Du behøver ikke svare, Nysgjerrigper, dersom du ikke er åpen for å skjønne at høyttalere ikke er annet enn en kasse med- og få med deg dette- elektrodynamiske elementer uten forsterkeren. Høyttalere er avhengige av den- og kildene- for å i det hele tatt kunne gjøre jobben sin. Og skal de kunne gjøre den ordentlig, må delene tilpasses hverandre. Akkurat det er det jeg- og resten av innleggene prøver å hjelpe trådstarter med. Har du en høyttaler med skrikete topp er det lurt å varme opp signaturen, samt dempe ned det frekvensområdet ørlite. Det har Benjarn prøvd å gjøre, etter det jeg kan se. Bra, Ben! En ting til er at ei stressa forsyning genererer store mengder forvrengning- det liker hverken høyttalere eller ører.
Ved å stresse den mindre unngår du den vrengen -med påfølgende lyttetretthet-, og gir anlegget mer dynamikk og headroom. Klipscher må jobbes med på linje med andre oversettere, men har forskjellige "behov" kontra fex Sonus Faber. Greier du å løse de, er Klipscher kule som få andre, men match er også her alfa og omega. Parasound og Klipsch er knalltøft, det, og AudioValve Eclipse låter mer enn akseptabelt, tross røra sine. Men Klipsch har godt av det, ettersom rør er kjent for en varm , behagelig lydsignatur- akkurat som van den Hul. Jeg har personlig prøvd matchen Klipsch/Parasound/VDH- det spiller som bare pokker
Parasounds DAC vil- som også Regadac- ta rotta på Hegel..Bents deler er spisse i feil sett!