringen hjemme hos meg. Det er viktig at den ikke sendes uforsvarlig også, jeg vil jo tross alt ha den trygt hjem :)

Jeg er ikke greie på når det gjelder justering og montering, så greit at så mye som mulig er i orden!

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Blir litt av en omvei, men. ...Vi får stole på at Mala vet hva de gjør.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1

De har vel en helt lik spiller på demomiljøet sitt, og den har de jo satt opp selv :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Selger de platespillere og pickuper, så kan man nok gå ut fra at de vet å montere dem.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.345
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Men om det PU valget er riktig - for deg, se det er en annen sak.
    Sånn helt generelt, eller er det egenskaper ved AT33PTGII som kan være verdt å notere seg?
    På et helt generelt grunnlag, som en kommentar til - sitat: jeg har ingen intensjon om å bytte platespiller og PU hele tiden.

@Znerken vet ikke hvilke karakteristikk han egentlig er ute etter, og da er det jo ikke sikkert at AT33PTG/II er det riktige alternativet. Skal man først ha en PU i en prisklasse 5-6K, så bør det kanskje være litt mer gjennomtenkt hva man velger, enn det gis inntrykk av å være. Det hoppes og sprettes jo ganske friskt og raskt her iht ulike tips/råd:)

For egen del gjorde jeg selv for en tid tilbake en vurdering rundt de AT PU`r som nå har blitt omtalt, men valgte (etter å ha lest en god del - og konferert med et par) utfra egen preferanse og matching en AT33EV fremfor de andre. Pris var da ikke et kriterie for valg, men alt tilsa at det ville være rett for meg.

Missforstå meg rett - jeg betviler på ingen måte at den kombinasjonen (det nå ser ut til at) @Znerken går for er et meget bra oppsett. @Impulse`s preferanser kjenner jeg litt til, og han var/er jo meget begeistret over kombiasjonen.

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.866
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Foreslår at vi alle bifaller Znerkens valg - jeg gjør oppriktig det, iaf - og ikke strør mer tvil i sjelen hans. Tror han har tenkt veldig mye på ny vinylrigg og RIAA de siste ukene, pendlet mellom tro, sikkerhet og tvil, før han endelig lander på dette, hehehe ;)

Gled deg uforbeholdent frem til du får den i hus, Znerken. Lytt så til den - helst med en god RIAA - i ca 100 timer, og kom gjerne tilbake med rapport. Skulle du mot formodning være misfornøyd, så skal du vite at det ikke mangler på velmenende råd og tips fra de kunnskapsrike herrene her på HFS.:)

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Foreslår at vi alle bifaller Znerkens valg - jeg gjør oppriktig det, iaf - og ikke strør mer tvil i sjelen hans. Tror han har tenkt veldig mye på ny vinylrigg og RIAA de siste ukene, pendlet mellom tro, sikkerhet og tvil, før han endelig lander på dette, hehehe ;)

Gled deg uforbeholdent frem til du får den i hus, Znerken. Lytt så til den - helst med en god RIAA - i ca 100 timer, og kom gjerne tilbake med rapport. Skulle du mot formodning være misfornøyd, så skal du vite at det ikke mangler på velmenende råd og tips fra de kunnskapsrike herrene her på HFS.:)
    Takk, jeg gleder meg stort! Av det jeg leser rundt om kring her har jeg fått kjøpt meg en helt rå PU/platespiller kombinasjon som kommer til å låte som en annen verden sammenlignet med 2M rød driten! Dette må bli rått!

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Da er dette litt for dyre kjøpet gjennomført! Betalt nå, og jeg vet om en som må jobbe mye ekstra i jula! Mala gir super service og gode priser.

Det ble en i valnøtt med F6 og ikke F5 arm. Jeg vet mange sier F5 armen er rå, men jeg valgte å putte resten av penga i en AT33PTG samt en skikkelig matte i stedet. Dette burde vel låte rått folkens?

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    781
    Sted
    Nesodden
    Da er dette litt for dyre kjøpet gjennomført! Betalt nå, og jeg vet om en som må jobbe mye ekstra i jula! Mala gir super service og gode priser.

Det ble en i valnøtt med F6 og ikke F5 arm. Jeg vet mange sier F5 armen er rå, men jeg valgte å putte resten av penga i en AT33PTG samt en skikkelig matte i stedet. Dette burde vel låte rått folkens?
    Grattis! Det blir moro dette her skal du se ... :)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.561
    Torget vurderinger
    27
    Kjenner lite til alt du har bestilt egentlig, men har en AT33Mono jeg har spilt litt på. Har foreløpig for få monoplater (sammenlignet med stereoplater) så veldig godt kjent med den har jeg ikke fått gjort meg. Så til poenget: AT-en fungerer utmerket. Jeg vet ikke, men vil anta at lydsignaturen på mono- og stereovarianten ikke er hinsides forskjellig. Kommer sikkert til å fungere aldeles utmerket. Gratulerer!

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1

De har vel en helt lik spiller på demomiljøet sitt, og den har de jo satt opp selv :)
    Ehem, nå vet jeg at det ikke er Mala som har satt opp demospilleren sin, men mulig de innehar kompetansen også...:rolleyes:

Jasså? Han som vist nok heter Mala til etternavn er teknikeren hos Mala, og han hadde vist satt opp flere slike spillere.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det går sikkert helt fint. Slapp av og gled deg til den kommer! ??????

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.635
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har Znerken nevnt i tråden hvilket annet utstyr det spilles på?
    Altså hvilke komponenter består anlegget av ?
    Tilgi hvis jeg har oversett det, men tråden begynner å bli temmelig lang, så det kan ha skjedd fra min side.

Jeg mener det har betydning for hvilken PICK UP som blir valgt.
    Ikke så lite heller.

FUNKen virker være en god kandidat i prisklassen

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Tilgi hvis jeg har oversett det, men tråden begynner å bli temmelig lang, så det kan ha skjedd fra min side.

Ikke så lite heller.

Nå er det absolutt platespilleren som blir råest i anlegget mitt...MEN, når det er sagt er jeg faktisk veldig fornøyd med anlegget og har ingen oppgraderingsbehov. Det spiller mer en bra nok :)

Har NAD D3020 og B&W 685S2

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.635
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Ikke så lite heller.

Nå er det absolutt platespilleren som blir råest i anlegget mitt...MEN, når det er sagt er jeg faktisk veldig fornøyd med anlegget og har ingen oppgraderingsbehov. Det spiller mer en bra nok :)

Dette virker fornuftig sammensatt og spiller nok fint i prisklassen.
    Platespilleren blir naturlig nok det "råeste" som du sier.
    Den kan du beholde i mange år hvis du vil oppgradere det andre utstyret.

At 33 EV låter varmere og mjukere. Litt mer behagelig.
    AT 33 ptg II gir mer på frekvensfløyene, mer attack og detaljer. Sporer litt bedre.

Det spørs hva man synes man vil ha mer av i anlegget.

Mvh

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1

Ikke så lite heller.

Dette virker fornuftig sammensatt og spiller nok fint i prisklassen.
    Platespilleren blir naturlig nok det "råeste" som du sier.
    Den kan du beholde i mange år hvis du vil oppgradere det andre utstyret.

At 33 EV låter varmere og mjukere. Litt mer behagelig.
    AT 33 ptg II gir mer på frekvensfløyene, mer attack og detaljer. Sporer litt bedre.

Det spørs hva man synes man vil ha mer av i anlegget.

Mvh

Takk for fin tilbakemelding! Tror dette blir bra :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.866
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

Ehem, nå vet jeg at det ikke er Mala som har satt opp demospilleren sin, men mulig de innehar kompetansen også...:rolleyes:

Jasså? Han som vist nok heter Mala til etternavn er teknikeren hos Mala, og han hadde vist satt opp flere slike spillere.
    For all del, at det ikke er de som har satt opp demospilleren, betyr seff ikke kan de ikke kan det - og det kan de nok, siden de selger produktet. Men rett skal være rett, synes jeg.

NAD D3020 er en knall maskin til en latterlig fin pris. Har den som sommer-/reserveforsterker, og har levd med den siden april i år. Veldig fornøyd og imponert - myk, musikkalsk spillerstil og lett å like (dog skal det sies at jeg savner hovedforsterkeren veldig!)

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1

For all del, at det ikke er de som har satt opp demospilleren, betyr seff ikke kan de ikke kan det - og det kan de nok, siden de selger produktet. Men rett skal være rett, synes jeg.

NAD D3020 er en knall maskin til en latterlig fin pris. Har den som sommer-/reserveforsterker, og har levd med den siden april i år. Veldig fornøyd og imponert - myk, musikkalsk spillerstil og lett å like (dog skal det sies at jeg savner hovedforsterkeren veldig!)

Ja er veldig imponert over D3020. Til prisen er det som du sier helt rått :)

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg også notert meg Heed Quasar sammen med de andre RIAA-ene, hva tror dere om denne kontra Jasmine 2.5 og ASR Mini?

Til de av dere som har prøvd ASRen, er det ikke veldig kjipt å måtte ta av lokket hver gang for å stille?

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.345
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Nå har jeg også notert meg Heed Quasar sammen med de andre RIAA-ene, hva tror dere om denne kontra Jasmine 2.5 og ASR Mini?

Til de av dere som har prøvd ASRen, er det ikke veldig kjipt å måtte ta av lokket hver gang for å stille?
    Du stiller jo i utgangspunktet inn bare èn gang - den innstilling du synes låter best med den PU du bruker i ditt oppsett. Det er dermed ikke noe ankepunkt mht ASR.
    Det vil fortone seg noe annerledes dersom du har flere spillere du veksler på å bruke, flere tonearmer på samme spiller eller bytter PU frem og tilbake ofte.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Det vil fortone seg noe annerledes dersom du har flere spillere du veksler på å bruke, flere tonearmer på samme spiller eller bytter PU frem og tilbake ofte.

Akkurat det tror jeg vi kan være ganske sikre på at jeg ikke skal gjøre :)

• Liker
    Reaksjoner: ptb

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.683
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Som ptb skriver, du ställer en gång efter du testat olika inställningar och funnit det som passar dig bäst, så det är inget reellt problem. Hade ASR mini basis exclusive mkIII tidigare och skulle du få lust att experimentera så är det hur som helst fort gjort att öppna topplocket med den medföljande unbracon. Som sagt, inte ett problem att lägga vikt på om du vurderer ASR.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Som ptb skriver, du ställer en gång efter du testat olika inställningar och funnit det som passar dig bäst, så det är inget reellt problem. Hade ASR mini basis exclusive mkIII tidigare och skulle du få lust att experimentera så är det hur som helst fort gjort att öppna topplocket med den medföljande unbracon. Som sagt, inte ett problem att lägga vikt på om du vurderer ASR.

Takk!

Og hvilket RIAA ville du gått for av de på listen? Eventuelt noen du vil legge til?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.683
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14

Takk!

Og hvilket RIAA ville du gått for av de på listen? Eventuelt noen du vil legge til?
    Har bara hört ASR av de på listan, flott flexibel RIAA som är dønn tyst och kan gå i god för den, men de andra har jag inte hört eller testat så har inget förnuftigt att komma med där. :)

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1

Takk!

Har bara hört ASR av de på listan, flott flexibel RIAA som är dønn tyst och kan gå i god för den, men de andra har jag inte hört eller testat så har inget förnuftigt att komma med där. :)

Frister.... :cool:

Nå dukket det opp et veldig godt tilbud på Heed Quasar også, så akkurat nå står det mellom den eller ASR.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.345
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har kun testet ASR av de du nevner - og da MkIII. Det virker å være en unison oppfatning at MkIII er et langt bedre trinn enn MkII, og således er det vel den du bør sikte deg inn på når det gjelder ASR.
    Min oppfatning av ASR`s tonalitet er at den er på sommersiden av nøytral. Jeg hadde lite å utsette på de øvrige egenskapene, med unntak av at jeg savnet litt (og da mener jeg litt) trampetakten driv i forhold til et par andre trinn jeg testet samtidig (i omtrentlig samme prisområde).

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kun testet ASR av de du nevner - og da MkIII. Det virker å være en unison oppfatning at MkIII er et langt bedre trinn enn MkII, og således er det vel den du bør sikte deg inn på når det gjelder ASR.
    Min oppfatning av ASR`s tonalitet er at den er på sommersiden av nøytral. Jeg hadde lite å utsette på de øvrige egenskapene, med unntak av at jeg savnet litt (og da mener jeg litt) trampetakten driv i forhold til et par andre trinn jeg testet samtidig (i omtrentlig samme prisområde).

Hvilke andre trinn var det? Kanskje jeg skal putte dem også på listen :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Trenger du egentlig flere ting å velge mellom? ;)

Du kan jo heller reise rundt og høre på litt forskjellige riaa-trinn. ...Eller enda bedre: låne dem med deg hjem så du kan prøve i eget anlegg. De små nisjeforhandlerne pleier å være greie sånn. (Mala, Moiz, Stereolab, etc.)

...Ellers er det jo en flott måte å bli bedre kjent med andre HFS-ere i kort kjøreavstand.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Trenger du egentlig flere ting å velge mellom? ;)

Haha, absolutt ikke egentlig...MEN jeg er livredd for å velge feil etter NAD bommert..
    Fair enough.

Jeg la til litt mer i innlegget mitt mens du svarte, btw. :)

Har dessverre begrenset tilgang til bil for tiden, men å låne på demo er ikke dumt! Dog er jeg faktisk litt utålmodig med å få rodd prosjektet i havn nå, men det er kanskje litt dumt.. Har fingeren ganske nærme kjøp knappen på ASR mini basis akkurat nå.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Tror ikke du går feil med den uansett.

Pass på julegavebudsjettet! ;)